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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
wie Käse lassen gerinnen? Du hast mir Haut vnd Fleisch an-
gezogen/ mit Beinen vnnd Adern hastu mich zusammen ge-
fügt. Leben vnnd Wolthat hastu an mir gethan/ vnnd dein
Auffsehen bewahret meinen Athem.

Beschreibung
der vbernatürli-
chen Wideege-
burt.

Die vbernatürliche vnnd himmlische Widergeburt ge-
het viel wunderlicher zu/ vnd wirdt in dem geistlichen Mut-
terleibe/ nemlich mitten in dem Gedön/ Schall vnnd Regie-
rung deß Göttlichen Worts (wo dasselbe mit seinen ange-
hängten zweyen Siegeln öffentlich regirt vnd waltet) durch
Krafft vnd Wirckung deß H. Geistes getrieben vnnd voll-
bracht. Denn die öffentliche Stimme/ öffentlich Predige
vnd öffentlicher Gebrauch deß Worts sind wie ein brausen-
der Winde/ der den Menschen auff dem Felde dieses Le-
bens allenthalben vberhupet/ beschleußt/ vberfällt vnd eyn-
nimpt/ wie ein Gefängnuß vnd enger Mutter Leib/ daß der
Mensch nit weiß/ wie jhm ist/ wirdt nun durchs Gesetz ge-
schmettert vnnd zu boden geschlagen/ darnach durchs Eu-
angelion erquickt/ denn wider durchs Creutz niderge-
worffen vnnd gekräncket/ höret aber anders nichts auß
GOTTES Wort/ denn es müsse so seyn. Diß Wort
höret er als ein Brausen deß Windes/ vnd fühlet deß Win-
des mancherley Krafft vnnd Wirckung/ als Schrecken/
Angst/ Trost/ Freuwde/ vnd denn widervmb Trübsal vnnd
Elend. Aber die Vernunfft wirt hierüber bestürtzt/ vnd gar
zur Närrin/ kan nicht verstehen noch ergründen/ wo doch
der himmlische Wind/ nemlich Gott/ mit solchen vnter-
schiedlichen Wirckungen durch das Brausen seines Worts
herkomme/ was er damit meyne/ vnnd zu was Ende es letzlich
soll gerichtet seyn.

Zeugnuß der
wunderlichen
Widergeburg.
Johan. 3.

Eine solche Gelegenheit hat es mit vnser Widergeburt/
wie auch der HErr Christus in seinem Gespräch mit Nico-
demo dahin sihet/ vnd spricht/ was vom Geist geboren wirt/

das ist

Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
wie Käſe laſſen gerinnen? Du haſt mir Haut vnd Fleiſch an-
gezogen/ mit Beinen vnnd Adern haſtu mich zuſammen ge-
fügt. Leben vnnd Wolthat haſtu an mir gethan/ vnnd dein
Auffſehen bewahret meinen Athem.

Beſchreibung
der vbernatürli-
chen Wideege-
burt.

