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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewdenspiegels.
Geist/ daß sie davon neuwe motus, neuwe himmlische Kräffte
Gal. 2.vnnd Bewegung haben/ wie an S. Paulo zu sehen/ da er
spricht: Jch lebe/ aber doch nun nit ich/ sondern Ehr istus le-
Ein Kindt in
Mutter Leib
sehnet sich
nach der Ge-
bint/ also seynet
sich ein Christ
nach seinen
Leibes Erlö-
sung.
Rom. 8.
bet in mir.

Was thut nun ein lebendig Kindt in Mutter Leibe? Es
hat daselbst die Erstling seines Lebens/ vnnd sehnet sich nach
der Vollkommenheit/ daß er auß den secundinis, auß den
engen Heutlein/ vnd auß der schwangern Mutter/ in die gros-
se weite Welt gebracht vnd erlöst werde: Eben also trägt
auch ein rechtglaubiger Christ/ (in welchem die heylige Drey-
faltigkeit/ durch den Glauben wohnet vnd lebet) jederzeit ein
hertzliches Verlangen nach dem ewigen Vatterlandt: Dar-
vmb sagt der Apostel: Wir/ die wir haben deß Geistes Erst-
ling/ sehnen vns auch bey vns selbst nach der Kindtschafft/
vnd warten vnsers Leibes Erlösung: Denn wir sind wol selig/
doch in der Hoffnung: Die Hoffnung aber/ die man sihet/ ist
nit Hoffnung/ Denn wie kan man das hoffen/ das man sihet/
So wir aber deß hoffen/ das wir nit sehen/ so warten wir
sein durch Gedult.

Vergleichung vnsers Leibes mit dem Heut-
lein eines Kindtes in Mutter Leibe.
II.

DArnach fürs ander hat die secundina, oder
das Fell vnd Heutlein (damit das Kindtlein in Mut-
terleibe vmbwickelt vnd vmbgeben ist) seine opificia.
Löcherlein vnd Gänge (wie die Nautrkündiger anzeigen) da-
durch das Kindt die zugeführte Mütterliche Lufft vnd Nah-
rung an sich ziehet/ daß es davon lebe/ wachse vnd zunemme.

Also hat ein Christ auff Erden/ an seinem Leibe/ die eus-
serliche Werckzeuge seiner Sinnen/ nemlich den Mundt/ die
Augen vnnd Ohren/ daß er damit vnserm lieben Gott diene/
höre das Euangelium/ sehe auff die Sacramenta von Chri-

sto eyn-

Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels.
Geiſt/ daß ſie davon neuwe motus, neuwe himmliſche Kräffte
Gal. 2.vnnd Bewegung haben/ wie an S. Paulo zu ſehen/ da er
ſpricht: Jch lebe/ aber doch nun nit ich/ ſondern Ehr iſtus le-
Ein Kindt in
Mutter Leib
ſehnet ſich
nach der Ge-
bint/ alſo ſeynet
ſich ein Chriſt
nach ſeinen
Leibes Erlö-
ſung.
Rom. 8.
bet in mir.

Was thut nun ein lebendig Kindt in Mutter Leibe? Es
hat daſelbſt die Erſtling ſeines Lebens/ vnnd ſehnet ſich nach
der Vollkommenheit/ daß er auß den ſecundinis, auß den
engen Heutlein/ vñ auß der ſchwangern Mutter/ in die groſ-
ſe weite Welt gebracht vnd erlöſt werde: Eben alſo trägt
auch ein rechtglaubiger Chriſt/ (in welchem die heylige Drey-
faltigkeit/ durch den Glauben wohnet vnd lebet) jederzeit ein
hertzliches Verlangen nach dem ewigen Vatterlandt: Dar-
vmb ſagt der Apoſtel: Wir/ die wir haben deß Geiſtes Erſt-
ling/ ſehnen vns auch bey vns ſelbſt nach der Kindtſchafft/
vnd warten vnſers Leibes Erlöſung: Denn wir ſind wol ſelig/
doch in der Hoffnung: Die Hoffnung aber/ die man ſihet/ iſt
nit Hoffnung/ Denn wie kan man das hoffen/ das man ſihet/
So wir aber deß hoffen/ das wir nit ſehen/ ſo warten wir
ſein durch Gedult.

