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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
Genes. 1.nach kandte er auchalle Thiere auff Erden/ vnd alle Vögel vn-
ter dem Himmel/ vnd gab einem jeglichen Thiere seinen Namen.
Vnd vnangesehen/ daß er geschlaffen hatte/ daß sein Weib von
seiner Rippen gebauwet ward/ kandte er sie doch im ersten
Gen. 2.Augenblig/ für sein Fleisch vnd Blut/ vnnd sprach: Man
wirt sie Männin heissen/ darvmb/ daß sie vom Mann genom-
men ist. Er war verständig/ klug/ schön/ starck/ vnverzagt/
fromb/ vnnd wuste von keiner Sünde/ noch sündlicher Lust.
Seine Gewalt vnnd Herrligkeit/ erstreckte sich so weit/
daß er herrschte/ vber die Fisch im Meer/ vnd vber die Vögel
vnter dem Himmel/ vnnd vber alles Thier/ das auff Erden
kreucht. Alles must jhm vnterthan seyn.

Adam vnd Eua
haben für dem
Fall an jhren
Leibern eine
Klarheitgehabt/
damit sie an
statt der Kley-
der angezogen
waren.

Auch halt ich es darfür/ daß er vor dem Fall (als er noch
ein Tempel vnd Wonung der heyligen Dreyfaltigkeit war)
auß solcher Eynwohnung Gottes/ mag etlicher Massen an
seinem Leibe ein eusserlich Klarheit vnd Glantzgehabt haben/
vnd damit vmbwolcket gewest seyn/ gleich wie Mosis Haut
vnnd Angesicht für dem Volck Jsrael glentzte/ wenn er mit
dem HErren geredet hatte. Denn weil die Schrifft zeuget/
daß Adam vnd Eua haben nach dem Fall erst gesehen vnnd
erfahren/ daß sie nacket waren/ welches jhnen dauchte so
Exod. 34.schändlich lassen/ daß sie sich mit Feigen Blettern zudecken/
so kan seyn/ daß sie zweiffels ohn/ vor dem Fall/ wie helle
Sternlein/ oder wie brennende Fackel geleuchtet haben/ vnd
an statt der Kleyder/ mit einem eusserlichen Glantz vnnd
Schein/ wie der Mond/ sind vmbgeben/ bekleydet/ vnd gleich
als vmbwolcket gewest/ daß man jhre Leibe nicht so bloß vnnd
nacket/ sondern mit vmbschriebener Klarheit vnnd liechten
Wolcken verhüllet/ hat angesehen/ derwegen sie sich auch nit
haben schämen dörffen. Sie waren ohne Sünd/ vnd Gott
der HERR wohnete so lieblich in jhnen/ daß sie davon

leuchte-

Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
Geneſ. 1.nach kandte er auchalle Thiere auff Erden/ vñ alle Vögel vn-
ter dem Him̃el/ vnd gab einem jeglichen Thiere ſeinẽ Namen.
Vnd vnangeſehẽ/ daß er geſchlaffen hatte/ daß ſein Weib von
ſeiner Rippen gebauwet ward/ kandte er ſie doch im erſten
Gen. 2.Augenblig/ für ſein Fleiſch vnd Blut/ vnnd ſprach: Man
wirt ſie Männin heiſſen/ darvmb/ daß ſie vom Mañ genom-
men iſt. Er war verſtändig/ klug/ ſchön/ ſtarck/ vnverzagt/
fromb/ vnnd wuſte von keiner Sünde/ noch ſündlicher Luſt.
Seine Gewalt vnnd Herrligkeit/ erſtreckte ſich ſo weit/
daß er herrſchte/ vber die Fiſch im Meer/ vnd vber die Vögel
vnter dem Himmel/ vnnd vber alles Thier/ das auff Erden
kreucht. Alles muſt jhm vnterthan ſeyn.

Adam vnd Eua
haben für dem
Fall an jhren
Leibern eine
Klarheitgehabt/
damit ſie an
ſtatt der Kley-
der angezogen
waren.

