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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der erste Theil deß Frewden Spiegels.
Wir sollen nach
S. Petri Lehre/
diß zeitliche Le-
ben anders nit/
denn wie Frembd
linge vnd Pilge-
rin ansehen.

So wil nun S. Petrus anzeigen/ daß wir diß Leben
nicht anders ansehen sollen/ denn als ein Frembdling vnd
Pilgerin das Landt ansihet/ darinnen er ein Außländer
vnd Gast ist. Ein Frembdling darff nicht sagen: Hie ist
mein Vatterlandt/ Denn er ist da nicht eynheimisch. Ein
Pilgerin gedencket nicht zu bleiben im Lande/ da er wallet/
vnd in der Herberge/ da er vber Nacht ligt/ sondern sein
Hertz vnd Gedancken stehen anders wohin. Jn der Herberge
nimpt er nur sein Futter/ Mahl vnd Lager/ vnd wandert jm-
mer davon an den Ort/ da er daheime ist. Also seydt jhr Chri-
sten/ spricht er/ nur Frembdlinge vnd Gäste in dieser Welt/
vnd gehöret in ein ander Landt/ da jhr ein stäte Herberge
vnd bleibende Statt habt ewiglich. Darvmb stellet euch als
Frembdlinge vnd Gäste in diesem frembden Landt vnd Gast-
hof/ darauß jhr nicht mehr nemmet/ denn Essen/ Trincken/
Kleyder/ Schuch/ vnd was jhr bedörfft zu dieser Nachther-
berge/ vnd dencket damit nur fort/ vnnd in euwer Vatter-
landt/ da jhr Bürger seydt.

Diß ist nun bald gesagt/ aber nit leichtlich gefasst. Dann
auch wir Christen (so getaufft sind/ das Euangelium hören/
vnd angefangen haben zu glauben) noch fühlen/ dz der Geist
in vns schwach/ Fleisch vnd Blut aber/ vnd Vernunfft zu-
mal starck ist/ vnd vns jmmerdar zu rück zeucht/ daß wir jenes
Leben geringe achten/ auch wol zuweilen in ein Zweiffel stel-
len. Also/ daß wir/ wo wir anders recht wöllen beichten/ selbst
bekennen müssen/ wir gedencken selten daran/ daß wir endt-
lich davon/ vnd diß Leben lassen müssen.

Klage vber vn-
sere Weltsieche
vnd Weltschmä-
ckende Hertzen.

Wir haben von Natur alle Weltliebende/ Weltsieche
vnnd Weltschmäckende Hertzen/ vnd der grössest Hauff ge-
het sicher dahin/ trachtet nach Friede vnd guten Tagen/
suchet Lust vnd Frewde auff Erden/ ist ersoffen in Geitz/
Vnzucht/ Hoffart vnd andern Lastern/ vnd flichtet sich so

gar
Der erſte Theil deß Frewden Spiegels.
Wir ſollen nach
S. Petri Lehre/
diß zeitliche Le-
ben anders nit/
deñ wie Frembd
linge vnd Pilge-
rin anſehen.

So wil nun S. Petrus anzeigen/ daß wir diß Leben
nicht anders anſehen ſollen/ denn als ein Frembdling vnd
Pilgerin das Landt anſihet/ darinnen er ein Außländer
vnd Gaſt iſt. Ein Frembdling darff nicht ſagen: Hie iſt
mein Vatterlandt/ Denn er iſt da nicht eynheimiſch. Ein
Pilgerin gedencket nicht zu bleiben im Lande/ da er wallet/
vnd in der Herberge/ da er vber Nacht ligt/ ſondern ſein
Hertz vnd Gedancken ſtehen anders wohin. Jn der Herberge
nimpt er nur ſein Futter/ Mahl vnd Lager/ vnd wandert jm-
mer davon an den Ort/ da er daheime iſt. Alſo ſeydt jhr Chri-
ſten/ ſpricht er/ nur Frembdlinge vnd Gäſte in dieſer Welt/
vnd gehöret in ein ander Landt/ da jhr ein ſtäte Herberge
vnd bleibende Statt habt ewiglich. Darvmb ſtellet euch als
Frembdlinge vnd Gäſte in dieſem frembdẽ Landt vnd Gaſt-
hof/ darauß jhr nicht mehr nemmet/ denn Eſſen/ Trincken/
Kleyder/ Schuch/ vnd was jhr bedörfft zu dieſer Nachther-
berge/ vnd dencket damit nur fort/ vnnd in euwer Vatter-
landt/ da jhr Bürger ſeydt.

