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Morhof, Daniel Georg: Unterricht Von Der Teutschen Sprache und Poesie. Kiel, 1682.

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Poeterey andern Zeit.
49.
Was aber allzeit eben/ nützlich und Erbar sey/
Darnach man solle streben/ muß man hie wissen bey/
Vnd ist doch aus dermassen/ eim Menschen viel zu schwer/
Daß ers solt können fassen in gwisse kurtze Lehr.
50.
Darumb bey allen Sachen/ man erst rathschlagen muß/
Damit man möge machen/ darauff gewissen Schluß/
All Ding hat sein Vmstände/ die man erwegen soll/
So kan man dann behende/ zum Ziel gelangen wol.
51.
So kompt nun auch zusammen und rathet in gemein/
Was in gesamten Nahmen/ will zu verrichten seyn/
Die alten Deutschen Helde/ dens gbrach an gmeinem Rath/
Erschlagen sind im Felde/ wie mans auffschrieben hat.
52.
Wer sorg und furcht kan tragen/ und dencken recht herumm/
Der kans auch glücklich wagen/ Sorg felt nicht leichtlich um/
Was aber ist gewaget/ auffs glück und wolgeraht/
Schaden zum Spott eintraget/ nach reu folgt solcher that.
53.
Doch kan niemand rath geben/ wer selber nicht viel weiß/
Drumb muß man darnach streben/ mit sonderlichem fleiß/
Daß man mag leute haben/ die fromm seyn und gelehrt/
Vnd redlich einher traben/ und darob seyn bewehrt.
54.
Wer sein Sach hat studiret, hat auch das Hertz dabey/
Daß er niemand bosiret/ bekent die Warheit frey/
Vnd weiß was nah und ferne/ nützen und gehen kan/
Vnd thut es dann auch gerne/ das ist der rechte Mann.
55.
Doch weil man diese Rüben/ gar dünn gesäet sind/
Sols uns nicht gar betrüben/ weil man noch Menschenkind/
Auch
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Poeterey andern Zeit.
49.
Was aber allzeit eben/ nuͤtzlich und Erbar ſey/
Darnach man ſolle ſtreben/ muß man hie wiſſen bey/
Vnd iſt doch aus dermaſſen/ eim Menſchen viel zu ſchwer/
Daß ers ſolt koͤnnen faſſen in gwiſſe kurtze Lehr.
50.
Darumb bey allen Sachen/ man erſt rathſchlagen muß/
Damit man moͤge machen/ darauff gewiſſen Schluß/
All Ding hat ſein Vmſtaͤnde/ die man erwegen ſoll/
So kan man dann behende/ zum Ziel gelangen wol.
51.
So kompt nun auch zuſammen und rathet in gemein/
Was in geſamten Nahmen/ will zu verrichten ſeyn/
Die alten Deutſchen Helde/ dens gbrach an gmeinem Rath/
Erſchlagen ſind im Felde/ wie mans auffſchrieben hat.
52.
Wer ſorg und furcht kan tragen/ und dencken recht herum̃/
Der kans auch gluͤcklich wagen/ Sorg felt nicht leichtlich um/
Was aber iſt gewaget/ auffs gluͤck und wolgeraht/
Schaden zum Spott eintraget/ nach reu folgt ſolcher that.
53.
Doch kan niemand rath geben/ wer ſelber nicht viel weiß/
Drumb muß man darnach ſtreben/ mit ſonderlichem fleiß/
Daß man mag leute haben/ die fromm ſeyn und gelehrt/
Vnd redlich einher traben/ und darob ſeyn bewehrt.
54.
Wer ſein Sach hat ſtudiret, hat auch das Hertz dabey/
Daß er niemand boſiret/ bekent die Warheit frey/
Vnd weiß was nah und ferne/ nuͤtzen und gehen kan/
Vnd thut es dann auch gerne/ das iſt der rechte Mann.
55.
Doch weil man dieſe Ruͤben/ gar duͤnn geſaͤet ſind/
Sols uns nicht gar betruͤben/ weil man noch Menſchenkind/
Auch
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[389/0401] Poeterey andern Zeit. 49. Was aber allzeit eben/ nuͤtzlich und Erbar ſey/ Darnach man ſolle ſtreben/ muß man hie wiſſen bey/ Vnd iſt doch aus dermaſſen/ eim Menſchen viel zu ſchwer/ Daß ers ſolt koͤnnen faſſen in gwiſſe kurtze Lehr. 50. Darumb bey allen Sachen/ man erſt rathſchlagen muß/ Damit man moͤge machen/ darauff gewiſſen Schluß/ All Ding hat ſein Vmſtaͤnde/ die man erwegen ſoll/ So kan man dann behende/ zum Ziel gelangen wol. 51. So kompt nun auch zuſammen und rathet in gemein/ Was in geſamten Nahmen/ will zu verrichten ſeyn/ Die alten Deutſchen Helde/ dens gbrach an gmeinem Rath/ Erſchlagen ſind im Felde/ wie mans auffſchrieben hat. 52. Wer ſorg und furcht kan tragen/ und dencken recht herum̃/ Der kans auch gluͤcklich wagen/ Sorg felt nicht leichtlich um/ Was aber iſt gewaget/ auffs gluͤck und wolgeraht/ Schaden zum Spott eintraget/ nach reu folgt ſolcher that. 53. Doch kan niemand rath geben/ wer ſelber nicht viel weiß/ Drumb muß man darnach ſtreben/ mit ſonderlichem fleiß/ Daß man mag leute haben/ die fromm ſeyn und gelehrt/ Vnd redlich einher traben/ und darob ſeyn bewehrt. 54. Wer ſein Sach hat ſtudiret, hat auch das Hertz dabey/ Daß er niemand boſiret/ bekent die Warheit frey/ Vnd weiß was nah und ferne/ nuͤtzen und gehen kan/ Vnd thut es dann auch gerne/ das iſt der rechte Mann. 55. Doch weil man dieſe Ruͤben/ gar duͤnn geſaͤet ſind/ Sols uns nicht gar betruͤben/ weil man noch Menſchenkind/ Auch b b 3

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Zitationshilfe: Morhof, Daniel Georg: Unterricht Von Der Teutschen Sprache und Poesie. Kiel, 1682, S. 389. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/morhof_unterricht_1682/401>, abgerufen am 23.11.2024.