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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
als sie bloß vnd nacket waren/ suchten sie eylend Raht/ vnd
flochten Feigen Bletter zusammen/ vnnd machten jhnen
Schürtze.

Nun war das natürliche Leben noch vbrig in jhnen/ da
sie Geistlich todt waren/ daß sie gleichwol noch gehen/ sehen/Jn Adam vnnd
Euableibt nach
dem Fall das
natürliche Leben
noch vbrig/ da
das Geistliche
verloschen war.

hören/ reden/ rahtschlagen/ vnnd der fleischlichen Vernunfft
gebrauchen konten. Aber nachdemmal sie deß Göttlichen Le-
bens (welches ist das aller edlest) gantz vnd gar beraubet wa-
ren/ vnnd hatten die anerschaffene Liebe zu Gott/ in eine jrr-
dische Lust Seuche verkehret/ vnd sahen an jhren blossen vnd
nackten Gliedern/ daß dieselben gegen jhrer ersten Herrlig-
keit zu rechnen/ nun nicht anders waren/ denn wie todte Leich-
nam gegen dem lebendigen Menschen/ vnnd nicht mehr hat-
ten/ die Schönheit/ Krafft/ Stärcke/ vnnd Tugendt/ auch
nicht den cusserlichen Glantz vnnd Schein/ wie zuvorn/
Sihe/ da geriehten sie in eytel Furcht/ Angst vnd Schrecken/
daß sie für Gott peinlich flohen/ vnnd sich hinder die Bäwme
versteckten. Der Leib aber nam hernach durch allerley
Schmertzen vnd Kranckheit ab/ vnd ward außgemattet/ biß
endlich der Todt darzu schlug/ vnnd sie beyde vnter die Erde
brachte.

Gleich wie nun Adam nach dem Fall von Natur nichtWir Menschen
Kinder auff Er
den/ tragen alle
von Natur A-
dams Bilde.

mehr himmlisch/ sondern allein jrrdisch vnd fleischlich gesin-
net war/ also hat er auch/ nach diesem jrrdischen Bilde/ Kin-
der gezeuget. Vnnd daher sind wir alle in Sünden empfan-
gen/ vnnd in Sünden geborn/ vnnd durch die Sünde/ dem
Tod vnterworffen. Das Ebenbild Gottes (welches die voll-
kommene Liebe heisset) ist aller ding hinweg/ außgethan
vnd verloschen/ vnd deß leydigen Teuffels Bilde (welches die
sündliche Lustseuche heisset/ als auch die hellische Furcht für
Gottes Gericht) ist an seine st att kommen. Denn gleich
wie Adam vnd Eua nach dem Fall/ für Gott flohen/ vnd sich

versteckten/
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Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
als ſie bloß vnd nacket waren/ ſuchten ſie eylend Raht/ vnd
flochten Feigen Bletter zuſammen/ vnnd machten jhnen
Schürtze.

Nun war das natürliche Leben noch vbrig in jhnen/ da
ſie Geiſtlich todt waren/ daß ſie gleichwol noch gehen/ ſehen/Jn Adam vnnd
Euableibt nach
dem Fall das
natürliche Leben
noch vbrig/ da
das Geiſtliche
verloſchen war.

hören/ reden/ rahtſchlagen/ vnnd der fleiſchlichen Vernunfft
gebrauchen konten. Aber nachdemmal ſie deß Göttlichen Le-
bens (welches iſt das aller edleſt) gantz vnd gar beraubet wa-
ren/ vnnd hatten die anerſchaffene Liebe zu Gott/ in eine jrr-
diſche Luſt Seuche verkehret/ vnd ſahen an jhren bloſſen vnd
nackten Gliedern/ daß dieſelben gegen jhrer erſten Herrlig-
keit zu rechnen/ nun nicht anders waren/ deñ wie todte Leich-
nam gegen dem lebendigen Menſchen/ vnnd nicht mehr hat-
ten/ die Schönheit/ Krafft/ Stärcke/ vnnd Tugendt/ auch
nicht den cuſſerlichen Glantz vnnd Schein/ wie zuvorn/
Sihe/ da geriehten ſie in eytel Furcht/ Angſt vnd Schrecken/
daß ſie für Gott peinlich flohen/ vnnd ſich hinder die Bäwme
verſteckten. Der Leib aber nam hernach durch allerley
Schmertzen vnd Kranckheit ab/ vnd ward außgemattet/ biß
endlich der Todt darzu ſchlug/ vnnd ſie beyde vnter die Erde
brachte.

