Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

Bild:
<< vorherige Seite

Der erste Theil deß Frewden Spiegels.
gar in die Welt/ als wölt er hie ewig bleiben/ vnd GOtt
den Himmel allein lassen.

Für solchem Epicurischen Wesen/ wahrnet vns nun dieDie Epienrische
Weltkinder le-
ben wie die
Säuw vnd vn-
vernünfftige
Chier/ vnd ach-
ten deß ewigen
Lebens nichts.

Schrifft/ vnd heisset vns Frembdlinge/ Gäste vnd Pilgerin/
vnsere Gedancken vnnd Sinne damit von der Welt abzu-
wenden/ daß wir vns nicht zu tieff in diß zeitliche Leben ver-
sencken sollen/ wie die Säuw vnd vnvernünfftige Thier/
welche sich vmb das zukünfftige Leben gar nichts annem-
men. Ein Sauw ligt auff dem Koben/ oder auff der Misten/
ruhet vnnd schnarcket/ vnd dencket nur/ wo Treber vnd
Kleyen seyen/ weiß von keinem Todt/ förchtet sich für keiner
Hellen/ freuwet sich keines Himmels/ sondern Treber vnd
Kleyen sind jhr Himmelreich. Also sind die Leute auch/ die
nicht weiter gedencken/ denn wie sie auff der Welt/ alles voll-
auff haben mögen.

Wir sollen als Kinder deß Liechts/ mit allem FleißDeß zeitlichen
Lebens sollen
wir brauchen
als Frembdlin-
ge/ vnnd lassen
vnsere Gedan-
cken stäts gen
Himmel gerich-
tet seyu.

erachten nach dem/ das droben ist/ vnd dieser Welt brau-
chen/ daß wir derselben nicht mißbrauchen/ vnd vns in Sor-
gen der zeitlichen Nahrung vnd Weltlichen Geschäfften
nicht zu tieff verwickeln. Mit solchen Gedancken soll ein
Christ vmbgehen/ vnd sagen: Dieweil ich ja auff Erden
muß leben/ so lang GOtt wil/ so wil ich also essen/ trin-
cken/ freyen/ pflantzen/ bauwen Hauß vnd Hof/ vnd was
Gott bescheret/ haben vnd brauchen/ nicht/ als were solchs
das rechte Gut/ sondern als eine zeitliche Notturfft/ Vnd
gleich wie ein Frembdling vnnd Gast im frembden Lande
vnd Gasthofe/ der solchs alles gedenckt zu verlassen/ vnnd
seinen Stab fortzusetzen: Also denck ich auch auß dieser
Welt/ als auß dem frembden Lande/ vnd auß dem bösen
vnsichern Gasthofe/ jmmer hinweg/ in das rechte Vatter-
landt deß ewigen Lebens/ da eytel Sicherheit/ Friede/ Ruhe
vnd Frewde seyn wirdt ewiglich.

Wenn
V ij

Der erſte Theil deß Frewden Spiegels.
gar in die Welt/ als wölt er hie ewig bleiben/ vnd GOtt
den Himmel allein laſſen.

Für ſolchem Epicuriſchen Weſen/ wahrnet vns nun dieDie Epienriſche
Weltkinder le-
ben wie die
Säuw vnd vn-
vernünfftige
Chier/ vnd ach-
ten deß ewigen
Lebens nichts.

Schrifft/ vnd heiſſet vns Frembdlinge/ Gäſte vnd Pilgerin/
vnſere Gedancken vnnd Sinne damit von der Welt abzu-
wenden/ daß wir vns nicht zu tieff in diß zeitliche Leben ver-
ſencken ſollen/ wie die Säuw vnd vnvernünfftige Thier/
welche ſich vmb das zukünfftige Leben gar nichts annem-
men. Ein Sauw ligt auff dem Koben/ oder auff der Miſten/
ruhet vnnd ſchnarcket/ vnd dencket nur/ wo Treber vnd
Kleyen ſeyen/ weiß von keinem Todt/ förchtet ſich für keiner
Hellen/ freuwet ſich keines Himmels/ ſondern Treber vnd
Kleyen ſind jhr Himmelreich. Alſo ſind die Leute auch/ die
nicht weiter gedencken/ denn wie ſie auff der Welt/ alles voll-
auff haben mögen.

