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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
gen sihet/ vnd von gantzem brennendem Hertzen/ ohn vnterlaß
Gott dancket/ für diese aller höchste Wolt hat.

D. Luther hat
grossen Verlan-
gen gehabt/ die
selige Vätter zu
sehen/ vnd ist nun
zu jhnen kom-
men.

Ibidem: Es haben auch vnser viel in gutem Gedächtnuß/
wie gerne vnd mit grosser Lust er pfleget zu reden/ von der
heyligen Propheten Regierung (im Volck Gottes) vnd von
jhrer Lehre vnd gutem Raht/ auch von jrem Kampff/ Gefahr
vnd Verfolgung/ so sie erlitten/ vnd wie sie Gott wunderbar-
lich errettet/ vnnd wie mit grossem Verstandt/ vnd hoher
Weißheit/ er die gantze Zeit der Kirchen Gottes in der Welt/
gegen einander hielte: Damit er gnug anzeigete/ wie groß
Verlangen er hette/ bey denselben hohen Leuten zu seyn. Zu
diesen hat er sich jetzt gesellet/ vnd freuwet sich/ daß er jhre le-
bendige Stimme hören/ vnd mit jnen reden soll. So sind sie
auch widervmb dieses jres Schulgesellens vnd Mit dieners
hertzlich fro/ empfahen vnd grüssen jn freundtlich/ vnd sagen
also/ beyde Gott ewig danck/ der auß grundtloser Gnade vnd
Güte/ seine Kirchen/ in Menschlichem Geschlecht/ sammlet
vnd erhält. Biß daher D. Pomeranus.

Was die auß-
erwehlte Seelen
für ein Gespräch
vnter einander
halten.
Luc. 16.
Gen. 4.

Auch haben die Seelen vnter einander Gespräch von jrem
Jammer/ Creutz/ Verfolgung vnd Elend/ so ein jegliche in der
argen schnöden Welt hat dulten müssen/ vnd vber sich gehen lassen:
Wie solchs darauß abzunemmen/ dz Abraham d' Patriarch
von Lazaro redet/ wie ers auff Erden Böse gehabt habe/ vnd
nun getröstet werde. Vnd dz die Schrifft sagt vo Abels Blut/
wie es gen Himmel schreye. Jtem/ von den Seelen d' erwür-
Apocal. 6.
Die außerwehl-
te Seelen im
Himmel reden
von jren außge
standenen
Schmertzen vnd
Trübsalen auff
dieser Welt.
geten Christen/ daß sie vber jre Verfolger ruffen vnd klagen.

Sie reden aber von jhrer auß gestandener Angst/ vnd ge-
schmoltzener miseria oder Elendt/ nit/ dz sie solcher Schmer-
tzen vnd Trübsalen noch etliche fühlen/ sondern/ daß sie da-
gegen rühmen den vberschwänglichen Trost/ so jhnen von
Gott dem allmächtigen dafür reichlich vnd vber flüssig wi-
derfähret: Jnmassen wir deß ein Exempel können nemmen

an

Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
gen ſihet/ vnd von gantzem brennendem Hertzẽ/ ohn vnterlaß
Gott dancket/ für dieſe aller höchſte Wolt hat.

D. Luther hat
groſſen Verlan-
gen gehabt/ die
ſelige Vätter zu
ſehen/ vñ iſt nun
zu jhnen kom-
men.

Ibidem: Es haben auch vnſer viel in gutem Gedächtnuß/
wie gerne vnd mit groſſer Luſt er pfleget zu reden/ von der
heyligen Propheten Regierung (im Volck Gottes) vnd von
jhrer Lehre vnd gutem Raht/ auch von jrem Kampff/ Gefahr
vnd Verfolgung/ ſo ſie erlitten/ vnd wie ſie Gott wunderbar-
lich errettet/ vnnd wie mit groſſem Verſtandt/ vnd hoher
Weißheit/ er die gantze Zeit der Kirchen Gottes in der Welt/
gegen einander hielte: Damit er gnug anzeigete/ wie groß
Verlangen er hette/ bey denſelben hohen Leuten zu ſeyn. Zu
dieſen hat er ſich jetzt geſellet/ vnd freuwet ſich/ daß er jhre le-
bendige Stimme hören/ vnd mit jnen reden ſoll. So ſind ſie
auch widervmb dieſes jres Schulgeſellens vnd Mit dieners
hertzlich fro/ empfahen vnd grüſſen jn freundtlich/ vnd ſagen
alſo/ beyde Gott ewig danck/ der auß grundtloſer Gnade vnd
Güte/ ſeine Kirchen/ in Menſchlichem Geſchlecht/ ſammlet
vnd erhält. Biß daher D. Pomeranus.

