zu Quinsay/ heut Suntien genannt/ vnd spatziereten daselbst
auff dem vberköstlichen Saal/ von welchem man schreibet/
dz er mit lautern Carfunckeln vnd anderen Steinen besetzt sey/ so
stattlich vnd so köstlich/ dz der Saal helle vnd liecht davo in der
dunckelsten Nacht leuchte/ als wenn brennende Kertzen darinn weren.
Die himnilische Wonung/ als auch die himmlische Glo-
ri/ Pracht/ Freuwde vnd Wollust der seligen Außerwehl-
ten Seelen ist vberschwencklich höher/ edler vnd ansehnlicher/
vnd jhr Versammlung/ Societät vnd Gemeinschafft mit
Gott vnd seinen H. Engeln/ gehet vber alle Gemeinschafft/ die
ein Mensch auff Erden mit jrrdischen Königen/ Fürsten vnd Her-
ren halten mag: Denn es liebet sie Gott/ vnd wirt von jnen wi-
der geliebet/ von gantzem Hertzen/ von gantzer Seelen/ vnd von
gantzen Gemüht: Vnd von solcher Liebe vnd Gegen Liebe schei-
nen sie heller/ denn die klare Sonne/ wie denn auch jre Gemein-
schafft (die sie vnrereinander haben) anders nichts ist/ denn eytel
einbrünstige Liebe/ voll himmlischer Klarheit vnd Herrligkeit.
Vber diß alles/ wil ich nicht leugnen/ daß die Seelen (ob
sie schon leben vnd schweben in vnaußsprechlicher Freuwde
vnd Wonne) dennoch herab gedencken/ an jhre hinderlassene/
Vatter/ Mutter/ Brüder/ Schwester/ Mann/ Weib/ Kin-
der/ etc. Denn es gedencket ja der reiche Mann in der Hellen
seiner fünff Brüder/ mit hertzlichem Wündsch/ daß sie möch-
ten für solet er Quaal vnd Pein gewarnet werden: Thut sol-
ches der Verdampte/ wie vielmehr dencken auch die Außer-
wehlten an die jhre? Zu dem/ ist die reine vollkommene Liebe
[als]o geschaffen/ daß sie jhres Nechsten nicht kan vergessen/
sintemal sie jhn liebet/ als sich selbst: Nun aber sind die See-
len im Himmel Engelrein/ ohne Sünde/ vnd völlig in d' Liebe/
daß sie Gott vber alle Ding lieben/ vnd jhren Nechsten als
sich selbst: Lieben sie aber jren Neel sten als sich selbst/ vnd dencken
an sie/ so müssen sie auch jrer hinde lassenen Freundschafft nit
vergessen?
Daß
zu Quinſay/ heut Suntien genañt/ vnd ſpatziereten daſelbſt
auff dem vberköſtlichen Saal/ von welchem man ſchreibet/
dz er mit lautern Carfunckeln vñ anderẽ Steinẽ beſetzt ſey/ ſo
ſtattlich vñ ſo köſtlich/ dz der Saal helle vñ liecht davõ in der
dunckelſtẽ Nacht leuchte/ als weñ breñende Kertzẽ dariñ werẽ.
Die himniliſche Wonung/ als auch die himmliſche Glo-
ri/ Pracht/ Freuwde vnd Wolluſt der ſeligen Außerwehl-
ten Seelen iſt vberſchwencklich höher/ edler vñ anſehnlicher/
vnd jhr Verſammlung/ Societät vnd Gemeinſchafft mit
Gott vñ ſeinen H. Engeln/ gehet vber alle Gemeinſchafft/ die
ein Menſch auff Erdẽ mit jrrdiſchẽ Königen/ Fürſtẽ vñ Her-
ren halten mag: Deñ es liebet ſie Gott/ vñ wirt von jnen wi-
der geliebet/ von gantzem Hertzen/ von gantzer Seelẽ/ vñ von
gantzẽ Gemüht: Vnd von ſolcher Liebe vñ Gegen Liebe ſchei-
nen ſie heller/ denn die klare Soñe/ wie deñ auch jre Gemein-
ſchafft (die ſie vnꝛeꝛeinander habẽ) anders nichts iſt/ deñ eytel
einbrünſtige Liebe/ voll him̃liſcher Klarheit vnd Herrligkeit.
