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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
Das geschaffene Ebenbildt Gottes/ in dem
Menschen vor dem Fall/ war eine Tugent/
welche auch heisset die Liebe.

JSt nun Gott die Liebe selbst/ vnnd nichts denn
eytel Liebe/ wie die Schrifft zeuget/ so kan man bald
hierauß abnemmen/ was das Ebenbilde Gottes in dem
Menschen vor dem Fall muß gewesen seyn: Nemlich es war
ein edle hohe Qualitas, oder ein solch edle Tugend/ welche mit
einem Wörtlein heisset die Liebe. Das mercke wol. Gott
(sage ich) ist die wesentliche Liebe: Ergo, So war das Eben-
bild Gottes in Adam vor dem Fall/ fürnemlich nichts an-
ders/ denn eine erschaffene Gegen Liebe/ daß der Mensch
Wie die Liebe
ist die fürnemb-
sie vnter allen
Eygenschafften
Gottes/ also ist
auch im Gesetz
die Liebe das
Haupt Man-
dat.
brante von feuwriger/ reiner Liebe/ erstlich gegen Gott/ vnnd
darnach gegen seinen Nehesten: Vnnd gleich wie Gott in sei-
nem geoffenbahrten Wort mit einem Namen wirdt genannt
die Liebe/ vnter welchem Namen alle andere Eygenschafften
Gottes/ als seine ewige Weißheit/ Krafft/ Gerechtigkeit/
Barmhertzigkeit/ etc. mit begrieffen werden: Also heisset das
Ebenbild Gottes (wie es im Gesetz geoffenbahret ist) mit ei-
nem Wörtlein die Liebe: vnnd diese Liebe ist das Principal
Mandat/ oder Haupt Gebott/ welches alle andere Tugend
(als/ Gott recht erkennen/ Gott loben/ vollkommen gerecht
vnd heylig seyn/ ohne Sünde leben vnnd dergleichen) mit fas-
set/ vnnd gleich als vmb circkelt/ daß sie alle in die Liebe/ oder
Das menschli-
che Wesen selbst
ist auch dem
Göttlichen We
sen etlicher
Massen nicht
vnähulich.
vnter die Liebe gehören.

Zu dem schaffet Gott/ daß auch das menschlich Wesen
an jhm selbst/ dem Göttlichen Wesen nicht vnähnlich war/
wie solches vnter den Alt Vättern/ Hilarius/ Augustinus
sampt andern Scribenten/ vnd zu vnsern Zeiten Melanch-
thon auff mancherley Weise erklärt haben. Sie führen etliche
Gleichnuß eyn/ der eine sonst/ der ander auff andere Wege

vnd
Der Ander Theil deß Frewden Spiegels.
Das geſchaffene Ebenbildt Gottes/ in dem
Menſchen vor dem Fall/ war eine Tugent/
welche auch heiſſet die Liebe.

JSt nun Gott die Liebe ſelbſt/ vnnd nichts denn
eytel Liebe/ wie die Schrifft zeuget/ ſo kan man bald
hierauß abnemmen/ was das Ebenbilde Gottes in dem
Menſchen vor dem Fall muß geweſen ſeyn: Nemlich es war
ein edle hohe Qualitas, oder ein ſolch edle Tugend/ welche mit
einem Wörtlein heiſſet die Liebe. Das mercke wol. Gott
(ſage ich) iſt die weſentliche Liebe: Ergo, So war das Eben-
bild Gottes in Adam vor dem Fall/ fürnemlich nichts an-
ders/ denn eine erſchaffene Gegen Liebe/ daß der Menſch
Wie die Liebe
iſt die fürnemb-
ſie vnter allen
Eygenſchafften
Gottes/ alſo iſt
auch im Geſetz
die Liebe das
Haupt Man-
dat.
brante von feuwriger/ reiner Liebe/ erſtlich gegen Gott/ vnnd
darnach gegen ſeinen Neheſten: Vnnd gleich wie Gott in ſei-
nem geoffenbahrten Wort mit einem Namen wirdt genañt
die Liebe/ vnter welchem Namen alle andere Eygenſchafften
Gottes/ als ſeine ewige Weißheit/ Krafft/ Gerechtigkeit/
Barmhertzigkeit/ ꝛc. mit begrieffen werden: Alſo heiſſet das
Ebenbild Gottes (wie es im Geſetz geoffenbahret iſt) mit ei-
nem Wörtlein die Liebe: vnnd dieſe Liebe iſt das Principal
Mandat/ oder Haupt Gebott/ welches alle andere Tugend
(als/ Gott recht erkennen/ Gott loben/ vollkommen gerecht
vnd heylig ſeyn/ ohne Sünde leben vnnd dergleichen) mit faſ-
ſet/ vnnd gleich als vmb circkelt/ daß ſie alle in die Liebe/ oder
Das menſchli-
che Weſen ſelbſt
iſt auch dem
Göttlichen We
ſen etlicher
Maſſen nicht
vnähulich.
vnter die Liebe gehören.

