Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

Bild:
<< vorherige Seite
Der Ander Theil deß Frewdenspiegels.

Daß nun der Prophet Jesaias spricht (Bistu doch vnser
Erklärung deß
Spruchs Je-
saiae: Abraham
weiß von vns
nicht/ etc. cap. 64
Vatter/ denn Abraham weiß von vns nichts/ vnd Jsrael ken-
net vns nicht) ist solches zu verstehen von der Hertzkündigung
vnd Erforschung vnser anligenden Nöhten/ trauwrigen Ge-
dancken/ vnd mancherley schwermühtigen Anfechtungen/
als auch von der Erhörung vnsers Seufftzens vnnd vnsers
Gebetts/ welches keinem andern weder im Himmel noch auff
Erden/ kan oder mag mit Warheit zugeschrieben werden/
denn nur allein dem ewigen Allmächtigen Gott/ vnnd Jesu
Christo seinem eingebornen Sohn/ welcher allein mit dem
Vatter vnd heyligen Geist wil angebetten vnnd angeruffen
seyn/ vnd allein vnser Gedancken weiß vnd verstehet/ wie sei-
ne Wort lauten/ da er sagt: Es sollen erkennen alle Gemei-
ne/ daß ich bin/ der die Nieren vnnd Hertzen erforschet. Dar-
vmb mag solch Werck keinem Engel/ viel weniger einem
Menschen zugeeignet werden/ daß sie solten Nieren vnnd
Hertzen erforschen/ Gedancken erkennen/ vnnd Gebett erhö-
ren. So sehen wir es auch an dem heyligen Engel (den S.
Apoc. 19.Johannes in der Offenbahrnug anruffen wolt) wie er solche
Ehre von jhm abweiset/ vnnd spricht: Sihe zu/ thue es nicht/
ich bin dein Mitknecht vnd deiner Brüder/ vnd deren diedas
Zeugnuß Jesu haben/ bette Gott an.

Die heyligen
Engel vnd Auß
erwehlte Seelen
im Himmel/ ob
sie schon nicht
sind Hertzkündi-
ger vnd Erhö-
rer vnsers Ge-
betts So den-
cken sie gleich-
wol an vns.

Vnangesehen aber/ daß die lieben Engel Nieren vnnd
Hertzen nit erforschen/ vnd vnser Gebett nit erhören/ welche Eh-
re sie dem Allerhöhesten allein zuschreiben/ so sind sie doch
stätts vmb vnd bey vns/ dencken an vns/ vnnd erfre[uen] sich
vnser/ wo sie sehen/ daß wir Busse thun/ vnd halten vns fleis-
sig zum Euangelio/ darinn jhnen gelüstet mit vns zu schau-
wen. Deßgleichen kan ich von dem Patriarchen Abraham
sagen: Ob er wol droben im Himmel nicht kennet vnser Ge-
dancken auff Erden/ vnnd weiß nicht vmb vnser anligende
Noht/ Angst/ Seufftzen vnd Gebett/ wie Jesaias bezeuget:

So den-
Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels.

Daß nun der Prophet Jeſaias ſpricht (Biſtu doch vnſer
Erklärung deß
Spruchs Je-
ſaiæ: Abraham
weiß von vns
nicht/ ꝛc. cap. 64
Vatter/ denn Abraham weiß von vns nichts/ vnd Jſrael ken-
net vns nicht) iſt ſolches zu verſtehen von der Hertzkündigung
vnd Erforſchung vnſer anligenden Nöhten/ trauwrigen Ge-
dancken/ vnd mancherley ſchwermühtigen Anfechtungen/
als auch von der Erhörung vnſers Seufftzens vnnd vnſers
Gebetts/ welches keinem andern weder im Himmel noch auff
Erden/ kan oder mag mit Warheit zugeſchrieben werden/
denn nur allein dem ewigen Allmächtigen Gott/ vnnd Jeſu
Chriſto ſeinem eingebornen Sohn/ welcher allein mit dem
Vatter vnd heyligen Geiſt wil angebetten vnnd angeruffen
ſeyn/ vnd allein vnſer Gedancken weiß vnd verſtehet/ wie ſei-
ne Wort lauten/ da er ſagt: Es ſollen erkennen alle Gemei-
ne/ daß ich bin/ der die Nieren vnnd Hertzen erforſchet. Dar-
vmb mag ſolch Werck keinem Engel/ viel weniger einem
Menſchen zugeeignet werden/ daß ſie ſolten Nieren vnnd
Hertzen erforſchen/ Gedancken erkennen/ vnnd Gebett erhö-
ren. So ſehen wir es auch an dem heyligen Engel (den S.
Apoc. 19.Johannes in der Offenbahrnug anruffen wolt) wie er ſolche
Ehre von jhm abweiſet/ vnnd ſpricht: Sihe zu/ thue es nicht/
ich bin dein Mitknecht vnd deiner Brüder/ vnd deren diedas
Zeugnuß Jeſu haben/ bette Gott an.

