Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

Bild:
<< vorherige Seite
Der Erste Theil deß Frewden Spiegels

Von dieser seligen Ruhe/ schreibt sehr lieblich S. Augu-Zeugnuß S.
Augustini in
Manual. cap.

29.

stinus in seinem Manuali: Es ist (sagt er) für war ein gewisse
Ruhe deß Hertzens/ wenn es sich gantz hinwendet/ vnd eyn-
läßt in die Liebe Gottes/ mit Begierde/ vnd begeret nicht jr-
gendt etwas anders/ sondern hat seine süsseselige Lust/ vber
dem/ das es fasset/ vnd findet in solcher Lust seine Frewde.
Da es aber durch eytel vnd nichtige Gedancken/ oder sonst
durch andere Geschäffte/ ein wenig von solcher Liebe wirde
abgezogen/ so eylets doch/ mit schneller grosser Eyl/ wider
zu rück/ vnd hält es für ein Elendt/ daß es anders wohin
kompt/ da es ein weil verziehen vnnd harren soll. Denn
gleich wie der Mensch jeder Zeit/ alle Stunde vnd Augen-
blick/ der Göttlichen Gütigkeit geneußt vnd gebrauchet:
Also soll auch keine Zeit/ keine Stunde noch Augenblick hin-
gehen/ daß er nicht den lieben Gott in seinem Hertzen vnd
Gedächtnuß gegenwärtig habe.

Deßgleichen schreibt auch Iohannes Lodouicus ViuesZeugnuß
Iohannis Lu-
douici Viuis,
libr. 1. de verita-
te fidei Chri-
stianae.

artig hievon/ vnd spricht: Das best vnd aller edleste Werck
deß Menschlichen Willens/ ist in der Liebe. Die Liebe aber
hat Lust vnd Begierde/ daß sie den beliebten Schatz an sich
bringe/ vnnd seiner geniesse. Vnd wenn solchs deß Men-
schen Will erlanget/ als dann ruhet er/ vnd ist jhm wol dar-
bey. Wie nun das jenige ist/ das er liebet vnd begeret zu ge-
brauchen/ also wirdts jhm ein Gut seyn/ vnd also wirdt er
auch selbst gesinnet seyn müssen. Vollenkommen wol/ kan
jm nit seyn/ er geniesse denn deß allerbesten Gutes/ welches
die Breite seiner Liebe oder seiner Begierde sättigen vnd er-
füllen möge. Nun kan aber nichts/ denn allein Gott/ solche sei-
ne Begierde erfüllen. Dann all andere Dinge (da deß Men-
schen Will vnd Begierde auch wol kan hingereitzt vnd hin-
gelencket werden) sind zu schlim/ zu schwach/ zu kurtz/ zu vn-
beständig vnd zu gering. Darvmb ist jhm vollkommen wol

allein
J
Der Erſte Theil deß Frewden Spiegels

Von dieſer ſeligen Ruhe/ ſchreibt ſehr lieblich S. Augu-Zeugnuß S.
Auguſtini in
Manual. cap.

29.

ſtinus in ſeinem Manuali: Es iſt (ſagt er) für war ein gewiſſe
Ruhe deß Hertzens/ wenn es ſich gantz hinwendet/ vnd eyn-
läßt in die Liebe Gottes/ mit Begierde/ vnd begeret nicht jr-
gendt etwas anders/ ſondern hat ſeine ſüſſeſelige Luſt/ vber
dem/ das es faſſet/ vnd findet in ſolcher Luſt ſeine Frewde.
Da es aber durch eytel vnd nichtige Gedancken/ oder ſonſt
durch andere Geſchäffte/ ein wenig von ſolcher Liebe wirde
abgezogen/ ſo eylets doch/ mit ſchneller groſſer Eyl/ wider
zu rück/ vnd hält es für ein Elendt/ daß es anders wohin
kompt/ da es ein weil verziehen vnnd harren ſoll. Denn
gleich wie der Menſch jeder Zeit/ alle Stunde vnd Augen-
blick/ der Göttlichen Gütigkeit geneußt vnd gebrauchet:
Alſo ſoll auch keine Zeit/ keine Stunde noch Augenblick hin-
gehen/ daß er nicht den lieben Gott in ſeinem Hertzen vnd
Gedächtnuß gegenwärtig habe.

