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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
Der Widergebornen Namen.
XI.
Actor. 13.
Deut. 7.
2. Cor. 5.
Gal. 6.
Colos. 3.
1. Corinth. 3.
Johan. 8. 10. 15.
Ephes. 2.
Matth. 7. 25. etc.

ZV dem bekommen auch die Widergeborne den
edlen theuwren Namen/ daß sie nach Christo Christen
genennet werden: auch heissen sie Gottes Kinder/ Got-
tes Volck/ Gottes Eygenthumb/ Christi Brüder vnnd
Schwester/ dazu seine Jünger/ seine Schafe/ seine Glieder/
seine Freunde/ Mitbürger der Heyligen/ vnd Haußgenossen
GOttes/ neuwe Creaturen/ neuwe Menschen/ gerecht/ hey-
lig/ freye/ Geistliche/ von Gott gelehret/ die Gesegneten deß
himmelischen Vatters/ gute Bäume/ vnnd Tempel deß
heyligen Geistes.

Woher vns die
herrlichen vnnd
fürtrefflichen
Namen kom-
men.

Was kan nun lieblicher/ freundtlicher/ vnd tröstlicher
lauten/ als daß wir neuwe Creaturen/ Gottes Kinder/ Chri-
sti Brüder vnd Schwester/ deß heyligen Geistes Tempel
vnd Erben Gottes seyn sollen? Vnd woher bekommen wir sol-
che Ehre vnd Herrligkeit anders/ denn auß der Widergeburt?

Lutherus Tom.
1. Vvittenb. 6.
Germ. fol.
220.
Kinder sind
Erben der Ge-
burt halber.

Wer ein Kindt ist (spricht D. Luther) der ist ja auch Er-
be zugleich/ denn die Geburt bringt das Recht mit sich/ daß der
ein Kindt/ zugleich auch ein Erbe sey. Niemandt aber erlangt
durch seine Werck oder Verdienst/ daß er Erbe werde/ son-
dern die Geburt allein bringts jhm/ daß also das Erbe nicht
erworben/ sondern allein gegeben wirdt/ das ist/ damit einer
arbeytet/ sorget vnd thut/ was er thun kan/ wirdt er nicht zum
Erbe. Das macht jhn aber zum Erben/ daß er ein Kindt in
die Erbschafft geboren wirdt/ Denn es thut ein Kindt frey-
lich nichts darzu/ daß es geborn werde/ sondern allein leidet
es/ vnd bleibet offt drüber sampt der Mutter.

Wie wir zu den
ewigen himmlischen
Gütern kom-
men.

Also kommen wir auch zu den ewigen himmlischen Gü-
tern/ als da sind Vergebung der Sünden/ Gerechtigkeit/ die
herrliche Aufferstehung/ vnd ewiges Leben/ nicht durch vn-
ser Zuthun/ sondern ohn alles vnser Thun/ lassen wir sie vns

darrei-
Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
Der Widergebornen Namen.
XI.
Actor. 13.
Deut. 7.
2. Cor. 5.
Gal. 6.
Coloſ. 3.
1. Corinth. 3.
Johan. 8. 10. 15.
Epheſ. 2.
Matth. 7. 25. ꝛc.

ZV dem bekommen auch die Widergeborne den
edlen theuwren Namen/ daß ſie nach Chriſto Chriſten
genennet werden: auch heiſſen ſie Gottes Kinder/ Got-
tes Volck/ Gottes Eygenthumb/ Chriſti Brüder vnnd
Schweſter/ dazu ſeine Jünger/ ſeine Schafe/ ſeine Glieder/
ſeine Freunde/ Mitbürger der Heyligen/ vnd Haußgenoſſen
GOttes/ neuwe Creaturen/ neuwe Menſchen/ gerecht/ hey-
lig/ freye/ Geiſtliche/ von Gott gelehret/ die Geſegneten deß
himmeliſchen Vatters/ gute Bäume/ vnnd Tempel deß
heyligen Geiſtes.

Woher vns die
herrlichen vnnd
fürtrefflichen
Namen kom-
men.

