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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der ander Theil deß Frewden Spiegels.
als bald für Augen sehe/ vnd den Allmächtigen Gott/ als
auch seine Engel selbst reden höre.

Daß es nun sich also verhalte mit vnser Seligkeit/ vndBeweiß der
angezogenen
Erklärung mit
dem Exempel
deß HErren
Christi.

daß die himmlische Freuwde vnd englische Herrligkeit/ nicht
weit von vns abwesend/ sondern nahe zugegen sey/ vnd allein
lige an dem Vnterschied deß Glaubens vnd deß Schawens/
solchs sehen wir fürs erst an vnserm einigen Erlöser vnd Se-
ligmacher Jesu Christo/ welcher (da er auff Erden sichtbarlich
wandert) auch dazumahl als deß Menschen Sohn/ im Himmel
war. Deß Menschen Sohn sagt er/ d' im Himmel ist. Auch waren
die heyligen Engel/ vmb vnd vmb bey jhm/ vnd dieneten jm/ wie
Matthaeus vnd Marcus die Euangelisten öffentlich bezeugen.Johan. 3.
Matth. 4.
Marc. 1.

Nun sahe man aber an Christo keine himmlische Majestät noch
Klarheit/ auch nit/ wie die starcke Helden Gottes/ die himmlische
Heerscharen vnd heylige Engel auff jhn warteten: Das sahe
man nit mit leiblichen Augen/ dieweil sein himmlisch Leben
vnnd Herrligkeit vnter dem Creutz vnnd Stand der Nidri-
gung bedeckt vnd verborgen lag: Aber doch war diese Himm-
lische Herrligkeit nit vber etliche tausend Meile/ vnd vber alle
Firmament weit von jhm abwesend oder abgesondert/ son-
dern nahezugegen/ vnd mangelt niergend an/ denn nur allein
an der Offenbarung/ daß ers nicht wolt entdecken/ welches
er doch thun kondte/ wenn er wolte. Denn als er mit seinenMatt. 17.
Mar. 9.
Luc. 9.

dreyen Jüngern auff dem hohen Berge war/ vnnd jhnen et-
licher massen wolte sehen lassen/ wie er allbereit im Himmel
were/ sihe/ da leuchtet sein Angesicht wie die Sonne/ vnnd
seine Kleider wurden weiß/ als ein Liecht: Auch erschienen
jhm da Moses vnd Elias/ vnd redeten mit jm/ was er zu Je-
rusalem Leiden müste.

Beweiß mit den
Exempel deß
Propheten Eli-
sae.
2. Reg. 6.

Darnach haben wir ein mercklich Exempel an dem Pro-
pheten Elisa/ der sich auch dieser himmlischen Herrligkeit
vnnd Beywohnung der heyligen Engel tröstet/ vnnd nicht

daran
S s iij

Der ander Theil deß Frewden Spiegels.
als bald für Augen ſehe/ vnd den Allmächtigen Gott/ als
auch ſeine Engel ſelbſt reden höre.

Daß es nun ſich alſo verhalte mit vnſer Seligkeit/ vndBeweiß der
angezogenen
Erklärung mit
dem Exempel
deß HErren
Chriſti.

daß die himmliſche Freuwde vnd engliſche Herrligkeit/ nicht
weit von vns abweſend/ ſondern nahe zugegen ſey/ vnd allein
lige an dem Vnterſchied deß Glaubens vnd deß Schawens/
ſolchs ſehen wir fürs erſt an vnſerm einigen Erlöſer vnd Se-
ligmacher Jeſu Chriſto/ welcher (da er auff Erdẽ ſichtbarlich
wandert) auch dazumahl als deß Menſchẽ Sohn/ im Him̃el
war. Deß Menſchẽ Sohn ſagt er/ d’ im Him̃el iſt. Auch warẽ
die heyligẽ Engel/ vmb vñ vmb bey jhm/ vnd dienetẽ jm/ wie
Matthæus vñ Marcus die Euangeliſtẽ öffentlich bezeugen.Johan. 3.
Matth. 4.
Marc. 1.

