Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605.

Bild:
<< vorherige Seite

vnd ruffe zu Gott/ in dem namen Jesu Christ/ der
wird dich auß dieser gegenwerdigen noth erretten/
vnd von dieser bösen geselschafft/ daß sie dir nichts
werden ahn haben/ loß vnd ledig machen/ hat also an-
gefangen zu beten/ aber in solchen schrecken sich nit wol
besinnen können. Da hat jm der man im weisen kittel
helffen beten/ vnd gesagt/ wie dz er heute den abent ei-
nen todschlag gehindert/ dem er vorkommen vnd ver-
hütet hette/ in dem daß er seinen gast mit jm anheim
geführet hette/ den so er were bey den andern blieben/
were noch den abend ein todschlag geschehen. Vnd dz
sey auch zun theil ein vrsach/ darumm diese geselschafft
jhn für andern anfechten vnd so hart zu setzen:

Da er aber von jm hat wollen scheiden/ hat er jhm
zuvor gesagt/ wie sie vbel mit jm vmbgehen/ jn pla-
gen vnd martern wurden/ er solt seines gebets war-
ten/ mit demselbigen fleissig anhalten/ mit jhnen nit
trincken/ sich auch nit vmbsehen/ bey verlust seines
lebens/ Gott der allmechtige wurde jhm bey stehen
vnd erretten durch seinen lieben Sohn Jesun Chri-
stum. Solches aber seiner errettung solte jm dieses
ein warzeichen seyn/ als bald der Haan zum ersten
mal krehen wird würden sie jhn verlassen/ vnd sich
alle von jhm verliehren. Weiter hat er jhn auch zur
busse vermahnet/ vnd besserung deß lebens anzufa-
ben/ insonderheit aber/ daß er sich hinfürter fur dem
Viehischen vnd vnmenschlichen laster/ deß fressens
vnd Sauffens auch für Fluchen vnnd schweren
bey Gottes Marter vnd wunden hütten solte. Vnd
letztlich/ als zu einen valete/ ernstlich befohlen/ auff
den Morgenden tag/ ohne einige verhinderung
zur Beicht vnnd GOttes Tisch zu gehen/ vnd sol-
te dieses alles/ wie es jhm ergangen/ seinen zech-
gesellen/ vermelden vnd sagen/ daß sie in zeiten/
ehe sie der gerechte vnnd schreckliche zorn GOt-
tes vberfallen möchte/ von jhrem rohen Gottlosen

wesen

vnd ruffe zu Gott/ in dem namen Jeſu Chriſt/ der
wird dich auß dieſer gegenwerdigen noth erretten/
vnd von dieſer boͤſen geſelſchafft/ daß ſie dir nichts
werden ahn haben/ loß vñ ledig machẽ/ hat alſo an-
gefãgen zu beten/ aber in ſolchẽ ſchrecken ſich nit wol
beſinnen koͤñen. Da hat jm der man im weiſen kittel
helffen beten/ vñ geſagt/ wie dz er heute den abent ei-
nen todſchlag gehindert/ dem er vorkom̃en vnd ver-
huͤtet hette/ in dem daß er ſeinen gaſt mit jm anheim
gefuͤhret hette/ dẽ ſo er were bey den andern blieben/
were noch den abend ein todſchlag geſchehen. Vñ dz
ſey auch zũ theil ein vrſach/ darum̃ dieſe geſelſchafft
jhn fuͤr andern anfechten vnd ſo hart zu ſetzen:

Da er aber von jm hat wollen ſcheiden/ hat er jhm
zuvor geſagt/ wie ſie vbel mit jm vmbgehen/ jn pla-
gen vnd martern wurden/ er ſolt ſeines gebets war-
ten/ mit demſelbigen fleiſſig anhalten/ mit jhnen nit
trincken/ ſich auch nit vmbſehen/ bey verluſt ſeines
lebens/ Gott der allmechtige wurde jhm bey ſtehen
vnd erretten durch ſeinen lieben Sohn Jeſũ Chri-
ſtum. Solches aber ſeiner errettung ſolte jm dieſes
ein warzeichen ſeyn/ als bald der Haan zum erſten
mal krehen wird wuͤrden ſie jhn verlaſſen/ vnd ſich
alle von jhm verliehren. Weiter hat er jhn auch zur
buſſe vermahnet/ vnd beſſerung deß lebens anzufa-
ben/ inſonderheit aber/ daß er ſich hinfuͤrter fůr dem
Viehiſchen vnd vnmenſchlichen laſter/ deß freſſens
vnd Sauffens auch fuͤr Fluchen vnnd ſchweren
bey Gottes Marter vnd wunden huͤtten ſolte. Vñ
letztlich/ als zu einen valete/ ernſtlich befohlen/ auff
den Morgenden tag/ ohne einige verhinderung
zur Beicht vnnd GOttes Tiſch zu gehen/ vnd ſol-
te dieſes alles/ wie es jhm ergangen/ ſeinen zech-
geſellen/ vermelden vnd ſagen/ daß ſie in zeiten/
ehe ſie der gerechte vnnd ſchreckliche zorn GOt-
tes vberfallen moͤchte/ von jhrem rohen Gottloſen