Wir ſollen als Kinder deß Liechts/ mit allem FleißDeß zeitlichen
Lebens ſollen
wir brauchen
als Frembdlin-
ge/ vnnd laſſen
vnſere Gedan-
cken ſtäts gen
Himmel gerich-
tet ſeyu.

erachten nach dem/ das droben iſt/ vnd dieſer Welt brau-
chen/ daß wir derſelben nicht mißbrauchen/ vnd vns in Sor-
gen der zeitlichen Nahrung vnd Weltlichen Geſchäfften
nicht zu tieff verwickeln. Mit ſolchen Gedancken ſoll ein
Chriſt vmbgehen/ vnd ſagen: Dieweil ich ja auff Erden
muß leben/ ſo lang GOtt wil/ ſo wil ich alſo eſſen/ trin-
cken/ freyen/ pflantzen/ bauwen Hauß vnd Hof/ vnd was
Gott beſcheret/ haben vnd brauchen/ nicht/ als were ſolchs
das rechte Gut/ ſondern als eine zeitliche Notturfft/ Vnd
gleich wie ein Frembdling vnnd Gaſt im frembden Lande
vnd Gaſthofe/ der ſolchs alles gedenckt zu verlaſſen/ vnnd
ſeinen Stab fortzuſetzen: Alſo denck ich auch auß dieſer
Welt/ als auß dem frembden Lande/ vnd auß dem böſen
vnſichern Gaſthofe/ jmmer hinweg/ in das rechte Vatter-
landt deß ewigen Lebens/ da eytel Sicherheit/ Friede/ Ruhe
vnd Frewde ſeyn wirdt ewiglich.

