Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.Der ander Theil deß Frewden Spiegels. Schwestern ein angeborner vnd angeerbter Bundt der na-türlichen Liebe (welche sttorge phusike genannt wirdt) sich ereu- get/ daß einer den andern (wo es anders recht zugehet) hertzlich liebet/ vnd dörffen dazu keiner Lehre/ noch keines beschriebenen Gesetzes/ so weit vnd so ferrn sie es auß der Natur fassen vnd behalten: Also bedorfften auch Adam vnd Eua für dem Fall keiner Mosaischen Taffeln/ noch keines beschriebenen Rechtes/ wie sie sollen Gott vnd jhren Nech- sten lieben/ sintemal jhnen dieser Bundt war anerschaffen/ daß sie auß eyngepflantzter vnnd eyngegossener Heyligkeit jhm köndten nachkommen/ vnd bey sich selbst dencken/ weil Gott sie liebet/ so müßten sie jhn freylich wider lieben. Solcher Gestalt/ kamen nun die zwo Liebe zusammen/Wie Liebe vn[d] Derwegen haben diese zwo Liebe/ vor dem Fall sich ge-Wie sich Liebe (dem Z ij
Der ander Theil deß Frewden Spiegels. Schweſtern ein angeborner vnd angeerbter Bundt der na-türlichen Liebe (welche ϛτοργὴ φυσικὴ genannt wirdt) ſich ereu- get/ daß einer den andern (wo es anders recht zugehet) hertzlich liebet/ vnd dörffen dazu keiner Lehre/ noch keines beſchriebenen Geſetzes/ ſo weit vnd ſo ferrn ſie es auß der Natur faſſen vnd behalten: Alſo bedorfften auch Adam vnd Eua für dem Fall keiner Moſaiſchen Taffeln/ noch keines beſchriebenen Rechtes/ wie ſie ſollen Gott vnd jhren Nech- ſten lieben/ ſintemal jhnen dieſer Bundt war anerſchaffen/ daß ſie auß eyngepflantzter vnnd eyngegoſſener Heyligkeit jhm köndten nachkommen/ vnd bey ſich ſelbſt dencken/ weil Gott ſie liebet/ ſo müßten ſie jhn freylich wider lieben. Solcher Geſtalt/ kamen nun die zwo Liebe zuſammen/Wie Liebe vn[d] Derwegen haben dieſe zwo Liebe/ vor dem Fall ſich ge-Wie ſich Liebe (dem Z ij
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Der ander Theil deß Frewden Spiegels.
Schweſtern ein angeborner vnd angeerbter Bundt der na-
türlichen Liebe (welche ϛτοργὴ φυσικὴ genannt wirdt) ſich ereu-
get/ daß einer den andern (wo es anders recht zugehet)
hertzlich liebet/ vnd dörffen dazu keiner Lehre/ noch keines
beſchriebenen Geſetzes/ ſo weit vnd ſo ferrn ſie es auß der
Natur faſſen vnd behalten: Alſo bedorfften auch Adam vnd
Eua für dem Fall keiner Moſaiſchen Taffeln/ noch keines
beſchriebenen Rechtes/ wie ſie ſollen Gott vnd jhren Nech-
ſten lieben/ ſintemal jhnen dieſer Bundt war anerſchaffen/
daß ſie auß eyngepflantzter vnnd eyngegoſſener Heyligkeit
jhm köndten nachkommen/ vnd bey ſich ſelbſt dencken/ weil
Gott ſie liebet/ ſo müßten ſie jhn freylich wider lieben.
Solcher Geſtalt/ kamen nun die zwo Liebe zuſammen/
die Göttliche vnnd die Menſchliche/ die ewige weſentliche
Liebe/ welche alles hat geſchaffen/ vnd die Gegenliebe in dem
Menſchen/ welche nach dem Bilde Gottes in der Zeit iſt
erſchaffen. Da liebet Gott den Menſchen/ vnd der Engel-
reine Menſch liebte ſeinen Gott. Gott iſt das Weſen/ vnd
der Menſch war wie ein rein Cryſtallen Spiegel dieſes We-
ſens. Vnd wo Gott als die weſentliche Liebe/ in ſein Spiegel
ſahe/ da gab der erſchaffene Spiegel ſeinen Gegenſchein/ vnd
liebte ſeinen Liebhaber/ daß alſo zu beyden Seiten eytel reine
Liebe blickte/ vnd war eytel Liebe vnd Gegenliebe.
Wie Liebe vnd
Gegenliebe ſind
für dem Fall zu-
ſammen kom-
men.
Derwegen haben dieſe zwo Liebe/ vor dem Fall ſich ge-
hertzet vnd geküſſet/ vnd ſehr freundtlich vmbfangen/ die
Göttliche/ vnd die Menſchliche/ oder Gott vnd Adam. Gott
liebete ſein Ebenbilde den Adam/ wie ein Vatter ſein Kindt/
vnnd ſahe jhn an/ als hette er im Spiegel ſein Bilde an-
geſehen. Denn Adam war Gottes Spiegel/ vnd wenn Gott
mit Liebes Stralen zu dieſem Spiegel hineyn blickte/ ſo
gab der Spiegel ſein Gegenblick oder Gegenglantz herauß/
vnd leuchtet von feuwriger Liebe zu Gott ſeinem Schöpffer/
(dem
Wie ſich Liebe
vnd Gegen Lie-
be in Gott vnnd
dem Meuſchen
für dem Fall ein-
ander gehertzt
vnd getüſſet ha-
ben.
Z ij
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