Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. erlegt/ vnd wie es alle Gottselige Christen/ gedültiglich an-Gott selbst legtvns das Creutz auff. Matth. 16. nemmen vnd ertragen sollen) sage der Herr in seinem Wort also: Wil mir jemandt nachfolgen/ der nemme sein Creutz auff sich/ vnd folge mir nach: Welche ich lieb habe/ die züchtige ich. Meinen Kelch solt jhr zwar trincken/ vnd mitApocal. 3. Matth. 20. der Tauff/ da ich mit getaufft werde/ solt jhr getaufft wer- den. Mein Kindt/ wiltu Gottes Diener seyn/ so schicke dichSyrac. 2. zur Anfechtung. Halt fest/ vnd leide dich/ vnd wancke nicht/ wenn man dich davon locket. Halt dich an Gott/ vnd weiche nicht/ auff daß du jmmer stärcker werdest. Alles was dir wi- derfähret/ das leide/ vnd sey gedültig/ in allerley Trübsal. Gottlege vns ein Last auff (sagt Dauid) aber er hilfft vnsPsal. 66. Psal. 75. auch. Dann der Herr hat einen Becher in der Handt/ vnd mit starckem Wein voll eyngeschenckt/ vnnd schencket auß demselben. Es ist aber solch Creutz zu verstehen von allerley Trüb-Was durch das Nun aber meynets gleichwol vnser lieber GOtt nichtFrucht vnd Nutz Creutz K k ij
Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. erlegt/ vnd wie es alle Gottſelige Chriſten/ gedültiglich an-Gott ſelbſt legtvns das Creutz auff. Matth. 16. nemmen vnd ertragen ſollen) ſage der Herr in ſeinem Wort alſo: Wil mir jemandt nachfolgen/ der nemme ſein Creutz auff ſich/ vnd folge mir nach: Welche ich lieb habe/ die züchtige ich. Meinen Kelch ſolt jhr zwar trincken/ vnd mitApocal. 3. Matth. 20. der Tauff/ da ich mit getaufft werde/ ſolt jhr getaufft wer- den. Mein Kindt/ wiltu Gottes Diener ſeyn/ ſo ſchicke dichSyrac. 2. zur Anfechtung. Halt feſt/ vnd leide dich/ vnd wancke nicht/ wenn man dich davon locket. Halt dich an Gott/ vnd weiche nicht/ auff daß du jmmer ſtärcker werdeſt. Alles was dir wi- derfähret/ das leide/ vnd ſey gedültig/ in allerley Trübſal. Gottlege vns ein Laſt auff (ſagt Dauid) aber er hilfft vnsPſal. 66. Pſal. 75. auch. Dann der Herr hat einen Becher in der Handt/ vnd mit ſtarckem Wein voll eyngeſchenckt/ vnnd ſchencket auß demſelben. Es iſt aber ſolch Creutz zu verſtehen von allerley Trüb-Was durch das Nun aber meynets gleichwol vnſer lieber GOtt nichtFrucht vñ Nutz Creutz K k ij
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0277" n="259"/><fw place="top" type="header">Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.</fw><lb/> erlegt/ vnd wie es alle Gottſelige Chriſten/ gedültiglich an-<note place="right">Gott ſelbſt legt<lb/> vns das Creutz<lb/> auff.<lb/> Matth. 16.</note><lb/> nemmen vnd ertragen ſollen) ſage der <hi rendition="#k">Herr</hi> in ſeinem<lb/> Wort alſo: Wil mir jemandt nachfolgen/ der nemme ſein<lb/> Creutz auff ſich/ vnd folge mir nach: Welche ich lieb habe/ die<lb/> züchtige ich. Meinen Kelch ſolt jhr zwar trincken/ vnd mit<note place="right">Apocal. 3.<lb/> Matth. 20.</note><lb/> der Tauff/ da ich mit getaufft werde/ ſolt jhr getaufft wer-<lb/> den. Mein Kindt/ wiltu Gottes Diener ſeyn/ ſo ſchicke dich<note place="right">Syrac. 2.</note><lb/> zur Anfechtung. Halt feſt/ vnd leide dich/ vnd wancke nicht/<lb/> wenn man dich davon locket. Halt dich an Gott/ vnd weiche<lb/> nicht/ auff daß du jmmer ſtärcker werdeſt. Alles was dir wi-<lb/> derfähret/ das leide/ vnd ſey gedültig/ in allerley Trübſal.<lb/> Gottlege vns ein Laſt auff (ſagt Dauid) aber er hilfft vns<note place="right">Pſal. 66.<lb/> Pſal. 75.</note><lb/> auch. Dann der <hi rendition="#k">Herr</hi> hat einen Becher in der Handt/ vnd<lb/> mit ſtarckem Wein voll eyngeſchenckt/ vnnd ſchencket auß<lb/> demſelben.