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Micraelius, Johann: Ander Buch Deß Alten Wendischen Pommerlandes. Bd. 2. Stettin, 1639.

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Das Ander Buch/
Crantz l. 2.
Vand. c.
25.
Clöster zum Patronen hat/ weil er da begraben lieget/
erbawet haben. Als diesen guten Fortgang des Ev-
angelij Käyser Ludewig vernam/ hat er den Rugia-
nern den zuvor aufferlegeten Tribut erlassen/ mit dem
bedinge/ das sie denselben S. Vito/ vnd dem Closter
zu Corvey liefern solten.

27.
Gestimulus ein
Fürst der Ru-
gianer wird von
Lothario 1. dem
Käyser erschla-
gen/ vnd die
Jnsul Rügen
S. Vito vereh-
ret/ darin her-
nach Suantovit
an stat des le-
bendigen Got-
tes ist verehret
worden.

Aber das die Rugianer sich wenig daran gekeh-
ret/ siehet man aus einer Verschreibung/ so zu Aach
im Jahr dcccxliv. den xx. Martij auff gerichtet ist/ dar-
in Käyser Lotharius Ludovici Sohn die Jnsul Rü-
gen dem Clöster zu Corvey zu Gottes vnd vnsers Er-
lösers/ vnd S. Stephani Ehren verehret. Jn sol-
chem Briefe ist zufinden/ das/ als er in einem harten
Streite wider die Rugianer vnd jhren Fürsten Gesti-
mulum sich befunden/ vnd sehr bedrenget gewesen/
er S. Vito ein Gelübd gethan habe/ so er siegen wür-
de/ das er alles/ was er damit erstreiten würde/ jhme
geben vnd zueigenen wolte. Weil er derowegen in
dem harten Treffen Gestimulum mit vielen andern
vornehmen Officierern erschlagen/ vnd alle feste Or-

A. C. 844.ter der Jnsul Rügen einbekommen hette/ als hat er
dieselbige dem Abt/ vnd seinen Successoren in dem
Closter zu Corvey geschencket vnd verehret.

Hiebey mercke man nun/ was es für eine Er-
gernus vnd vnchristlich Werck sey/ wenn man neben
dem wahren Gotte auch andere Patronen auffwirfft.
Denn die Rugianer/ denen nebenst Christo S. Vitus
geprediget war/ verlassen endlich den HErren/ vnd
behalten den Diener: Fallen vom Christlichen Glau-
ben wieder ab/ jagen die Priester aus dem Lande/ vnd
behalten das Gedächtnus S. Viti bey/ vnd nennen

densel-

Das Ander Buch/
Crantz l. 2.
Vand. c.
25.
Cloͤſter zum Patronen hat/ weil er da begraben lieget/
erbawet haben. Als dieſen guten Fortgang des Ev-
angelij Kaͤyſer Ludewig vernam/ hat er den Rugia-
nern den zuvor aufferlegeten Tribut erlaſſen/ mit dem
bedinge/ das ſie denſelben S. Vito/ vnd dem Cloſter
zu Corvey liefern ſolten.

27.
Geſtimulus ein
Fuͤrſt der Ru-
gianer wird von
Lothario 1. dem
Kaͤyſer erſchla-
gen/ vnd die
Jnſul Ruͤgen
S. Vito vereh-
ret/ darin her-
nach Suantovit
an ſtat des le-
bendigen Got-
tes iſt verehret
worden.