Vergleichung vnſers Leibes mit dem Heut-
lein eines Kindtes in Mutter Leibe.
II.

DArnach fürs ander hat die ſecundina, oder
das Fell vnd Heutlein (damit das Kindtlein in Mut-
terleibe vmbwickelt vnd vmbgeben iſt) ſeine opificia.
Löcherlein vnd Gänge (wie die Nautrkündiger anzeigen) da-
durch das Kindt die zugeführte Mütterliche Lufft vnd Nah-
rung an ſich ziehet/ daß es davon lebe/ wachſe vnd zunemme.

Alſo hat ein Chriſt auff Erden/ an ſeinem Leibe/ die euſ-
ſerliche Werckzeuge ſeiner Sinnen/ nemlich den Mundt/ die
Augen vnnd Ohren/ daß er damit vnſerm lieben Gott diene/
höre das Euangelium/ ſehe auff die Sacramenta von Chri-

ſto eyn-
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[278/0296] Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels. Geiſt/ daß ſie davon neuwe motus, neuwe himmliſche Kräffte vnnd Bewegung haben/ wie an S. Paulo zu ſehen/ da er ſpricht: Jch lebe/ aber doch nun nit ich/ ſondern Ehr iſtus le- bet in mir. Gal. 2. Ein Kindt in Mutter Leib ſehnet ſich nach der Ge- bint/ alſo ſeynet ſich ein Chriſt nach ſeinen Leibes Erlö- ſung. Rom. 8. Was thut nun ein lebendig Kindt in Mutter Leibe? Es hat daſelbſt die Erſtling ſeines Lebens/ vnnd ſehnet ſich nach der Vollkommenheit/ daß er auß den ſecundinis, auß den engen Heutlein/ vñ auß der ſchwangern Mutter/ in die groſ- ſe weite Welt gebracht vnd erlöſt werde: Eben alſo trägt auch ein rechtglaubiger Chriſt/ (in welchem die heylige Drey- faltigkeit/ durch den Glauben wohnet vnd lebet) jederzeit ein hertzliches Verlangen nach dem ewigen Vatterlandt: Dar- vmb ſagt der Apoſtel: Wir/ die wir haben deß Geiſtes Erſt- ling/ ſehnen vns auch bey vns ſelbſt nach der Kindtſchafft/ vnd warten vnſers Leibes Erlöſung: Denn wir ſind wol ſelig/ doch in der Hoffnung: Die Hoffnung aber/ die man ſihet/ iſt nit Hoffnung/ Denn wie kan man das hoffen/ das man ſihet/ So wir aber deß hoffen/ das wir nit ſehen/ ſo warten wir ſein durch Gedult. Vergleichung vnſers Leibes mit dem Heut- lein eines Kindtes in Mutter Leibe. DArnach fürs ander hat die ſecundina, oder das Fell vnd Heutlein (damit das Kindtlein in Mut- terleibe vmbwickelt vnd vmbgeben iſt) ſeine opificia. Löcherlein vnd Gänge (wie die Nautrkündiger anzeigen) da- durch das Kindt die zugeführte Mütterliche Lufft vnd Nah- rung an ſich ziehet/ daß es davon lebe/ wachſe vnd zunemme. Alſo hat ein Chriſt auff Erden/ an ſeinem Leibe/ die euſ- ſerliche Werckzeuge ſeiner Sinnen/ nemlich den Mundt/ die Augen vnnd Ohren/ daß er damit vnſerm lieben Gott diene/ höre das Euangelium/ ſehe auff die Sacramenta von Chri- ſto eyn-

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 278. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/296>, abgerufen am 22.12.2024.