weſen
<TEI>
  <text>
    <body>
      <div n="1">
        <p><pb facs="#f0083" n="79"/>
vnd ruffe zu Gott/ in dem namen Je&#x017F;u Chri&#x017F;t/ der<lb/>
wird dich auß die&#x017F;er gegenwerdigen noth erretten/<lb/>
vnd von die&#x017F;er bo&#x0364;&#x017F;en ge&#x017F;el&#x017F;chafft/ daß &#x017F;ie dir nichts<lb/>
werden ahn haben/ loß vn&#x0303; ledig mache&#x0303;/ hat al&#x017F;o an-<lb/>
gefa&#x0303;gen zu beten/ aber in &#x017F;olche&#x0303; &#x017F;chrecken &#x017F;ich nit wol<lb/>
be&#x017F;innen ko&#x0364;n&#x0303;en. Da hat jm der man im wei&#x017F;en kittel<lb/>
helffen beten/ vn&#x0303; ge&#x017F;agt/ wie dz er heute den abent ei-<lb/>
nen tod&#x017F;chlag gehindert/ dem er vorkom&#x0303;en vnd ver-<lb/>
hu&#x0364;tet hette/ in dem daß er &#x017F;einen ga&#x017F;t mit jm anheim<lb/>
gefu&#x0364;hret hette/ de&#x0303; &#x017F;o er were bey den andern blieben/<lb/>
were noch den abend ein tod&#x017F;chlag ge&#x017F;chehen. Vn&#x0303; dz<lb/>
&#x017F;ey auch zu&#x0303; theil ein vr&#x017F;ach/ darum&#x0303; die&#x017F;e ge&#x017F;el&#x017F;chafft<lb/>
jhn fu&#x0364;r andern anfechten vnd &#x017F;o hart zu &#x017F;etzen:</p><lb/>
        <p>Da er aber von jm hat wollen &#x017F;cheiden/ hat er jhm<lb/>
zuvor ge&#x017F;agt/ wie &#x017F;ie vbel mit jm vmbgehen/ jn pla-<lb/>
gen vnd martern wurden/ er &#x017F;olt &#x017F;eines gebets war-<lb/>
ten/ mit dem&#x017F;elbigen flei&#x017F;&#x017F;ig anhalten/ mit jhnen nit<lb/>
trincken/ &#x017F;ich auch nit vmb&#x017F;ehen/ bey verlu&#x017F;t &#x017F;eines<lb/>
lebens/ Gott der allmechtige wurde jhm bey &#x017F;tehen<lb/>
vnd erretten durch &#x017F;einen lieben Sohn Je&#x017F;u&#x0303; Chri-<lb/>
&#x017F;tum. Solches aber &#x017F;einer errettung &#x017F;olte jm die&#x017F;es<lb/>
ein warzeichen &#x017F;eyn/ als bald der Haan zum er&#x017F;ten<lb/>
mal krehen wird wu&#x0364;rden &#x017F;ie jhn verla&#x017F;&#x017F;en/ vnd &#x017F;ich<lb/>
alle von jhm verliehren. Weiter hat er jhn auch zur<lb/>
bu&#x017F;&#x017F;e vermahnet/ vnd be&#x017F;&#x017F;erung deß lebens anzufa-<lb/>
ben/ in&#x017F;onderheit aber/ daß er &#x017F;ich hinfu&#x0364;rter f&#x016F;r dem<lb/>
Viehi&#x017F;chen vnd vnmen&#x017F;chlichen la&#x017F;ter/ deß fre&#x017F;&#x017F;ens<lb/>
vnd Sauffens auch fu&#x0364;r Fluchen vnnd &#x017F;chweren<lb/>
bey Gottes Marter vnd wunden hu&#x0364;tten &#x017F;olte. Vn&#x0303;<lb/>
letztlich/ als zu einen valete/ ern&#x017F;tlich befohlen/ auff<lb/>
den Morgenden tag/ ohne einige verhinderung<lb/>
zur Beicht vnnd GOttes Ti&#x017F;ch zu gehen/ vnd &#x017F;ol-<lb/>
te die&#x017F;es alles/ wie es jhm ergangen/ &#x017F;einen zech-<lb/>
ge&#x017F;ellen/ vermelden vnd &#x017F;agen/ daß &#x017F;ie in zeiten/<lb/>
ehe &#x017F;ie der gerechte vnnd &#x017F;chreckliche zorn GOt-<lb/>
tes vberfallen mo&#x0364;chte/ von jhrem rohen Gottlo&#x017F;en<lb/>
<fw place="bottom" type="catch">we&#x017F;en</fw><lb/></p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[79/0083] vnd ruffe zu Gott/ in dem namen Jeſu Chriſt/ der wird dich auß dieſer gegenwerdigen noth erretten/ vnd von dieſer boͤſen geſelſchafft/ daß ſie dir nichts werden ahn haben/ loß vñ ledig machẽ/ hat alſo an- gefãgen zu beten/ aber in ſolchẽ ſchrecken ſich nit wol beſinnen koͤñen. Da hat jm der man im weiſen kittel helffen beten/ vñ geſagt/ wie dz er heute den abent ei- nen todſchlag gehindert/ dem er vorkom̃en vnd ver- huͤtet hette/ in dem daß er ſeinen gaſt mit jm anheim gefuͤhret hette/ dẽ ſo er were bey den andern blieben/ were noch den abend ein todſchlag geſchehen. Vñ dz ſey auch zũ theil ein vrſach/ darum̃ dieſe geſelſchafft jhn fuͤr andern anfechten vnd ſo hart zu ſetzen: Da er aber von jm hat wollen ſcheiden/ hat er jhm zuvor geſagt/ wie ſie vbel mit jm vmbgehen/ jn pla- gen vnd martern wurden/ er ſolt ſeines gebets war- ten/ mit demſelbigen fleiſſig anhalten/ mit jhnen nit trincken/ ſich auch nit vmbſehen/ bey verluſt ſeines lebens/ Gott der allmechtige wurde jhm bey ſtehen vnd erretten durch ſeinen lieben Sohn Jeſũ Chri- ſtum. Solches aber ſeiner errettung ſolte jm dieſes ein warzeichen ſeyn/ als bald der Haan zum erſten mal krehen wird wuͤrden ſie jhn verlaſſen/ vnd ſich alle von jhm verliehren. Weiter hat er jhn auch zur buſſe vermahnet/ vnd beſſerung deß lebens anzufa- ben/ inſonderheit aber/ daß er ſich hinfuͤrter fůr dem Viehiſchen vnd vnmenſchlichen laſter/ deß freſſens vnd Sauffens auch fuͤr Fluchen vnnd ſchweren bey Gottes Marter vnd wunden huͤtten ſolte. Vñ letztlich/ als zu einen valete/ ernſtlich befohlen/ auff den Morgenden tag/ ohne einige verhinderung zur Beicht vnnd GOttes Tiſch zu gehen/ vnd ſol- te dieſes alles/ wie es jhm ergangen/ ſeinen zech- geſellen/ vermelden vnd ſagen/ daß ſie in zeiten/ ehe ſie der gerechte vnnd ſchreckliche zorn GOt- tes vberfallen moͤchte/ von jhrem rohen Gottloſen weſen

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde gemäß den DTA-Transkriptionsrichtlinien im Double-Keying-Verfahren von Nicht-Muttersprachlern erfasst und in XML/TEI P5 nach DTA-Basisformat kodiert.




Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/83
Zitationshilfe: Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605, S. 79. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/83>, abgerufen am 25.11.2024.