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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der erste Theil deß Frewdenspiegels.

Laß gleich seyn (schreibt S. Chrysostomus) daß einerChrysostom[unleserliches Material - 1 Zeichen fehlt]
Zeugnuß von
vugleicher
Freuwde vnnd
Lust dieser vnd
der zukünfftigen
Welt.

hundert Jahr/ in allen Lüsten vnd Freuwden/ auff dieser Er-
den lebet/ wenn er gleich noch hundert Jahr/ ja zehen hundert
Jahr darinnen lebet/ Lieber/ was ist diese Zeit gegen die E-
wigkeit zu rechnen? Lieber/ wenn wir es recht bedencken wöllen/
So ist die gantze Zeit dieses vergänglichen Lebens/ darinnen
wir in Freuwden vnd Wollust/ vnserm Bedencken nach/ le-
ben/ gleich als einer einigen Nacht vergänglicher Traum/
wenn wir solche Zeit gegen die Ewigkeit achten vnd rechnen
wöllen.

Treuwe Prediger werden sonderlich in dieser
Welt geneidet vnd verfolget.

BJstu ein Prediger/ vnd must für deine treuweIIII.
Lehre/ Vermahnung vnd Warnung manchen Fer-
senstich vom Satan vnnd seinen auffgeblasenen Ha-
luncken empfahen/ vnd leiden/ was sie wider dich fürnemmen
mit verschlagenen Griffen vnnd heimlichen Fallstricken/ in
dem sie jre Köpffe zusammen stossen/ vnnd sprechen (wie das
Buch der Weißheit meldet/) Laßt vns auff den Gerechten
lawren. Denn er macht vns viel Vnlust/ vnd setzet sich widerSap. 2.
Rahtschlag deß
Teuffels vnnd
seiner Consorien
wider einen
Gortseligen
Prediger/ der
Sünde vnnd
Laster straffet.

vnser Thun/ vnnd schilt vns/ daß wir wider das Gesetz sündi-
gen/ vnnd rüffet auß vnser Wesen für Sünde. Er gibt für/
daß er Gott kenne/ vnd rühmet sich Gottes Kind/ straffet was
wir im Hertzen haben. Er ist vns nicht leidlich auch anzuse-
hen: Denn sein Leben reymet sich nichts mit den andern/ vnnd
sein Wesen ist gar ein anders. Er hält vns für vntüchtig/ vnd
meidet vnser Thun/ als ein Vnflat/ vnnd gibt für/ wie es die
Gerechten zu letzt gut haben werden/ vnd rühmet/ daß Gott
sein Vatter sey. So laßt sehen/ ob sein Wort wahr sey. Jst
der Gerechte/ Gottes Sohn/ so wirt er jhm helffen/ vnnd er-
retten/ von der Hand deß Widersachers. Mit Schmach vnd

Qual
S iij
Der erſte Theil deß Frewdenſpiegels.

Laß gleich ſeyn (ſchreibt S. Chryſoſtomus) daß einerChryſoſtom[unleserliches Material – 1 Zeichen fehlt]
Zeugnuß von
vugleicher
Freuwde vnnd
Luſt dieſer vnd
der zukünfftigen
Welt.

hundert Jahr/ in allen Lüſten vnd Freuwden/ auff dieſer Er-
den lebet/ wenn er gleich noch hundert Jahr/ ja zehen hundert
Jahr darinnen lebet/ Lieber/ was iſt dieſe Zeit gegen die E-
wigkeit zu rechnen? Liebeꝛ/ weñ wir es recht bedencken wöllen/
So iſt die gantze Zeit dieſes vergänglichen Lebens/ darinnen
wir in Freuwden vnd Wolluſt/ vnſerm Bedencken nach/ le-
ben/ gleich als einer einigen Nacht vergänglicher Traum/
wenn wir ſolche Zeit gegen die Ewigkeit achten vnd rechnen
wöllen.

Treuwe Prediger werden ſonderlich in dieſer
Welt geneidet vnd verfolget.

