Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.Der Erste Theil deß Frewden Spiegels. Augustinus inSoliloquijs cap. 19. Der Christen einbrünstige Liebe zu Gott dem Vatter.mit S. Augustino) vnd wolte dich gern je länger je mehr lie- ben/ sintemal du mir in Warheit süsser schmeckest/ denn kein Honig/ vnd nehrest mich lieblicher denn kein Milch thun kan/ vnd bist mir heller/ denn kein Liecht mir scheinen kan/ darvmb liebe ich dich vber Golt vnd vber Silber/ vnd vber alle Edel- gesteine. Alles was ich auff Erden anfahe/ was ich thue vnnd was ich mache/ das mißfält mir vnd wil nicht fort/ so gar hat mich die Liebe besessen/ vnd das Verlangen/ das ich nach dei- ner Süssigkeit/ vnnd zu dem schönen Schmuck deines Hau- ses trage. O Gott du edles Feuwer/ das stäts brennet vnnd nimmer auß gehet/ noch außgeloschen wirdt: O du edle Liebe/ die du gleich einem siedenden Topff jmmer seudest/ vnd nim- mer welck wirst: O zünde mich an/ O laß mich von dir gantz vnnd gar angesteckt werden/ daß ich dich gantz vnd gar liebe/ vnnd all meine Liebe nur allein nach dir hingerichtet sey. Denn du wirst nicht vollkommlich/ sondern wenig geliebet/ da je- mand etwas neben dir liebet/ welches et nicht allein vmb dei- net willen liebet. thaten deß Vat- ters/ damit seine vnaußsprechli- che Leutseligkeit wirdt bewiesen. Jch wil dich lieben HErr mein Gott/ denn du hast mich Das alles hastu auß grosser Liebe gethan/ vnd da ich tod besten
Der Erſte Theil deß Frewden Spiegels. Auguſtinus inSoliloquijs cap. 19. Der Chriſten einbrünſtige Liebe zu Gott dem Vatter.mit S. Auguſtino) vnd wolte dich gern je länger je mehr lie- ben/ ſintemal du mir in Warheit ſüſſer ſchmeckeſt/ denn kein Honig/ vnd nehreſt mich lieblicher denn kein Milch thun kan/ vnd biſt mir heller/ denn kein Liecht mir ſcheinen kan/ darvmb liebe ich dich vber Golt vnd vber Silber/ vnd vber alle Edel- geſteine. Alles was ich auff Erden anfahe/ was ich thue vnnd was ich mache/ das mißfält mir vnd wil nicht fort/ ſo gar hat mich die Liebe beſeſſen/ vnd das Verlangen/ das ich nach dei- ner Süſſigkeit/ vnnd zu dem ſchönen Schmuck deines Hau- ſes trage. O Gott du edles Feuwer/ das ſtäts brennet vnnd nimmer auß gehet/ noch außgeloſchen wirdt: O du edle Liebe/ die du gleich einem ſiedenden Topff jmmer ſeudeſt/ vnd nim- mer welck wirſt: O zünde mich an/ O laß mich von dir gantz vnnd gar angeſteckt werden/ daß ich dich gantz vnd gar liebe/ vnnd all meine Liebe nur allein nach dir hingerichtet ſey. Deñ du wirſt nicht vollkommlich/ ſondern wenig geliebet/ da je- mand etwas neben dir liebet/ welches et nicht allein vmb dei- net willen liebet. thaten deß Vat- ters/ damit ſeine vnaußſprechli- che Leutſeligkeit wirdt bewieſen. Jch wil dich lieben HErr mein Gott/ denn du haſt mich Das alles haſtu auß groſſer Liebe gethan/ vnd da ich tod beſten
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <div n="2"> <div n="3"> <p><pb facs="#f0138" n="120"/><fw place="top" type="header">Der Erſte Theil deß Frewden Spiegels.</fw><lb/><note place="left"><hi rendition="#aq">Auguſtinus in<lb/> Soliloquijs cap.</hi><lb/> 19.<lb/> Der Chriſten<lb/> einbrünſtige<lb/> Liebe zu Gott<lb/> dem Vatter.</note>mit S. Auguſtino) vnd wolte dich gern je länger je mehr lie-<lb/> ben/ ſintemal du mir in Warheit ſüſſer ſchmeckeſt/ denn kein<lb/> Honig/ vnd nehreſt mich lieblicher denn kein Milch thun kan/<lb/> vnd biſt mir heller/ denn kein Liecht mir ſcheinen kan/ darvmb<lb/> liebe ich dich vber Golt vnd vber Silber/ vnd vber alle Edel-<lb/> geſteine. Alles was ich auff Erden anfahe/ was ich thue vnnd<lb/> was ich mache/ das mißfält mir vnd wil nicht fort/ ſo gar hat<lb/> mich die Liebe beſeſſen/ vnd das Verlangen/ das ich nach dei-<lb/> ner Süſſigkeit/ vnnd zu dem ſchönen Schmuck deines Hau-<lb/> ſes trage. O Gott du edles Feuwer/ das ſtäts brennet vnnd<lb/> nimmer auß gehet/ noch außgeloſchen wirdt: O du edle Liebe/<lb/> die du gleich einem ſiedenden Topff jmmer ſeudeſt/ vnd nim-<lb/> mer welck wirſt: O zünde mich an/ O laß mich von dir gantz<lb/> vnnd gar angeſteckt werden/ daß ich dich gantz vnd gar liebe/<lb/> vnnd all meine Liebe nur allein nach dir hingerichtet ſey. Deñ<lb/> du wirſt nicht vollkommlich/ ſondern wenig geliebet/ da je-<lb/> mand etwas neben dir liebet/ welches et nicht allein vmb dei-<lb/> net willen liebet.