Morhof, Daniel Georg: Unterricht Von Der Teutschen Sprache und Poesie. Kiel, 1682.
43. Wol ist es zwar nicht ohne/ das Nutz und NießlichkeitAnmuhtig ist und schone/ gewesen allezeit/ Ist auch der Menschen Hertzen/ gleichsamb naturet ein/ Daß sie mit Müh und Schmertzen/ darauff beflissen seyn/ 44. Drumb laß ich auch passiren/ der Narung rechten BrauchSonst muß man warlich feyren/ bey gsunden Zähnen auch/ Wers aber recht bedencket/ dem gibt hiebey ein stutz Wanns gmeine beste krencket/ der heilloß Eigennutz. 45. Derwegen last euch lehren/ daß gar kein Nutz nicht sey/Was man mit GOit und Ehren/ nicht hat gebracht herbey/ Vnd daß bey Arm und Reichen/ Privat gesuch und Geld/ Dem gmeinen Nutz muß weichen/ wanns soll sein recht bestellt 46. Es ist auch nicht beständig/ auch nicht so groß und fein/Was man also unbändig/ an sich erzwackt allein/ Wann man dem gantzen Leibe/ sein Speiß und Narung leßt So sicht man daß auch bleibe/ ein jedes Gliedmaß fest. 47. Wann aber eins der Glieder/ dem andern gönnet nicht/So sicht man das herwieder/ dem Neidhard selbst entbricht/ Leufft doch wiedr durch die Finger/ der Finger faule sach/ Davon sing ich was ringer/ ihr denckt ihm doch wol nach. 48. Vnd zwar wans möchte werden/ auff solche weiß bedachSo würd man hie auff Erden/ nicht sein so hoch veracht/ Vnd würd doch nicht alleine/ ins gmeine besser stahn/ Sondern beyd groß und kleine/ jeder sein Fülle han. W-
43. Wol iſt es zwar nicht ohne/ das Nutz und NießlichkeitAnmuhtig iſt und ſchone/ geweſen allezeit/ Iſt auch der Menſchen Hertzen/ gleichſamb naturet ein/ Daß ſie mit Muͤh und Schmertzen/ darauff befliſſen ſeyn/ 44. Drumb laß ich auch pasſiren/ der Narung rechten BrauchSonſt muß man warlich feyren/ bey gſunden Zaͤhnen auch/ Wers aber recht bedencket/ dem gibt hiebey ein ſtutz Wanns gmeine beſte krencket/ der heilloß Eigennutz. 45. Derwegen laſt euch lehren/ daß gar kein Nutz nicht ſey/Was man mit GOit und Ehren/ nicht hat gebracht herbey/ Vnd daß bey Arm und Reichen/ Privat geſuch und Geld/ Dem gmeinen Nutz muß weichen/ wanns ſoll ſein recht beſtellt 46. Es iſt auch nicht beſtaͤndig/ auch nicht ſo groß und fein/Was man alſo unbaͤndig/ an ſich erzwackt allein/ Wann man dem gantzen Leibe/ ſein Speiß und Narung leßt So ſicht man daß auch bleibe/ ein jedes Gliedmaß feſt. 47. Wann aber eins der Glieder/ dem andern goͤnnet nicht/So ſicht man das herwieder/ dem Neidhard ſelbſt entbricht/ Leufft doch wiedr durch die Finger/ der Finger faule ſach/ Davon ſing ich was ringer/ ihr denckt ihm doch wol nach. 48. Vnd zwar wans moͤchte werden/ auff ſolche weiß bedachSo wuͤrd man hie auff Erden/ nicht ſein ſo hoch veracht/ Vnd wuͤrd doch nicht alleine/ ins gmeine beſſer ſtahn/ Sondern beyd groß und kleine/ jeder ſein Fuͤlle han. W-
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Das VII. Cap. Von der Teutſchen
Das leugnet niemand ſehre/ darff auch gar keiner Lehr/
Wie man ihm aber wehre/ das iſt zumahlen ſchwer.
43.
Wol iſt es zwar nicht ohne/ das Nutz und Nießlichkeit
Anmuhtig iſt und ſchone/ geweſen allezeit/
Iſt auch der Menſchen Hertzen/ gleichſamb naturet ein/
Daß ſie mit Muͤh und Schmertzen/ darauff befliſſen ſeyn/
44.
Drumb laß ich auch pasſiren/ der Narung rechten Brauch
Sonſt muß man warlich feyren/ bey gſunden Zaͤhnen auch/
Wers aber recht bedencket/ dem gibt hiebey ein ſtutz
Wanns gmeine beſte krencket/ der heilloß Eigennutz.
45.
Derwegen laſt euch lehren/ daß gar kein Nutz nicht ſey/
Was man mit GOit und Ehren/ nicht hat gebracht herbey/
Vnd daß bey Arm und Reichen/ Privat geſuch und Geld/
Dem gmeinen Nutz muß weichen/ wanns ſoll ſein recht beſtellt
46.
Es iſt auch nicht beſtaͤndig/ auch nicht ſo groß und fein/
Was man alſo unbaͤndig/ an ſich erzwackt allein/
Wann man dem gantzen Leibe/ ſein Speiß und Narung leßt
So ſicht man daß auch bleibe/ ein jedes Gliedmaß feſt.
47.
Wann aber eins der Glieder/ dem andern goͤnnet nicht/
So ſicht man das herwieder/ dem Neidhard ſelbſt entbricht/
Leufft doch wiedr durch die Finger/ der Finger faule ſach/
Davon ſing ich was ringer/ ihr denckt ihm doch wol nach.
48.
Vnd zwar wans moͤchte werden/ auff ſolche weiß bedach
So wuͤrd man hie auff Erden/ nicht ſein ſo hoch veracht/
Vnd wuͤrd doch nicht alleine/ ins gmeine beſſer ſtahn/
Sondern beyd groß und kleine/ jeder ſein Fuͤlle han.
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