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Micraelius, Johann: Ander Theil Deß Dritten Buches Vom Alten Sächsischen PommerLand. Bd. 3, 2. Stettin, 1639.

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Das ander Theil des dritten Buches
das die Lehre der Sacramentierer in die Fürstliche
Schule sol eingeschoben werden. Doctor Stym-
melius schweiget auch nicht stille/ sondern dictieret sei-
nen Zuhörern die rechte Lutherische Lehre/ von der
Himmelfahrt Christi/ vnd desselben Sitzen zur Rechten
GOttes/ vnd wider leget die Gegenlehre. Als aber
hierauff besageter Berg die procuratur anfieng/ vnd
in den Scoppenstuel gewehlet ward/ vnter stand sich
etliche Zeit hernach M. Joachimus Frisius von Bel-
gard bürtig/ der an Danielis Schultzen/ eines from-
men Mannes/ statt zum Archidiaconat vnd profession
zu St. Marien beruffen war/ was er von Victorino
Strigelio zu Leypzig/ der vmb des Calvinismi willen
seines Amptes entsetzet war/ vnd hernach zu Witten-
berg von den Theologen/ die nach D. Eberi Todte/

A. C. 1579.
22. Jan.
vnter Philippi Nahmen/ Lutheri Lehre anfochten/ ge-
lernet hatte/ bey Erklärung des Spruches Matthaei
am letzten/ Jch bin bey Euch bis an der Welt Ende/
im lesen vnd im predigen demselben entgegen zusetzen/
was D. Stimmelius gelehret hette. Derselbe könte da-
zu nicht stille schweigen/ sondern beweiß aus vielen
Gründen/ das es nicht Christlich were/ denselben/ der

A. C. 1580.
Domini Qua-
simodoge.
vber alle Himmel gefahren were/ vnd das Gefäng-
nus gefangen hette/ vnd zur Rechten Gottes/ die war-
lich kein reumlicher Sitz ist/ vber alles regierete/ solte
also an einem gewissen Orte des Himmels vmbschrie-
ben sein/ das er nicht konte bey seiner Kirchen auff Er-
den/ vnd allem deme/ was er mächtiglich beherrschet/
kegenwertig gefunden werden/ vnd das Aristoteles
besser lehre vom Himmel/ als die Calvinisten/ weil er
saget/ das die/ so im Himmel wohnen/ mit keiner Zeit

oder

Das ander Theil des dritten Buches
das die Lehre der Sacramentierer in die Fuͤrſtliche
Schule ſol eingeſchoben werden. Doctor Stym-
melius ſchweiget auch nicht ſtille/ ſondern dictieret ſei-
nen Zuhoͤrern die rechte Lutheriſche Lehre/ von der
Him̃elfahrt Chriſti/ vnd deſſelben Sitzen zur Rechten
GOttes/ vnd wider leget die Gegenlehre. Als aber
hierauff beſageter Berg die procuratur anfieng/ vnd
in den Scoppenſtuel gewehlet ward/ vnter ſtand ſich
etliche Zeit hernach M. Joachimus Friſius von Bel-
gard buͤrtig/ der an Danielis Schultzen/ eines from-
men Mannes/ ſtatt zum Archidiaconat vnd profeſſion
zu St. Marien beruffen war/ was er von Victorino
Strigelio zu Leypzig/ der vmb des Calviniſmi willen
ſeines Amptes entſetzet war/ vnd hernach zu Witten-
berg von den Theologen/ die nach D. Eberi Todte/

A. C. 1579.
22. Jan.
vnter Philippi Nahmen/ Lutheri Lehre anfochten/ ge-
lernet hatte/ bey Erklaͤrung des Spruches Matthæi
am letzten/ Jch bin bey Euch bis an der Welt Ende/
im leſen vnd im predigen demſelben entgegen zuſetzen/
was D. Stim̃elius gelehret hette. Derſelbe koͤnte da-
zu nicht ſtille ſchweigen/ ſondern beweiß aus vielen
Gruͤnden/ das es nicht Chriſtlich were/ denſelben/ der

A. C. 1580.
Domini Qua-
ſimodoge.
vber alle Himmel gefahren were/ vnd das Gefaͤng-
nus gefangen hette/ vnd zur Rechten Gottes/ die war-
lich kein reumlicher Sitz iſt/ vber alles regierete/ ſolte
alſo an einem gewiſſen Orte des Himmels vmbſchrie-
ben ſein/ das er nicht konte bey ſeiner Kirchen auff Er-
den/ vnd allem deme/ was er maͤchtiglich beherꝛſchet/
kegenwertig gefunden werden/ vnd das Ariſtoteles
beſſer lehre vom Himmel/ als die Calviniſten/ weil er
ſaget/ das die/ ſo im Himmel wohnen/ mit keiner Zeit

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[606/0096] Das ander Theil des dritten Buches das die Lehre der Sacramentierer in die Fuͤrſtliche Schule ſol eingeſchoben werden. Doctor Stym- melius ſchweiget auch nicht ſtille/ ſondern dictieret ſei- nen Zuhoͤrern die rechte Lutheriſche Lehre/ von der Him̃elfahrt Chriſti/ vnd deſſelben Sitzen zur Rechten GOttes/ vnd wider leget die Gegenlehre. Als aber hierauff beſageter Berg die procuratur anfieng/ vnd in den Scoppenſtuel gewehlet ward/ vnter ſtand ſich etliche Zeit hernach M. Joachimus Friſius von Bel- gard buͤrtig/ der an Danielis Schultzen/ eines from- men Mannes/ ſtatt zum Archidiaconat vnd profeſſion zu St. Marien beruffen war/ was er von Victorino Strigelio zu Leypzig/ der vmb des Calviniſmi willen ſeines Amptes entſetzet war/ vnd hernach zu Witten- berg von den Theologen/ die nach D. Eberi Todte/ vnter Philippi Nahmen/ Lutheri Lehre anfochten/ ge- lernet hatte/ bey Erklaͤrung des Spruches Matthæi am letzten/ Jch bin bey Euch bis an der Welt Ende/ im leſen vnd im predigen demſelben entgegen zuſetzen/ was D. Stim̃elius gelehret hette. Derſelbe koͤnte da- zu nicht ſtille ſchweigen/ ſondern beweiß aus vielen Gruͤnden/ das es nicht Chriſtlich were/ denſelben/ der vber alle Himmel gefahren were/ vnd das Gefaͤng- nus gefangen hette/ vnd zur Rechten Gottes/ die war- lich kein reumlicher Sitz iſt/ vber alles regierete/ ſolte alſo an einem gewiſſen Orte des Himmels vmbſchrie- ben ſein/ das er nicht konte bey ſeiner Kirchen auff Er- den/ vnd allem deme/ was er maͤchtiglich beherꝛſchet/ kegenwertig gefunden werden/ vnd das Ariſtoteles beſſer lehre vom Himmel/ als die Calviniſten/ weil er ſaget/ das die/ ſo im Himmel wohnen/ mit keiner Zeit oder A. C. 1579. 22. Jan. A. C. 1580. Domini Qua- ſimodoge.

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Zitationshilfe: Micraelius, Johann: Ander Theil Deß Dritten Buches Vom Alten Sächsischen PommerLand. Bd. 3, 2. Stettin, 1639, S. 606. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/micraelius_pommernland04_1639/96>, abgerufen am 28.11.2024.