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Niviandts, Friedrich: Güldenes Schwerd. Köln, 1708.

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Güldenes Schwerd.
Unthaten anlocket/ zu allerhand Will-
muth/ Kühn- und Freyheit zu sündigen den
Zaum schiessen lasset/ kan keine heilige Lehr
seyn: ob aber ewere Lehr dieß thue/ darüber
will meinen Christlichen Leser abermahlen
selbst urtheilen lassen auß ob-deducirten
und folgenden eweren Lehrstücken/ die un-
ter anderen also lauten: daß/ wer ein recht-
schaffener und andächtiger Christ seyn will/
der müsse vor allen Dingen wissen/ daß es
nit rathsam ist viel betten: daß Gott keinem
Orth so feynd ist als den Kirchen: daß man
kein Vatter unser recht betten kan/ man
fluche dan darzu: daß man daran sündige/
auch die Gerechten/ so offt sie betten: daß
man derowegen alle Brevier und Bettbü-
cher abschaffen müsse: daß niemand heiliger
sey/ als was gute grobe starcke Sünder
seyn: daß Ketzerey und Nonnenschänden
schlechte Poccatilia seyn: daß grosse Sün-
den den Glaubigen nichts schaden oder hin-
deren können/ ja fürderlich/ und nit ver-
damblich seyen/ dan/ wan ich das glaub-
te
(spricht ewer Luther) so müste ich
auch glauben/ daß die gute Werck zur
Seeligkeit verdienstlich wären: das
glaub ich aber nit/ dan gleich wie

Gott

Guͤldenes Schwerd.
Unthaten anlocket/ zu allerhand Will-
muth/ Kuͤhn- und Freyheit zu ſuͤndigen den
Zaum ſchieſſen laſſet/ kan keine heilige Lehr
ſeyn: ob aber ewere Lehr dieß thue/ daruͤber
will meinen Chriſtlichen Leſer abermahlen
ſelbſt urtheilen laſſen auß ob-deducirten
und folgenden eweren Lehrſtuͤcken/ die un-
ter anderen alſo lauten: daß/ wer ein recht-
ſchaffener und andaͤchtiger Chriſt ſeyn will/
der muͤſſe vor allen Dingen wiſſen/ daß es
nit rathſam iſt viel betten: daß Gott keinem
Orth ſo feynd iſt als den Kirchen: daß man
kein Vatter unſer recht betten kan/ man
fluche dan darzu: daß man daran ſuͤndige/
auch die Gerechten/ ſo offt ſie betten: daß
man derowegen alle Brevier und Bettbuͤ-
cher abſchaffen muͤſſe: daß niemand heiliger
ſey/ als was gute grobe ſtarcke Suͤnder
ſeyn: daß Ketzerey und Nonnenſchaͤnden
ſchlechte Poccatilia ſeyn: daß groſſe Sün-
den den Glaubigen nichts ſchaden oder hin-
deren koͤnnen/ ja fuͤrderlich/ und nit ver-
damblich ſeyen/ dan/ wan ich das glaub-
te
(ſpricht ewer Luther) ſo muͤſte ich
auch glauben/ daß die gute Werck zur
Seeligkeit verdienſtlich waͤren: das
glaub ich aber nit/ dan gleich wie

Gott
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[128/0140] Guͤldenes Schwerd. Unthaten anlocket/ zu allerhand Will- muth/ Kuͤhn- und Freyheit zu ſuͤndigen den Zaum ſchieſſen laſſet/ kan keine heilige Lehr ſeyn: ob aber ewere Lehr dieß thue/ daruͤber will meinen Chriſtlichen Leſer abermahlen ſelbſt urtheilen laſſen auß ob-deducirten und folgenden eweren Lehrſtuͤcken/ die un- ter anderen alſo lauten: daß/ wer ein recht- ſchaffener und andaͤchtiger Chriſt ſeyn will/ der muͤſſe vor allen Dingen wiſſen/ daß es nit rathſam iſt viel betten: daß Gott keinem Orth ſo feynd iſt als den Kirchen: daß man kein Vatter unſer recht betten kan/ man fluche dan darzu: daß man daran ſuͤndige/ auch die Gerechten/ ſo offt ſie betten: daß man derowegen alle Brevier und Bettbuͤ- cher abſchaffen muͤſſe: daß niemand heiliger ſey/ als was gute grobe ſtarcke Suͤnder ſeyn: daß Ketzerey und Nonnenſchaͤnden ſchlechte Poccatilia ſeyn: daß groſſe Sün- den den Glaubigen nichts ſchaden oder hin- deren koͤnnen/ ja fuͤrderlich/ und nit ver- damblich ſeyen/ dan/ wan ich das glaub- te (ſpricht ewer Luther) ſo muͤſte ich auch glauben/ daß die gute Werck zur Seeligkeit verdienſtlich waͤren: das glaub ich aber nit/ dan gleich wie Gott

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Zitationshilfe: Niviandts, Friedrich: Güldenes Schwerd. Köln, 1708, S. 128. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/niviandts_schwerd_1708/140>, abgerufen am 23.11.2024.