Zu dem ſchaffet Gott/ daß auch das menſchlich Weſen
an jhm ſelbſt/ dem Göttlichen Weſen nicht vnähnlich war/
wie ſolches vnter den Alt Vättern/ Hilarius/ Auguſtinus
ſampt andern Scribenten/ vnd zu vnſern Zeiten Melanch-
thon auff mancheꝛley Weiſe erkläꝛt haben. Sie führen etliche
Gleichnuß eyn/ der eine ſonſt/ der ander auff andere Wege

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[176/0194] Der Ander Theil deß Frewden Spiegels. Das geſchaffene Ebenbildt Gottes/ in dem Menſchen vor dem Fall/ war eine Tugent/ welche auch heiſſet die Liebe. JSt nun Gott die Liebe ſelbſt/ vnnd nichts denn eytel Liebe/ wie die Schrifft zeuget/ ſo kan man bald hierauß abnemmen/ was das Ebenbilde Gottes in dem Menſchen vor dem Fall muß geweſen ſeyn: Nemlich es war ein edle hohe Qualitas, oder ein ſolch edle Tugend/ welche mit einem Wörtlein heiſſet die Liebe. Das mercke wol. Gott (ſage ich) iſt die weſentliche Liebe: Ergo, So war das Eben- bild Gottes in Adam vor dem Fall/ fürnemlich nichts an- ders/ denn eine erſchaffene Gegen Liebe/ daß der Menſch brante von feuwriger/ reiner Liebe/ erſtlich gegen Gott/ vnnd darnach gegen ſeinen Neheſten: Vnnd gleich wie Gott in ſei- nem geoffenbahrten Wort mit einem Namen wirdt genañt die Liebe/ vnter welchem Namen alle andere Eygenſchafften Gottes/ als ſeine ewige Weißheit/ Krafft/ Gerechtigkeit/ Barmhertzigkeit/ ꝛc. mit begrieffen werden: Alſo heiſſet das Ebenbild Gottes (wie es im Geſetz geoffenbahret iſt) mit ei- nem Wörtlein die Liebe: vnnd dieſe Liebe iſt das Principal Mandat/ oder Haupt Gebott/ welches alle andere Tugend (als/ Gott recht erkennen/ Gott loben/ vollkommen gerecht vnd heylig ſeyn/ ohne Sünde leben vnnd dergleichen) mit faſ- ſet/ vnnd gleich als vmb circkelt/ daß ſie alle in die Liebe/ oder vnter die Liebe gehören. Wie die Liebe iſt die fürnemb- ſie vnter allen Eygenſchafften Gottes/ alſo iſt auch im Geſetz die Liebe das Haupt Man- dat. Das menſchli- che Weſen ſelbſt iſt auch dem Göttlichen We ſen etlicher Maſſen nicht vnähulich. Zu dem ſchaffet Gott/ daß auch das menſchlich Weſen an jhm ſelbſt/ dem Göttlichen Weſen nicht vnähnlich war/ wie ſolches vnter den Alt Vättern/ Hilarius/ Auguſtinus ſampt andern Scribenten/ vnd zu vnſern Zeiten Melanch- thon auff mancheꝛley Weiſe erkläꝛt haben. Sie führen etliche Gleichnuß eyn/ der eine ſonſt/ der ander auff andere Wege vnd

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 176. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/194>, abgerufen am 22.12.2024.