Micraelius, Johann: Drittes Buch Deß Alten Sächsischen Pommerlandes. Bd. 3, 1. Stettin, 1639.Das dritte Buch/ Stargard/ vnd treiben jhnen jhre Viehe hinweg/ ba-wen auch ferner auff den Zoll einen starcken newen A. C. 1460.Thurn/ vnd halten allenthalben fleissige Wacht. A- ber dieser Streit ist endlich im Jahr mcdlx. abgeholf- fen/ als die sämptliche Fürsten wegen König Erichs Land sich in der Güte vertrügen/ vnd auch zugleich zwischen beyden Städten einen Frieden-Standt an- richteten/ mit dem Bedinge/ daß jedes Theil sich auff einen ördentlichen Proces vnd Außführung seiner habenden Gerechtigkeit/ verweisen ließ. Etliche Aber- glaubische Wal- fahrten entste- hen in der Nach- barschafft nach Dobran/ Belitz/ Zedenick/ Wil- senach. Ehe ich mich von diesen Geschichten/ so hin vnd Acht
Das dritte Buch/ Stargard/ vnd treiben jhnen jhre Viehe hinweg/ ba-wen auch ferner auff den Zoll einen ſtarcken newen A. C. 1460.Thurn/ vnd halten allenthalben fleiſſige Wacht. A- ber dieſer Streit iſt endlich im Jahr mcdlx. abgeholf- fen/ als die ſaͤmptliche Fuͤrſten wegen Koͤnig Erichs Land ſich in der Guͤte vertruͤgen/ vnd auch zugleich zwiſchen beyden Staͤdten einen Frieden-Standt an- richteten/ mit dem Bedinge/ daß jedes Theil ſich auff einen oͤrdentlichen Proces vnd Außfuͤhrung ſeiner habenden Gerechtigkeit/ verweiſen ließ. Etliche Aber- glaubiſche Wal- fahrten entſte- hen in der Nach- barſchafft nach Dobran/ Belitz/ Zedenick/ Wil- ſenach. Ehe ich mich von dieſen Geſchichten/ ſo hin vnd Acht
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Das dritte Buch/
Stargard/ vnd treiben jhnen jhre Viehe hinweg/ ba-
wen auch ferner auff den Zoll einen ſtarcken newen
Thurn/ vnd halten allenthalben fleiſſige Wacht. A-
ber dieſer Streit iſt endlich im Jahr mcdlx. abgeholf-
fen/ als die ſaͤmptliche Fuͤrſten wegen Koͤnig Erichs
Land ſich in der Guͤte vertruͤgen/ vnd auch zugleich
zwiſchen beyden Staͤdten einen Frieden-Standt an-
richteten/ mit dem Bedinge/ daß jedes Theil ſich auff
einen oͤrdentlichen Proces vnd Außfuͤhrung ſeiner
habenden Gerechtigkeit/ verweiſen ließ.
A. C. 1460.
Ehe ich mich von dieſen Geſchichten/ ſo hin vnd
her in Pommern vorgelauffen ſind/ zu der Fuͤrſten
Hiſtorie wider umb begebe/ muß ich noch diß erwe-
gen/ daß ſich zu vnterſchiedlicher Zeit etliche Walfahr-
ten in dieſer Jegend erhoben haben/ davon die jetzi-
gen Chriſten beſſer/ als die in der dicken Finſternuß
des Bapſtes ſaſſen/ richten vnd vrtheilen koͤnnen.
Alſo da ein Bawr zu Dobran im Cloſter im Jahr
mclxxix. die geſegnete Hoſtien am heiligen Oſtertage/
ſo jhme im hochwuͤrdigen Sacrament gereichet
ward/ auß dem Munde namb/ vnd in ſeinen Hirten-
ſtab verſpaltete/ der Meynung/ ſeine Heerde ſolte
durch ſolch Heiligthumb/ deme Jederman ſo groſſe
Ehre anthate/ mercklich vermehret werden/ hat man
jmmer bey jhm im Hauſe des Nachtes Liechter bren-
nend geſehen. Als ſolches die Cleriſey erfuhr/ hole-
ten ſie das Sacrament mit ſonderlichen Ceremonien
ins Cloſter/ vnd gab man daſelbſt viele von Mirackeln
fuͤr/ daß dahin ein groſſer Zulauff eine Zeitlang ent-
ſtand/ vnd viele ſich an ſolchen Orth auß vermeineter
Andacht/ gelobeten.
A. C. 1179.
Acht
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Zitationshilfe: | Micraelius, Johann: Drittes Buch Deß Alten Sächsischen Pommerlandes. Bd. 3, 1. Stettin, 1639, S. 434. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/micraelius_pommernland03_1639/140>, abgerufen am 28.07.2024. |