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Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605.

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etlichen Monaten fante/ sintemal sie ein Jung
Tochter gebar/ daß also die vier Söhnlein ein
Schwesterlein bekamen.

D. Lavaterus de spectris, part.
1. cap.
4.

Es begibt sich offtmals/ daß nit allein kurtzweili-
ge sondern auch böse leuth jre Kleidung verändern/
vnd andern schrecken einjagen. Diß ist bey etlichen
gemein/ daß sie Jahrszeit sich verstehen/ vnnd den
Kindern ein forcht einjagen/ damit sie arbeiten/ vnd
jhren Eltern möchten desto mehr gehorsamb seyn/
wenden für/ es seyen Gespenß/ Butzenmänner/
meinen also die Kinder anders nicht/ dann dem sey
also/ vnnd forchten sich sehr. Aber es ist nicht all-
weg die Kinder solcher gestalt in forcht zu bringen
rethsamb. Dan sie fallen vielmals auß forcht vnnd
schrecken in beschwerliche schwachheiten/ bißweilen
erschrecken sie auch im schlaff/ fangen an zu schreien
vnd zu ruffen. Salomon lehret/ wann die Kinder nit
thun wöllen/ was sie schuldig sind/ daß man sie
als dan mit der Ruthen züchtigen solte/ vnd jhn al-
so ein forcht ein jagen: Er sagt nicht/ mann soll sie
bereden/ der Butzenman/ Fraw Holl/ vnd dergleichen
wöll sie fressen. Bißweilen zihen kurtzweilige Jun-
ge Gesellen Teufels Kleidung an/ oder hengen weise
dücher vmb sich/ andere damit zuerschrecken/ wan
solchs einfeltige leut sehen/ meinen sie anders nit es
seyen böse Geister oder Gespenß/ doch ists nit alweg
rathsamb/ ander Leuth erzelter massen zuerschre-
cken: Dan wie vbel solches vielen außgangen das
bezeugen viel Exempel. Die Junge Gesellen/ so mit
ein ander reisen/ pflegen des nachts ein Seyl an die
Bethladen zu spannen/ oder krichen vnder das Bet/
vnd wöllen andere erschrecken. Zu Zurich haben etli-
che lustige junge Gesellen vff den Kirchhof die Kleider
verändert/ vnnd haben get autzet/ einer aber vnder

jhnen
S iiij

etlichen Monaten fante/ ſintemal ſie ein Jung
Tochter gebar/ daß alſo die vier Soͤhnlein ein
Schweſterlein bekamen.

D. Lavaterus de ſpectris, part.
1. cap.
4.

Es begibt ſich offtmals/ daß nit allein kurtzweili-
ge ſondern auch boͤſe leuth jre Kleidung veraͤndern/
vnd andern ſchrecken einjagen. Diß iſt bey etlichen
gemein/ daß ſie Jahrszeit ſich verſtehen/ vnnd den
Kindern ein forcht einjagen/ damit ſie arbeitẽ/ vnd
jhren Eltern moͤchten deſto mehr gehorſamb ſeyn/
wenden fuͤr/ es ſeyen Geſpenß/ Butzenmaͤnner/
meinen alſo die Kinder anders nicht/ dann dem ſey
alſo/ vnnd forchten ſich ſehr. Aber es iſt nicht all-
weg die Kinder ſolcher geſtalt in forcht zu bringen
rethſamb. Dan ſie fallen vielmals auß forcht vnnd
ſchrecken in beſchwerliche ſchwachheiten/ bißweilen
erſchrecken ſie auch im ſchlaff/ fangen an zu ſchreien
vnd zu ruffen. Salomon lehret/ wann die Kinder nit
thun woͤllen/ was ſie ſchuldig ſind/ daß man ſie
als dan mit der Ruthen zuͤchtigen ſolte/ vnd jhn al-
ſo ein forcht ein jagen: Er ſagt nicht/ mann ſoll ſie
bereden/ der Butzenman/ Fraw Holl/ vnd dergleichẽ
woͤll ſie freſſen. Bißweilen zihen kurtzweilige Jun-
ge Geſellen Teufels Kleidung an/ oder hengẽ weiſe
duͤcher vmb ſich/ andere damit zuerſchrecken/ wan
ſolchs einfeltige leut ſehen/ meinen ſie anders nit es
ſeyen boͤſe Geiſter oder Geſpenß/ doch iſts nit alweg
rathſamb/ ander Leuth erzelter maſſen zuerſchre-
cken: Dan wie vbel ſolches vielen außgangen das
bezeugen viel Exempel. Die Junge Geſellen/ ſo mit
ein ander reiſen/ pflegen des nachts ein Seyl an die
Bethladen zu ſpannen/ oder krichen vnder das Bet/
vnd woͤllen andere erſchrecken. Zu Zurich habẽ etli-
che luſtige junge Geſellẽ vff dẽ Kirchhof die Kleider
veraͤndert/ vnnd haben get autzet/ einer aber vnder

jhnen
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[257/0283] etlichen Monaten fante/ ſintemal ſie ein Jung Tochter gebar/ daß alſo die vier Soͤhnlein ein Schweſterlein bekamen. D. Lavaterus de ſpectris, part. 1. cap. 4. Es begibt ſich offtmals/ daß nit allein kurtzweili- ge ſondern auch boͤſe leuth jre Kleidung veraͤndern/ vnd andern ſchrecken einjagen. Diß iſt bey etlichen gemein/ daß ſie Jahrszeit ſich verſtehen/ vnnd den Kindern ein forcht einjagen/ damit ſie arbeitẽ/ vnd jhren Eltern moͤchten deſto mehr gehorſamb ſeyn/ wenden fuͤr/ es ſeyen Geſpenß/ Butzenmaͤnner/ meinen alſo die Kinder anders nicht/ dann dem ſey alſo/ vnnd forchten ſich ſehr. Aber es iſt nicht all- weg die Kinder ſolcher geſtalt in forcht zu bringen rethſamb. Dan ſie fallen vielmals auß forcht vnnd ſchrecken in beſchwerliche ſchwachheiten/ bißweilen erſchrecken ſie auch im ſchlaff/ fangen an zu ſchreien vnd zu ruffen. Salomon lehret/ wann die Kinder nit thun woͤllen/ was ſie ſchuldig ſind/ daß man ſie als dan mit der Ruthen zuͤchtigen ſolte/ vnd jhn al- ſo ein forcht ein jagen: Er ſagt nicht/ mann ſoll ſie bereden/ der Butzenman/ Fraw Holl/ vnd dergleichẽ woͤll ſie freſſen. Bißweilen zihen kurtzweilige Jun- ge Geſellen Teufels Kleidung an/ oder hengẽ weiſe duͤcher vmb ſich/ andere damit zuerſchrecken/ wan ſolchs einfeltige leut ſehen/ meinen ſie anders nit es ſeyen boͤſe Geiſter oder Geſpenß/ doch iſts nit alweg rathſamb/ ander Leuth erzelter maſſen zuerſchre- cken: Dan wie vbel ſolches vielen außgangen das bezeugen viel Exempel. Die Junge Geſellen/ ſo mit ein ander reiſen/ pflegen des nachts ein Seyl an die Bethladen zu ſpannen/ oder krichen vnder das Bet/ vnd woͤllen andere erſchrecken. Zu Zurich habẽ etli- che luſtige junge Geſellẽ vff dẽ Kirchhof die Kleider veraͤndert/ vnnd haben get autzet/ einer aber vnder jhnen S iiij

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Zitationshilfe: Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605, S. 257. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/283>, abgerufen am 24.11.2024.