Die heyligen
Engel vnd Auß
erwehlte Seelẽ
im Himmel/ ob
ſie ſchon nicht
ſind Hertzkündi-
ger vnd Erhö-
rer vnſers Ge-
betts So den-
cken ſie gleich-
wol an vns.

Vnangeſehen aber/ daß die lieben Engel Nieren vnnd
Hertzen nit erforſchen/ vñ vnſer Gebett nit erhörẽ/ welche Eh-
re ſie dem Allerhöheſten allein zuſchreiben/ ſo ſind ſie doch
ſtätts vmb vnd bey vns/ dencken an vns/ vnnd erfre[uen] ſich
vnſer/ wo ſie ſehen/ daß wir Buſſe thun/ vnd halten vns fleiſ-
ſig zum Euangelio/ darinn jhnen gelüſtet mit vns zu ſchau-
wen. Deßgleichen kan ich von dem Patriarchen Abraham
ſagen: Ob er wol droben im Himmel nicht kennet vnſer Ge-
dancken auff Erden/ vnnd weiß nicht vmb vnſer anligende
Noht/ Angſt/ Seufftzen vnd Gebett/ wie Jeſaias bezeuget:

So den-
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <div n="3">
            <div n="4">
              <pb facs="#f0394" n="376"/>
              <fw place="top" type="header">Der Ander Theil deß Frewden&#x017F;piegels.</fw><lb/>
              <p>Daß nun der Prophet Je&#x017F;aias &#x017F;pricht (Bi&#x017F;tu doch vn&#x017F;er<lb/><note place="left">Erklärung deß<lb/>
Spruchs Je-<lb/>
&#x017F;aiæ: Abraham<lb/>
weiß von vns<lb/>
nicht/ &#xA75B;c. cap. 64</note>Vatter/ denn Abraham weiß von vns nichts/ vnd J&#x017F;rael ken-<lb/>
net vns nicht) i&#x017F;t &#x017F;olches zu ver&#x017F;tehen von der Hertzkündigung<lb/>
vnd Erfor&#x017F;chung vn&#x017F;er anligenden Nöhten/ trauwrigen Ge-<lb/>
dancken/ vnd mancherley &#x017F;chwermühtigen Anfechtungen/<lb/>
als auch von der Erhörung vn&#x017F;ers Seufftzens vnnd vn&#x017F;ers<lb/>
Gebetts/ welches keinem andern weder im Himmel noch auff<lb/>
Erden/ kan oder mag mit Warheit zuge&#x017F;chrieben werden/<lb/>
denn nur allein dem ewigen Allmächtigen Gott/ vnnd Je&#x017F;u<lb/>
Chri&#x017F;to &#x017F;einem eingebornen Sohn/ welcher allein mit dem<lb/>
Vatter vnd heyligen Gei&#x017F;t wil angebetten vnnd angeruffen<lb/>
&#x017F;eyn/ vnd allein vn&#x017F;er Gedancken weiß vnd ver&#x017F;tehet/ wie &#x017F;ei-<lb/>
ne Wort lauten/ da er &#x017F;agt: Es &#x017F;ollen erkennen alle Gemei-<lb/>
ne/ daß ich bin/ der die Nieren vnnd Hertzen erfor&#x017F;chet. Dar-<lb/>
vmb mag &#x017F;olch Werck keinem Engel/ viel weniger einem<lb/>
Men&#x017F;chen zugeeignet werden/ daß &#x017F;ie &#x017F;olten Nieren vnnd<lb/>
Hertzen erfor&#x017F;chen/ Gedancken erkennen/ vnnd Gebett erhö-<lb/>
ren. So &#x017F;ehen wir es auch an dem heyligen Engel (den S.<lb/><note place="left">Apoc. 19.</note>Johannes in der Offenbahrnug anruffen wolt) wie er &#x017F;olche<lb/>
Ehre von jhm abwei&#x017F;et/ vnnd &#x017F;pricht: Sihe zu/ thue es nicht/<lb/>
ich bin dein Mitknecht vnd deiner Brüder/ vnd deren diedas<lb/>
Zeugnuß Je&#x017F;u haben/ bette Gott an.</p><lb/>
              <note place="left">Die heyligen<lb/>
Engel vnd Auß<lb/>
erwehlte Seel&#x1EBD;<lb/>
im Himmel/ ob<lb/>
&#x017F;ie &#x017F;chon nicht<lb/>
&#x017F;ind Hertzkündi-<lb/>
ger vnd Erhö-<lb/>
rer vn&#x017F;ers Ge-<lb/>
betts So den-<lb/>
cken &#x017F;ie gleich-<lb/>
wol an vns.</note>
              <p>Vnange&#x017F;ehen aber/ daß die lieben Engel Nieren vnnd<lb/>
