Meyfart, Johann Matthäus: Teutsche Rhetorica. Coburg, 1634.Das 19. Cap. der So lang der starcke Feind ausser der Charien-Mawren ist/ Vnd von deß Blutes Strom die Gruben haben frist. tismus. Charientismus ist zwar eine Spottre- Virgilius hat einen Bauren der spricht Wer
Das 19. Cap. der So lang der ſtarcke Feind auſſer der Charien-Mawren iſt/ Vnd von deß Blutes Strom die Gruben haben friſt. tiſmus. Charientiſmus iſt zwar eine Spottre- Virgilius hat einen Bauren der ſpricht Wer
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Das 19. Cap. der
So lang der ſtarcke Feind auſſer der
Mawren iſt/
Vnd von deß Blutes Strom die Gruben
haben friſt.
Charientiſmus iſt zwar eine Spottre-
de/ jedoch mit einer Hoͤffligkeit gezieret/
vnd iſt eben ſo viel als Aſteiſmus/ wenn man
es recht anſihet. Charis auff Griechiſch heiſ-
ſet Liebligkeit/ Hoͤffligkeit/ Huldreichheit/
Annehmligkeit: Vnd daher koͤmmet Cha-
rientiſmus. Aſteiſmus koͤmmet von ἄστυ,
welches eine Stadt heiſſet: Daher Aſte-
iſmus ſo viel als eine Stadthofrede. Zum
Exempel ſey Cicero/ der ſagete/ wenn er ſei-
neñ Eydam/ weil ſolcher klein an der Laͤnge
deß Leibes war/ ſahe: Wer hat meinen
Eydam an das Schwerdt gebunden?
Viel lauffen jetzunder/ wenn ſie nur ein zeit-
lang auff den hohen Schulen vmbgeſtuͤrt/
vnd die Sauffſtuben vnd Schwaͤrmplaͤtze
beſſer berreten/ als die Auditoꝛia in jhrem Vat-
terlande/ daß man ſagen moͤchte: Wer hat
jene kleine Zwerglein an die groſſe
Schwerdter gebunden?
Aſteiſmus.
Virgilius hat einen Bauren der ſpricht
alſo:
Wer
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