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Micraelius, Johann: Ander Theil Deß Dritten Buches Vom Alten Sächsischen PommerLand. Bd. 3, 2. Stettin, 1639.

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Vom Alten Sächsischen Pommerlande.
gesetzet: Vnd habe darinnen des Mannes hohen Geist
mit Lust erkand. Vnter dessen ist er durch schreiben
mit Osiandro/ da er noch zu Nürnberg gewesen/ be-
kand geworden/ vnd als derselbe in Preussen wegen
der Lehr/ als wenn wir durch Gottes wesentliche Ge-
rechtigkeit/ vnd nicht durch den Gehorsamb Christi
im Glauben selig wurden/ verdächtig geworden/ hat
er nichts desto weniger die Freundschafft mit jhm
fortgesetzet/ auch jhn nebenst andern nicht verdammen
wollen/ sondern fürgegeben/ es sey alleine Streit von
Worten/ vnd nicht Vneinigkeit im grund der Sa-
chen/ wie solches aus dem Vrtheil erhellet/ das die
Wittenbergische Theologi/ von Osiandri Lehr abge-
fasset. Vnd in dieser Meinung/ insonderheit/ da er sei-
ne Lehre im Artikul von der Gerechtigkeit/ in außle-
gung der Epistel zun Römern etwas vber den Ver-
stand des gemeinen Mannes erhub/ bekam er einen
Beyfall von vielen Bürgern/ vnd namentlich/ von dem
Fürstlichen Medico D. Curione. Der Handel kam
auff die Cantzel/ vnd die andere Prediger schalten auff
Artopaeum wegen des Osiandrismi: Dieser aber ver-
antwortete sich mögligst/ biß das erstlich nach getrof-
fener Versöhnung ein Stillstand vnd Abscheid
de
non altercando
gemachet. Hernach/ als das Fewr
sich so leicht nicht dempfete/ ließ Hertzog Barnimb
jhn erstlich zu einem Theologischen Colloquio fur sei-
ne Rhäte/ hernach für sich selbst/ zu Stettin im mdlv.
A. C. 1555.
Jahr fordern? Darin hat sich Artopaeus so weit fin-
den assen/ das er erstlich eine Confession seiner Lehr
vbergab/ vnd als darin etliche Reden von den andern
Theologen/ vnd insonderheit von M. Paulo
a Rhoda

Super-
B iij

Vom Alten Saͤchſiſchen Pommerlande.
geſetzet: Vnd habe darinnen des Mañes hohen Geiſt
mit Luſt erkand. Vnter deſſen iſt er durch ſchreiben
mit Oſiandro/ da er noch zu Nuͤrnberg geweſen/ be-
kand geworden/ vnd als derſelbe in Preuſſen wegen
der Lehr/ als wenn wir durch Gottes weſentliche Ge-
rechtigkeit/ vnd nicht durch den Gehorſamb Chriſti
im Glauben ſelig wurden/ verdaͤchtig geworden/ hat
er nichts deſto weniger die Freundſchafft mit jhm
fortgeſetzet/ auch jhn nebenſt andern nicht verdam̃en
wollen/ ſondern fuͤrgegeben/ es ſey alleine Streit von
Worten/ vnd nicht Vneinigkeit im grund der Sa-
chen/ wie ſolches aus dem Vrtheil erhellet/ das die
Wittenbergiſche Theologi/ von Oſiandri Lehr abge-
faſſet. Vnd in dieſer Meinung/ inſonderheit/ da er ſei-
ne Lehre im Artikul von der Gerechtigkeit/ in außle-
gung der Epiſtel zun Roͤmern etwas vber den Ver-
ſtand des gemeinen Mannes erhub/ bekam er einen
Beyfall von vielen Buͤrgern/ vñ namentlich/ von dem
Fuͤrſtlichen Medico D. Curione. Der Handel kam
auff die Cantzel/ vnd die andere Prediger ſchalten auff
Artopæum wegen des Oſiandriſmi: Dieſer aber ver-
antwortete ſich moͤgligſt/ biß das erſtlich nach getrof-
fener Verſoͤhnung ein Stillſtand vnd Abſcheid
de
non altercando
gemachet. Hernach/ als das Fewr
ſich ſo leicht nicht dempfete/ ließ Hertzog Barnimb
jhn erſtlich zu einem Theologiſchen Colloquio fur ſei-
ne Rhaͤte/ hernach fuͤr ſich ſelbſt/ zu Stettin im mdlv.
A. C. 1555.
Jahr fordern? Darin hat ſich Artopæus ſo weit fin-
den aſſen/ das er erſtlich eine Confeſſion ſeiner Lehr
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Theologen/ vnd inſonderheit von M. Paulo
à Rhoda

Super-
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[531/0021] Vom Alten Saͤchſiſchen Pommerlande. geſetzet: Vnd habe darinnen des Mañes hohen Geiſt mit Luſt erkand. Vnter deſſen iſt er durch ſchreiben mit Oſiandro/ da er noch zu Nuͤrnberg geweſen/ be- kand geworden/ vnd als derſelbe in Preuſſen wegen der Lehr/ als wenn wir durch Gottes weſentliche Ge- rechtigkeit/ vnd nicht durch den Gehorſamb Chriſti im Glauben ſelig wurden/ verdaͤchtig geworden/ hat er nichts deſto weniger die Freundſchafft mit jhm fortgeſetzet/ auch jhn nebenſt andern nicht verdam̃en wollen/ ſondern fuͤrgegeben/ es ſey alleine Streit von Worten/ vnd nicht Vneinigkeit im grund der Sa- chen/ wie ſolches aus dem Vrtheil erhellet/ das die Wittenbergiſche Theologi/ von Oſiandri Lehr abge- faſſet. Vnd in dieſer Meinung/ inſonderheit/ da er ſei- ne Lehre im Artikul von der Gerechtigkeit/ in außle- gung der Epiſtel zun Roͤmern etwas vber den Ver- ſtand des gemeinen Mannes erhub/ bekam er einen Beyfall von vielen Buͤrgern/ vñ namentlich/ von dem Fuͤrſtlichen Medico D. Curione. Der Handel kam auff die Cantzel/ vnd die andere Prediger ſchalten auff Artopæum wegen des Oſiandriſmi: Dieſer aber ver- antwortete ſich moͤgligſt/ biß das erſtlich nach getrof- fener Verſoͤhnung ein Stillſtand vnd Abſcheid de non altercando gemachet. Hernach/ als das Fewr ſich ſo leicht nicht dempfete/ ließ Hertzog Barnimb jhn erſtlich zu einem Theologiſchen Colloquio fur ſei- ne Rhaͤte/ hernach fuͤr ſich ſelbſt/ zu Stettin im mdlv. Jahr fordern? Darin hat ſich Artopæus ſo weit fin- den aſſen/ das er erſtlich eine Confeſſion ſeiner Lehr vbergab/ vnd als darin etliche Reden von den andern Theologen/ vnd inſonderheit von M. Paulo à Rhoda Super- A. C. 1555. B iij

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Zitationshilfe: Micraelius, Johann: Ander Theil Deß Dritten Buches Vom Alten Sächsischen PommerLand. Bd. 3, 2. Stettin, 1639, S. 531. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/micraelius_pommernland04_1639/21>, abgerufen am 24.11.2024.