Auch halt ich es darfür/ daß er vor dem Fall (als er noch
ein Tempel vnd Wonung der heyligen Dreyfaltigkeit war)
auß ſolcher Eynwohnung Gottes/ mag etlicher Maſſen an
ſeinem Leibe ein euſſerlich Klarheit vnd Glantzgehabt haben/
vnd damit vmbwolcket geweſt ſeyn/ gleich wie Moſis Haut
vnnd Angeſicht für dem Volck Jſrael glentzte/ wenn er mit
dem HErren geredet hatte. Denn weil die Schrifft zeuget/
daß Adam vnd Eua haben nach dem Fall erſt geſehen vnnd
erfahren/ daß ſie nacket waren/ welches jhnen dauchte ſo
Exod. 34.ſchändlich laſſen/ daß ſie ſich mit Feigen Blettern zudecken/
ſo kan ſeyn/ daß ſie zweiffels ohn/ vor dem Fall/ wie helle
Sternlein/ oder wie brennende Fackel geleuchtet haben/ vnd
an ſtatt der Kleyder/ mit einem euſſerlichen Glantz vnnd
Schein/ wie der Mond/ ſind vmbgeben/ bekleydet/ vnd gleich
als vmbwolcket geweſt/ daß man jhre Leibe nicht ſo bloß vnnd
nacket/ ſondern mit vmbſchriebener Klarheit vnnd liechten
Wolcken verhüllet/ hat angeſehen/ derwegen ſie ſich auch nit
haben ſchämen dörffen. Sie waren ohne Sünd/ vnd Gott
der HERR wohnete ſo lieblich in jhnen/ daß ſie davon

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[182/0200] Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. nach kandte er auchalle Thiere auff Erden/ vñ alle Vögel vn- ter dem Him̃el/ vnd gab einem jeglichen Thiere ſeinẽ Namen. Vnd vnangeſehẽ/ daß er geſchlaffen hatte/ daß ſein Weib von ſeiner Rippen gebauwet ward/ kandte er ſie doch im erſten Augenblig/ für ſein Fleiſch vnd Blut/ vnnd ſprach: Man wirt ſie Männin heiſſen/ darvmb/ daß ſie vom Mañ genom- men iſt. Er war verſtändig/ klug/ ſchön/ ſtarck/ vnverzagt/ fromb/ vnnd wuſte von keiner Sünde/ noch ſündlicher Luſt. Seine Gewalt vnnd Herrligkeit/ erſtreckte ſich ſo weit/ daß er herrſchte/ vber die Fiſch im Meer/ vnd vber die Vögel vnter dem Himmel/ vnnd vber alles Thier/ das auff Erden kreucht. Alles muſt jhm vnterthan ſeyn. Geneſ. 1. Gen. 2. Auch halt ich es darfür/ daß er vor dem Fall (als er noch ein Tempel vnd Wonung der heyligen Dreyfaltigkeit war) auß ſolcher Eynwohnung Gottes/ mag etlicher Maſſen an ſeinem Leibe ein euſſerlich Klarheit vnd Glantzgehabt haben/ vnd damit vmbwolcket geweſt ſeyn/ gleich wie Moſis Haut vnnd Angeſicht für dem Volck Jſrael glentzte/ wenn er mit dem HErren geredet hatte. Denn weil die Schrifft zeuget/ daß Adam vnd Eua haben nach dem Fall erſt geſehen vnnd erfahren/ daß ſie nacket waren/ welches jhnen dauchte ſo ſchändlich laſſen/ daß ſie ſich mit Feigen Blettern zudecken/ ſo kan ſeyn/ daß ſie zweiffels ohn/ vor dem Fall/ wie helle Sternlein/ oder wie brennende Fackel geleuchtet haben/ vnd an ſtatt der Kleyder/ mit einem euſſerlichen Glantz vnnd Schein/ wie der Mond/ ſind vmbgeben/ bekleydet/ vnd gleich als vmbwolcket geweſt/ daß man jhre Leibe nicht ſo bloß vnnd nacket/ ſondern mit vmbſchriebener Klarheit vnnd liechten Wolcken verhüllet/ hat angeſehen/ derwegen ſie ſich auch nit haben ſchämen dörffen. Sie waren ohne Sünd/ vnd Gott der HERR wohnete ſo lieblich in jhnen/ daß ſie davon leuchte- Exod. 34.

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 182. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/200>, abgerufen am 16.07.2024.