Hertzen nit erfor&#x017F;chen/ vñ vn&#x017F;er Gebett nit erhör&#x1EBD;/ welche Eh-<lb/>
re &#x017F;ie dem Allerhöhe&#x017F;ten allein zu&#x017F;chreiben/ &#x017F;o &#x017F;ind &#x017F;ie doch<lb/>
&#x017F;tätts vmb vnd bey vns/ dencken an vns/ vnnd erfre<supplied>uen</supplied> &#x017F;ich<lb/>
vn&#x017F;er/ wo &#x017F;ie &#x017F;ehen/ daß wir Bu&#x017F;&#x017F;e thun/ vnd halten vns flei&#x017F;-<lb/>
&#x017F;ig zum Euangelio/ darinn jhnen gelü&#x017F;tet mit vns zu &#x017F;chau-<lb/>
wen. Deßgleichen kan ich von dem Patriarchen Abraham<lb/>
&#x017F;agen: Ob er wol droben im Himmel nicht kennet vn&#x017F;er Ge-<lb/>
dancken auff Erden/ vnnd weiß nicht vmb vn&#x017F;er anligende<lb/>
Noht/ Ang&#x017F;t/ Seufftzen vnd Gebett/ wie Je&#x017F;aias bezeuget:<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">So den-</fw><lb/></p>
            </div>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[376/0394] Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels. Daß nun der Prophet Jeſaias ſpricht (Biſtu doch vnſer Vatter/ denn Abraham weiß von vns nichts/ vnd Jſrael ken- net vns nicht) iſt ſolches zu verſtehen von der Hertzkündigung vnd Erforſchung vnſer anligenden Nöhten/ trauwrigen Ge- dancken/ vnd mancherley ſchwermühtigen Anfechtungen/ als auch von der Erhörung vnſers Seufftzens vnnd vnſers Gebetts/ welches keinem andern weder im Himmel noch auff Erden/ kan oder mag mit Warheit zugeſchrieben werden/ denn nur allein dem ewigen Allmächtigen Gott/ vnnd Jeſu Chriſto ſeinem eingebornen Sohn/ welcher allein mit dem Vatter vnd heyligen Geiſt wil angebetten vnnd angeruffen ſeyn/ vnd allein vnſer Gedancken weiß vnd verſtehet/ wie ſei- ne Wort lauten/ da er ſagt: Es ſollen erkennen alle Gemei- ne/ daß ich bin/ der die Nieren vnnd Hertzen erforſchet. Dar- vmb mag ſolch Werck keinem Engel/ viel weniger einem Menſchen zugeeignet werden/ daß ſie ſolten Nieren vnnd Hertzen erforſchen/ Gedancken erkennen/ vnnd Gebett erhö- ren. So ſehen wir es auch an dem heyligen Engel (den S. Johannes in der Offenbahrnug anruffen wolt) wie er ſolche Ehre von jhm abweiſet/ vnnd ſpricht: Sihe zu/ thue es nicht/ ich bin dein Mitknecht vnd deiner Brüder/ vnd deren diedas Zeugnuß Jeſu haben/ bette Gott an. Erklärung deß Spruchs Je- ſaiæ: Abraham weiß von vns nicht/ ꝛc. cap. 64 Apoc. 19. Vnangeſehen aber/ daß die lieben Engel Nieren vnnd Hertzen nit erforſchen/ vñ vnſer Gebett nit erhörẽ/ welche Eh- re ſie dem Allerhöheſten allein zuſchreiben/ ſo ſind ſie doch ſtätts vmb vnd bey vns/ dencken an vns/ vnnd erfreuen ſich vnſer/ wo ſie ſehen/ daß wir Buſſe thun/ vnd halten vns fleiſ- ſig zum Euangelio/ darinn jhnen gelüſtet mit vns zu ſchau- wen. Deßgleichen kan ich von dem Patriarchen Abraham ſagen: Ob er wol droben im Himmel nicht kennet vnſer Ge- dancken auff Erden/ vnnd weiß nicht vmb vnſer anligende Noht/ Angſt/ Seufftzen vnd Gebett/ wie Jeſaias bezeuget: So den-

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/394
Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 376. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/394>, abgerufen am 17.07.2024.