Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

Bild:
<< vorherige Seite
Der Ander Theil deß Frewdenspiegels.
Christum sollen wir in vnserm Tod-
te preysen.

WEr solcher Gestalt stirbt/ vnd seinen Abschied
von der Welt nimpt/ der fähret nicht allein selig/
sondern preyset vnnd ehret auch Gott mit seinem2. Timoth. 4.
Todte/ wie denn alle Christen billich thun sollen/ vnnd wir
deß ein schön Exempel an dem Apostel S. Paulo haben/ da
er seinen Todt ein Opffer heisset: Jch werdeschon geopffert/
(sagt er) vnd die Zeit meines Abscheidens ist fürhanden: Wie istPhil. 1.
es aber ein Opffer? Also (spricht er) daß Christus hoch ge-
preyset werde an meinem Leibe/ es sey durch Leben/ oder durch
Todt. Deßgleichen da vnser HErr Jesus Christus seinemJohan. 22.
Jünger Petro weissaget/ von seinen zukünfftigen Banden/
Stricken vnd Gefängnuß/ schreibt S. Johannes/ daß der
HErr solches gesagt habe/ zu deuten/ mit welchem Todt Pe-
trus Gott preysen würde.

Summa/ es soll ein Christ frolocken in Christo/ vnd jhnWas ein Christ
für Gedancken
soll haben vom
Todt vnd aller-
ley Noht.
Rom. 5.

so ehren/ bekennen vnnd preysen/ daß er könne (wie S. Pau-
lus sagt) auch trotzen vnd frölich seyn/ oder rühmen/ wenn es
vbel zugehet/ vnd sein Hertz eitel solche Gedancken ergreiffe/
daß er einen grossen Schatz habe/ wenn er arm ist/ ein mächti-
ger Fürst vnd HErr sey/ wenn er im Kärcker ligt/ vnd treff-
lich starck/ wenn er schwach vnnd kranck ist/ in eytel Ehre
schwebe/ wenn er geschändet vnd geschmähet wirdt/ Also auch
daß er erst ein new lebendiger Mensch werde/ wenn er jetzt
sterben muß. Vnnd Summa/ daß er eytel new Hertz vnnd
Muht gewinne/ vnd allerding auff Erden mit jhm new ma-
che/ vnd also hie ein Vorspiel anfahe deß zukünfftigen Wesens/
da es alles am Tage/ vnd so new wirt/ wie ers jetzt er schöpffet
vnd erdenckt durch den Glauben nach seinem newen Wesen.

Solchs haben gethan die lieben Vätter (wie Lutherussehr
tröstlich hievo schreibt/ welches Wort ich hie eynführe) vnd sich

starck
Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels.
Chriſtum ſollen wir in vnſerm Tod-
te preyſen.

WEr ſolcher Geſtalt ſtirbt/ vnd ſeinen Abſchied
von der Welt nimpt/ der fähret nicht allein ſelig/
ſondern preyſet vnnd ehret auch Gott mit ſeinem2. Timoth. 4.
Todte/ wie denn alle Chriſten billich thun ſollen/ vnnd wir
deß ein ſchön Exempel an dem Apoſtel S. Paulo haben/ da
er ſeinen Todt ein Opffer heiſſet: Jch werdeſchon geopffert/
(ſagt er) vñ die Zeit meines Abſcheidens iſt fürhandẽ: Wie iſtPhil. 1.
es aber ein Opffer? Alſo (ſpricht er) daß Chriſtus hoch ge-
preyſet werde an meinem Leibe/ es ſey durch Leben/ oder durch
Todt. Deßgleichen da vnſer HErr Jeſus Chriſtus ſeinemJohan. 22.
Jünger Petro weiſſaget/ von ſeinen zukünfftigen Banden/
Stricken vnd Gefängnuß/ ſchreibt S. Johannes/ daß der
HErr ſolches geſagt habe/ zu deuten/ mit welchem Todt Pe-
trus Gott preyſen würde.

Summa/ es ſoll ein Chriſt frolocken in Chriſto/ vnd jhnWas ein Chriſt
für Gedancken
ſoll haben vom
Todt vnd aller-
ley Noht.
Rom. 5.

