Nicolai, Philipp: Frewden Spiegel deß ewigen Lebens. Frankfurt (Main), 1599.Der Erste Theil deß Frewdenspiegels. haben/ vnd die Tieffe der Gottheit mit frölicher Verwun-derung vnd ewiger Frewde erkennen (welchs ein grosse vber- schwängliche Herrligkeit ist) warlich so müssen sie auch sich/ in Gott dem allmächtigen vnd ewigem Liecht vntereinander kennen/ vnd in dem Glantz der Herrligkeit Gottes wirdt ein jeder Engel all Engel/ vnd neben den Engeln alle Menschen kennen: Deßgleichen wirdt ein jeder Mensch alle Menschen/ vnd neben den Menschen all Engel (vnangesehen/ daß jhrer viel tausendt mal tausendt iß) vnterschiedtlich kennen/ vnd einen jeglichen bey seinem Namen zu nennen wissen. kennen sich/ die auff Erden sich vnter einan- der nicht geken- net haben: Ergo kennen sich auch vntereinander die bekandten Freunde/ als Eltern/ Kin- der/ etc. Kennen sich aber die Außerwehlten im Himmel/ welche auff Erkänntnuß deß Nechsten ist im Himmel tau- sendtmal stär- cker/ freundtli- cher vnd grösser/ denn sie auff Er- den hat seyn mogen. Ja mit vngezweiffelter Warheit kan man sagen/ daß reine
Der Erſte Theil deß Frewdenſpiegels. haben/ vnd die Tieffe der Gottheit mit frölicher Verwun-derung vnd ewiger Frewde erkennen (welchs ein groſſe vber- ſchwängliche Herrligkeit iſt) warlich ſo müſſen ſie auch ſich/ in Gott dem allmächtigen vnd ewigem Liecht vntereinander kennen/ vnd in dem Glantz der Herrligkeit Gottes wirdt ein jeder Engel all Engel/ vnd neben den Engeln alle Menſchen kennen: Deßgleichen wirdt ein jeder Menſch alle Menſchen/ vnd neben den Menſchen all Engel (vnangeſehen/ daß jhrer viel tauſendt mal tauſendt iß) vnterſchiedtlich kennen/ vnd einen jeglichen bey ſeinem Namen zu nennen wiſſen. kennen ſich/ die auff Erden ſich vnter einan- der nicht geken- net haben: Ergo kennen ſich auch vntereinander die bekandten Freunde/ als Eltern/ Kin- der/ ꝛc. Kennen ſich aber die Außerwehltẽ im Him̃el/ welche auff Erkäñtnuß deß Nechſten iſt im Himmel tau- ſendtmal ſtär- cker/ freundtli- cher vnd gröſſer/ deñ ſie auff Er- den hat ſeyn mogen. Ja mit vngezweiffelter Warheit kan man ſagen/ daß reine
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Der Erſte Theil deß Frewdenſpiegels.
haben/ vnd die Tieffe der Gottheit mit frölicher Verwun-
derung vnd ewiger Frewde erkennen (welchs ein groſſe vber-
ſchwängliche Herrligkeit iſt) warlich ſo müſſen ſie auch ſich/
in Gott dem allmächtigen vnd ewigem Liecht vntereinander
kennen/ vnd in dem Glantz der Herrligkeit Gottes wirdt ein
jeder Engel all Engel/ vnd neben den Engeln alle Menſchen
kennen: Deßgleichen wirdt ein jeder Menſch alle Menſchen/
vnd neben den Menſchen all Engel (vnangeſehen/ daß jhrer
viel tauſendt mal tauſendt iß) vnterſchiedtlich kennen/ vnd
einen jeglichen bey ſeinem Namen zu nennen wiſſen.
Kennen ſich aber die Außerwehltẽ im Him̃el/ welche auff
Erden zu vnterſchiedtlichẽ Zeiten gelebt/ vñ ſich vnter einan-
der im Fleiſch nie gekannt haben/ ſo müſſen fürwar auch be-
kañte Freunde/ als Gottſelige Eltern vñ Kinder/ Mañ vnd
Weib/ Bräutigam vnnd Braut/ Bruder vnd Schwe-
ſter/ Verwandten vnnd Nachbaren (welche in dieſer Welt
bey einander geweſen/ vnd in Liebe vnd Leydt/ ſich freundt-
lich vnnd friedlich zuſammen gehalten haben) in jenem
ewigen Leben einer dem andern nicht vnbekannt ſeyn.
Ja mit vngezweiffelter Warheit kan man ſagen/ daß
jhr Erkänntnuß auff Erden/ ſey geweſen eytel Stück-
werck/ Stůmpelwerck/ Flickwerck vnd Halbwerck gegen
der ſeligen himmliſchen Erkänntnuß vnd Wiſſenſchafft/
da ſie ſich vnter einander tauſendt mal gnauwer/ beſſer vnd
eygentlicher erkennen/ dazu mit einbrünſtiger hertzlicher Lie-
beſich tauſendtmal ſtärcker lieben/ vnd freundtlicher vmb-
fangen/ dann auff dieſer Welt jemandt dencken mag. Die
Liebe deß Nechſten gehet da in vollem Schwang/ vnd in vol-
ler lieblicher Herrligkeit/ als wallet vnd wohnet einer in dem
andern/ vnd läufft doch keine ſündtliche Concupiſcentz/ kein
vnzüchtige Brunſt/ noch Epicuriſche Säuwluſt mit vn-
ter/ Sondern alles iſt eytel Keuſchheit/ eytel Zucht/ eytel
reine
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