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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewdenspiegels.
gen Oertern/ vnnd in den Landtschafften nach Mittag vnd
nach Abendt gelegen/ gekannt haben/ vnd einem jeden Men-
schen in aller Welt/ so lieb/ so angenemm/ vnd so willkommen
gewest seyn/ als meinem leiblichen Bruder/ vnd nechst be-Die grosse
Welt were voll
reiner Liebe ge-
west.

kandten Freunde. Man würde von keinem Krieg/ von kei-
nem Hadder/ von keiner Blutstürtzung jrgendt wo gehört
haben. Vnd weren kein ander neuwe Zeitung auß allen Lan-
den/ auß der Moschaw/ auß Türckey/ auß Arabia/ auß A-
merica/ vnd auß den neuw erfundenen Jnsulen fürkommen/
denn von eytel inbrünstiger reiner Liebe/ wie die Leut allent-
halben Gott liebeten/ von gantzem Hertzen/ von gantzer See-
len/ von gantzem Gemühte/ vnd einer den andern als sich
selbst/ auch daß kein ander Streit were/ denn wie einer dem
andern mit Ehrerbietung/ mit grosser Liebe/ vnd mit vnge-
färbter Freundtschafft zuvor kommen möchte.

Da were kein sündtliche Lustseuche gewest. Da hettenDie Liebe were
vberall in dem
Menschen rein
gewest/ ohn alle
Lustseuche.

Bräutigam vnd Braut/ als auch junge Gesellen vnd Jung-
frauwen/ mit eytel heyliger keuscher Liebe/ auß Anregung deß
heyligen Geistes sich vnter einander geliebet. Da würden
Mann vnd Weib/ in Geistlicher Wollust Kinder gezeugt/
vnd mit jhren Kindern das Reich Gottes vermehret haben.
Die natürliche Liebe zwischen Eltern vnd Kindern/ Brüdern
vnd Schwestern/ würde ein heylige/ reine/ vollkommene Lie-
be gewest seyn. Die heyligen Engel würden nach Gottes
Befehl mit Frewden auff vns gewartet haben.

Wir hetten auch von Anfang vnser Geburt/ allwegeZum andern
hett ein jeder
Mensch auff
Erden zweyer-
ley Leben gehabt:
ein Natürlichs
vnd ein Geist-
lichs.

zweyerley Leben geführt/ nemlich das natürliche vnd das
Geistliche. Der Leib hett ohne Schmertzen vnd ohne Anfech-
tung deß Todes jederzeit natürlich gelebt/ auß wircklicher
Krafft der Seelen/ die in jhn wohnet: Aber beyde der Leib
vnd die Seele/ würden vber diesem natürlichen Leben auch
mit einem andern himmlischen Leben gekrönet vnd bekleydet

gewest
Aa

Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels.
gen Oertern/ vnnd in den Landtſchafften nach Mittag vnd
nach Abendt gelegen/ gekannt haben/ vnd einem jeden Men-
ſchen in aller Welt/ ſo lieb/ ſo angenem̃/ vnd ſo willkommen
geweſt ſeyn/ als meinem leiblichen Bruder/ vnd nechſt be-Die groſſe
Welt were voll
reiner Liebe ge-
weſt.

kandten Freunde. Man würde von keinem Krieg/ von kei-
nem Hadder/ von keiner Blutſtürtzung jrgendt wo gehört
haben. Vnd weren kein ander neuwe Zeitung auß allen Lan-
den/ auß der Moſchaw/ auß Türckey/ auß Arabia/ auß A-
merica/ vnd auß den neuw erfundenen Jnſulen fürkommen/
denn von eytel inbrünſtiger reiner Liebe/ wie die Leut allent-
halben Gott liebeten/ von gantzem Hertzẽ/ von gantzer See-
len/ von gantzem Gemühte/ vnd einer den andern als ſich
ſelbſt/ auch daß kein ander Streit were/ denn wie einer dem
andern mit Ehrerbietung/ mit groſſer Liebe/ vnd mit vnge-
färbter Freundtſchafft zuvor kommen möchte.

Da were kein ſündtliche Luſtſeuche geweſt. Da hettenDie Liebe were
vberall in dem
Menſchen rein
geweſt/ ohn alle
Luſtſeuche.

