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Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.

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Der erste Theil deß Frewden Spiegels.
seliger Gott/ eben solches Gut/ seinen Liebhabern wider jren
Willen/ nimmer wirdt nemmen/ auch daß niemandt stär-Psal. 23.
Psal. 37.
Johan. 10.
Rom. 8.

cker ist/ als Gott/ der Gott vnd sie trennen oder voneinander
reissen möge. Jst nun dasselbige Gut so herrlich vnd so groß/
wie herrlich vnnd wie groß muß denn wol die Freuwde
seyn?

O du menschlich Hertz/ (sagt Augustinus ferrner) duAugustinus in
Manuali cap.
36

mangelhafftiges Hertz/ du armes Hertz/ das eytel Trübsal
vnd Elend schmeltzet/ vnnd mit Elend beladen ist/ wie hoch
würdestu dich freuwen/ wenn du möchtest voll seyn solcher
edler Güter? Frage deine eusserste vnnd aller tieffeste Gedan-Eitel Liebe vnd
Liebes Frew
de ist im ewi-
gen Leben.

cken/ ob sie auch ergründen vnnd fassen können/ die Freuwde
solcher himmlischer Seligkeit? Nun dencke/ wenn jemandt
auß deinen allerliebsten Freunden (welcher dir so lieb were/
als du dir selbest bist) auch eben dieselbige Seligkeit hette/
so würde deine Frewde eine duppelte Frewde seyn/ denn du wür-
dest dich seinethalben nit weniger frewen/ als du dich deinet-Die Liebe deß
Nehesten ist im
Himmel
vollkommen.

halben erfrewest: Deß gleichen wenn zween oder drey/ oder sonst
noch viel mehr von deinen besten Freunden/ eben desselbigen
Gutes auch theilhafftig weren/ da würdestu dich vber ein jeg-
lichen ja so sehr erfreuwen/ als vber dich selbst/ dieweil
du einen jedern so lieb hettest/ als dich selbst.

Was muß nun diß für eine Herrligkeit seyn/ in derHerrligkeit der
Liebe vnd der
Liebes Frewde
in Himmel.

vollkommenen Liebe so viel heyliger Engeln vnd Menschen/
(welche nicht zu zehlen) da keiner wirdt den andern weniger
lieben/ als sich selbest? Denn ein jeder wirdt vber seiner Frew-
de vnd vber eines jeglichen Nehesten Wolfahrt sich nicht an-
ders erfreuwen/ denn als gieng es jhn selbest an. Aber doch
gedencke/ Wenn das menschlich Hertz sich nicht gnug-
sam erfreuwen kan/ vber sein eigen Heyl/ Wolfahrt vnnd
Seligkeit/ sondern ist viel zu schmal vnnd zu eng darzu/ wie

soll

Der erſte Theil deß Frewden Spiegels.
ſeliger Gott/ eben ſolches Gut/ ſeinen Liebhabern wider jren
Willen/ nimmer wirdt nemmen/ auch daß niemandt ſtär-Pſal. 23.
Pſal. 37.
Johan. 10.
Rom. 8.

cker iſt/ als Gott/ der Gott vnd ſie trennen oder voneinander
reiſſen möge. Jſt nun daſſelbige Gut ſo herrlich vnd ſo groß/
wie herrlich vnnd wie groß muß denn wol die Freuwde
ſeyn?

O du menſchlich Hertz/ (ſagt Auguſtinus ferrner) duAuguſtinus in
Manuali cap.
36

mangelhafftiges Hertz/ du armes Hertz/ das eytel Trübſal
vnd Elend ſchmeltzet/ vnnd mit Elend beladen iſt/ wie hoch
würdeſtu dich freuwen/ wenn du möchteſt voll ſeyn ſolcher
edler Güter? Frage deine euſſerſte vnnd aller tieffeſte Gedan-Eitel Liebe vnd
Liebes Frew
de iſt im ewi-
gen Leben.

cken/ ob ſie auch ergründen vnnd faſſen können/ die Freuwde
ſolcher himmliſcher Seligkeit? Nun dencke/ wenn jemandt
auß deinen allerliebſten Freunden (welcher dir ſo lieb were/
als du dir ſelbeſt biſt) auch eben dieſelbige Seligkeit hette/
ſo würde deine Frewde eine duppelte Fꝛewde ſeyn/ deñ du wür-
deſt dich ſeinethalben nit weniger frewen/ als du dich deinet-Die Liebe deß
Neheſten iſt im
Himmel
vollkommen.

halbẽ erfreweſt: Deß gleichen weñ zween oder drey/ oder ſonſt
noch viel mehr von deinen beſten Freunden/ eben deſſelbigen
Gutes auch theilhafftig werẽ/ da würdeſtu dich vber ein jeg-
lichen ja ſo ſehr erfreuwen/ als vber dich ſelbſt/ dieweil
du einen jedern ſo lieb hetteſt/ als dich ſelbſt.

