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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Erste Theil deß Frewdenspiegels.
seinem Blut gestillet/ denn daß wir mit Gott widervmb in
hertzlicher Liebe stehen/ vnnd in ewiger Liebe ewiglich mit jhm
leben möchten? Was ist süsser/ was ist edler/ was ist liebli-
cher/ vnnd gebieret mehr Frewde vnd mehr Wollust denn die
Liebe? Was ist auch stärcker denn die Liebe? Vnd was knüpf-
fet Gott/ Engel vnd Menschenn äher vnd fester zusammen/ als die
vollkommene Liebe? Die Liebe (spricht Salomö) ist starck wie
Cantic. 8.d'Tod/ vnd jhr Glut ist fewrig/ vnd ein Flamme deß HErrn.

Von solchem feuwrigen Glut vnd Flammen der reinen
vollkommenen Liebe/ brennet vnd leuchtet nun der Himmel
Wie es zu ver-
stehen sey/ daß
Christus das e-
wige Leben
heist eine Er-
kändnuß deß
wahren Got-
tes.
Johann. 17.
droben/ mit allen seinen Eynwohnern. Der HErr Christus
heissets mit wenig Worten/ ein Erkäntnuß Gottes. Das ist
(sagt er) das ewige Leben/ daß sie dich/ daß du allein wahrer
Gott bist/ vnnd den du gesandt hast/ Jesum Christ/ erkennen:
Solchs ist wol zu mercken vnd fleissig zu behalten. Denn wo
in der Schrifft wahre Liebe/ als ehliche Liebe/ vnnd andere
freundliche Liebe sampt jhrer Frewde/ Wollust vnd lieblichen
Wercken beschrieben wirdt/ da gebraucht sie das Wörtlein
Gen. 4.Erkennen: Adam (sagt sie) erkandte sein Weib Heua. Hie
weiß man wol/ was die Schrifft meyne/ vnnd wie sie beydes/
nemlich die eheliche Liebe/ als auch das eheliche Beylager/
vmb der Zucht willen/ mit dem Wörtlein Erkennen/ andeute
Amos 3.
Johann. 10.
vnd zu verstehen gebe. Deßgleichen spricht Gott zum Volck
Jsrael: Auß allen Geschlechten auff Erden hab ich allein
euch erkandt. Jtem/ ich erkenne die Meinen/ vnnd bin bekandt
den Meinen. Wie mich mein Vatter kennet/ vnnd ich kenne
den Vatter. Diese vnnd dergleichen Sprüche reden von eitel
lieblicher Erkändtnuß/ vnd zeugen von Gottes einbrünstiger Lie-
be gegen vns/ die er im Werck vnd in der Warheit beweiset.
Vnd bestehet also auch das ewige Leben in warer Erkändnuß
Gottes vnnd seines eingebornen Sohnes/ das ist/ in himm-
lischer reiner Liebe/ vnd in lieblicher Niessung/ der wunder-

süssen

Der Erſte Theil deß Frewdenſpiegels.
ſeinem Blut geſtillet/ denn daß wir mit Gott widervmb in
hertzlicher Liebe ſtehen/ vnnd in ewiger Liebe ewiglich mit jhm
leben möchten? Was iſt ſüſſer/ was iſt edler/ was iſt liebli-
cher/ vnnd gebieret mehr Frewde vnd mehr Wolluſt denn die
Liebe? Was iſt auch ſtärcker denn die Liebe? Vnd was knüpf-
fet Gott/ Engel vñ Menſchẽn äher vñ feſter zuſam̃en/ als die
vollkom̃ene Liebe? Die Liebe (ſpricht Salomö) iſt ſtarck wie
Cantic. 8.d’Tod/ vnd jhr Glut iſt fewrig/ vnd ein Flamme deß HErrn.

