Micraelius, Johann: Ander Buch Deß Alten Wendischen Pommerlandes. Bd. 2. Stettin, 1639.Das Ander Buch/ Wartißlaff vnd Bischoff Otto selbst auff Wolgast/vnd stillen mit jhrer Kegenwart den Tumult: Doch da sie in dem Tempel Herveits/ der bey jhnen über den Krieg zu gebieten hatte/ wie Baroveit über die Kauffmanschafft/ einen Christen finden/ erregen sie auffs newe einen Auffruhr. Der Christ aber ergreif- fet einen vergüldeten Schild/ den sonst niemand we- gen vermeyneter Heiligkeit desselben/ als der Pris- ster zu Kriegeszeiten/ anrühren muste/ vnd schützet sich damit wider den Anfall des wütenden Volckes. Welches denn alßfort seinem Heiligthumb weichet/ vnd also demselben/ den sie sonst tödten wolten/ zuent- fliehen/ Raum machet. Endlich wird auch zu Wolgast die Christliche Lehre überall angenommen/ vnd hat der Bischoff es nicht für rathsam geachtet/ den Heyd- nischen Tempel/ weil er fäste gebawet war/ abzubre- chen/ sondern hat jhn zum Christlichen Gebrauch ge- weihet/ vnnd Johannem einen Priester darinnen be- stellet. Auch hat er ferners durch die Predigt des Göttlichen Wortes/ die er durch seine Priester treiben ließ/ Großwin/ Dämmin/ Loyz/ Treptow an der Tollen- se/ alt Stargard/ Güstrow/ vnd andere Oerter bekeh- ret; Persöhnlich aber hat er sich nach Gützkow bege- ben/ daselbst gelehret/ getauffet/ vnd weil sie Stein vnd Kalck hetten/ daß sie wol köndten eine newe Kirche auff bawen/ die Abgöttische Kirche eingerissen/ vnd ei- ne newe auff seinen eygenen Vnkosten auffgebawet/ auch den Grafen Wizlaffen auff der Kirchweihe da- hin erbeten/ daß er alle Christen vnd Vnchristen/ so er in den nähisten Dähnischen Kriegen gefangen het- te/ loß gab/ vnd auff freyen Fuß stellete. Allhie
Das Ander Buch/ Wartißlaff vnd Biſchoff Otto ſelbſt auff Wolgaſt/vnd ſtillen mit jhrer Kegenwart den Tumult: Doch da ſie in dem Tempel Herveits/ der bey jhnen uͤber den Krieg zu gebieten hatte/ wie Baroveit uͤber die Kauffmanſchafft/ einen Chriſten finden/ erregen ſie auffs newe einen Auffruhr. Der Chriſt aber ergreif- fet einen verguͤldeten Schild/ den ſonſt niemand we- gen vermeyneter Heiligkeit deſſelben/ als der Pris- ſter zu Kriegeszeiten/ anruͤhren muſte/ vnd ſchuͤtzet ſich damit wider den Anfall des wuͤtenden Volckes. Welches deñ alßfort ſeinem Heiligthumb weichet/ vnd alſo demſelben/ den ſie ſonſt toͤdten wolten/ zuent- fliehen/ Raum machet. Endlich wird auch zu Wolgaſt die Chriſtliche Lehre uͤberall angenommen/ vnd hat der Biſchoff es nicht fuͤr rathſam geachtet/ den Heyd- niſchen Tempel/ weil er faͤſte gebawet war/ abzubre- chen/ ſondern hat jhn zum Chriſtlichen Gebrauch ge- weihet/ vnnd Johannem einen Prieſter darinnen be- ſtellet. Auch hat er ferners durch die Predigt des Goͤttlichen Wortes/ die er durch ſeine Prieſter treiben ließ/ Großwin/ Daͤm̃in/ Loyz/ Treptow an der Tollen- ſe/ alt Stargard/ Guͤſtrow/ vnd andere Oerter bekeh- ret; Perſoͤhnlich aber hat er ſich nach Guͤtzkow bege- ben/ daſelbſt gelehret/ getauffet/ vnd weil ſie Stein vñ Kalck hetten/ daß ſie wol koͤndten eine newe Kirche auff bawen/ die Abgoͤttiſche Kirche eingeriſſen/ vnd ei- ne newe auff ſeinen eygenen Vnkoſten auffgebawet/ auch den Grafen Wizlaffen auff der Kirchweihe da- hin erbeten/ daß er alle Chriſten vnd Vnchriſten/ ſo er in den naͤhiſten Daͤhniſchen Kriegen gefangen het- te/ loß gab/ vnd auff freyen Fuß ſtellete. Allhie
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Das Ander Buch/
Wartißlaff vnd Biſchoff Otto ſelbſt auff Wolgaſt/
vnd ſtillen mit jhrer Kegenwart den Tumult: Doch
da ſie in dem Tempel Herveits/ der bey jhnen uͤber
den Krieg zu gebieten hatte/ wie Baroveit uͤber die
Kauffmanſchafft/ einen Chriſten finden/ erregen ſie
auffs newe einen Auffruhr. Der Chriſt aber ergreif-
fet einen verguͤldeten Schild/ den ſonſt niemand we-
gen vermeyneter Heiligkeit deſſelben/ als der Pris-
ſter zu Kriegeszeiten/ anruͤhren muſte/ vnd ſchuͤtzet
ſich damit wider den Anfall des wuͤtenden Volckes.
Welches deñ alßfort ſeinem Heiligthumb weichet/
vnd alſo demſelben/ den ſie ſonſt toͤdten wolten/ zuent-
fliehen/ Raum machet. Endlich wird auch zu Wolgaſt
die Chriſtliche Lehre uͤberall angenommen/ vnd hat
der Biſchoff es nicht fuͤr rathſam geachtet/ den Heyd-
niſchen Tempel/ weil er faͤſte gebawet war/ abzubre-
chen/ ſondern hat jhn zum Chriſtlichen Gebrauch ge-
weihet/ vnnd Johannem einen Prieſter darinnen be-
ſtellet. Auch hat er ferners durch die Predigt des
Goͤttlichen Wortes/ die er durch ſeine Prieſter treiben
ließ/ Großwin/ Daͤm̃in/ Loyz/ Treptow an der Tollen-
ſe/ alt Stargard/ Guͤſtrow/ vnd andere Oerter bekeh-
ret; Perſoͤhnlich aber hat er ſich nach Guͤtzkow bege-
ben/ daſelbſt gelehret/ getauffet/ vnd weil ſie Stein vñ
Kalck hetten/ daß ſie wol koͤndten eine newe Kirche
auff bawen/ die Abgoͤttiſche Kirche eingeriſſen/ vnd ei-
ne newe auff ſeinen eygenen Vnkoſten auffgebawet/
auch den Grafen Wizlaffen auff der Kirchweihe da-
hin erbeten/ daß er alle Chriſten vnd Vnchriſten/ ſo
er in den naͤhiſten Daͤhniſchen Kriegen gefangen het-
te/ loß gab/ vnd auff freyen Fuß ſtellete.
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Zitationshilfe: | Micraelius, Johann: Ander Buch Deß Alten Wendischen Pommerlandes. Bd. 2. Stettin, 1639, S. 238. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/micraelius_pommernland02_1639/118>, abgerufen am 28.07.2024. |