Was muß nun diß für eine Herrligkeit ſeyn/ in derHerrligkeit der
Liebe vnd der
Liebes Frewde
in Himmel.

vollkommenen Liebe ſo viel heyliger Engeln vnd Menſchen/
(welche nicht zu zehlen) da keiner wirdt den andern weniger
lieben/ als ſich ſelbeſt? Denn ein jeder wirdt vber ſeiner Frew-
de vnd vber eines jeglichen Neheſten Wolfahrt ſich nicht an-
ders erfreuwen/ denn als gieng es jhn ſelbeſt an. Aber doch
gedencke/ Wenn das menſchlich Hertz ſich nicht gnug-
ſam erfreuwen kan/ vber ſein eigen Heyl/ Wolfahrt vnnd
Seligkeit/ ſondern iſt viel zu ſchmal vnnd zu eng darzu/ wie

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[103/0121] Der erſte Theil deß Frewden Spiegels. ſeliger Gott/ eben ſolches Gut/ ſeinen Liebhabern wider jren Willen/ nimmer wirdt nemmen/ auch daß niemandt ſtär- cker iſt/ als Gott/ der Gott vnd ſie trennen oder voneinander reiſſen möge. Jſt nun daſſelbige Gut ſo herrlich vnd ſo groß/ wie herrlich vnnd wie groß muß denn wol die Freuwde ſeyn? Pſal. 23. Pſal. 37. Johan. 10. Rom. 8. O du menſchlich Hertz/ (ſagt Auguſtinus ferrner) du mangelhafftiges Hertz/ du armes Hertz/ das eytel Trübſal vnd Elend ſchmeltzet/ vnnd mit Elend beladen iſt/ wie hoch würdeſtu dich freuwen/ wenn du möchteſt voll ſeyn ſolcher edler Güter? Frage deine euſſerſte vnnd aller tieffeſte Gedan- cken/ ob ſie auch ergründen vnnd faſſen können/ die Freuwde ſolcher himmliſcher Seligkeit? Nun dencke/ wenn jemandt auß deinen allerliebſten Freunden (welcher dir ſo lieb were/ als du dir ſelbeſt biſt) auch eben dieſelbige Seligkeit hette/ ſo würde deine Frewde eine duppelte Fꝛewde ſeyn/ deñ du wür- deſt dich ſeinethalben nit weniger frewen/ als du dich deinet- halbẽ erfreweſt: Deß gleichen weñ zween oder drey/ oder ſonſt noch viel mehr von deinen beſten Freunden/ eben deſſelbigen Gutes auch theilhafftig werẽ/ da würdeſtu dich vber ein jeg- lichen ja ſo ſehr erfreuwen/ als vber dich ſelbſt/ dieweil du einen jedern ſo lieb hetteſt/ als dich ſelbſt. Auguſtinus in Manuali cap. 36 Eitel Liebe vnd Liebes Frew de iſt im ewi- gen Leben. Die Liebe deß Neheſten iſt im Himmel vollkommen. Was muß nun diß für eine Herrligkeit ſeyn/ in der vollkommenen Liebe ſo viel heyliger Engeln vnd Menſchen/ (welche nicht zu zehlen) da keiner wirdt den andern weniger lieben/ als ſich ſelbeſt? Denn ein jeder wirdt vber ſeiner Frew- de vnd vber eines jeglichen Neheſten Wolfahrt ſich nicht an- ders erfreuwen/ denn als gieng es jhn ſelbeſt an. Aber doch gedencke/ Wenn das menſchlich Hertz ſich nicht gnug- ſam erfreuwen kan/ vber ſein eigen Heyl/ Wolfahrt vnnd Seligkeit/ ſondern iſt viel zu ſchmal vnnd zu eng darzu/ wie ſoll Herrligkeit der Liebe vnd der Liebes Frewde in Himmel.

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Zitationshilfe: Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599, S. 103. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/nicolai_freuden_1599/121>, abgerufen am 23.12.2024.