Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. Göttlichen Zorns/ oder durch wahre Rewe vnd Busse/ so denWie das Hertzgeopffert werdt. Zorn Gottes wider/ als ein Fewer in vns brennend machet/ daß wir darfür erschrecken/ auß der Sicherheit in seine Forcht fallen/ wie Dauid sagt: Brandopffer gefallen dir nit/Psal. 51. Die Opffer die Gott gefallen/ sind ein geängster Geist/ Ein geängstes vnd zerschlagenes Hertz wirstu HErr Gott nicht verachten: Wir opffern vnsern Mund/ wenn wir jn loben/ vnd vnsern Nechsten trösten: Wie zun Hebraeern geschrieben ste-Hebr. 13. het: Last vns durch jhn opffern/ das Lobopffer Gott allezeit/ das ist/ die Frucht der Lippen/ die seinen Namen bekennen. Wir opffern jhm auch mit Wercken der Christlichen LiebePhilip. 4. vnd Barmhertzigkeit/ wie S. Paulus die Philipper rühmet/ da er spricht: Jch bin erfüllet/ da ich empfienge durch Epa- phroditum, das von euch kam/ ein angenem Opffer/ Gott wollgefällig. Deßgleichen opffern wir vnsern gantzen Leib/ wenn er gezäumet wirt/ nicht allein Gott zu gehorsamen/ son- dern auch zur Gedult/ wenn er mit Kranckheit oder mit dem Tod angegrieffen wirt/ wie der Apostel sagt: Jch werdeschon2. Tim. 4. geopffert/ vnnd die Zeit meines Abschieds ist vorhanden. Sehet lieben Freunde/ da haben wir den Baum deß Le- Von Ee iij
Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. Göttlichen Zorns/ oder durch wahre Rewe vnd Buſſe/ ſo denWie das Hertzgeopffert werdt. Zorn Gottes wider/ als ein Fewer in vns brennend machet/ daß wir darfür erſchrecken/ auß der Sicherheit in ſeine Forcht fallen/ wie Dauid ſagt: Brandopffer gefallen dir nit/Pſal. 51. Die Opffer die Gott gefallen/ ſind ein geängſter Geiſt/ Ein geängſtes vnd zerſchlagenes Hertz wirſtu HErr Gott nicht verachten: Wir opffern vnſern Mund/ weñ wir jn loben/ vnd vnſern Nechſten tröſten: Wie zun Hebræern geſchrieben ſte-Hebr. 13. het: Laſt vns durch jhn opffern/ das Lobopffer Gott allezeit/ das iſt/ die Frucht der Lippen/ die ſeinen Namen bekennen. Wir opffern jhm auch mit Wercken der Chriſtlichen LiebePhilip. 4. vnd Barmhertzigkeit/ wie S. Paulus die Philipper rühmet/ da er ſpricht: Jch bin erfüllet/ da ich empfienge durch Epa- phroditum, das von euch kam/ ein angenem Opffer/ Gott wollgefällig. Deßgleichen opffern wir vnſern gantzen Leib/ wenn er gezäumet wirt/ nicht allein Gott zu gehorſamen/ ſon- dern auch zur Gedult/ wenn er mit Kranckheit oder mit dem Tod angegrieffen wirt/ wie der Apoſtel ſagt: Jch werdeſchon2. Tim. 4. geopffert/ vnnd die Zeit meines Abſchieds iſt vorhanden. Sehet lieben Freunde/ da haben wir den Baum deß Le- Von Ee iij
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Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
Göttlichen Zorns/ oder durch wahre Rewe vnd Buſſe/ ſo den
Zorn Gottes wider/ als ein Fewer in vns brennend machet/
daß wir darfür erſchrecken/ auß der Sicherheit in ſeine
Forcht fallen/ wie Dauid ſagt: Brandopffer gefallen dir nit/
Die Opffer die Gott gefallen/ ſind ein geängſter Geiſt/ Ein
geängſtes vnd zerſchlagenes Hertz wirſtu HErr Gott nicht
verachten: Wir opffern vnſern Mund/ weñ wir jn loben/ vnd
vnſern Nechſten tröſten: Wie zun Hebræern geſchrieben ſte-
het: Laſt vns durch jhn opffern/ das Lobopffer Gott allezeit/
das iſt/ die Frucht der Lippen/ die ſeinen Namen bekennen.
Wir opffern jhm auch mit Wercken der Chriſtlichen Liebe
vnd Barmhertzigkeit/ wie S. Paulus die Philipper rühmet/
da er ſpricht: Jch bin erfüllet/ da ich empfienge durch Epa-
phroditum, das von euch kam/ ein angenem Opffer/ Gott
wollgefällig. Deßgleichen opffern wir vnſern gantzen Leib/
wenn er gezäumet wirt/ nicht allein Gott zu gehorſamen/ ſon-
dern auch zur Gedult/ wenn er mit Kranckheit oder mit dem
Tod angegrieffen wirt/ wie der Apoſtel ſagt: Jch werdeſchon
geopffert/ vnnd die Zeit meines Abſchieds iſt vorhanden.
Wie das Hertz
geopffert werdt.
Pſal. 51.
Hebr. 13.
Philip. 4.
2. Tim. 4.
Sehet lieben Freunde/ da haben wir den Baum deß Le-
bens/ den HErren Chriſtum ſelbſt/ mit allen Gütern/ die er
vns zum beſten erworben vnnd verdienet hat/ nemlich den
gantzen Baum/ mit ſeinen Wurtzelngütern/ Stamgütern/
vnd Fruchtgütern. Vnd iſt mir kein Zweiffel/ wer dieſen me-
thodum, Begꝛieff vnd richtige Ordnung der theweꝛ eꝛworbe-
nen Gütern jhm fleiſſig eynbildet/ der lernet Chriſtum recht
erkennen/ recht faſſen vnd gantz ergreiffen/ daß er wiſſe/ wozu
er jm diene/ vnd was er für reiche Schätze vnd Wolthaten an
jhm finde: Dem allen kanſtu leichtlich nach dencken/ auch
weitläufftig davon reden/ predigen/ vnnd andere vnterrich-
ten/ wenn nur allein deß edlen Baums/ mit ſeiner Wurtzel/
Stam̃ vnd Früchten nicht vergeſſen wirdt.
Der Baum
deß Lebens/ mit
ſeinen Gütern
iſt ein kurtzer Be
griff aller Wol-
thaten Chriſti.
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Ee iij
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