Gleich wie nun Adam nach dem Fall von Natur nichtWir Menſchen
Kinder auff Er
den/ tragen alle
von Natur A-
dams Bilde.

mehr himmliſch/ ſondern allein jrrdiſch vnd fleiſchlich geſin-
net war/ alſo hat er auch/ nach dieſem jrrdiſchen Bilde/ Kin-
der gezeuget. Vnnd daher ſind wir alle in Sünden empfan-
gen/ vnnd in Sünden geborn/ vnnd durch die Sünde/ dem
Tod vnterworffen. Das Ebenbild Gottes (welches die voll-
kommene Liebe heiſſet) iſt aller ding hinweg/ außgethan
vnd verloſchen/ vnd deß leydigen Teuffels Bilde (welches die
ſündliche Luſtſeuche heiſſet/ als auch die helliſche Furcht für
Gottes Gericht) iſt an ſeine ſt att kommen. Denn gleich
wie Adam vnd Eua nach dem Fall/ für Gott flohen/ vnd ſich

verſteckten/
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[189/0207] Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. als ſie bloß vnd nacket waren/ ſuchten ſie eylend Raht/ vnd flochten Feigen Bletter zuſammen/ vnnd machten jhnen Schürtze. Nun war das natürliche Leben noch vbrig in jhnen/ da ſie Geiſtlich todt waren/ daß ſie gleichwol noch gehen/ ſehen/ hören/ reden/ rahtſchlagen/ vnnd der fleiſchlichen Vernunfft gebrauchen konten. Aber nachdemmal ſie deß Göttlichen Le- bens (welches iſt das aller edleſt) gantz vnd gar beraubet wa- ren/ vnnd hatten die anerſchaffene Liebe zu Gott/ in eine jrr- diſche Luſt Seuche verkehret/ vnd ſahen an jhren bloſſen vnd nackten Gliedern/ daß dieſelben gegen jhrer erſten Herrlig- keit zu rechnen/ nun nicht anders waren/ deñ wie todte Leich- nam gegen dem lebendigen Menſchen/ vnnd nicht mehr hat- ten/ die Schönheit/ Krafft/ Stärcke/ vnnd Tugendt/ auch nicht den cuſſerlichen Glantz vnnd Schein/ wie zuvorn/ Sihe/ da geriehten ſie in eytel Furcht/ Angſt vnd Schrecken/ daß ſie für Gott peinlich flohen/ vnnd ſich hinder die Bäwme verſteckten. Der Leib aber nam hernach durch allerley Schmertzen vnd Kranckheit ab/ vnd ward außgemattet/ biß endlich der Todt darzu ſchlug/ vnnd ſie beyde vnter die Erde brachte. Jn Adam vnnd Euableibt nach dem Fall das natürliche Leben noch vbrig/ da das Geiſtliche verloſchen war. Gleich wie nun Adam nach dem Fall von Natur nicht mehr himmliſch/ ſondern allein jrrdiſch vnd fleiſchlich geſin- net war/ alſo hat er auch/ nach dieſem jrrdiſchen Bilde/ Kin- der gezeuget. Vnnd daher ſind wir alle in Sünden empfan- gen/ vnnd in Sünden geborn/ vnnd durch die Sünde/ dem Tod vnterworffen. Das Ebenbild Gottes (welches die voll- kommene Liebe heiſſet) iſt aller ding hinweg/ außgethan vnd verloſchen/ vnd deß leydigen Teuffels Bilde (welches die ſündliche Luſtſeuche heiſſet/ als auch die helliſche Furcht für Gottes Gericht) iſt an ſeine ſt att kommen. Denn gleich wie Adam vnd Eua nach dem Fall/ für Gott flohen/ vnd ſich verſteckten/ Wir Menſchen Kinder auff Er den/ tragen alle von Natur A- dams Bilde. Aa iij

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 189. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/207>, abgerufen am 18.10.2024.