</p><lb/> <note place="left">Groſſe Wol-<lb/> thaten deß Vat-<lb/> ters/ damit ſeine<lb/> vnaußſprechli-<lb/> che Leutſeligkeit<lb/> wirdt bewieſen.</note> <p>Jch wil dich lieben HErr mein Gott/ denn du haſt mich<lb/> erſt geliebet. Aber woher nemme ich Wort/ damit ich gnug-<lb/> ſam rühme vnd außreiche das Zeichen deiner allergröſſeſten<lb/> Liebe/ die du zu mir trageſt. Vnzehelich ſind die Woltha-<lb/> ten/ damit du mich von Anfang her begabet haſt. Da ich<lb/> nichts ware/ haſtu mich geſchaffen nach deinem Bilde/ Du<lb/> haſt mich geehret vnd erhehet vnter allen Creaturen/ welche<lb/><note place="left">Hiob. 10.</note>du gemacht haſt. Du haſt mich/ wie Milch gemolcken/ vnnd<lb/> wie Käſe laſſen gerinnen/ du haſt mir Haut vnnd Fleiſch an-<lb/> gezogen/ mit Beinen vnd Athem haſtu mich zuſammen ge-<lb/> fůgt/ Leben vnnd Wolthat haſtu an mir gethan/ vnnd dein<lb/> Auffſehen bewart meinen Athem.</p><lb/> <p>Das alles haſtu auß groſſer Liebe gethan/ vnd da ich tod<lb/> war in Sünden/ haſtu auß groſſer Liebe/ mir deinen allerlie-<lb/> <fw place="bottom" type="catch">beſten</fw><lb/></p> </div> </div> </div> </body> </text> </TEI> [120/0138]
Der Erſte Theil deß Frewden Spiegels.
mit S. Auguſtino) vnd wolte dich gern je länger je mehr lie-
ben/ ſintemal du mir in Warheit ſüſſer ſchmeckeſt/ denn kein
Honig/ vnd nehreſt mich lieblicher denn kein Milch thun kan/
vnd biſt mir heller/ denn kein Liecht mir ſcheinen kan/ darvmb
liebe ich dich vber Golt vnd vber Silber/ vnd vber alle Edel-
geſteine. Alles was ich auff Erden anfahe/ was ich thue vnnd
was ich mache/ das mißfält mir vnd wil nicht fort/ ſo gar hat
mich die Liebe beſeſſen/ vnd das Verlangen/ das ich nach dei-
ner Süſſigkeit/ vnnd zu dem ſchönen Schmuck deines Hau-
ſes trage. O Gott du edles Feuwer/ das ſtäts brennet vnnd
nimmer auß gehet/ noch außgeloſchen wirdt: O du edle Liebe/
die du gleich einem ſiedenden Topff jmmer ſeudeſt/ vnd nim-
mer welck wirſt: O zünde mich an/ O laß mich von dir gantz
vnnd gar angeſteckt werden/ daß ich dich gantz vnd gar liebe/
vnnd all meine Liebe nur allein nach dir hingerichtet ſey. Deñ
du wirſt nicht vollkommlich/ ſondern wenig geliebet/ da je-
mand etwas neben dir liebet/ welches et nicht allein vmb dei-
net willen liebet.
Auguſtinus in
Soliloquijs cap.
19.
Der Chriſten
einbrünſtige
Liebe zu Gott
dem Vatter.
Jch wil dich lieben HErr mein Gott/ denn du haſt mich
erſt geliebet. Aber woher nemme ich Wort/ damit ich gnug-
ſam rühme vnd außreiche das Zeichen deiner allergröſſeſten
Liebe/ die du zu mir trageſt. Vnzehelich ſind die Woltha-
ten/ damit du mich von Anfang her begabet haſt. Da ich
nichts ware/ haſtu mich geſchaffen nach deinem Bilde/ Du
haſt mich geehret vnd erhehet vnter allen Creaturen/ welche
du gemacht haſt. Du haſt mich/ wie Milch gemolcken/ vnnd
wie Käſe laſſen gerinnen/ du haſt mir Haut vnnd Fleiſch an-
gezogen/ mit Beinen vnd Athem haſtu mich zuſammen ge-
fůgt/ Leben vnnd Wolthat haſtu an mir gethan/ vnnd dein
Auffſehen bewart meinen Athem.
Hiob. 10.
Das alles haſtu auß groſſer Liebe gethan/ vnd da ich tod
war in Sünden/ haſtu auß groſſer Liebe/ mir deinen allerlie-
beſten
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools ?Language Resource Switchboard?FeedbackSie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden. Kommentar zur DTA-AusgabeDieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …
|
Insbesondere im Hinblick auf die §§ 86a StGB und 130 StGB wird festgestellt, dass die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte weder in irgendeiner Form propagandistischen Zwecken dienen, oder Werbung für verbotene Organisationen oder Vereinigungen darstellen, oder nationalsozialistische Verbrechen leugnen oder verharmlosen, noch zum Zwecke der Herabwürdigung der Menschenwürde gezeigt werden. Die auf diesen Seiten abgebildeten Inhalte (in Wort und Bild) dienen im Sinne des § 86 StGB Abs. 3 ausschließlich historischen, sozial- oder kulturwissenschaftlichen Forschungszwecken. Ihre Veröffentlichung erfolgt in der Absicht, Wissen zur Anregung der intellektuellen Selbstständigkeit und Verantwortungsbereitschaft des Staatsbürgers zu vermitteln und damit der Förderung seiner Mündigkeit zu dienen.
2007–2024 Deutsches Textarchiv, Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften.
Kontakt: redaktion(at)deutschestextarchiv.de. |