Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.Der erste Theil deß Frewden Spiegels. vber alle Massen sehr die Gottseligen Hertzen in jren Trüb-sal/ Creutz vnd Widerwärtigkeit: Vmb welcher Vrsach wil- len/ auch wir all vnser Datum, Sinne/ Gedancken vnd Be- gierde/ mit gedültiger Vertragung alles zeitlichen Elendes/ vnd Verachtung aller Weltlichen Pracht/ Güter/ Frewde vnd Wollust/ nach dem ewigen Gut setzen vnd lencken wür- den/ wenn wirs allein verstünden/ vnd die selige Frewde je- nes ewigen Lebens (welche mit keiner jrrdischen Herrligkeit zu vergleichen) sich aller Ding vnd vollkömmlich wolten fassen vnd begreiffen lassen. Von dem dritten Nutz vnd Ge- brauch deß Artickels vom ewigen Leben. ZVm dritten/ gibt dieser Artickel fröliche Anlei-Der Artickel Mich verdreust (sagt Augustinus) vber die massen sehrS. Augustint in wel- T ij
Der erſte Theil deß Frewden Spiegels. vber alle Maſſen ſehr die Gottſeligen Hertzen in jrẽ Trüb-ſal/ Creutz vñ Widerwärtigkeit: Vmb welcher Vrſach wil- len/ auch wir all vnſer Datum, Sinne/ Gedancken vnd Be- gierde/ mit gedültiger Vertragung alles zeitlichen Elendes/ vnd Verachtung aller Weltlichen Pracht/ Güter/ Frewde vnd Wolluſt/ nach dem ewigen Gut ſetzen vnd lencken wür- den/ wenn wirs allein verſtünden/ vnd die ſelige Frewde je- nes ewigen Lebens (welche mit keiner jrrdiſchen Herrligkeit zu vergleichen) ſich aller Ding vnd vollkömmlich wolten faſſen vnd begreiffen laſſen. Von dem dritten Nutz vnd Ge- brauch deß Artickels vom ewigen Leben. ZVm dritten/ gibt dieſer Artickel fröliche Anlei-Der Artickel Mich verdreuſt (ſagt Auguſtinus) vber die maſſen ſehrS. Auguſtint in wel- T ij
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Der erſte Theil deß Frewden Spiegels.
vber alle Maſſen ſehr die Gottſeligen Hertzen in jrẽ Trüb-
ſal/ Creutz vñ Widerwärtigkeit: Vmb welcher Vrſach wil-
len/ auch wir all vnſer Datum, Sinne/ Gedancken vnd Be-
gierde/ mit gedültiger Vertragung alles zeitlichen Elendes/
vnd Verachtung aller Weltlichen Pracht/ Güter/ Frewde
vnd Wolluſt/ nach dem ewigen Gut ſetzen vnd lencken wür-
den/ wenn wirs allein verſtünden/ vnd die ſelige Frewde je-
nes ewigen Lebens (welche mit keiner jrrdiſchen Herrligkeit
zu vergleichen) ſich aller Ding vnd vollkömmlich wolten
faſſen vnd begreiffen laſſen.
Von dem dritten Nutz vnd Ge-
brauch deß Artickels vom
ewigen Leben.
ZVm dritten/ gibt dieſer Artickel fröliche Anlei-
tung/ daß wir lernen der Welt täglich abſterben/ auß
inbrünſtiger Hoffnung nach dem him̃liſchen Vatter-
landt. Denn was iſt das Leben auff Erden anders/ als ein
müheſelige Wallfahrt? vñ was iſt die Welt mit jhrer Herr-
ligkeit/ dann ein Spital voll elender Leute/ da Bettleriſche
Pracht vnd ſtinckende Hoffart/ als auch Hadder/ Zanck/
Neidt/ Krieg/ Geitz vnd ewige Vnruhe ſtäts fürläufft? Wer
wolt nun Luſt haben in ſolchem Spital lang zu hauſiren/ der
mit him̃liſchen Gütern/ vnd mit gewiſſer Verheiſſung deß
ewigen Lebens verſichert iſt?
Der Artickel
vom ewigen Le-
ben lehret vns
der Welt ab-
ſterben/ vnd das
Hertz nach dem
ewigen Vatter-
landt hinwendẽ.
Mich verdreuſt (ſagt Auguſtinus) vber die maſſen ſehr
diß Leben/ vnd dieſe müheſelige Pilgrimſchafft. Denn es iſt
doch diß Leben/ ein elendig Leben/ ein bawfälliges Leben/ ein
vngewiß Leben/ ein arbeitſam Leben/ vnnd ein vnreines
Leben. Es iſt Frauw aller Boßheit/ vnd ein Königin al-
ler Hoffart/ voll Elendts/ vnd voll Jrrthumbs/ daß es bil-
lich kein Leben ſolt genennet werden/ ſondern ein Todt/
in wel-
S. Auguſtint
Klage von der
Eytelkeit dieſes
Lebens/ In me-
ditationibus,
cap. 21.
T ij
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