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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
vnd Meynung. Jch halt es aber dafür/ wenn wir nur allein das
Gesetz als ein Spiegel der Göttlichen Weißheit recht anse-
hen vnd betrachten/ so werden wir darinn finden diß Geheim-
nuß so hell vnd klar entdeckt vnd offenbahret/ daß Gottselige
Christen werden solche Erklärung jhnen gefallen lassen/ vnd
keiner weitläufftigen bedörffen.

Dann gleich wie in der Gottheit sind drey Personen/ GottJn beyden/ nem-
lich in Gott vnd
in den Menschen
ereuget sich eine
Dreyfaltigkeit.

der Vatter/ Gott der Sohn/ vnd Gott der heylige Geist/ wel-
che alle drey den Menschen mit vnaußsprechlicher Liebe vmb-
fangen/ Also gebeut das Gesetz/ daß der Mensch soll Gott
seinen Liebhaber wider lieben/ erstlich von gantzem Hertzen/
fürs ander/ von gantzer Seelen/ vnd zum dritten/ von gan-
tzer Krafft. Derwegen ist in beyden/ nemlich in Gott vnd in
dem Menschen/ eine Dreyfaltigkeit/ Jn Gott sind/ der Vat-
ter/ der Sohn vnd der heylige Geist. Jn dem Menschen sind
das Hertze/ die Seele/ vnd die Krafft: Vnd beyde Geheim-
nuß haben in Gottes Wort jhren Grundt/ die Dreyfaltig-
keit Gottes/ vnd die Dreyfaltigkeit deß Menschen. Gott lie-
bet die Menschen/ vnd wil von dem Menschen wider geliebet
seyn/ als den er nach seinem Bilde geschaffen hat. Es liebet
vns Gott Vatter/ Gott Sohn/ vnd Gott heyliger Geist: Al-
so sind wir schüldig Gott wider zu lieben von gantzem Her-
tzen/ von gantzer Seelen/ vnd von gantzer Krafft.

Gott der Vatter ist wie deß Menschen Hertz/ Gott derWie die Drey-
faltigkeit Got-
tes in dem
menschlichen
Wesen angebil-
det werde.

Sohn (corde natus exparentis,) wie die Seele/ oder wie das
Leben im Hertzen/ vnd Gott der heylige Geist/ wie die Krafft
deß Hertzens vnd der Seelen. Wenn ich nun das Hertz/ die
Seele vnd die Krafft deß Menschens ordentlich nenne/ so
verstehe ich doch nit drey Menschen/ sondern einen Menschen/
dazu alle drey/ nemlich das Hertz/ die Seele/ vnd die Krafft
hingehören. Also sind auch Gott Vatter/ Gott Sohn/ vnd
Gott H. Geist/ nit drey Götter/ sonder drey Personen/ vnd
nur ein einiger Gott.

Zu
Z

Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
vñ Meynung. Jch halt es aber dafür/ weñ wir nur allein das
Geſetz als ein Spiegel der Göttlichen Weißheit recht anſe-
hen vnd betrachten/ ſo werden wir dariñ finden diß Geheim-
nuß ſo hell vnd klar entdeckt vnd offenbahret/ daß Gottſelige
Chriſten werden ſolche Erklärung jhnen gefallen laſſen/ vnd
keiner weitläufftigen bedörffen.

Dañ gleich wie in der Gottheit ſind drey Perſonen/ GottJn beyden/ nem-
lich in Gott vnd
in den Menſchẽ
ereuget ſich eine
Dreyfaltigkeit.

der Vatter/ Gott der Sohn/ vñ Gott der heylige Geiſt/ wel-
che alle drey den Menſchẽ mit vnaußſprechlicher Liebe vmb-
fangen/ Alſo gebeut das Geſetz/ daß der Menſch ſoll Gott
ſeinen Liebhaber wider lieben/ erſtlich von gantzem Hertzen/
fürs ander/ von gantzer Seelen/ vnd zum dritten/ von gan-
tzer Krafft. Derwegen iſt in beyden/ nemlich in Gott vnd in
dem Menſchen/ eine Dreyfaltigkeit/ Jn Gott ſind/ der Vat-
ter/ der Sohn vnd der heylige Geiſt. Jn dem Menſchen ſind
das Hertze/ die Seele/ vnd die Krafft: Vnd beyde Geheim-
nuß haben in Gottes Wort jhren Grundt/ die Dreyfaltig-
keit Gottes/ vnd die Dreyfaltigkeit deß Menſchen. Gott lie-
bet die Menſchen/ vnd wil von dem Menſchen wider geliebet
ſeyn/ als den er nach ſeinem Bilde geſchaffen hat. Es liebet
vns Gott Vatter/ Gott Sohn/ vnd Gott heyliger Geiſt: Al-
ſo ſind wir ſchüldig Gott wider zu lieben von gantzem Her-
tzen/ von gantzer Seelen/ vnd von gantzer Krafft.