Was die auß-
erwehlte Seelẽ
für ein Geſpräch
vnter einander
halten.
Luc. 16.
Gen. 4.

Auch haben die Seelen vnter einander Geſpräch von jrem
Jammer/ Creutz/ Verfolgung vñ Elend/ ſo ein jegliche in der
argẽ ſchnödẽ Welt hat dultẽ müſſen/ vñ vber ſich gehẽ laſſen:
Wie ſolchs darauß abzunemmen/ dz Abꝛaham d’ Patriarch
von Lazaro redet/ wie ers auff Erden Böſe gehabt habe/ vnd
nun getröſtet werde. Vñ dz die Schꝛifft ſagt võ Abels Blut/
wie es gen Himmel ſchreye. Jtem/ von den Seelen d’ erwür-
Apocal. 6.
Die außerwehl-
te Seelen im
Himmel reden
von jren außge
ſtandenen
Schmertzen vñ
Trübſalen auff
dieſer Welt.
geten Chriſten/ daß ſie vber jre Verfolger ruffen vnd klagen.

Sie reden aber von jhrer auß geſtandener Angſt/ vnd ge-
ſchmoltzener miſeria oder Elendt/ nit/ dz ſie ſolcher Schmer-
tzen vnd Trübſalen noch etliche fühlen/ ſondern/ daß ſie da-
gegen rühmen den vberſchwänglichen Troſt/ ſo jhnen von
Gott dem allmächtigen dafür reichlich vnd vber flüſſig wi-
derfähret: Jnmaſſen wir deß ein Exempel können nemmen

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[370/0388] Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. gen ſihet/ vnd von gantzem brennendem Hertzẽ/ ohn vnterlaß Gott dancket/ für dieſe aller höchſte Wolt hat. Ibidem: Es haben auch vnſer viel in gutem Gedächtnuß/ wie gerne vnd mit groſſer Luſt er pfleget zu reden/ von der heyligen Propheten Regierung (im Volck Gottes) vnd von jhrer Lehre vnd gutem Raht/ auch von jrem Kampff/ Gefahr vnd Verfolgung/ ſo ſie erlitten/ vnd wie ſie Gott wunderbar- lich errettet/ vnnd wie mit groſſem Verſtandt/ vnd hoher Weißheit/ er die gantze Zeit der Kirchen Gottes in der Welt/ gegen einander hielte: Damit er gnug anzeigete/ wie groß Verlangen er hette/ bey denſelben hohen Leuten zu ſeyn. Zu dieſen hat er ſich jetzt geſellet/ vnd freuwet ſich/ daß er jhre le- bendige Stimme hören/ vnd mit jnen reden ſoll. So ſind ſie auch widervmb dieſes jres Schulgeſellens vnd Mit dieners hertzlich fro/ empfahen vnd grüſſen jn freundtlich/ vnd ſagen alſo/ beyde Gott ewig danck/ der auß grundtloſer Gnade vnd Güte/ ſeine Kirchen/ in Menſchlichem Geſchlecht/ ſammlet vnd erhält. Biß daher D. Pomeranus. Auch haben die Seelen vnter einander Geſpräch von jrem Jammer/ Creutz/ Verfolgung vñ Elend/ ſo ein jegliche in der argẽ ſchnödẽ Welt hat dultẽ müſſen/ vñ vber ſich gehẽ laſſen: Wie ſolchs darauß abzunemmen/ dz Abꝛaham d’ Patriarch von Lazaro redet/ wie ers auff Erden Böſe gehabt habe/ vnd nun getröſtet werde. Vñ dz die Schꝛifft ſagt võ Abels Blut/ wie es gen Himmel ſchreye. Jtem/ von den Seelen d’ erwür- geten Chriſten/ daß ſie vber jre Verfolger ruffen vnd klagen. Apocal. 6. Die außerwehl- te Seelen im Himmel reden von jren außge ſtandenen Schmertzen vñ Trübſalen auff dieſer Welt. Sie reden aber von jhrer auß geſtandener Angſt/ vnd ge- ſchmoltzener miſeria oder Elendt/ nit/ dz ſie ſolcher Schmer- tzen vnd Trübſalen noch etliche fühlen/ ſondern/ daß ſie da- gegen rühmen den vberſchwänglichen Troſt/ ſo jhnen von Gott dem allmächtigen dafür reichlich vnd vber flüſſig wi- derfähret: Jnmaſſen wir deß ein Exempel können nemmen an

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 370. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/388>, abgerufen am 17.07.2024.