BJſtu ein Prediger/ vnd muſt für deine treuweIIII.
Lehre/ Vermahnung vnd Warnung manchen Fer-
ſenſtich vom Satan vnnd ſeinen auffgeblaſenen Ha-
luncken empfahen/ vnd leiden/ was ſie wider dich fürnemmen
mit verſchlagenen Griffen vnnd heimlichen Fallſtricken/ in
dem ſie jre Köpffe zuſammen ſtoſſen/ vnnd ſprechen (wie das
Buch der Weißheit meldet/) Laßt vns auff den Gerechten
lawren. Denn er macht vns viel Vnluſt/ vnd ſetzet ſich widerSap. 2.
Rahtſchlag deß
Teuffels vnnd
ſeiner Conſorien
wider einen
Gortſeligen
Prediger/ der
Sünde vnnd
Laſter ſtraffet.

vnſer Thun/ vnnd ſchilt vns/ daß wir wider das Geſetz ſündi-
gen/ vnnd rüffet auß vnſer Weſen für Sünde. Er gibt für/
daß er Gott kenne/ vnd rühmet ſich Gottes Kind/ ſtraffet was
wir im Hertzen haben. Er iſt vns nicht leidlich auch anzuſe-
hen: Denn ſein Leben reymet ſich nichts mit den andern/ vnnd
ſein Weſen iſt gar ein anders. Er hält vns für vntüchtig/ vnd
meidet vnſer Thun/ als ein Vnflat/ vnnd gibt für/ wie es die
Gerechten zu letzt gut haben werden/ vnd rühmet/ daß Gott
ſein Vatter ſey. So laßt ſehen/ ob ſein Wort wahr ſey. Jſt
der Gerechte/ Gottes Sohn/ ſo wirt er jhm helffen/ vnnd er-
retten/ von der Hand deß Widerſachers. Mit Schmach vnd

Qual
S iij
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[141/0159] Der erſte Theil deß Frewdenſpiegels. Laß gleich ſeyn (ſchreibt S. Chryſoſtomus) daß einer hundert Jahr/ in allen Lüſten vnd Freuwden/ auff dieſer Er- den lebet/ wenn er gleich noch hundert Jahr/ ja zehen hundert Jahr darinnen lebet/ Lieber/ was iſt dieſe Zeit gegen die E- wigkeit zu rechnen? Liebeꝛ/ weñ wir es recht bedencken wöllen/ So iſt die gantze Zeit dieſes vergänglichen Lebens/ darinnen wir in Freuwden vnd Wolluſt/ vnſerm Bedencken nach/ le- ben/ gleich als einer einigen Nacht vergänglicher Traum/ wenn wir ſolche Zeit gegen die Ewigkeit achten vnd rechnen wöllen. Chryſoſtom_ Zeugnuß von vugleicher Freuwde vnnd Luſt dieſer vnd der zukünfftigen Welt. Treuwe Prediger werden ſonderlich in dieſer Welt geneidet vnd verfolget. BJſtu ein Prediger/ vnd muſt für deine treuwe Lehre/ Vermahnung vnd Warnung manchen Fer- ſenſtich vom Satan vnnd ſeinen auffgeblaſenen Ha- luncken empfahen/ vnd leiden/ was ſie wider dich fürnemmen mit verſchlagenen Griffen vnnd heimlichen Fallſtricken/ in dem ſie jre Köpffe zuſammen ſtoſſen/ vnnd ſprechen (wie das Buch der Weißheit meldet/) Laßt vns auff den Gerechten lawren. Denn er macht vns viel Vnluſt/ vnd ſetzet ſich wider vnſer Thun/ vnnd ſchilt vns/ daß wir wider das Geſetz ſündi- gen/ vnnd rüffet auß vnſer Weſen für Sünde. Er gibt für/ daß er Gott kenne/ vnd rühmet ſich Gottes Kind/ ſtraffet was wir im Hertzen haben. Er iſt vns nicht leidlich auch anzuſe- hen: Denn ſein Leben reymet ſich nichts mit den andern/ vnnd ſein Weſen iſt gar ein anders. Er hält vns für vntüchtig/ vnd meidet vnſer Thun/ als ein Vnflat/ vnnd gibt für/ wie es die Gerechten zu letzt gut haben werden/ vnd rühmet/ daß Gott ſein Vatter ſey. So laßt ſehen/ ob ſein Wort wahr ſey. Jſt der Gerechte/ Gottes Sohn/ ſo wirt er jhm helffen/ vnnd er- retten/ von der Hand deß Widerſachers. Mit Schmach vnd Qual IIII. Sap. 2. Rahtſchlag deß Teuffels vnnd ſeiner Conſorien wider einen Gortſeligen Prediger/ der Sünde vnnd Laſter ſtraffet. S iij

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 141. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/159>, abgerufen am 17.11.2024.