Bräutigam vnd Braut/ als auch junge Geſellen vñ Jung-
frauwen/ mit eytel heyliger keuſcher Liebe/ auß Anregung deß
heyligen Geiſtes ſich vnter einander geliebet. Da würden
Mann vnd Weib/ in Geiſtlicher Wolluſt Kinder gezeugt/
vnd mit jhren Kindern das Reich Gottes vermehret haben.
Die natürliche Liebe zwiſchen Eltern vñ Kindern/ Brüdern
vnd Schweſtern/ würde ein heylige/ reine/ vollkommene Lie-
be geweſt ſeyn. Die heyligen Engel würden nach Gottes
Befehl mit Frewden auff vns gewartet haben.

Wir hetten auch von Anfang vnſer Geburt/ allwegeZum andern
hett ein jeder
Menſch auff
Erden zweyer-
ley Lebẽ gehabt:
ein Natürlichs
vnd ein Geiſt-
lichs.

zweyerley Leben geführt/ nemlich das natürliche vnd das
Geiſtliche. Der Leib hett ohne Schmertzen vnd ohne Anfech-
tung deß Todes jederzeit natürlich gelebt/ auß wircklicher
Krafft der Seelen/ die in jhn wohnet: Aber beyde der Leib
vnd die Seele/ würden vber dieſem natürlichen Leben auch
mit einem andern him̃liſchen Leben gekrönet vnd bekleydet

geweſt
Aa
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[185/0203] Der Ander Theil deß Frewdenſpiegels. gen Oertern/ vnnd in den Landtſchafften nach Mittag vnd nach Abendt gelegen/ gekannt haben/ vnd einem jeden Men- ſchen in aller Welt/ ſo lieb/ ſo angenem̃/ vnd ſo willkommen geweſt ſeyn/ als meinem leiblichen Bruder/ vnd nechſt be- kandten Freunde. Man würde von keinem Krieg/ von kei- nem Hadder/ von keiner Blutſtürtzung jrgendt wo gehört haben. Vnd weren kein ander neuwe Zeitung auß allen Lan- den/ auß der Moſchaw/ auß Türckey/ auß Arabia/ auß A- merica/ vnd auß den neuw erfundenen Jnſulen fürkommen/ denn von eytel inbrünſtiger reiner Liebe/ wie die Leut allent- halben Gott liebeten/ von gantzem Hertzẽ/ von gantzer See- len/ von gantzem Gemühte/ vnd einer den andern als ſich ſelbſt/ auch daß kein ander Streit were/ denn wie einer dem andern mit Ehrerbietung/ mit groſſer Liebe/ vnd mit vnge- färbter Freundtſchafft zuvor kommen möchte. Die groſſe Welt were voll reiner Liebe ge- weſt. Da were kein ſündtliche Luſtſeuche geweſt. Da hetten Bräutigam vnd Braut/ als auch junge Geſellen vñ Jung- frauwen/ mit eytel heyliger keuſcher Liebe/ auß Anregung deß heyligen Geiſtes ſich vnter einander geliebet. Da würden Mann vnd Weib/ in Geiſtlicher Wolluſt Kinder gezeugt/ vnd mit jhren Kindern das Reich Gottes vermehret haben. Die natürliche Liebe zwiſchen Eltern vñ Kindern/ Brüdern vnd Schweſtern/ würde ein heylige/ reine/ vollkommene Lie- be geweſt ſeyn. Die heyligen Engel würden nach Gottes Befehl mit Frewden auff vns gewartet haben. Die Liebe were vberall in dem Menſchen rein geweſt/ ohn alle Luſtſeuche. Wir hetten auch von Anfang vnſer Geburt/ allwege zweyerley Leben geführt/ nemlich das natürliche vnd das Geiſtliche. Der Leib hett ohne Schmertzen vnd ohne Anfech- tung deß Todes jederzeit natürlich gelebt/ auß wircklicher Krafft der Seelen/ die in jhn wohnet: Aber beyde der Leib vnd die Seele/ würden vber dieſem natürlichen Leben auch mit einem andern him̃liſchen Leben gekrönet vnd bekleydet geweſt Zum andern hett ein jeder Menſch auff Erden zweyer- ley Lebẽ gehabt: ein Natürlichs vnd ein Geiſt- lichs. Aa

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 185. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/203>, abgerufen am 28.09.2024.