ſo ehren/ bekennen vnnd preyſen/ daß er könne (wie S. Pau-
lus ſagt) auch tꝛotzen vnd frölich ſeyn/ oder rühmen/ wenn es
vbel zugehet/ vnd ſein Hertz eitel ſolche Gedancken ergreiffe/
daß er einen groſſen Schatz habe/ wenn er arm iſt/ ein mächti-
ger Fürſt vnd HErr ſey/ wenn er im Kärcker ligt/ vnd treff-
lich ſtarck/ wenn er ſchwach vnnd kranck iſt/ in eytel Ehre
ſchwebe/ weñ er geſchändet vnd geſchmähet wirdt/ Alſo auch
daß er erſt ein new lebendiger Menſch werde/ wenn er jetzt
ſterben muß. Vnnd Summa/ daß er eytel new Hertz vnnd
Muht gewinne/ vnd allerding auff Erden mit jhm new ma-
che/ vñ alſo hie ein Vorſpiel anfahe deß zukünfftigẽ Weſens/
da es alles am Tage/ vñ ſo new wirt/ wie ers jetzt er ſchöpffet
vnd erdenckt durch den Glauben nach ſeinem newen Weſen.

Solchs habẽ gethan die lieben Vätter (wie Lutherusſehr
tröſtlich hievõ ſchreibt/ welches Woꝛt ich hie eynführe) vñ ſich

