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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der erste Theil deß Frewdenspiegels.
sechsten/ halten sie vnter einander freundtlich Gespräch. Vnd
endtlich zum siebenden/ können sie nicht ruhen/ sie seyen dann
stäts bey einander.

Jn Gott vnd seinen Kindern ist ein Gleich-
heit der Gemühter.

WJe herlich meynestu wol/ daß es nun in jenerI.
Welt zugehe im ewigen Leben/ der ewigen vollkom-
menen Liebe vnd Gegenliebe zwischen Gott vnd sei-
nen Außerwehlten? O wie muß da seyn fürs erst ein edle Gleich-
heit der Sinnen/ daß die Seele nit anders ist naturt vnd affe-
ctioniert/ denn wie sie sihet/ daß Gott nach seinem Wesen ist
naturt vnd gesinnet? Denn sie trägt da vollkömmlich das E-
benbildt Gottes/ vnd ist jm gleich/ wie S. Johannes schreibt:Psal. 17.
1. Corinth. 15.
1. Johan. 3.

Es ist noch nit erschienen/ was wir seyn werden. Wir wissen
aber/ wenn es erscheinen wirdt/ daß wir jm gleich seyn werden.
Was ist aber Gottes Bilde/ vnd was hat er für ein Wesen/
daß die Kinder deß Liechts solchem Bilde vnd solchem Wesen
gleich seyn können? Hierauff antwortet S. Johannes vnd
spricht/ Gott sey die Liebe selbst/ vnd wer in der Liebe bleibt/1. Johan. 4.
der bleibe in Gott/ vnd Gott in jhm.

Was soll man viel davon sagen? (schreibt D. LutherSanct Johan-
nis Spruch/
(Gott ist die
Liebe) herrlich
von D. Luthe-
ro erklärt To-
mo 1. Vuit-
tebergens. Ger-
man. fol.
45. B.

vber diese Wort) wann man lange sagt/ die Liebe sey ein edle
hohe Qualitas in der Seele/ vnd die allerköstlichste vnd voll-
kommeste Tugendt/ wie die Philosophi vnd Wercklehrer
davon reden/ das ist noch alles nichts gegen diesem/ das er mit
vollem Munde herauß schüttet/ vnd spricht/ Gott ist die Lie-
be/ vnd sein Wesen ist eitel lauter Liebe/ Daß/ wenn jemandt
wolte Gott mahlen vnd recht treffen/ so müst er ein solch Bilde
treffen/ das eytel Liebe were/ als sey die Göttliche Natur
nichts/ denn ein Feuwer Ofen vnd Brunst solcher Liebe/
die Himmel vnd Erden füllet. Vnd widervmb/ wenn man

könde
D ij

Der erſte Theil deß Frewdenſpiegels.
ſechſten/ halten ſie vnter einander freundtlich Geſpräch. Vñ
endtlich zum ſiebenden/ können ſie nicht ruhen/ ſie ſeyen dann
ſtäts bey einander.

Jn Gott vnd ſeinen Kindern iſt ein Gleich-
heit der Gemühter.

WJe herlich meyneſtu wol/ daß es nun in jenerI.
Welt zugehe im ewigen Leben/ der ewigen vollkom-
menen Liebe vnd Gegenliebe zwiſchen Gott vnd ſei-
nẽ Außerwehltẽ? O wie muß da ſeyn fürs erſt ein edle Gleich-
heit der Sinnen/ daß die Seele nit anders iſt naturt vñ affe-
ctioniert/ denn wie ſie ſihet/ daß Gott nach ſeinem Weſen iſt
naturt vnd geſinnet? Denn ſie trägt da vollköm̃lich das E-
benbildt Gottes/ vñ iſt jm gleich/ wie S. Johannes ſchreibt:Pſal. 17.
1. Corinth. 15.
1. Johan. 3.

Es iſt noch nit erſchienen/ was wir ſeyn werden. Wir wiſſen
aber/ wenn es erſcheinen wirdt/ daß wir jm gleich ſeyn werden.
Was iſt aber Gottes Bilde/ vnd was hat er für ein Weſen/
daß die Kinder deß Liechts ſolchem Bilde vñ ſolchem Weſen
gleich ſeyn können? Hierauff antwortet S. Johannes vnd
ſpricht/ Gott ſey die Liebe ſelbſt/ vnd wer in der Liebe bleibt/1. Johan. 4.
der bleibe in Gott/ vnd Gott in jhm.

