Meyfart, Johann Matthäus: Teutsche Rhetorica. Coburg, 1634.Das 10. Cap. der net hatte: es ist fortgefahren/ vnd hat ei-nen Kampff nach dem andern vberstan- den/ einen Sieg nach dem andern ge- wonnen/ einen Triumph nach dem an- dern gehalten/ eine Monarchey nach der andern gedempffet/ biß zuletzt die Römi- sche Herrschafft in stillem Friede von dem heiligen vnd vesten Capitol in der gantzen Welt sich vmbgesehen/ die Augen belu- stiget/ vnd vber seiner Glückseligkeit die die Sinne mit Verwunderung erfrewet. Allhier nennet der Redener das Römi- Vnerschro- cken Gemüt der Teutschen Es ist auch eine Synecdoche/ wenn der Ein Poet schreibet: So thete Pengeliren/ So thete Flegeliren So
Das 10. Cap. der net hatte: es iſt fortgefahren/ vnd hat ei-nen Kampff nach dem andern vberſtan- den/ einen Sieg nach dem andern ge- wonnen/ einen Triumph nach dem an- dern gehalten/ eine Monarchey nach der andern gedempffet/ biß zuletzt die Roͤmi- ſche Herꝛſchafft in ſtillem Friede von dem heiligen vnd veſten Capitol in der gantzen Welt ſich vmbgeſehen/ die Augen belu- ſtiget/ vnd vber ſeiner Gluͤckſeligkeit die die Sinne mit Verwunderung erfrewet. Allhier nennet der Redener das Roͤmi- Vnerſchro- cken Gemuͤt der Teutſchẽ Es iſt auch eine Synecdoche/ wenn der Ein Poet ſchreibet: So thete Pengeliren/ So thete Flegeliren So
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0130" n="110"/><fw place="top" type="header">Das 10. Cap. der</fw><lb/> net hatte: es iſt fortgefahren/ vnd hat ei-<lb/> nen Kampff nach dem andern vberſtan-<lb/> den/ einen Sieg nach dem andern ge-<lb/> wonnen/ einen Triumph nach dem an-<lb/> dern gehalten/ eine Monarchey nach der<lb/> andern gedempffet/ biß zuletzt die Roͤmi-<lb/> ſche Herꝛſchafft in ſtillem Friede von dem<lb/> heiligen vnd veſten Capitol in der gantzen<lb/> Welt ſich vmbgeſehen/ die Augen belu-<lb/> ſtiget/ vnd vber ſeiner Gluͤckſeligkeit die<lb/> die Sinne mit Verwunderung erfrewet.</p><lb/> <p>Allhier nennet der Redener das Roͤmi-<lb/> ſche Volck/ vnd verſtehet doch nur den<lb/> Rath/ die Kriegsfuͤrſten/ vnd die Solda-<lb/> ten.</p><lb/> <note place="left">6.<lb/> Vnerſchro-<lb/> cken Gemuͤt<lb/> der Teutſchẽ</note> <p>Es iſt auch eine Synecdoche/ wenn der<lb/> Redener ſaget: Die alten Teutſchen haben<lb/> nichts gefuͤrchtet/ als das etwa der Himmel<lb/> vber ſie fallen moͤchte. Dann die einfaͤlti-<lb/> gen Teutſchen haben einen Theil deß Him-<lb/> mels verſtanden.</p><lb/> <p> <hi rendition="#c">Ein Poet ſchreibet:</hi> </p><lb/> <lg type="poem"> <l> <hi rendition="#fr">So thete Pengeliren/</hi> </l><lb/> <l> <hi rendition="#fr">So thete Flegeliren</hi> </l><lb/> <fw place="bottom" type="catch"> <hi rendition="#fr">So</hi> </fw><lb/> </lg> </div> </body> </text> </TEI> [110/0130]
Das 10. Cap. der
net hatte: es iſt fortgefahren/ vnd hat ei-
nen Kampff nach dem andern vberſtan-
den/ einen Sieg nach dem andern ge-
wonnen/ einen Triumph nach dem an-
dern gehalten/ eine Monarchey nach der
andern gedempffet/ biß zuletzt die Roͤmi-
ſche Herꝛſchafft in ſtillem Friede von dem
heiligen vnd veſten Capitol in der gantzen
Welt ſich vmbgeſehen/ die Augen belu-
ſtiget/ vnd vber ſeiner Gluͤckſeligkeit die
die Sinne mit Verwunderung erfrewet.
Allhier nennet der Redener das Roͤmi-
ſche Volck/ vnd verſtehet doch nur den
Rath/ die Kriegsfuͤrſten/ vnd die Solda-
ten.
Es iſt auch eine Synecdoche/ wenn der
Redener ſaget: Die alten Teutſchen haben
nichts gefuͤrchtet/ als das etwa der Himmel
vber ſie fallen moͤchte. Dann die einfaͤlti-
gen Teutſchen haben einen Theil deß Him-
mels verſtanden.
Ein Poet ſchreibet:
So thete Pengeliren/
So thete Flegeliren
So
Suche im WerkInformationen zum Werk
Download dieses Werks
XML (TEI P5) ·
HTML ·
Text Metadaten zum WerkTEI-Header · CMDI · Dublin Core Ansichten dieser Seite
Voyant Tools
|
URL zu diesem Werk: | https://www.deutschestextarchiv.de/meyfart_rhetorica_1634 |
URL zu dieser Seite: | https://www.deutschestextarchiv.de/meyfart_rhetorica_1634/130 |
Zitationshilfe: | Meyfart, Johann Matthäus: Teutsche Rhetorica. Coburg, 1634, S. 110. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/meyfart_rhetorica_1634/130>, abgerufen am 26.07.2024. |