Die vbernatürliche vnnd himmliſche Widergeburt ge-
het viel wunderlicher zu/ vnd wirdt in dem geiſtlichen Mut-
terleibe/ nemlich mitten in dem Gedön/ Schall vnnd Regie-
rung deß Göttlichen Worts (wo daſſelbe mit ſeinen ange-
hängten zweyen Siegeln öffentlich regirt vnd waltet) durch
Krafft vnd Wirckung deß H. Geiſtes getrieben vnnd voll-
bracht. Denn die öffentliche Stimme/ öffentlich Predige
vnd öffentlicher Gebrauch deß Worts ſind wie ein brauſen-
der Winde/ der den Menſchen auff dem Felde dieſes Le-
bens allenthalben vberhupet/ beſchleußt/ vberfällt vnd eyn-
nimpt/ wie ein Gefängnuß vnd enger Mutter Leib/ daß der
Menſch nit weiß/ wie jhm iſt/ wirdt nun durchs Geſetz ge-
ſchmettert vnnd zu boden geſchlagen/ darnach durchs Eu-
angelion erquickt/ denn wider durchs Creutz niderge-
worffen vnnd gekräncket/ höret aber anders nichts auß
GOTTES Wort/ denn es müſſe ſo ſeyn. Diß Wort
höret er als ein Brauſen deß Windes/ vnd fühlet deß Win-
des mancherley Krafft vnnd Wirckung/ als Schrecken/
Angſt/ Troſt/ Freuwde/ vnd denn widervmb Trübſal vnnd
Elend. Aber die Vernunfft wirt hierüber beſtürtzt/ vnd gar
zur Närrin/ kan nicht verſtehen noch ergründen/ wo doch
der himmliſche Wind/ nemlich Gott/ mit ſolchen vnter-
ſchiedlichen Wirckungen durch das Brauſen ſeines Worts
herkom̃e/ was er damit meyne/ vnnd zu was Ende es letzlich
ſoll gerichtet ſeyn.

Zeugnuß der
wunderlichen
Widergeburg.
Johan. 3.

Eine ſolche Gelegenheit hat es mit vnſer Widergeburt/
wie auch der HErr Chriſtus in ſeinem Geſpräch mit Nico-
demo dahin ſihet/ vnd ſpricht/ was vom Geiſt geboren wirt/

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[246/0264] Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. wie Käſe laſſen gerinnen? Du haſt mir Haut vnd Fleiſch an- gezogen/ mit Beinen vnnd Adern haſtu mich zuſammen ge- fügt. Leben vnnd Wolthat haſtu an mir gethan/ vnnd dein Auffſehen bewahret meinen Athem. Die vbernatürliche vnnd himmliſche Widergeburt ge- het viel wunderlicher zu/ vnd wirdt in dem geiſtlichen Mut- terleibe/ nemlich mitten in dem Gedön/ Schall vnnd Regie- rung deß Göttlichen Worts (wo daſſelbe mit ſeinen ange- hängten zweyen Siegeln öffentlich regirt vnd waltet) durch Krafft vnd Wirckung deß H. Geiſtes getrieben vnnd voll- bracht. Denn die öffentliche Stimme/ öffentlich Predige vnd öffentlicher Gebrauch deß Worts ſind wie ein brauſen- der Winde/ der den Menſchen auff dem Felde dieſes Le- bens allenthalben vberhupet/ beſchleußt/ vberfällt vnd eyn- nimpt/ wie ein Gefängnuß vnd enger Mutter Leib/ daß der Menſch nit weiß/ wie jhm iſt/ wirdt nun durchs Geſetz ge- ſchmettert vnnd zu boden geſchlagen/ darnach durchs Eu- angelion erquickt/ denn wider durchs Creutz niderge- worffen vnnd gekräncket/ höret aber anders nichts auß GOTTES Wort/ denn es müſſe ſo ſeyn. Diß Wort höret er als ein Brauſen deß Windes/ vnd fühlet deß Win- des mancherley Krafft vnnd Wirckung/ als Schrecken/ Angſt/ Troſt/ Freuwde/ vnd denn widervmb Trübſal vnnd Elend. Aber die Vernunfft wirt hierüber beſtürtzt/ vnd gar zur Närrin/ kan nicht verſtehen noch ergründen/ wo doch der himmliſche Wind/ nemlich Gott/ mit ſolchen vnter- ſchiedlichen Wirckungen durch das Brauſen ſeines Worts herkom̃e/ was er damit meyne/ vnnd zu was Ende es letzlich ſoll gerichtet ſeyn. Eine ſolche Gelegenheit hat es mit vnſer Widergeburt/ wie auch der HErr Chriſtus in ſeinem Geſpräch mit Nico- demo dahin ſihet/ vnd ſpricht/ was vom Geiſt geboren wirt/ das iſt

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 246. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/264>, abgerufen am 23.12.2024.