Was ſoll man viel davon ſagen? (ſchreibt D. LutherSanct Johan-
nis Spruch/
(Gott iſt die
Liebe) herrlich
von D. Luthe-
ro erklärt To-
mo 1. Vuit-
tebergenſ. Ger-
man. fol.
45. B.

vber dieſe Wort) wann man lange ſagt/ die Liebe ſey ein edle
hohe Qualitas in der Seele/ vnd die allerköſtlichſte vnd voll-
kommeſte Tugendt/ wie die Philoſophi vnd Wercklehrer
davon reden/ das iſt noch alles nichts gegen dieſem/ das er mit
vollem Munde herauß ſchüttet/ vnd ſpricht/ Gott iſt die Lie-
be/ vnd ſein Weſen iſt eitel lauter Liebe/ Daß/ wenn jemandt
wolte Gott mahlen vñ recht treffen/ ſo müſt er ein ſolch Bilde
treffen/ das eytel Liebe were/ als ſey die Göttliche Natur
nichts/ denn ein Feuwer Ofen vnd Brunſt ſolcher Liebe/
die Himmel vnd Erden füllet. Vnd widervmb/ wenn man

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D ij
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[27/0045] Der erſte Theil deß Frewdenſpiegels. ſechſten/ halten ſie vnter einander freundtlich Geſpräch. Vñ endtlich zum ſiebenden/ können ſie nicht ruhen/ ſie ſeyen dann ſtäts bey einander. Jn Gott vnd ſeinen Kindern iſt ein Gleich- heit der Gemühter. WJe herlich meyneſtu wol/ daß es nun in jener Welt zugehe im ewigen Leben/ der ewigen vollkom- menen Liebe vnd Gegenliebe zwiſchen Gott vnd ſei- nẽ Außerwehltẽ? O wie muß da ſeyn fürs erſt ein edle Gleich- heit der Sinnen/ daß die Seele nit anders iſt naturt vñ affe- ctioniert/ denn wie ſie ſihet/ daß Gott nach ſeinem Weſen iſt naturt vnd geſinnet? Denn ſie trägt da vollköm̃lich das E- benbildt Gottes/ vñ iſt jm gleich/ wie S. Johannes ſchreibt: Es iſt noch nit erſchienen/ was wir ſeyn werden. Wir wiſſen aber/ wenn es erſcheinen wirdt/ daß wir jm gleich ſeyn werden. Was iſt aber Gottes Bilde/ vnd was hat er für ein Weſen/ daß die Kinder deß Liechts ſolchem Bilde vñ ſolchem Weſen gleich ſeyn können? Hierauff antwortet S. Johannes vnd ſpricht/ Gott ſey die Liebe ſelbſt/ vnd wer in der Liebe bleibt/ der bleibe in Gott/ vnd Gott in jhm. I. Pſal. 17. 1. Corinth. 15. 1. Johan. 3. 1. Johan. 4. Was ſoll man viel davon ſagen? (ſchreibt D. Luther vber dieſe Wort) wann man lange ſagt/ die Liebe ſey ein edle hohe Qualitas in der Seele/ vnd die allerköſtlichſte vnd voll- kommeſte Tugendt/ wie die Philoſophi vnd Wercklehrer davon reden/ das iſt noch alles nichts gegen dieſem/ das er mit vollem Munde herauß ſchüttet/ vnd ſpricht/ Gott iſt die Lie- be/ vnd ſein Weſen iſt eitel lauter Liebe/ Daß/ wenn jemandt wolte Gott mahlen vñ recht treffen/ ſo müſt er ein ſolch Bilde treffen/ das eytel Liebe were/ als ſey die Göttliche Natur nichts/ denn ein Feuwer Ofen vnd Brunſt ſolcher Liebe/ die Himmel vnd Erden füllet. Vnd widervmb/ wenn man könde Sanct Johan- nis Spruch/ (Gott iſt die Liebe) herrlich von D. Luthe- ro erklärt To- mo 1. Vuit- tebergenſ. Ger- man. fol. 45. B. D ij

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 27. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/45>, abgerufen am 17.11.2024.