Deßgleichen ſchreibt auch Iohannes Lodouicus ViuesZeugnuß
Iohannis Lu-
douici Viuis,
libr. 1. de verita-
te fidei Chri-
ſtianæ.

artig hievon/ vnd ſpricht: Das beſt vnd aller edleſte Werck
deß Menſchlichen Willens/ iſt in der Liebe. Die Liebe aber
hat Luſt vnd Begierde/ daß ſie den beliebten Schatz an ſich
bringe/ vnnd ſeiner genieſſe. Vnd wenn ſolchs deß Men-
ſchen Will erlanget/ als dann ruhet er/ vnd iſt jhm wol dar-
bey. Wie nun das jenige iſt/ das er liebet vnd begeret zu ge-
brauchen/ alſo wirdts jhm ein Gut ſeyn/ vnd alſo wirdt er
auch ſelbſt geſinnet ſeyn müſſen. Vollenkommen wol/ kan
jm nit ſeyn/ er genieſſe denn deß allerbeſten Gutes/ welches
die Breite ſeiner Liebe oder ſeiner Begierde ſättigen vnd er-
füllen möge. Nun kan aber nichts/ deñ allein Gott/ ſolche ſei-
ne Begierde erfüllen. Dann all andere Dinge (da deß Men-
ſchen Will vnd Begierde auch wol kan hingereitzt vnd hin-
gelencket werden) ſind zu ſchlim/ zu ſchwach/ zu kurtz/ zu vn-
beſtändig vnd zu gering. Darvmb iſt jhm vollkommen wol