Nun ſahe man aber an Chriſto keine him̃liſche Majeſtät noch
Klarheit/ auch nit/ wie die ſtarcke Heldẽ Gottes/ die him̃liſche
Heerſcharen vnd heylige Engel auff jhn warteten: Das ſahe
man nit mit leiblichen Augen/ dieweil ſein himmliſch Leben
vnnd Herrligkeit vnter dem Creutz vnnd Stand der Nidri-
gung bedeckt vnd verborgen lag: Aber doch war dieſe Himm-
liſche Herrligkeit nit vber etliche tauſend Meile/ vñ vber alle
Firmament weit von jhm abweſend oder abgeſondert/ ſon-
dern nahezugegen/ vnd mangelt niergend an/ denn nur allein
an der Offenbarung/ daß ers nicht wolt entdecken/ welches
er doch thun kondte/ wenn er wolte. Denn als er mit ſeinenMatt. 17.
Mar. 9.
Luc. 9.

dreyen Jüngern auff dem hohen Berge war/ vnnd jhnen et-
licher maſſen wolte ſehen laſſen/ wie er allbereit im Himmel
were/ ſihe/ da leuchtet ſein Angeſicht wie die Sonne/ vnnd
ſeine Kleider wurden weiß/ als ein Liecht: Auch erſchienen
jhm da Moſes vnd Elias/ vnd redeten mit jm/ was er zu Je-
ruſalem Leiden müſte.

Beweiß mit dẽ
Exempel deß
Propheten Eli-
ſæ.
2. Reg. 6.

Darnach haben wir ein mercklich Exempel an dem Pro-
pheten Eliſa/ der ſich auch dieſer himmliſchen Herrligkeit
vnnd Beywohnung der heyligen Engel tröſtet/ vnnd nicht

daran
S s iij
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[325/0343] Der ander Theil deß Frewden Spiegels. als bald für Augen ſehe/ vnd den Allmächtigen Gott/ als auch ſeine Engel ſelbſt reden höre. Daß es nun ſich alſo verhalte mit vnſer Seligkeit/ vnd daß die himmliſche Freuwde vnd engliſche Herrligkeit/ nicht weit von vns abweſend/ ſondern nahe zugegen ſey/ vnd allein lige an dem Vnterſchied deß Glaubens vnd deß Schawens/ ſolchs ſehen wir fürs erſt an vnſerm einigen Erlöſer vnd Se- ligmacher Jeſu Chriſto/ welcher (da er auff Erdẽ ſichtbarlich wandert) auch dazumahl als deß Menſchẽ Sohn/ im Him̃el war. Deß Menſchẽ Sohn ſagt er/ d’ im Him̃el iſt. Auch warẽ die heyligẽ Engel/ vmb vñ vmb bey jhm/ vnd dienetẽ jm/ wie Matthæus vñ Marcus die Euangeliſtẽ öffentlich bezeugen. Nun ſahe man aber an Chriſto keine him̃liſche Majeſtät noch Klarheit/ auch nit/ wie die ſtarcke Heldẽ Gottes/ die him̃liſche Heerſcharen vnd heylige Engel auff jhn warteten: Das ſahe man nit mit leiblichen Augen/ dieweil ſein himmliſch Leben vnnd Herrligkeit vnter dem Creutz vnnd Stand der Nidri- gung bedeckt vnd verborgen lag: Aber doch war dieſe Himm- liſche Herrligkeit nit vber etliche tauſend Meile/ vñ vber alle Firmament weit von jhm abweſend oder abgeſondert/ ſon- dern nahezugegen/ vnd mangelt niergend an/ denn nur allein an der Offenbarung/ daß ers nicht wolt entdecken/ welches er doch thun kondte/ wenn er wolte. Denn als er mit ſeinen dreyen Jüngern auff dem hohen Berge war/ vnnd jhnen et- licher maſſen wolte ſehen laſſen/ wie er allbereit im Himmel were/ ſihe/ da leuchtet ſein Angeſicht wie die Sonne/ vnnd ſeine Kleider wurden weiß/ als ein Liecht: Auch erſchienen jhm da Moſes vnd Elias/ vnd redeten mit jm/ was er zu Je- ruſalem Leiden müſte. Beweiß der angezogenen Erklärung mit dem Exempel deß HErren Chriſti. Johan. 3. Matth. 4. Marc. 1. Matt. 17. Mar. 9. Luc. 9. Darnach haben wir ein mercklich Exempel an dem Pro- pheten Eliſa/ der ſich auch dieſer himmliſchen Herrligkeit vnnd Beywohnung der heyligen Engel tröſtet/ vnnd nicht daran S s iij

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 325. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/343>, abgerufen am 24.12.2024.