Diß iſt nun bald geſagt/ aber nit leichtlich gefaſſt. Dann
auch wir Chriſten (ſo getaufft ſind/ das Euangelium hören/
vnd angefangen haben zu glauben) noch fühlen/ dz der Geiſt
in vns ſchwach/ Fleiſch vnd Blut aber/ vnd Vernunfft zu-
mal ſtarck iſt/ vñ vns jmmerdar zu rück zeucht/ daß wir jenes
Leben geringe achten/ auch wol zuweilen in ein Zweiffel ſtel-
len. Alſo/ daß wir/ wo wir anders recht wöllen beichten/ ſelbſt
bekennen müſſen/ wir gedencken ſelten daran/ daß wir endt-
lich davon/ vnd diß Leben laſſen müſſen.

Klage vber vn-
ſere Weltſieche
vñ Weltſchmä-
ckende Hertzen.

Wir haben von Natur alle Weltliebende/ Weltſieche
vnnd Weltſchmäckende Hertzen/ vnd der gröſſeſt Hauff ge-
het ſicher dahin/ trachtet nach Friede vnd guten Tagen/
ſuchet Luſt vnd Frewde auff Erden/ iſt erſoffen in Geitz/
Vnzucht/ Hoffart vnd andern Laſtern/ vnd flichtet ſich ſo

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[154/0172] Der erſte Theil deß Frewden Spiegels. So wil nun S. Petrus anzeigen/ daß wir diß Leben nicht anders anſehen ſollen/ denn als ein Frembdling vnd Pilgerin das Landt anſihet/ darinnen er ein Außländer vnd Gaſt iſt. Ein Frembdling darff nicht ſagen: Hie iſt mein Vatterlandt/ Denn er iſt da nicht eynheimiſch. Ein Pilgerin gedencket nicht zu bleiben im Lande/ da er wallet/ vnd in der Herberge/ da er vber Nacht ligt/ ſondern ſein Hertz vnd Gedancken ſtehen anders wohin. Jn der Herberge nimpt er nur ſein Futter/ Mahl vnd Lager/ vnd wandert jm- mer davon an den Ort/ da er daheime iſt. Alſo ſeydt jhr Chri- ſten/ ſpricht er/ nur Frembdlinge vnd Gäſte in dieſer Welt/ vnd gehöret in ein ander Landt/ da jhr ein ſtäte Herberge vnd bleibende Statt habt ewiglich. Darvmb ſtellet euch als Frembdlinge vnd Gäſte in dieſem frembdẽ Landt vnd Gaſt- hof/ darauß jhr nicht mehr nemmet/ denn Eſſen/ Trincken/ Kleyder/ Schuch/ vnd was jhr bedörfft zu dieſer Nachther- berge/ vnd dencket damit nur fort/ vnnd in euwer Vatter- landt/ da jhr Bürger ſeydt. Diß iſt nun bald geſagt/ aber nit leichtlich gefaſſt. Dann auch wir Chriſten (ſo getaufft ſind/ das Euangelium hören/ vnd angefangen haben zu glauben) noch fühlen/ dz der Geiſt in vns ſchwach/ Fleiſch vnd Blut aber/ vnd Vernunfft zu- mal ſtarck iſt/ vñ vns jmmerdar zu rück zeucht/ daß wir jenes Leben geringe achten/ auch wol zuweilen in ein Zweiffel ſtel- len. Alſo/ daß wir/ wo wir anders recht wöllen beichten/ ſelbſt bekennen müſſen/ wir gedencken ſelten daran/ daß wir endt- lich davon/ vnd diß Leben laſſen müſſen. Wir haben von Natur alle Weltliebende/ Weltſieche vnnd Weltſchmäckende Hertzen/ vnd der gröſſeſt Hauff ge- het ſicher dahin/ trachtet nach Friede vnd guten Tagen/ ſuchet Luſt vnd Frewde auff Erden/ iſt erſoffen in Geitz/ Vnzucht/ Hoffart vnd andern Laſtern/ vnd flichtet ſich ſo gar

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 154. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/172>, abgerufen am 23.12.2024.