Wenn
V ij
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <div n="2">
          <div n="3">
            <p><pb facs="#f0173" n="155"/><fw place="top" type="header">Der er&#x017F;te Theil deß Frewden Spiegels.</fw><lb/>
gar in die Welt/ als wölt er hie ewig bleiben/ vnd GOtt<lb/>
den Himmel allein la&#x017F;&#x017F;en.</p><lb/>
            <p>Für &#x017F;olchem Epicuri&#x017F;chen We&#x017F;en/ wahrnet vns nun die<note place="right">Die Epienri&#x017F;che<lb/>
Weltkinder le-<lb/>
ben wie die<lb/>
Säuw vnd vn-<lb/>
vernünfftige<lb/>
Chier/ vnd ach-<lb/>
ten deß ewigen<lb/>
Lebens nichts.</note><lb/>
Schrifft/ vnd hei&#x017F;&#x017F;et vns Frembdlinge/ Gä&#x017F;te vnd Pilgerin/<lb/>
vn&#x017F;ere Gedancken vnnd Sinne damit von der Welt abzu-<lb/>
wenden/ daß wir vns nicht zu tieff in diß zeitliche Leben ver-<lb/>
&#x017F;encken &#x017F;ollen/ wie die Säuw vnd vnvernünfftige Thier/<lb/>
welche &#x017F;ich vmb das zukünfftige Leben gar nichts annem-<lb/>
men. Ein Sauw ligt auff dem Koben/ oder auff der Mi&#x017F;ten/<lb/>
ruhet vnnd &#x017F;chnarcket/ vnd dencket nur/ wo Treber vnd<lb/>
Kleyen &#x017F;eyen/ weiß von keinem Todt/ förchtet &#x017F;ich für keiner<lb/>
Hellen/ freuwet &#x017F;ich keines Himmels/ &#x017F;ondern Treber vnd<lb/>
Kleyen &#x017F;ind jhr Himmelreich. Al&#x017F;o &#x017F;ind die Leute auch/ die<lb/>
nicht weiter gedencken/ denn wie &#x017F;ie auff der Welt/ alles voll-<lb/>
auff haben mögen.</p><lb/>
            <p>Wir &#x017F;ollen als Kinder deß Liechts/ mit allem Fleiß<note place="right">Deß zeitlichen<lb/>
Lebens &#x017F;ollen<lb/>
wir brauchen<lb/>
als Frembdlin-<lb/>
ge/ vnnd la&#x017F;&#x017F;en<lb/>
vn&#x017F;ere Gedan-<lb/>
cken &#x017F;täts gen<lb/>
Himmel gerich-<lb/>
tet &#x017F;eyu.</note><lb/>
erachten nach dem/ das droben i&#x017F;t/ vnd die&#x017F;er Welt brau-<lb/>
chen/ daß wir der&#x017F;elben nicht mißbrauchen/ vnd vns in Sor-<lb/>
gen der zeitlichen Nahrung vnd Weltlichen Ge&#x017F;chäfften<lb/>
nicht zu tieff verwickeln. Mit &#x017F;olchen Gedancken &#x017F;oll ein<lb/>
Chri&#x017F;t vmbgehen/ vnd &#x017F;agen: Dieweil ich ja auff Erden<lb/>
muß leben/ &#x017F;o lang GOtt wil/ &#x017F;o wil ich al&#x017F;o e&#x017F;&#x017F;en/ trin-<lb/>
cken/ freyen/ pflantzen/ bauwen Hauß vnd Hof/ vnd was<lb/>
Gott be&#x017F;cheret/ haben vnd brauchen/ nicht/ als were &#x017F;olchs<lb/>
das rechte Gut/ &#x017F;ondern als eine zeitliche Notturfft/ Vnd<lb/>
gleich wie ein Frembdling vnnd Ga&#x017F;t im frembden Lande<lb/>
vnd Ga&#x017F;thofe/ der &#x017F;olchs alles gedenckt zu verla&#x017F;&#x017F;en/ vnnd<lb/>
&#x017F;einen Stab fortzu&#x017F;etzen: Al&#x017F;o denck ich auch auß die&#x017F;er<lb/>
Welt/ als auß dem frembden Lande/ vnd auß dem bö&#x017F;en<lb/>
vn&#x017F;ichern Ga&#x017F;thofe/ jmmer hinweg/ in das rechte Vatter-<lb/>
landt deß ewigen Lebens/ da eytel Sicherheit/ Friede/ Ruhe<lb/>
vnd Frewde &#x017F;eyn wirdt ewiglich.</p><lb/>
            <fw place="bottom" type="sig">V ij</fw>
            <fw place="bottom" type="catch">Wenn</fw><lb/>
          </div>
        </div>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[155/0173] Der erſte Theil deß Frewden Spiegels. gar in die Welt/ als wölt er hie ewig bleiben/ vnd GOtt den Himmel allein laſſen. Für ſolchem Epicuriſchen Weſen/ wahrnet vns nun die Schrifft/ vnd heiſſet vns Frembdlinge/ Gäſte vnd Pilgerin/ vnſere Gedancken vnnd Sinne damit von der Welt abzu- wenden/ daß wir vns nicht zu tieff in diß zeitliche Leben ver- ſencken ſollen/ wie die Säuw vnd vnvernünfftige Thier/ welche ſich vmb das zukünfftige Leben gar nichts annem- men. Ein Sauw ligt auff dem Koben/ oder auff der Miſten/ ruhet vnnd ſchnarcket/ vnd dencket nur/ wo Treber vnd Kleyen ſeyen/ weiß von keinem Todt/ förchtet ſich für keiner Hellen/ freuwet ſich keines Himmels/ ſondern Treber vnd Kleyen ſind jhr Himmelreich. Alſo ſind die Leute auch/ die nicht weiter gedencken/ denn wie ſie auff der Welt/ alles voll- auff haben mögen. Die Epienriſche Weltkinder le- ben wie die Säuw vnd vn- vernünfftige Chier/ vnd ach- ten deß ewigen Lebens nichts. Wir ſollen als Kinder deß Liechts/ mit allem Fleiß erachten nach dem/ das droben iſt/ vnd dieſer Welt brau- chen/ daß wir derſelben nicht mißbrauchen/ vnd vns in Sor- gen der zeitlichen Nahrung vnd Weltlichen Geſchäfften nicht zu tieff verwickeln. Mit ſolchen Gedancken ſoll ein Chriſt vmbgehen/ vnd ſagen: Dieweil ich ja auff Erden muß leben/ ſo lang GOtt wil/ ſo wil ich alſo eſſen/ trin- cken/ freyen/ pflantzen/ bauwen Hauß vnd Hof/ vnd was Gott beſcheret/ haben vnd brauchen/ nicht/ als were ſolchs das rechte Gut/ ſondern als eine zeitliche Notturfft/ Vnd gleich wie ein Frembdling vnnd Gaſt im frembden Lande vnd Gaſthofe/ der ſolchs alles gedenckt zu verlaſſen/ vnnd ſeinen Stab fortzuſetzen: Alſo denck ich auch auß dieſer Welt/ als auß dem frembden Lande/ vnd auß dem böſen vnſichern Gaſthofe/ jmmer hinweg/ in das rechte Vatter- landt deß ewigen Lebens/ da eytel Sicherheit/ Friede/ Ruhe vnd Frewde ſeyn wirdt ewiglich. Deß zeitlichen Lebens ſollen wir brauchen als Frembdlin- ge/ vnnd laſſen vnſere Gedan- cken ſtäts gen Himmel gerich- tet ſeyu. Wenn V ij

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/173
Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 155. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/173>, abgerufen am 22.12.2024.