Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

Bild:
<< vorherige Seite

Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
als sie bloß vnd nacket waren/ suchten sie eylend Raht/ vnd
flochten Feigen Bletter zusammen/ vnnd machten jhnen
Schürtze.

Nun war das natürliche Leben noch vbrig in jhnen/ da
sie Geistlich todt waren/ daß sie gleichwol noch gehen/ sehen/Jn Adam vnnd
Euableibt nach
dem Fall das
natürliche Leben
noch vbrig/ da
das Geistliche
verloschen war.

hören/ reden/ rahtschlagen/ vnnd der fleischlichen Vernunfft
gebrauchen konten. Aber nachdemmal sie deß Göttlichen Le-
bens (welches ist das aller edlest) gantz vnd gar beraubet wa-
ren/ vnnd hatten die anerschaffene Liebe zu Gott/ in eine jrr-
dische Lust Seuche verkehret/ vnd sahen an jhren blossen vnd
nackten Gliedern/ daß dieselben gegen jhrer ersten Herrlig-
keit zu rechnen/ nun nicht anders waren/ denn wie todte Leich-
nam gegen dem lebendigen Menschen/ vnnd nicht mehr hat-
ten/ die Schönheit/ Krafft/ Stärcke/ vnnd Tugendt/ auch
nicht den cusserlichen Glantz vnnd Schein/ wie zuvorn/
Sihe/ da geriehten sie in eytel Furcht/ Angst vnd Schrecken/
daß sie für Gott peinlich flohen/ vnnd sich hinder die Bäwme
versteckten. Der Leib aber nam hernach durch allerley
Schmertzen vnd Kranckheit ab/ vnd ward außgemattet/ biß
endlich der Todt darzu schlug/ vnnd sie beyde vnter die Erde
brachte.

Gleich wie nun Adam nach dem Fall von Natur nichtWir Menschen
Kinder auff Er
den/ tragen alle
von Natur A-
dams Bilde.

mehr himmlisch/ sondern allein jrrdisch vnd fleischlich gesin-
net war/ also hat er auch/ nach diesem jrrdischen Bilde/ Kin-
der gezeuget. Vnnd daher sind wir alle in Sünden empfan-
gen/ vnnd in Sünden geborn/ vnnd durch die Sünde/ dem
Tod vnterworffen. Das Ebenbild Gottes (welches die voll-
kommene Liebe heisset) ist aller ding hinweg/ außgethan
vnd verloschen/ vnd deß leydigen Teuffels Bilde (welches die
sündliche Lustseuche heisset/ als auch die hellische Furcht für
Gottes Gericht) ist an seine st att kommen. Denn gleich
wie Adam vnd Eua nach dem Fall/ für Gott flohen/ vnd sich

versteckten/
Aa iij

Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
als ſie bloß vnd nacket waren/ ſuchten ſie eylend Raht/ vnd
flochten Feigen Bletter zuſammen/ vnnd machten jhnen
Schürtze.

Nun war das natürliche Leben noch vbrig in jhnen/ da
ſie Geiſtlich todt waren/ daß ſie gleichwol noch gehen/ ſehen/Jn Adam vnnd
Euableibt nach
dem Fall das
natürliche Leben
noch vbrig/ da
das Geiſtliche
verloſchen war.

hören/ reden/ rahtſchlagen/ vnnd der fleiſchlichen Vernunfft
gebrauchen konten. Aber nachdemmal ſie deß Göttlichen Le-
bens (welches iſt das aller edleſt) gantz vnd gar beraubet wa-
ren/ vnnd hatten die anerſchaffene Liebe zu Gott/ in eine jrr-
diſche Luſt Seuche verkehret/ vnd ſahen an jhren bloſſen vnd
nackten Gliedern/ daß dieſelben gegen jhrer erſten Herrlig-
keit zu rechnen/ nun nicht anders waren/ deñ wie todte Leich-
nam gegen dem lebendigen Menſchen/ vnnd nicht mehr hat-
ten/ die Schönheit/ Krafft/ Stärcke/ vnnd Tugendt/ auch
nicht den cuſſerlichen Glantz vnnd Schein/ wie zuvorn/
Sihe/ da geriehten ſie in eytel Furcht/ Angſt vnd Schrecken/
daß ſie für Gott peinlich flohen/ vnnd ſich hinder die Bäwme
verſteckten. Der Leib aber nam hernach durch allerley
Schmertzen vnd Kranckheit ab/ vnd ward außgemattet/ biß
endlich der Todt darzu ſchlug/ vnnd ſie beyde vnter die Erde
brachte.