allein
J
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <pb facs="#f0083" n="65"/>
          <fw place="top" type="header">Der Er&#x017F;te Theil deß Frewden Spiegels</fw><lb/>
          <p>Von die&#x017F;er &#x017F;eligen Ruhe/ &#x017F;chreibt &#x017F;ehr lieblich S. Augu-<note place="right">Zeugnuß S.<lb/><hi rendition="#aq">Augu&#x017F;tini in<lb/>
Manual. cap.</hi><lb/>
29.</note><lb/>
&#x017F;tinus in &#x017F;einem <hi rendition="#aq">Manuali:</hi> Es i&#x017F;t (&#x017F;agt er) für war ein gewi&#x017F;&#x017F;e<lb/>
Ruhe deß Hertzens/ wenn es &#x017F;ich gantz hinwendet/ vnd eyn-<lb/>
läßt in die Liebe Gottes/ mit Begierde/ vnd begeret nicht jr-<lb/>
gendt etwas anders/ &#x017F;ondern hat &#x017F;eine &#x017F;ü&#x017F;&#x017F;e&#x017F;elige Lu&#x017F;t/ vber<lb/>
dem/ das es fa&#x017F;&#x017F;et/ vnd findet in &#x017F;olcher Lu&#x017F;t &#x017F;eine Frewde.<lb/>
Da es aber durch eytel vnd nichtige Gedancken/ oder &#x017F;on&#x017F;t<lb/>
durch andere Ge&#x017F;chäffte/ ein wenig von &#x017F;olcher Liebe wirde<lb/>
abgezogen/ &#x017F;o eylets doch/ mit &#x017F;chneller gro&#x017F;&#x017F;er Eyl/ wider<lb/>
zu rück/ vnd hält es für ein Elendt/ daß es anders wohin<lb/>
kompt/ da es ein weil verziehen vnnd harren &#x017F;oll. Denn<lb/>
gleich wie der Men&#x017F;ch jeder Zeit/ alle Stunde vnd Augen-<lb/>
blick/ der Göttlichen Gütigkeit geneußt vnd gebrauchet:<lb/>
Al&#x017F;o &#x017F;oll auch keine Zeit/ keine Stunde noch Augenblick hin-<lb/>
gehen/ daß er nicht den lieben Gott in &#x017F;einem Hertzen vnd<lb/>
Gedächtnuß gegenwärtig habe.</p><lb/>
          <p>Deßgleichen &#x017F;chreibt auch <hi rendition="#aq">Iohannes Lodouicus Viues</hi><note place="right">Zeugnuß<lb/><hi rendition="#aq">Iohannis Lu-<lb/>
douici Viuis,<lb/>
libr. 1. de verita-<lb/>
te fidei Chri-<lb/>
&#x017F;tianæ.</hi></note><lb/>
artig hievon/ vnd &#x017F;pricht: Das be&#x017F;t vnd aller edle&#x017F;te Werck<lb/>
deß Men&#x017F;chlichen Willens/ i&#x017F;t in der Liebe. Die Liebe aber<lb/>
hat Lu&#x017F;t vnd Begierde/ daß &#x017F;ie den beliebten Schatz an &#x017F;ich<lb/>
bringe/ vnnd &#x017F;einer genie&#x017F;&#x017F;e. Vnd wenn &#x017F;olchs deß Men-<lb/>
&#x017F;chen Will erlanget/ als dann ruhet er/ vnd i&#x017F;t jhm wol dar-<lb/>
bey. Wie nun das jenige i&#x017F;t/ das er liebet vnd begeret zu ge-<lb/>
brauchen/ al&#x017F;o wirdts jhm ein Gut &#x017F;eyn/ vnd al&#x017F;o wirdt er<lb/>
auch &#x017F;elb&#x017F;t ge&#x017F;innet &#x017F;eyn mü&#x017F;&#x017F;en. Vollenkommen wol/ kan<lb/>
jm nit &#x017F;eyn/ er genie&#x017F;&#x017F;e denn deß allerbe&#x017F;ten Gutes/ welches<lb/>
die Breite &#x017F;einer Liebe oder &#x017F;einer Begierde &#x017F;ättigen vnd er-<lb/>
füllen möge. Nun kan aber nichts/ deñ allein Gott/ &#x017F;olche &#x017F;ei-<lb/>
ne Begierde erfüllen. Dann all andere Dinge (da deß Men-<lb/>
&#x017F;chen Will vnd Begierde auch wol kan hingereitzt vnd hin-<lb/>
gelencket werden) &#x017F;ind zu &#x017F;chlim/ zu &#x017F;chwach/ zu kurtz/ zu vn-<lb/>
be&#x017F;tändig vnd zu gering. Darvmb i&#x017F;t jhm vollkommen wol<lb/>
<fw place="bottom" type="sig">J</fw><fw place="bottom" type="catch">allein</fw><lb/></p>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[65/0083] Der Erſte Theil deß Frewden Spiegels Von dieſer ſeligen Ruhe/ ſchreibt ſehr lieblich S. Augu- ſtinus in ſeinem Manuali: Es iſt (ſagt er) für war ein gewiſſe Ruhe deß Hertzens/ wenn es ſich gantz hinwendet/ vnd eyn- läßt in die Liebe Gottes/ mit Begierde/ vnd begeret nicht jr- gendt etwas anders/ ſondern hat ſeine ſüſſeſelige Luſt/ vber dem/ das es faſſet/ vnd findet in ſolcher Luſt ſeine Frewde. Da es aber durch eytel vnd nichtige Gedancken/ oder ſonſt durch andere Geſchäffte/ ein wenig von ſolcher Liebe wirde abgezogen/ ſo eylets doch/ mit ſchneller groſſer Eyl/ wider zu rück/ vnd hält es für ein Elendt/ daß es anders wohin kompt/ da es ein weil verziehen vnnd harren ſoll. Denn gleich wie der Menſch jeder Zeit/ alle Stunde vnd Augen- blick/ der Göttlichen Gütigkeit geneußt vnd gebrauchet: Alſo ſoll auch keine Zeit/ keine Stunde noch Augenblick hin- gehen/ daß er nicht den lieben Gott in ſeinem Hertzen vnd Gedächtnuß gegenwärtig habe. Zeugnuß S. Auguſtini in Manual. cap. 29. Deßgleichen ſchreibt auch Iohannes Lodouicus Viues artig hievon/ vnd ſpricht: Das beſt vnd aller edleſte Werck deß Menſchlichen Willens/ iſt in der Liebe. Die Liebe aber hat Luſt vnd Begierde/ daß ſie den beliebten Schatz an ſich bringe/ vnnd ſeiner genieſſe. Vnd wenn ſolchs deß Men- ſchen Will erlanget/ als dann ruhet er/ vnd iſt jhm wol dar- bey. Wie nun das jenige iſt/ das er liebet vnd begeret zu ge- brauchen/ alſo wirdts jhm ein Gut ſeyn/ vnd alſo wirdt er auch ſelbſt geſinnet ſeyn müſſen. Vollenkommen wol/ kan jm nit ſeyn/ er genieſſe denn deß allerbeſten Gutes/ welches die Breite ſeiner Liebe oder ſeiner Begierde ſättigen vnd er- füllen möge. Nun kan aber nichts/ deñ allein Gott/ ſolche ſei- ne Begierde erfüllen. Dann all andere Dinge (da deß Men- ſchen Will vnd Begierde auch wol kan hingereitzt vnd hin- gelencket werden) ſind zu ſchlim/ zu ſchwach/ zu kurtz/ zu vn- beſtändig vnd zu gering. Darvmb iſt jhm vollkommen wol allein Zeugnuß Iohannis Lu- douici Viuis, libr. 1. de verita- te fidei Chri- ſtianæ. J

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/83
Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 65. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/83>, abgerufen am 16.07.2024.