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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
das Werck seiner Sendung/ nach jhrer beyder Willen.
Derwegen müssen wir die drey allerfürnembsten Woltha-
ten Gottes/ als die Schöpffung/ die Erlösung/ vnd die Wi-
dergeburt also lernen vnterscheiden/ daß (ob wol zu jedem
Werck/ Gott Vatter/ Sohn vnd heyliger Geist zusammen
kommen) dennoch die Schöpffung Gott dem Vatter/ die
Erlösung Gott dem Sohn/ vnd die Widergeburt Gott
dem heyligen Geist fürnemlich zugeeygnet vnd zugeschrie-
ben werde.

Causa impulsiua.
II.

WAs mag aber den ewigen allmächtigen Gott
sonderlich bewegen/ daß er vns arme Erdtwürmlein
so ein groß mächtige Wolthat erzeiget? Fürwar vn-
ser Wirdigkeit vnd gute Werck thuns nicht/ sintemal wir
von Natur sind zu allem guten erstorben/ vnd haben mit vn-
sern Sünden anders nichts/ denn Gottes Zorn/ den Todt/
1. Petr. 1.die Hell vnd alles Vnglück verdienet/ vnnd vns auff den
Hals geladen. Recht sagt aber S. Petrus/ daß vns Gott
nach seiner grossen Barmhertzigkeit widergeborn habe/ wie
auch der Herr Christus zeuget/ daß Gott auß Liebe sei-
nen Sohn der Welt schencke vnd gebe.

Auß langer
Güte vnnd
Barmhertzig-
keit ist Gott da-
zu bewogen/ daß
er vns widerge-
bieret.

Denn gleich wie ein frommer barmhertziger Vatter
(wenn er sehe seinen Sohn steintodt für sich ligen) vnan-
gesehen/ daß der Sohn selbst mit einem Messer sich gesto-
chen vnd entleibet/ oder vmbgebracht hette: würde es jhn
von Hertzen jammern vnd wehe thun/ vnnd da er köndte/
schaffte er allen Raht/ Wege vnd Mittel/ daß der Sohn
wider lebendig würde: Also auch wir/ da wir todt waren/
durch Vbertrettung vnd Sünde/ vnd waren von Natur
Ephes. 2.Kinder deß Zorns/ da ließ GOtt sehen den Reichthumb
seiner Barmhertzigkeit/ durch seine grosse Liebe/ da-

mit

Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
das Werck ſeiner Sendung/ nach jhrer beyder Willen.
Derwegen müſſen wir die drey allerfürnembſten Woltha-
ten Gottes/ als die Schöpffung/ die Erlöſung/ vnd die Wi-
dergeburt alſo lernen vnterſcheiden/ daß (ob wol zu jedem
Werck/ Gott Vatter/ Sohn vnd heyliger Geiſt zuſammen
kommen) dennoch die Schöpffung Gott dem Vatter/ die
Erlöſung Gott dem Sohn/ vnd die Widergeburt Gott
dem heyligen Geiſt fürnemlich zugeeygnet vnd zugeſchrie-
ben werde.

Cauſa impulſiua.
II.

WAs mag aber den ewigen allmächtigen Gott
ſonderlich bewegen/ daß er vns arme Erdtwürmlein
ſo ein groß mächtige Wolthat erzeiget? Fürwar vn-
ſer Wirdigkeit vnd gute Werck thuns nicht/ ſintemal wir
von Natur ſind zu allem guten erſtorben/ vnd haben mit vn-
ſern Sünden anders nichts/ denn Gottes Zorn/ den Todt/
1. Petr. 1.die Hell vnd alles Vnglück verdienet/ vnnd vns auff den
Hals geladen. Recht ſagt aber S. Petrus/ daß vns Gott
nach ſeiner groſſen Barmhertzigkeit widergeborn habe/ wie
auch der Herr Chriſtus zeuget/ daß Gott auß Liebe ſei-
nen Sohn der Welt ſchencke vnd gebe.

Auß langer
Güte vnnd
Barmhertzig-
keit iſt Gott da-
zu bewogen/ daß
er vns widerge-
bieret.

Denn gleich wie ein frommer barmhertziger Vatter
(wenn er ſehe ſeinen Sohn ſteintodt für ſich ligen) vnan-
geſehen/ daß der Sohn ſelbſt mit einem Meſſer ſich geſto-
chen vnd entleibet/ oder vmbgebracht hette: würde es jhn
von Hertzen jammern vnd wehe thun/ vnnd da er köndte/
ſchaffte er allen Raht/ Wege vnd Mittel/ daß der Sohn
wider lebendig würde: Alſo auch wir/ da wir todt waren/
durch Vbertrettung vnd Sünde/ vnd waren von Natur
Epheſ. 2.Kinder deß Zorns/ da ließ GOtt ſehen den Reichthumb
ſeiner Barmhertzigkeit/ durch ſeine groſſe Liebe/ da-

mit
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[236/0254] Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. das Werck ſeiner Sendung/ nach jhrer beyder Willen. Derwegen müſſen wir die drey allerfürnembſten Woltha- ten Gottes/ als die Schöpffung/ die Erlöſung/ vnd die Wi- dergeburt alſo lernen vnterſcheiden/ daß (ob wol zu jedem Werck/ Gott Vatter/ Sohn vnd heyliger Geiſt zuſammen kommen) dennoch die Schöpffung Gott dem Vatter/ die Erlöſung Gott dem Sohn/ vnd die Widergeburt Gott dem heyligen Geiſt fürnemlich zugeeygnet vnd zugeſchrie- ben werde. Cauſa impulſiua. WAs mag aber den ewigen allmächtigen Gott ſonderlich bewegen/ daß er vns arme Erdtwürmlein ſo ein groß mächtige Wolthat erzeiget? Fürwar vn- ſer Wirdigkeit vnd gute Werck thuns nicht/ ſintemal wir von Natur ſind zu allem guten erſtorben/ vnd haben mit vn- ſern Sünden anders nichts/ denn Gottes Zorn/ den Todt/ die Hell vnd alles Vnglück verdienet/ vnnd vns auff den Hals geladen. Recht ſagt aber S. Petrus/ daß vns Gott nach ſeiner groſſen Barmhertzigkeit widergeborn habe/ wie auch der Herr Chriſtus zeuget/ daß Gott auß Liebe ſei- nen Sohn der Welt ſchencke vnd gebe. 1. Petr. 1. Denn gleich wie ein frommer barmhertziger Vatter (wenn er ſehe ſeinen Sohn ſteintodt für ſich ligen) vnan- geſehen/ daß der Sohn ſelbſt mit einem Meſſer ſich geſto- chen vnd entleibet/ oder vmbgebracht hette: würde es jhn von Hertzen jammern vnd wehe thun/ vnnd da er köndte/ ſchaffte er allen Raht/ Wege vnd Mittel/ daß der Sohn wider lebendig würde: Alſo auch wir/ da wir todt waren/ durch Vbertrettung vnd Sünde/ vnd waren von Natur Kinder deß Zorns/ da ließ GOtt ſehen den Reichthumb ſeiner Barmhertzigkeit/ durch ſeine groſſe Liebe/ da- mit Epheſ. 2.

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 236. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/254>, abgerufen am 17.11.2024.