Gleich wie nun Adam nach dem Fall von Natur nichtWir Menſchen
Kinder auff Er
den/ tragen alle
von Natur A-
dams Bilde.

mehr himmliſch/ ſondern allein jrrdiſch vnd fleiſchlich geſin-
net war/ alſo hat er auch/ nach dieſem jrrdiſchen Bilde/ Kin-
der gezeuget. Vnnd daher ſind wir alle in Sünden empfan-
gen/ vnnd in Sünden geborn/ vnnd durch die Sünde/ dem
Tod vnterworffen. Das Ebenbild Gottes (welches die voll-
kommene Liebe heiſſet) iſt aller ding hinweg/ außgethan
vnd verloſchen/ vnd deß leydigen Teuffels Bilde (welches die
ſündliche Luſtſeuche heiſſet/ als auch die helliſche Furcht für
Gottes Gericht) iſt an ſeine ſt att kommen. Denn gleich
wie Adam vnd Eua nach dem Fall/ für Gott flohen/ vnd ſich

verſteckten/
Aa iij
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <div n="3">
            <p><pb facs="#f0207" n="189"/><fw place="top" type="header">Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.</fw><lb/>
als &#x017F;ie bloß vnd nacket waren/ &#x017F;uchten &#x017F;ie eylend Raht/ vnd<lb/>
flochten Feigen Bletter zu&#x017F;ammen/ vnnd machten jhnen<lb/>
Schürtze.</p><lb/>
            <p>Nun war das natürliche Leben noch vbrig in jhnen/ da<lb/>
&#x017F;ie Gei&#x017F;tlich todt waren/ daß &#x017F;ie gleichwol noch gehen/ &#x017F;ehen/<note place="right">Jn Adam vnnd<lb/>
Euableibt nach<lb/>
dem Fall das<lb/>
natürliche Leben<lb/>
noch vbrig/ da<lb/>
das Gei&#x017F;tliche<lb/>
verlo&#x017F;chen war.</note><lb/>
hören/ reden/ raht&#x017F;chlagen/ vnnd der flei&#x017F;chlichen Vernunfft<lb/>
gebrauchen konten. Aber nachdemmal &#x017F;ie deß Göttlichen Le-<lb/>
bens (welches i&#x017F;t das aller edle&#x017F;t) gantz vnd gar beraubet wa-<lb/>
ren/ vnnd hatten die aner&#x017F;chaffene Liebe zu Gott/ in eine jrr-<lb/>
di&#x017F;che Lu&#x017F;t Seuche verkehret/ vnd &#x017F;ahen an jhren blo&#x017F;&#x017F;en vnd<lb/>
nackten Gliedern/ daß die&#x017F;elben gegen jhrer er&#x017F;ten Herrlig-<lb/>
keit zu rechnen/ nun nicht anders waren/ deñ wie todte Leich-<lb/>
nam gegen dem lebendigen Men&#x017F;chen/ vnnd nicht mehr hat-<lb/>
ten/ die Schönheit/ Krafft/ Stärcke/ vnnd Tugendt/ auch<lb/>
nicht den cu&#x017F;&#x017F;erlichen Glantz vnnd Schein/ wie zuvorn/<lb/>
Sihe/ da geriehten &#x017F;ie in eytel Furcht/ Ang&#x017F;t vnd Schrecken/<lb/>
daß &#x017F;ie für Gott peinlich flohen/ vnnd &#x017F;ich hinder die Bäwme<lb/>
ver&#x017F;teckten. Der Leib aber nam hernach durch allerley<lb/>
Schmertzen vnd Kranckheit ab/ vnd ward außgemattet/ biß<lb/>
endlich der Todt darzu &#x017F;chlug/ vnnd &#x017F;ie beyde vnter die Erde<lb/>
brachte.</p><lb/>
            <p>Gleich wie nun Adam nach dem Fall von Natur nicht<note place="right">Wir Men&#x017F;chen<lb/>
Kinder auff Er<lb/>
den/ tragen alle<lb/>
von Natur A-<lb/>
dams Bilde.</note><lb/>
mehr himmli&#x017F;ch/ &#x017F;ondern allein jrrdi&#x017F;ch vnd flei&#x017F;chlich ge&#x017F;in-<lb/>
net war/ al&#x017F;o hat er auch/ nach die&#x017F;em jrrdi&#x017F;chen Bilde/ Kin-<lb/>
