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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewdenspiegels.
Adam vnd Eua sind von Gott
abgefallen.

DJeweilsie aber beyde gefallen sind/ von wel-
chen wir alle herkommen/ Adam vnd Eua/ vnd ha-
ben sich von dem listigen verfluchten Teuffel jäm-
merlich berücken vnd verführen lassen/ so haben sie damit
Gottes Ebenbildt/ nemlich die edle eyngepflantzte Quali-
tet/ der vollkommenen Liebe verlohren/ vnd hat sich darge-
gen deß leydigen Satans Bildt/ das ist/ Angst vnd Forcht/
ergrieffen/ daß sie an statt der edlen heyligen Liebe zu Gott/
nach dem begangen Apffelbisß/ sich peinlich für jhm förch-
teten.

Da sind sie gefallen vnd abgewiechen/ von dem aller-
eltesten vnd ersten Bundt/ oder Contract der Liebe/ damit
sie jhrem Gott verknüpfft waren/ vnd haben mehr geliebet
die Creatur oder das Geschöpff/ als jhren Schöpffer/ vnd
jhr heylige vollkommene Liebe/ in ein sündtliche vnd verdamm-
Wie Adam vnd
Eua nach dem
Fall gewahr
seyen worden/
daß sie nacket
waren.
liche Lustseuche verkehret. Derwegen wurden auch alsbald
jhr beyder Augen auffgethan (wie Moses schreibt) vnnd
wurden gewahr/ daß sie nacket waren. Wie aber gieng das
zu? Antwort. Die heylige Dreyfaltigkeit/ Gott Vatter/
Gott Sohn/ vnd Gott heyliger Geist/ das himmlisch Leben
weich von jhnen auß/ daß sie nicht mehr seine Tempel/ Ta-
bernackel vnd Lusthäuser waren: Vnd da er von jhnen sein
Residentz oder Eynwohnung entzoch/ vnd außweich/ verloh-
ren sie auch alsbald/ den eusserlichen Glantz vnd Schein an
jrem Leibe/ daß einer den andern bloß vnd nacket mit Scham
vnd Schanden ansahe/ vnd sie beyde/ als Geistlich todte Leute/
deß himmlischen Lebens beraubet/ wol merckten/ daß sie nit mehr
Kinder deß Liechts/ sondern der hellischen Finsternuß Lar-
uen/ vnd deß Teuffels Stanck Gefässe weren. Derwegen

als
Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels.
Adam vnd Eua ſind von Gott
abgefallen.

DJeweilſie aber beyde gefallen ſind/ von wel-
chen wir alle herkommen/ Adam vnd Eua/ vnd ha-
ben ſich von dem liſtigen verfluchten Teuffel jäm-
merlich berücken vnd verführen laſſen/ ſo haben ſie damit
Gottes Ebenbildt/ nemlich die edle eyngepflantzte Quali-
tet/ der vollkommenen Liebe verlohren/ vnd hat ſich darge-
gen deß leydigen Satans Bildt/ das iſt/ Angſt vnd Forcht/
ergrieffen/ daß ſie an ſtatt der edlen heyligen Liebe zu Gott/
nach dem begangen Apffelbiſſz/ ſich peinlich für jhm förch-
teten.

Da ſind ſie gefallen vnd abgewiechen/ von dem aller-
elteſten vnd erſten Bundt/ oder Contract der Liebe/ damit
ſie jhrem Gott verknüpfft waren/ vnd haben mehr geliebet
die Creatur oder das Geſchöpff/ als jhren Schöpffer/ vnd
jhr heylige vollkommene Liebe/ in ein ſündtliche vnd verdam̃-
Wie Adam vnd
Eua nach dem
Fall gewahr
ſeyen worden/
daß ſie nacket
waren.
liche Luſtſeuche verkehret. Derwegen wurden auch alsbald
jhr beyder Augen auffgethan (wie Moſes ſchreibt) vnnd
wurden gewahr/ daß ſie nacket waren. Wie aber gieng das
zu? Antwort. Die heylige Dreyfaltigkeit/ Gott Vatter/
Gott Sohn/ vnd Gott heyliger Geiſt/ das himmliſch Leben
weich von jhnen auß/ daß ſie nicht mehr ſeine Tempel/ Ta-
bernackel vnd Luſthäuſer waren: Vnd da er von jhnen ſein
Reſidentz oder Eynwohnung entzoch/ vnd außweich/ verloh-
ren ſie auch alsbald/ den euſſerlichen Glantz vnd Schein an
jrem Leibe/ daß einer den andern bloß vnd nacket mit Scham
vnd Schanden anſahe/ vñ ſie beyde/ als Geiſtlich todte Leute/
deß him̃liſchẽ Lebens beraubet/ wol merckten/ daß ſie nit mehr
Kinder deß Liechts/ ſondern der helliſchen Finſternuß Lar-
uen/ vnd deß Teuffels Stanck Gefäſſe weren. Derwegen

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[188/0206] Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels. Adam vnd Eua ſind von Gott abgefallen. DJeweilſie aber beyde gefallen ſind/ von wel- chen wir alle herkommen/ Adam vnd Eua/ vnd ha- ben ſich von dem liſtigen verfluchten Teuffel jäm- merlich berücken vnd verführen laſſen/ ſo haben ſie damit Gottes Ebenbildt/ nemlich die edle eyngepflantzte Quali- tet/ der vollkommenen Liebe verlohren/ vnd hat ſich darge- gen deß leydigen Satans Bildt/ das iſt/ Angſt vnd Forcht/ ergrieffen/ daß ſie an ſtatt der edlen heyligen Liebe zu Gott/ nach dem begangen Apffelbiſſz/ ſich peinlich für jhm förch- teten. Da ſind ſie gefallen vnd abgewiechen/ von dem aller- elteſten vnd erſten Bundt/ oder Contract der Liebe/ damit ſie jhrem Gott verknüpfft waren/ vnd haben mehr geliebet die Creatur oder das Geſchöpff/ als jhren Schöpffer/ vnd jhr heylige vollkommene Liebe/ in ein ſündtliche vnd verdam̃- liche Luſtſeuche verkehret. Derwegen wurden auch alsbald jhr beyder Augen auffgethan (wie Moſes ſchreibt) vnnd wurden gewahr/ daß ſie nacket waren. Wie aber gieng das zu? Antwort. Die heylige Dreyfaltigkeit/ Gott Vatter/ Gott Sohn/ vnd Gott heyliger Geiſt/ das himmliſch Leben weich von jhnen auß/ daß ſie nicht mehr ſeine Tempel/ Ta- bernackel vnd Luſthäuſer waren: Vnd da er von jhnen ſein Reſidentz oder Eynwohnung entzoch/ vnd außweich/ verloh- ren ſie auch alsbald/ den euſſerlichen Glantz vnd Schein an jrem Leibe/ daß einer den andern bloß vnd nacket mit Scham vnd Schanden anſahe/ vñ ſie beyde/ als Geiſtlich todte Leute/ deß him̃liſchẽ Lebens beraubet/ wol merckten/ daß ſie nit mehr Kinder deß Liechts/ ſondern der helliſchen Finſternuß Lar- uen/ vnd deß Teuffels Stanck Gefäſſe weren. Derwegen als Wie Adam vnd Eua nach dem Fall gewahr ſeyen worden/ daß ſie nacket waren.

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 188. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/206>, abgerufen am 17.11.2024.