Aber das die Rugianer ſich wenig daran gekeh-
ret/ ſiehet man aus einer Verſchreibung/ ſo zu Aach
im Jahr dcccxliv. den xx. Martij auff gerichtet iſt/ dar-
in Kaͤyſer Lotharius Ludovici Sohn die Jnſul Ruͤ-
gen dem Cloͤſter zu Corvey zu Gottes vnd vnſers Er-
loͤſers/ vnd S. Stephani Ehren verehret. Jn ſol-
chem Briefe iſt zufinden/ das/ als er in einem harten
Streite wider die Rugianer vnd jhren Fuͤrſten Geſti-
mulum ſich befunden/ vnd ſehr bedrenget geweſen/
er S. Vito ein Geluͤbd gethan habe/ ſo er ſiegen wuͤr-
de/ das er alles/ was er damit erſtreiten wuͤrde/ jhme
geben vnd zueigenen wolte. Weil er derowegen in
dem harten Treffen Geſtimulum mit vielen andern
vornehmen Officierern erſchlagen/ vnd alle feſte Or-

A. C. 844.ter der Jnſul Ruͤgen einbekommen hette/ als hat er
dieſelbige dem Abt/ vnd ſeinen Succeſſoren in dem
Cloſter zu Corvey geſchencket vnd verehret.

Hiebey mercke man nun/ was es fuͤr eine Er-
gernus vnd vnchriſtlich Werck ſey/ wenn man neben
dem wahren Gotte auch andere Patronen auffwirfft.
Denn die Rugianer/ denen nebenſt Chriſto S. Vitus
geprediget war/ verlaſſen endlich den HErren/ vnd
behalten den Diener: Fallen vom Chriſtlichen Glau-
ben wieder ab/ jagen die Prieſter aus dem Lande/ vnd
behalten das Gedaͤchtnus S. Viti bey/ vnd nennen

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[166/0046] Das Ander Buch/ Cloͤſter zum Patronen hat/ weil er da begraben lieget/ erbawet haben. Als dieſen guten Fortgang des Ev- angelij Kaͤyſer Ludewig vernam/ hat er den Rugia- nern den zuvor aufferlegeten Tribut erlaſſen/ mit dem bedinge/ das ſie denſelben S. Vito/ vnd dem Cloſter zu Corvey liefern ſolten. Crantz l. 2. Vand. c. 25. Aber das die Rugianer ſich wenig daran gekeh- ret/ ſiehet man aus einer Verſchreibung/ ſo zu Aach im Jahr dcccxliv. den xx. Martij auff gerichtet iſt/ dar- in Kaͤyſer Lotharius Ludovici Sohn die Jnſul Ruͤ- gen dem Cloͤſter zu Corvey zu Gottes vnd vnſers Er- loͤſers/ vnd S. Stephani Ehren verehret. Jn ſol- chem Briefe iſt zufinden/ das/ als er in einem harten Streite wider die Rugianer vnd jhren Fuͤrſten Geſti- mulum ſich befunden/ vnd ſehr bedrenget geweſen/ er S. Vito ein Geluͤbd gethan habe/ ſo er ſiegen wuͤr- de/ das er alles/ was er damit erſtreiten wuͤrde/ jhme geben vnd zueigenen wolte. Weil er derowegen in dem harten Treffen Geſtimulum mit vielen andern vornehmen Officierern erſchlagen/ vnd alle feſte Or- ter der Jnſul Ruͤgen einbekommen hette/ als hat er dieſelbige dem Abt/ vnd ſeinen Succeſſoren in dem Cloſter zu Corvey geſchencket vnd verehret. A. C. 844. Hiebey mercke man nun/ was es fuͤr eine Er- gernus vnd vnchriſtlich Werck ſey/ wenn man neben dem wahren Gotte auch andere Patronen auffwirfft. Denn die Rugianer/ denen nebenſt Chriſto S. Vitus geprediget war/ verlaſſen endlich den HErren/ vnd behalten den Diener: Fallen vom Chriſtlichen Glau- ben wieder ab/ jagen die Prieſter aus dem Lande/ vnd behalten das Gedaͤchtnus S. Viti bey/ vnd nennen denſel-

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Zitationshilfe: Micraelius, Johann: Ander Buch Deß Alten Wendischen Pommerlandes. Bd. 2. Stettin, 1639, S. 166. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/micraelius_pommernland02_1639/46>, abgerufen am 09.11.2024.