der gezeuget. Vnnd daher &#x017F;ind wir alle in Sünden empfan-<lb/>
gen/ vnnd in Sünden geborn/ vnnd durch die Sünde/ dem<lb/>
Tod vnterworffen. Das Ebenbild Gottes (welches die voll-<lb/>
kommene Liebe hei&#x017F;&#x017F;et) i&#x017F;t aller ding hinweg/ außgethan<lb/>
vnd verlo&#x017F;chen/ vnd deß leydigen Teuffels Bilde (welches die<lb/>
&#x017F;ündliche Lu&#x017F;t&#x017F;euche hei&#x017F;&#x017F;et/ als auch die helli&#x017F;che Furcht für<lb/>
Gottes Gericht) i&#x017F;t an &#x017F;eine &#x017F;t att kommen. Denn gleich<lb/>
wie Adam vnd Eua nach dem Fall/ für Gott flohen/ vnd &#x017F;ich<lb/>
<fw place="bottom" type="sig">Aa iij</fw><fw place="bottom" type="catch">ver&#x017F;teckten/</fw><lb/></p>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[189/0207] Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. als ſie bloß vnd nacket waren/ ſuchten ſie eylend Raht/ vnd flochten Feigen Bletter zuſammen/ vnnd machten jhnen Schürtze. Nun war das natürliche Leben noch vbrig in jhnen/ da ſie Geiſtlich todt waren/ daß ſie gleichwol noch gehen/ ſehen/ hören/ reden/ rahtſchlagen/ vnnd der fleiſchlichen Vernunfft gebrauchen konten. Aber nachdemmal ſie deß Göttlichen Le- bens (welches iſt das aller edleſt) gantz vnd gar beraubet wa- ren/ vnnd hatten die anerſchaffene Liebe zu Gott/ in eine jrr- diſche Luſt Seuche verkehret/ vnd ſahen an jhren bloſſen vnd nackten Gliedern/ daß dieſelben gegen jhrer erſten Herrlig- keit zu rechnen/ nun nicht anders waren/ deñ wie todte Leich- nam gegen dem lebendigen Menſchen/ vnnd nicht mehr hat- ten/ die Schönheit/ Krafft/ Stärcke/ vnnd Tugendt/ auch nicht den cuſſerlichen Glantz vnnd Schein/ wie zuvorn/ Sihe/ da geriehten ſie in eytel Furcht/ Angſt vnd Schrecken/ daß ſie für Gott peinlich flohen/ vnnd ſich hinder die Bäwme verſteckten. Der Leib aber nam hernach durch allerley Schmertzen vnd Kranckheit ab/ vnd ward außgemattet/ biß endlich der Todt darzu ſchlug/ vnnd ſie beyde vnter die Erde brachte. Jn Adam vnnd Euableibt nach dem Fall das natürliche Leben noch vbrig/ da das Geiſtliche verloſchen war. Gleich wie nun Adam nach dem Fall von Natur nicht mehr himmliſch/ ſondern allein jrrdiſch vnd fleiſchlich geſin- net war/ alſo hat er auch/ nach dieſem jrrdiſchen Bilde/ Kin- der gezeuget. Vnnd daher ſind wir alle in Sünden empfan- gen/ vnnd in Sünden geborn/ vnnd durch die Sünde/ dem Tod vnterworffen. Das Ebenbild Gottes (welches die voll- kommene Liebe heiſſet) iſt aller ding hinweg/ außgethan vnd verloſchen/ vnd deß leydigen Teuffels Bilde (welches die ſündliche Luſtſeuche heiſſet/ als auch die helliſche Furcht für Gottes Gericht) iſt an ſeine ſt att kommen. Denn gleich wie Adam vnd Eua nach dem Fall/ für Gott flohen/ vnd ſich verſteckten/ Wir Menſchen Kinder auff Er den/ tragen alle von Natur A- dams Bilde. Aa iij

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/207
Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 189. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/207>, abgerufen am 22.12.2024.