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Micraelius, Johann: Erstes Buch Deß Alten Pommer-Landes. Bd. 1. Stettin, 1639.

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Das Erste Buch/
oder die Erd Mutter nach Heydnischer weise geehret/
vnd von derselben vorgegeben/ das sie zu gewisser Zeit
sich vnter den Menschen befünde/ vnd auff jhre Sachen
achtung hette. Jhre Götzenbilde/ spricht Tacitus/
ward jmmerfort in einem heiligen Walde auff einem
Wagen behalten/ vnd fleissig mit Kleidern verhüllet/
Vnd müste es Niemand als jhre Priester anrühren.
Vnd wann derselbe merckete/ das der Geist sich bey dem
Bilde wolte finden lassen/ so spannete er mit grosser Ehr-
erbietung zwo Kühe für den Wagen/ vnd lies dieselben
gehen/ wo sie hin wolten/ vnd an welchem Orte sie stille
stünden/ daselbst ward ein groß Fest angestellet/ vnd
müste Jederman frölich sein/ vnd alle Kriegesgedancken
an die Seyte setzen. Wann dann endlich der Priester
merckete/ das die Göttin gnugsamb an der Bey-
wohnung der Leute ersattiget/ wiederumb von jhnen
fahren wolte/ so brachte er das Götzenbild an ei-
nen abgelegenen See/ vnd badete es sampt dem Wa-
gen/ vnd den Kleidern/ damit es verhüllet war.

Von diesen vij. Völckern/ die die Fraw Hertha
auff besagte Manier geehret/ gehet Tacitus an die El-
be/ vnd Donaw hinan/ vnd erzehlet/ wie die Hermun-
durer/ die Nariscker/ die Meeren/ die Quaden oder
Schlesier zu seiner Zeit daselbst Ostwerts gewohnet/
vnd komptendlich durch die Länder/ da anjetzo die Po-
len wohnen/ aber vorzeiten die Marsinger/ Oser/ Burier
vnd Ligier sich auffhalten/ bey der Weyssel wieder her-
auff/ vnd saget/ dz hinter den Ligiern die Gothoner ge-
wohnet/ vnd vnter jhrer Herrschafft zwar jhre Freyheit
gehabt/ aber derselben doch mehr/ als andere Teut-
schen/ verbunden gewesen. Neben jhnen setzet er als-

fort

Das Erſte Buch/
oder die Erd Mutter nach Heydniſcher weiſe geehret/
vnd von derſelben vorgegeben/ das ſie zu gewiſſer Zeit
ſich vnter den Menſchen befuͤnde/ vñ auff jhre Sachen
achtung hette. Jhre Goͤtzenbilde/ ſpricht Tacitus/
ward jmmerfort in einem heiligen Walde auff einem
Wagen behalten/ vnd fleiſſig mit Kleidern verhuͤllet/
Vnd muͤſte es Niemand als jhre Prieſter anruͤhren.
Vnd wañ derſelbe merckete/ das der Geiſt ſich bey dem
Bilde wolte finden laſſen/ ſo ſpañete er mit groſſer Ehr-
erbietung zwo Kuͤhe fuͤr den Wagen/ vnd lies dieſelben
gehen/ wo ſie hin wolten/ vnd an welchem Orte ſie ſtille
ſtuͤnden/ daſelbſt ward ein groß Feſt angeſtellet/ vnd
muͤſte Jederman froͤlich ſein/ vñ alle Kriegesgedancken
an die Seyte ſetzen. Wann dann endlich der Prieſter
merckete/ das die Goͤttin gnugſamb an der Bey-
wohnung der Leute erſattiget/ wiederumb von jhnen
fahren wolte/ ſo brachte er das Goͤtzenbild an ei-
nen abgelegenen See/ vnd badete es ſampt dem Wa-
gen/ vnd den Kleidern/ damit es verhuͤllet war.

Von dieſen vij. Voͤlckern/ die die Fraw Hertha
auff beſagte Manier geehret/ gehet Tacitus an die El-
be/ vnd Donaw hinan/ vnd erzehlet/ wie die Hermun-
durer/ die Nariſcker/ die Meeren/ die Quaden oder
Schleſier zu ſeiner Zeit daſelbſt Oſtwerts gewohnet/
vnd komptendlich durch die Laͤnder/ da anjetzo die Po-
len wohnen/ aber vorzeitẽ die Marſinger/ Oſer/ Burier
vnd Ligier ſich auffhalten/ bey der Weyſſel wieder her-
auff/ vnd ſaget/ dz hinter den Ligiern die Gothoner ge-
wohnet/ vñ vnter jhrer Herꝛſchafft zwar jhre Freyheit
gehabt/ aber derſelben doch mehr/ als andere Teut-
ſchen/ verbunden geweſen. Neben jhnen ſetzet er als-

fort
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[22/0080] Das Erſte Buch/ oder die Erd Mutter nach Heydniſcher weiſe geehret/ vnd von derſelben vorgegeben/ das ſie zu gewiſſer Zeit ſich vnter den Menſchen befuͤnde/ vñ auff jhre Sachen achtung hette. Jhre Goͤtzenbilde/ ſpricht Tacitus/ ward jmmerfort in einem heiligen Walde auff einem Wagen behalten/ vnd fleiſſig mit Kleidern verhuͤllet/ Vnd muͤſte es Niemand als jhre Prieſter anruͤhren. Vnd wañ derſelbe merckete/ das der Geiſt ſich bey dem Bilde wolte finden laſſen/ ſo ſpañete er mit groſſer Ehr- erbietung zwo Kuͤhe fuͤr den Wagen/ vnd lies dieſelben gehen/ wo ſie hin wolten/ vnd an welchem Orte ſie ſtille ſtuͤnden/ daſelbſt ward ein groß Feſt angeſtellet/ vnd muͤſte Jederman froͤlich ſein/ vñ alle Kriegesgedancken an die Seyte ſetzen. Wann dann endlich der Prieſter merckete/ das die Goͤttin gnugſamb an der Bey- wohnung der Leute erſattiget/ wiederumb von jhnen fahren wolte/ ſo brachte er das Goͤtzenbild an ei- nen abgelegenen See/ vnd badete es ſampt dem Wa- gen/ vnd den Kleidern/ damit es verhuͤllet war. Von dieſen vij. Voͤlckern/ die die Fraw Hertha auff beſagte Manier geehret/ gehet Tacitus an die El- be/ vnd Donaw hinan/ vnd erzehlet/ wie die Hermun- durer/ die Nariſcker/ die Meeren/ die Quaden oder Schleſier zu ſeiner Zeit daſelbſt Oſtwerts gewohnet/ vnd komptendlich durch die Laͤnder/ da anjetzo die Po- len wohnen/ aber vorzeitẽ die Marſinger/ Oſer/ Burier vnd Ligier ſich auffhalten/ bey der Weyſſel wieder her- auff/ vnd ſaget/ dz hinter den Ligiern die Gothoner ge- wohnet/ vñ vnter jhrer Herꝛſchafft zwar jhre Freyheit gehabt/ aber derſelben doch mehr/ als andere Teut- ſchen/ verbunden geweſen. Neben jhnen ſetzet er als- fort

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Zitationshilfe: Micraelius, Johann: Erstes Buch Deß Alten Pommer-Landes. Bd. 1. Stettin, 1639, S. 22. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/micraelius_pommernland01_1639/80>, abgerufen am 24.11.2024.