Gott der Vatter iſt wie deß Menſchen Hertz/ Gott derWie die Drey-
faltigkeit Got-
tes in dem
menſchlichen
Weſen angebil-
det werde.

Sohn (corde natus exparentis,) wie die Seele/ oder wie das
Leben im Hertzen/ vnd Gott der heylige Geiſt/ wie die Krafft
deß Hertzens vnd der Seelen. Wenn ich nun das Hertz/ die
Seele vnd die Krafft deß Menſchens ordentlich nenne/ ſo
verſtehe ich doch nit drey Menſchẽ/ ſondern einen Menſchen/
dazu alle drey/ nemlich das Hertz/ die Seele/ vnd die Krafft
hingehören. Alſo ſind auch Gott Vatter/ Gott Sohn/ vnd
Gott H. Geiſt/ nit drey Götter/ ſonder drey Perſonen/ vnd
nur ein einiger Gott.

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[177/0195] Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. vñ Meynung. Jch halt es aber dafür/ weñ wir nur allein das Geſetz als ein Spiegel der Göttlichen Weißheit recht anſe- hen vnd betrachten/ ſo werden wir dariñ finden diß Geheim- nuß ſo hell vnd klar entdeckt vnd offenbahret/ daß Gottſelige Chriſten werden ſolche Erklärung jhnen gefallen laſſen/ vnd keiner weitläufftigen bedörffen. Dañ gleich wie in der Gottheit ſind drey Perſonen/ Gott der Vatter/ Gott der Sohn/ vñ Gott der heylige Geiſt/ wel- che alle drey den Menſchẽ mit vnaußſprechlicher Liebe vmb- fangen/ Alſo gebeut das Geſetz/ daß der Menſch ſoll Gott ſeinen Liebhaber wider lieben/ erſtlich von gantzem Hertzen/ fürs ander/ von gantzer Seelen/ vnd zum dritten/ von gan- tzer Krafft. Derwegen iſt in beyden/ nemlich in Gott vnd in dem Menſchen/ eine Dreyfaltigkeit/ Jn Gott ſind/ der Vat- ter/ der Sohn vnd der heylige Geiſt. Jn dem Menſchen ſind das Hertze/ die Seele/ vnd die Krafft: Vnd beyde Geheim- nuß haben in Gottes Wort jhren Grundt/ die Dreyfaltig- keit Gottes/ vnd die Dreyfaltigkeit deß Menſchen. Gott lie- bet die Menſchen/ vnd wil von dem Menſchen wider geliebet ſeyn/ als den er nach ſeinem Bilde geſchaffen hat. Es liebet vns Gott Vatter/ Gott Sohn/ vnd Gott heyliger Geiſt: Al- ſo ſind wir ſchüldig Gott wider zu lieben von gantzem Her- tzen/ von gantzer Seelen/ vnd von gantzer Krafft. Jn beyden/ nem- lich in Gott vnd in den Menſchẽ ereuget ſich eine Dreyfaltigkeit. Gott der Vatter iſt wie deß Menſchen Hertz/ Gott der Sohn (corde natus exparentis,) wie die Seele/ oder wie das Leben im Hertzen/ vnd Gott der heylige Geiſt/ wie die Krafft deß Hertzens vnd der Seelen. Wenn ich nun das Hertz/ die Seele vnd die Krafft deß Menſchens ordentlich nenne/ ſo verſtehe ich doch nit drey Menſchẽ/ ſondern einen Menſchen/ dazu alle drey/ nemlich das Hertz/ die Seele/ vnd die Krafft hingehören. Alſo ſind auch Gott Vatter/ Gott Sohn/ vnd Gott H. Geiſt/ nit drey Götter/ ſonder drey Perſonen/ vnd nur ein einiger Gott. Wie die Drey- faltigkeit Got- tes in dem menſchlichen Weſen angebil- det werde. Zu Z

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 177. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/195>, abgerufen am 15.08.2024.