Vber diß alles/ wil ich nicht leugnen/ daß die Seelen (ob
ſie ſchon leben vnd ſchweben in vnaußſprechlicher Freuwde
vnd Wonne) dennoch herab gedencken/ an jhre hinderlaſſene/
Vatter/ Mutter/ Brüder/ Schweſter/ Mann/ Weib/ Kin-
der/ ꝛc. Denn es gedencket ja der reiche Mann in der Hellen
ſeiner fünff Brüder/ mit hertzlichem Wündſch/ daß ſie möch-
ten für ſolet er Quaal vnd Pein gewarnet werden: Thut ſol-
ches der Verdampte/ wie vielmehr dencken auch die Außer-
wehlten an die jhre? Zu dem/ iſt die reine vollkommene Liebe
[alſ]o geſchaffen/ daß ſie jhres Nechſten nicht kan vergeſſen/
ſintemal ſie jhn liebet/ als ſich ſelbſt: Nun aber ſind die See-
lẽ im Him̃el Engelrein/ ohne Sünde/ vñ völlig in d’ Liebe/
daß ſie Gott vber alle Ding lieben/ vnd jhren Nechſten als
ſich ſelbſt: Liebẽ ſie aber jrẽ Neel ſten als ſich ſelbſt/ vñ dencken
an ſie/ ſo müſſen ſie auch jrer hinde laſſenẽ Freundſchafft nit
vergeſſen?
Daß
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[375/0393]
Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
zu Quinſay/ heut Suntien genañt/ vnd ſpatziereten daſelbſt
auff dem vberköſtlichen Saal/ von welchem man ſchreibet/
dz er mit lautern Carfunckeln vñ anderẽ Steinẽ beſetzt ſey/ ſo
ſtattlich vñ ſo köſtlich/ dz der Saal helle vñ liecht davõ in der
dunckelſtẽ Nacht leuchte/ als weñ breñende Kertzẽ dariñ werẽ.
Die himniliſche Wonung/ als auch die himmliſche Glo-
ri/ Pracht/ Freuwde vnd Wolluſt der ſeligen Außerwehl-
ten Seelen iſt vberſchwencklich höher/ edler vñ anſehnlicher/
vnd jhr Verſammlung/ Societät vnd Gemeinſchafft mit
Gott vñ ſeinen H. Engeln/ gehet vber alle Gemeinſchafft/ die
ein Menſch auff Erdẽ mit jrrdiſchẽ Königen/ Fürſtẽ vñ Her-
ren halten mag: Deñ es liebet ſie Gott/ vñ wirt von jnen wi-
der geliebet/ von gantzem Hertzen/ von gantzer Seelẽ/ vñ von
gantzẽ Gemüht: Vnd von ſolcher Liebe vñ Gegen Liebe ſchei-
nen ſie heller/ denn die klare Soñe/ wie deñ auch jre Gemein-
ſchafft (die ſie vnꝛeꝛeinander habẽ) anders nichts iſt/ deñ eytel
einbrünſtige Liebe/ voll him̃liſcher Klarheit vnd Herrligkeit.
Herrligkeit der
Himmliſchen
Wonung/ der
himmliſchen
Freuwde/ der
Himmliſchen
Gemeinſchafft.
Vber diß alles/ wil ich nicht leugnen/ daß die Seelen (ob
ſie ſchon leben vnd ſchweben in vnaußſprechlicher Freuwde
vnd Wonne) dennoch herab gedencken/ an jhre hinderlaſſene/
Vatter/ Mutter/ Brüder/ Schweſter/ Mann/ Weib/ Kin-
der/ ꝛc. Denn es gedencket ja der reiche Mann in der Hellen
ſeiner fünff Brüder/ mit hertzlichem Wündſch/ daß ſie möch-
ten für ſolet er Quaal vnd Pein gewarnet werden: Thut ſol-
ches der Verdampte/ wie vielmehr dencken auch die Außer-
wehlten an die jhre? Zu dem/ iſt die reine vollkommene Liebe
alſo geſchaffen/ daß ſie jhres Nechſten nicht kan vergeſſen/
ſintemal ſie jhn liebet/ als ſich ſelbſt: Nun aber ſind die See-
lẽ im Him̃el Engelrein/ ohne Sünde/ vñ völlig in d’ Liebe/
daß ſie Gott vber alle Ding lieben/ vnd jhren Nechſten als
ſich ſelbſt: Liebẽ ſie aber jrẽ Neel ſten als ſich ſelbſt/ vñ dencken
an ſie/ ſo müſſen ſie auch jrer hinde laſſenẽ Freundſchafft nit
vergeſſen?
Die Seelen der
Außerwehlten
im himmliſchen
Paradeiß/
gedencken auch
herab an jhre
hinderlaſſene
Freunde.
Daß