Von ſolchem feuwrigen Glut vnd Flammen der reinen
vollkommenen Liebe/ brennet vnd leuchtet nun der Himmel
Wie es zu ver-
ſtehen ſey/ daß
Chriſtus das e-
wige Leben
heiſt eine Er-
kändnuß deß
wahren Got-
tes.
Johann. 17.
droben/ mit allen ſeinen Eynwohnern. Der HErr Chriſtus
heiſſets mit wenig Worten/ ein Erkäntnuß Gottes. Das iſt
(ſagt er) das ewige Leben/ daß ſie dich/ daß du allein wahrer
Gott biſt/ vnnd den du geſandt haſt/ Jeſum Chriſt/ erkennen:
Solchs iſt wol zu mercken vnd fleiſſig zu behalten. Denn wo
in der Schrifft wahre Liebe/ als ehliche Liebe/ vnnd andere
freundliche Liebe ſampt jhrer Frewde/ Wolluſt vnd lieblichen
Wercken beſchrieben wirdt/ da gebraucht ſie das Wörtlein
Gen. 4.Erkennen: Adam (ſagt ſie) erkandte ſein Weib Heua. Hie
weiß man wol/ was die Schrifft meyne/ vnnd wie ſie beydes/
nemlich die eheliche Liebe/ als auch das eheliche Beylager/
vmb der Zucht willen/ mit dem Wörtlein Erkennen/ andeute
Amos 3.
Johann. 10.
vnd zu verſtehen gebe. Deßgleichen ſpricht Gott zum Volck
Jſrael: Auß allen Geſchlechten auff Erden hab ich allein
euch erkandt. Jtem/ ich erkenne die Meinen/ vnnd bin bekandt
den Meinen. Wie mich mein Vatter kennet/ vnnd ich kenne
den Vatter. Dieſe vnnd dergleichen Sprüche reden von eitel
lieblicher Erkändtnuß/ vñ zeugẽ von Gottes einbrünſtigeꝛ Lie-
be gegen vns/ die er im Werck vnd in der Warheit beweiſet.
Vnd beſtehet alſo auch das ewige Leben in warer Erkändnuß
Gottes vnnd ſeines eingebornen Sohnes/ das iſt/ in himm-
liſcher reiner Liebe/ vnd in lieblicher Nieſſung/ der wunder-

ſüſſen
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[22/0040] Der Erſte Theil deß Frewdenſpiegels. ſeinem Blut geſtillet/ denn daß wir mit Gott widervmb in hertzlicher Liebe ſtehen/ vnnd in ewiger Liebe ewiglich mit jhm leben möchten? Was iſt ſüſſer/ was iſt edler/ was iſt liebli- cher/ vnnd gebieret mehr Frewde vnd mehr Wolluſt denn die Liebe? Was iſt auch ſtärcker denn die Liebe? Vnd was knüpf- fet Gott/ Engel vñ Menſchẽn äher vñ feſter zuſam̃en/ als die vollkom̃ene Liebe? Die Liebe (ſpricht Salomö) iſt ſtarck wie d’Tod/ vnd jhr Glut iſt fewrig/ vnd ein Flamme deß HErrn. Cantic. 8. Von ſolchem feuwrigen Glut vnd Flammen der reinen vollkommenen Liebe/ brennet vnd leuchtet nun der Himmel droben/ mit allen ſeinen Eynwohnern. Der HErr Chriſtus heiſſets mit wenig Worten/ ein Erkäntnuß Gottes. Das iſt (ſagt er) das ewige Leben/ daß ſie dich/ daß du allein wahrer Gott biſt/ vnnd den du geſandt haſt/ Jeſum Chriſt/ erkennen: Solchs iſt wol zu mercken vnd fleiſſig zu behalten. Denn wo in der Schrifft wahre Liebe/ als ehliche Liebe/ vnnd andere freundliche Liebe ſampt jhrer Frewde/ Wolluſt vnd lieblichen Wercken beſchrieben wirdt/ da gebraucht ſie das Wörtlein Erkennen: Adam (ſagt ſie) erkandte ſein Weib Heua. Hie weiß man wol/ was die Schrifft meyne/ vnnd wie ſie beydes/ nemlich die eheliche Liebe/ als auch das eheliche Beylager/ vmb der Zucht willen/ mit dem Wörtlein Erkennen/ andeute vnd zu verſtehen gebe. Deßgleichen ſpricht Gott zum Volck Jſrael: Auß allen Geſchlechten auff Erden hab ich allein euch erkandt. Jtem/ ich erkenne die Meinen/ vnnd bin bekandt den Meinen. Wie mich mein Vatter kennet/ vnnd ich kenne den Vatter. Dieſe vnnd dergleichen Sprüche reden von eitel lieblicher Erkändtnuß/ vñ zeugẽ von Gottes einbrünſtigeꝛ Lie- be gegen vns/ die er im Werck vnd in der Warheit beweiſet. Vnd beſtehet alſo auch das ewige Leben in warer Erkändnuß Gottes vnnd ſeines eingebornen Sohnes/ das iſt/ in himm- liſcher reiner Liebe/ vnd in lieblicher Nieſſung/ der wunder- ſüſſen Wie es zu ver- ſtehen ſey/ daß Chriſtus das e- wige Leben heiſt eine Er- kändnuß deß wahren Got- tes. Johann. 17. Gen. 4. Amos 3. Johann. 10.

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 22. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/40>, abgerufen am 15.08.2024.