Was kan nun lieblicher/ freundtlicher/ vnd tröſtlicher
lauten/ als daß wir neuwe Creaturen/ Gottes Kinder/ Chri-
ſti Brüder vnd Schweſter/ deß heyligen Geiſtes Tempel
vñ Erben Gottes ſeyn ſollen? Vnd woher bekommen wir ſol-
che Ehre vñ Herrligkeit anders/ deñ auß der Widergeburt?

Lutherus Tom.
1. Vvittenb. 6.
Germ. fol.
220.
Kinder ſind
Erben der Ge-
burt halber.

Wer ein Kindt iſt (ſpricht D. Luther) der iſt ja auch Er-
be zugleich/ deñ die Geburt bringt das Recht mit ſich/ daß der
ein Kindt/ zugleich auch ein Erbe ſey. Niemandt aber erlangt
durch ſeine Werck oder Verdienſt/ daß er Erbe werde/ ſon-
dern die Geburt allein bringts jhm/ daß alſo das Erbe nicht
erworben/ ſondern allein gegeben wirdt/ das iſt/ damit einer
arbeytet/ ſorget vnd thut/ was er thun kan/ wirdt er nicht zum
Erbe. Das macht jhn aber zum Erben/ daß er ein Kindt in
die Erbſchafft geboren wirdt/ Denn es thut ein Kindt frey-
lich nichts darzu/ daß es geborn werde/ ſondern allein leidet
es/ vnd bleibet offt drüber ſampt der Mutter.

Wie wir zu den
ewigen him̃liſchẽ
Gütern kom-
men.

Alſo kommen wir auch zu den ewigen himmliſchen Gü-
tern/ als da ſind Vergebung der Sünden/ Gerechtigkeit/ die
herrliche Aufferſtehung/ vnd ewiges Leben/ nicht durch vn-
ſer Zuthun/ ſondern ohn alles vnſer Thun/ laſſen wir ſie vns

darrei-
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[266/0284] Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. Der Widergebornen Namen. ZV dem bekommen auch die Widergeborne den edlen theuwren Namen/ daß ſie nach Chriſto Chriſten genennet werden: auch heiſſen ſie Gottes Kinder/ Got- tes Volck/ Gottes Eygenthumb/ Chriſti Brüder vnnd Schweſter/ dazu ſeine Jünger/ ſeine Schafe/ ſeine Glieder/ ſeine Freunde/ Mitbürger der Heyligen/ vnd Haußgenoſſen GOttes/ neuwe Creaturen/ neuwe Menſchen/ gerecht/ hey- lig/ freye/ Geiſtliche/ von Gott gelehret/ die Geſegneten deß himmeliſchen Vatters/ gute Bäume/ vnnd Tempel deß heyligen Geiſtes. Was kan nun lieblicher/ freundtlicher/ vnd tröſtlicher lauten/ als daß wir neuwe Creaturen/ Gottes Kinder/ Chri- ſti Brüder vnd Schweſter/ deß heyligen Geiſtes Tempel vñ Erben Gottes ſeyn ſollen? Vnd woher bekommen wir ſol- che Ehre vñ Herrligkeit anders/ deñ auß der Widergeburt? Wer ein Kindt iſt (ſpricht D. Luther) der iſt ja auch Er- be zugleich/ deñ die Geburt bringt das Recht mit ſich/ daß der ein Kindt/ zugleich auch ein Erbe ſey. Niemandt aber erlangt durch ſeine Werck oder Verdienſt/ daß er Erbe werde/ ſon- dern die Geburt allein bringts jhm/ daß alſo das Erbe nicht erworben/ ſondern allein gegeben wirdt/ das iſt/ damit einer arbeytet/ ſorget vnd thut/ was er thun kan/ wirdt er nicht zum Erbe. Das macht jhn aber zum Erben/ daß er ein Kindt in die Erbſchafft geboren wirdt/ Denn es thut ein Kindt frey- lich nichts darzu/ daß es geborn werde/ ſondern allein leidet es/ vnd bleibet offt drüber ſampt der Mutter. Alſo kommen wir auch zu den ewigen himmliſchen Gü- tern/ als da ſind Vergebung der Sünden/ Gerechtigkeit/ die herrliche Aufferſtehung/ vnd ewiges Leben/ nicht durch vn- ſer Zuthun/ ſondern ohn alles vnſer Thun/ laſſen wir ſie vns darrei-

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 266. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/284>, abgerufen am 17.11.2024.