ſtarck
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <pb facs="#f0321" n="303"/>
          <div n="3">
            <head>Der Ander Theil deß Frewden&#x017F;piegels.<lb/>
Chri&#x017F;tum &#x017F;ollen wir in vn&#x017F;erm Tod-<lb/>
te prey&#x017F;en.</head><lb/>
            <p><hi rendition="#in">W</hi>Er &#x017F;olcher Ge&#x017F;talt &#x017F;tirbt/ vnd &#x017F;einen Ab&#x017F;chied<lb/>
von der Welt nimpt/ der fähret nicht allein &#x017F;elig/<lb/>
&#x017F;ondern prey&#x017F;et vnnd ehret auch Gott mit &#x017F;einem<note place="right">2. Timoth. 4.</note><lb/>
Todte/ wie denn alle Chri&#x017F;ten billich thun &#x017F;ollen/ vnnd wir<lb/>
deß ein &#x017F;chön Exempel an dem Apo&#x017F;tel S. Paulo haben/ da<lb/>
er &#x017F;einen Todt ein Opffer hei&#x017F;&#x017F;et: Jch werde&#x017F;chon geopffert/<lb/>
(&#x017F;agt er) vñ die Zeit meines Ab&#x017F;cheidens i&#x017F;t fürhand&#x1EBD;: Wie i&#x017F;t<note place="right">Phil. 1.</note><lb/>
es aber ein Opffer? Al&#x017F;o (&#x017F;pricht er) daß Chri&#x017F;tus hoch ge-<lb/>
prey&#x017F;et werde an meinem Leibe/ es &#x017F;ey durch Leben/ oder durch<lb/>
Todt. Deßgleichen da vn&#x017F;er HErr Je&#x017F;us Chri&#x017F;tus &#x017F;einem<note place="right">Johan. 22.</note><lb/>
Jünger Petro wei&#x017F;&#x017F;aget/ von &#x017F;einen zukünfftigen Banden/<lb/>
Stricken vnd Gefängnuß/ &#x017F;chreibt S. Johannes/ daß der<lb/>
HErr &#x017F;olches ge&#x017F;agt habe/ zu deuten/ mit welchem Todt Pe-<lb/>
trus Gott prey&#x017F;en würde.</p><lb/>
            <p>Summa/ es &#x017F;oll ein Chri&#x017F;t frolocken in Chri&#x017F;to/ vnd jhn<note place="right">Was ein Chri&#x017F;t<lb/>
für Gedancken<lb/>
&#x017F;oll haben vom<lb/>
Todt vnd aller-<lb/>
ley Noht.<lb/>
Rom. 5.</note><lb/>
&#x017F;o ehren/ bekennen vnnd prey&#x017F;en/ daß er könne (wie S. Pau-<lb/>
lus &#x017F;agt) auch t&#xA75B;otzen vnd frölich &#x017F;eyn/ oder rühmen/ wenn es<lb/>
vbel zugehet/ vnd &#x017F;ein Hertz eitel &#x017F;olche Gedancken ergreiffe/<lb/>
daß er einen gro&#x017F;&#x017F;en Schatz habe/ wenn er arm i&#x017F;t/ ein mächti-<lb/>
ger Für&#x017F;t vnd HErr &#x017F;ey/ wenn er im Kärcker ligt/ vnd treff-<lb/>
lich &#x017F;tarck/ wenn er &#x017F;chwach vnnd kranck i&#x017F;t/ in eytel Ehre<lb/>
&#x017F;chwebe/ weñ er ge&#x017F;chändet vnd ge&#x017F;chmähet wirdt/ Al&#x017F;o auch<lb/>
daß er er&#x017F;t ein new lebendiger Men&#x017F;ch werde/ wenn er jetzt<lb/>
&#x017F;terben muß. Vnnd Summa/ daß er eytel new Hertz vnnd<lb/>
Muht gewinne/ vnd allerding auff Erden mit jhm new ma-<lb/>
che/ vñ al&#x017F;o hie ein Vor&#x017F;piel anfahe deß zukünfftig&#x1EBD; We&#x017F;ens/<lb/>
da es alles am Tage/ vñ &#x017F;o new wirt/ wie ers jetzt er &#x017F;chöpffet<lb/>
vnd erdenckt durch den Glauben nach &#x017F;einem newen We&#x017F;en.</p><lb/>
            <p>Solchs hab&#x1EBD; gethan die lieben Vätter (wie Lutherus&#x017F;ehr<lb/>
trö&#x017F;tlich hievõ &#x017F;chreibt/ welches Wo&#xA75B;t ich hie eynführe) vñ &#x017F;ich<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">&#x017F;tarck</fw><lb/></p>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[303/0321] Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels. Chriſtum ſollen wir in vnſerm Tod- te preyſen. WEr ſolcher Geſtalt ſtirbt/ vnd ſeinen Abſchied von der Welt nimpt/ der fähret nicht allein ſelig/ ſondern preyſet vnnd ehret auch Gott mit ſeinem Todte/ wie denn alle Chriſten billich thun ſollen/ vnnd wir deß ein ſchön Exempel an dem Apoſtel S. Paulo haben/ da er ſeinen Todt ein Opffer heiſſet: Jch werdeſchon geopffert/ (ſagt er) vñ die Zeit meines Abſcheidens iſt fürhandẽ: Wie iſt es aber ein Opffer? Alſo (ſpricht er) daß Chriſtus hoch ge- preyſet werde an meinem Leibe/ es ſey durch Leben/ oder durch Todt. Deßgleichen da vnſer HErr Jeſus Chriſtus ſeinem Jünger Petro weiſſaget/ von ſeinen zukünfftigen Banden/ Stricken vnd Gefängnuß/ ſchreibt S. Johannes/ daß der HErr ſolches geſagt habe/ zu deuten/ mit welchem Todt Pe- trus Gott preyſen würde. 2. Timoth. 4. Phil. 1. Johan. 22. Summa/ es ſoll ein Chriſt frolocken in Chriſto/ vnd jhn ſo ehren/ bekennen vnnd preyſen/ daß er könne (wie S. Pau- lus ſagt) auch tꝛotzen vnd frölich ſeyn/ oder rühmen/ wenn es vbel zugehet/ vnd ſein Hertz eitel ſolche Gedancken ergreiffe/ daß er einen groſſen Schatz habe/ wenn er arm iſt/ ein mächti- ger Fürſt vnd HErr ſey/ wenn er im Kärcker ligt/ vnd treff- lich ſtarck/ wenn er ſchwach vnnd kranck iſt/ in eytel Ehre ſchwebe/ weñ er geſchändet vnd geſchmähet wirdt/ Alſo auch daß er erſt ein new lebendiger Menſch werde/ wenn er jetzt ſterben muß. Vnnd Summa/ daß er eytel new Hertz vnnd Muht gewinne/ vnd allerding auff Erden mit jhm new ma- che/ vñ alſo hie ein Vorſpiel anfahe deß zukünfftigẽ Weſens/ da es alles am Tage/ vñ ſo new wirt/ wie ers jetzt er ſchöpffet vnd erdenckt durch den Glauben nach ſeinem newen Weſen. Was ein Chriſt für Gedancken ſoll haben vom Todt vnd aller- ley Noht. Rom. 5. Solchs habẽ gethan die lieben Vätter (wie Lutherusſehr tröſtlich hievõ ſchreibt/ welches Woꝛt ich hie eynführe) vñ ſich ſtarck

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/321
Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 303. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/321>, abgerufen am 17.11.2024.