Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.Der erste Theil deß Frewdenspiegels. sichtigen. Vnnd kompt doch all jrrdisch Trachten nimmerdahin/ daß der Mensch sage: Nun gnug/ nun hab ich den Schatz gefunden/ darinn ich wil ewig ruhen/ Nun bin ich gantz zu frieden/ Nun begehr ich nichts mehr/ Nun sind mir meine Augen/ meine Ohren vnnd mein Hertz zu vollkomme- ner Gnüge erfreuwet vnnd ersättiget/ daß ich nichts höhers/ vnnd nichts edlers möge wündschen noch begeren/ Sondern es heisset vnd bleibet: Vanitas vanitatum & omnia vanitas, Eytelkeit vber alle Eytelkeit. Solches alles kompt daher/ daß jrrdische Königreich/ Von
Der erſte Theil deß Frewdenſpiegels. ſichtigen. Vnnd kompt doch all jrrdiſch Trachten nimmerdahin/ daß der Menſch ſage: Nun gnug/ nun hab ich den Schatz gefunden/ darinn ich wil ewig ruhen/ Nun bin ich gantz zu frieden/ Nun begehr ich nichts mehr/ Nun ſind mir meine Augen/ meine Ohren vnnd mein Hertz zu vollkomme- ner Gnüge erfreuwet vnnd erſättiget/ daß ich nichts höhers/ vnnd nichts edlers möge wündſchen noch begeren/ Sondern es heiſſet vnd bleibet: Vanitas vanitatum & omnia vanitas, Eytelkeit vber alle Eytelkeit. Solches alles kompt daher/ daß jrrdiſche Königreich/ Von
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Der erſte Theil deß Frewdenſpiegels.
ſichtigen. Vnnd kompt doch all jrrdiſch Trachten nimmer
dahin/ daß der Menſch ſage: Nun gnug/ nun hab ich den
Schatz gefunden/ darinn ich wil ewig ruhen/ Nun bin ich
gantz zu frieden/ Nun begehr ich nichts mehr/ Nun ſind mir
meine Augen/ meine Ohren vnnd mein Hertz zu vollkomme-
ner Gnüge erfreuwet vnnd erſättiget/ daß ich nichts höhers/
vnnd nichts edlers möge wündſchen noch begeren/ Sondern
es heiſſet vnd bleibet: Vanitas vanitatum & omnia vanitas,
Eytelkeit vber alle Eytelkeit.
Solches alles kompt daher/ daß jrrdiſche Königreich/
Wolluſt/ Pracht/ Ehre/ Herrligkeit/ Silber/ Gold/ Schätze
vnnd Reichthumb ſind finita bona, das iſt (wie auch droben
geſagt) arme Partecken vnd Bettelſtücke/ die das menſchlich
Hertz/ vnnd ſeine fünff Sinnen nicht können erſättigen/ noch
jhnen vollkommene Rugeſchaffen. Darvmb ſpricht Salo-
mon: Helle vnd Verderben werden nimmer voll/ vnnd der
Menſchen Augen ſind auch vnerſättiget: Aber Gott iſt al-
lein/ das vnendlich/ vnmeßlich/ vnnd vnaußſprechlich Gut/
nemlich die Liebe ſelbſt/ vnnd nachdem er im ewigen Leben/
ſeine ſonderliche Luſt hat/ bey den Menſchen Kindern ſicht-
bahrlich zu ſeyn/ vnnd wohnet in jhnen/ von groſſer Liebe/ ſo
gibt dieſe Eynwohnung/ zu beyden Seiten/ eine ſüſſe/ voll-
kommene Ruge/ daß die vnaußſprechliche Liebe Gottes/ in
ſeinen Außerwehlten lieblich ruget/ vnnd ſie herwidervmb
ſanfft vnd lieblich in Gott rugen/ vnd ſagen mit dem Apoſtel
Philippo: Nun gnüget vns: Vnd mit dem Könige Dauid:
Sey nun zu frieden meine Seele: Denn der HErr iſt mein
Gut vnnd mein Theil: HErr mein Gott (ſagt jederman)
nun bin ich ſatt/ dieweil ich dein Antlitz ſehe/ vnnd nun frage
ich nichts nach Himmel vnd nach Erden/ dieweil ich dich ha-
be/ vnnd weil du biſt mein Theil vnnd meines Hertzen
Troſt.
Woher es
kom̃/ daß in der
Welt kein
Menſchlich
Hertz beſtändige
vnnd vollkom̃e-
ne Ruge finden
kan.
Prouerb. 27.
Prouerb. 8.
Johan. 14.
Pſal. 17.
Pſal. 116.
Pſal. 16.
Pſal. 73.
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Zitationshilfe: | Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 64. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/82>, abgerufen am 16.07.2024. |