</p><lb/> <p>Es iſt aber ſolch Creutz zu verſtehen von allerley Trüb-<note place="right">Was durch das<lb/> Wortlein<lb/> Creutz verſtan-<lb/> den werde.</note><lb/> ſal/ Kranckheiten vnd Schmertzen/ die einem Gottſeligen<lb/> begegnen/ deßgleichen auch von Feindtſchafft vnd Verfol-<lb/> gung/ wenn Gott zu ſihet vnd zuläſſet/ daß ſeine Kirche vom<lb/> Teuffel/ vnd von der Welt auffs jämmerlichſt geplagt vnd<lb/> verfolgt wirdt/ wie Chriſtus ſagt: Jhr müſſet gehaſſet wer-<note place="right">Matth 10.<lb/> Mar. 12.<lb/> Johan. 16.</note><lb/> den/ von jederman vmb meines Namens willen/ vnd ſie wer-<lb/> den euch in den Bann thun. Es kompt aber die Stundt/ daß<lb/> wer euch tödtet/ wirdt meynen/ er thue Gott einen Dienſt<lb/> daran. Gott läßt plagen (ſpricht Micha) Wie er denn von<note place="right">Mich. 3.<lb/> Hiob. 1.</note><lb/> Hiob zum Satan ſpricht: Alles was Hiob hat/ ſey in deiner<lb/> Handt/ ohn allein an jn leg dein Hand nit. Hernach aber ſagt<note place="right">Hiob. 2.</note><lb/> er: Sihe da/ er ſey in deiner Handt/ doch ſchone ſeines Lebens.<lb/> Darauff ſchreibt Hiob: Der H<hi rendition="#k">e</hi>rr hat mich vbergeben dem<note place="right">Hiob. 15.</note><lb/> Vngerechten.</p><lb/> <p>Nun aber meynets gleichwol vnſer lieber GOtt nicht<note place="right">Frucht vñ Nutz<lb/> deß lieben Creu-<lb/> tzes.</note><lb/> erg noch böſe mit ſeinen Kindern/ wenn er ſie vnter dem<lb/> <fw place="bottom" type="sig">K k ij</fw><fw place="bottom" type="catch">Creutz</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [259/0277]
Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
erlegt/ vnd wie es alle Gottſelige Chriſten/ gedültiglich an-
nemmen vnd ertragen ſollen) ſage der Herr in ſeinem
Wort alſo: Wil mir jemandt nachfolgen/ der nemme ſein
Creutz auff ſich/ vnd folge mir nach: Welche ich lieb habe/ die
züchtige ich. Meinen Kelch ſolt jhr zwar trincken/ vnd mit
der Tauff/ da ich mit getaufft werde/ ſolt jhr getaufft wer-
den. Mein Kindt/ wiltu Gottes Diener ſeyn/ ſo ſchicke dich
zur Anfechtung. Halt feſt/ vnd leide dich/ vnd wancke nicht/
wenn man dich davon locket. Halt dich an Gott/ vnd weiche
nicht/ auff daß du jmmer ſtärcker werdeſt. Alles was dir wi-
derfähret/ das leide/ vnd ſey gedültig/ in allerley Trübſal.
Gottlege vns ein Laſt auff (ſagt Dauid) aber er hilfft vns
auch. Dann der Herr hat einen Becher in der Handt/ vnd
mit ſtarckem Wein voll eyngeſchenckt/ vnnd ſchencket auß
demſelben.
Gott ſelbſt legt
vns das Creutz
auff.
Matth. 16.
Apocal. 3.
Matth. 20.
Syrac. 2.
Pſal. 66.
Pſal. 75.
Es iſt aber ſolch Creutz zu verſtehen von allerley Trüb-
ſal/ Kranckheiten vnd Schmertzen/ die einem Gottſeligen
begegnen/ deßgleichen auch von Feindtſchafft vnd Verfol-
gung/ wenn Gott zu ſihet vnd zuläſſet/ daß ſeine Kirche vom
Teuffel/ vnd von der Welt auffs jämmerlichſt geplagt vnd
verfolgt wirdt/ wie Chriſtus ſagt: Jhr müſſet gehaſſet wer-
den/ von jederman vmb meines Namens willen/ vnd ſie wer-
den euch in den Bann thun. Es kompt aber die Stundt/ daß
wer euch tödtet/ wirdt meynen/ er thue Gott einen Dienſt
daran. Gott läßt plagen (ſpricht Micha) Wie er denn von
Hiob zum Satan ſpricht: Alles was Hiob hat/ ſey in deiner
Handt/ ohn allein an jn leg dein Hand nit. Hernach aber ſagt
er: Sihe da/ er ſey in deiner Handt/ doch ſchone ſeines Lebens.
Darauff ſchreibt Hiob: Der Herr hat mich vbergeben dem
Vngerechten.
Was durch das
Wortlein
Creutz verſtan-
den werde.
Matth 10.
Mar. 12.
Johan. 16.
Mich. 3.
Hiob. 1.
Hiob. 2.
Hiob. 15.
Nun aber meynets gleichwol vnſer lieber GOtt nicht
erg noch böſe mit ſeinen Kindern/ wenn er ſie vnter dem
Creutz
Frucht vñ Nutz
deß lieben Creu-
tzes.
K k ij
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |