Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605.jetzt starb jhm ein Pferd/ morgen sonst ein stück Terent. in Adelph. Act. 3. Scen. 4. Ein jeder soll anderer Leut Leben vnnd Wa[n]- Quid iuuat humanos nosse & voluere casus, Das ist/ Was hülffts/ wann du lang der Menschen Fäll
jetzt ſtarb jhm ein Pferd/ morgen ſonſt ein ſtuͤck Terent. in Adelph. Act. 3. Scen. 4. Ein jeder ſoll anderer Leut Leben vnnd Wa[n]- Quid iuuat humanos noſſe & voluere caſus, Das iſt/ Was huͤlffts/ wann du lang der Menſchen Faͤll
<TEI> <text> <body> <div n="1"> <p><pb facs="#f0236" n="212"/> jetzt ſtarb jhm ein Pferd/ morgen ſonſt ein ſtuͤck<lb/> Viehs/ vnnd kam alſo ein Vngluͤck nach dem an-<lb/> dern. Letztlich/ ſo gehet er in Wald Holtz zu holen:<lb/> Da er nun auff den Wagen ſteiget/ den er voll<lb/> Holtz geladen hatte/ kompt die Goͤttliche Raach<lb/> vber jhn/ daß er mit dem Wagen vmbfellet/ kompt<lb/> vnder das gehoͤltz/ welche jhm den Leib hin vnd wi-<lb/> der zerknirſchen/ daß man jhn alſo vor todt heim<lb/> traͤgt. Den andern tag gibt er mit groſſem ſchmer-<lb/> tzen Leibs vnd der Seelen (dann das boͤß Gewiſ-<lb/> ſen brach an) den Geiſt auff.</p><lb/> <p> <hi rendition="#c"> <hi rendition="#aq">Terent. in Adelph. Act. 3. Scen.</hi> <hi rendition="#i">4.</hi> </hi> </p><lb/> <p>Ein jeder ſoll anderer Leut Leben vnnd Wa<supplied>n</supplied>-<lb/> del gleich als in einem Spiegel beſchawen/ vnd ein<lb/> Exempel darab nemen. Wie viel Soͤhne werden<lb/> heutiges tags gefunden/ die luſt vnnd freud haben<lb/> jhre Eltern in Bekuͤmmernuß zu fuͤhren/ vnnd ohn<lb/> jhrn Rath/ vorwiſſen vnd Verwilligung ſich in<lb/> Eheſtandt zu geben? Es iſt leyder dahin kommen/<lb/> daß die Kinder thun was jhnen beliebet/ ohn alle<lb/> Gottesforcht vnd ſchew. Aber Gott der Gerechte<lb/> Richter vnd Recher aller Laſter/ welcher wil daß<lb/> man die Eltern ehren/ lieb vnnd werth haben ſoll/<lb/> wirdt ſolche widerſpenſtige vnd halßſtarrige Kin-<lb/> der endlich vbel ſtraffen. Gott der leſſet ſeinen Zorn<lb/> bißweilen ruhen/ ſchuͤbt die Raach lang auff/ aber<lb/> endlich erſtattet er ſolche langmuͤtigkeit mit harter<lb/> ſtraff. Derwegen iſt der gluͤckſelig/ welcher durch<lb/> ander Leut ſchaden weiß wirdt. Daher dann auch<lb/> der Poet ſagt:</p><lb/> <cit> <quote> <hi rendition="#aq">Quid iuuat humanos noſſe & voluere caſus,<lb/> Si fugienda facis, & facienda fugis?</hi> </quote> </cit><lb/> <p> <hi rendition="#c">Das iſt/</hi> </p><lb/> <cit> <quote>Was huͤlffts/ wann du lang der Menſchen<lb/> <fw place="bottom" type="catch">Faͤll</fw><lb/></quote> </cit> </div> </body> </text> </TEI> [212/0236]
jetzt ſtarb jhm ein Pferd/ morgen ſonſt ein ſtuͤck
Viehs/ vnnd kam alſo ein Vngluͤck nach dem an-
dern. Letztlich/ ſo gehet er in Wald Holtz zu holen:
Da er nun auff den Wagen ſteiget/ den er voll
Holtz geladen hatte/ kompt die Goͤttliche Raach
vber jhn/ daß er mit dem Wagen vmbfellet/ kompt
vnder das gehoͤltz/ welche jhm den Leib hin vnd wi-
der zerknirſchen/ daß man jhn alſo vor todt heim
traͤgt. Den andern tag gibt er mit groſſem ſchmer-
tzen Leibs vnd der Seelen (dann das boͤß Gewiſ-
ſen brach an) den Geiſt auff.
Terent. in Adelph. Act. 3. Scen. 4.
Ein jeder ſoll anderer Leut Leben vnnd Wan-
del gleich als in einem Spiegel beſchawen/ vnd ein
Exempel darab nemen. Wie viel Soͤhne werden
heutiges tags gefunden/ die luſt vnnd freud haben
jhre Eltern in Bekuͤmmernuß zu fuͤhren/ vnnd ohn
jhrn Rath/ vorwiſſen vnd Verwilligung ſich in
Eheſtandt zu geben? Es iſt leyder dahin kommen/
daß die Kinder thun was jhnen beliebet/ ohn alle
Gottesforcht vnd ſchew. Aber Gott der Gerechte
Richter vnd Recher aller Laſter/ welcher wil daß
man die Eltern ehren/ lieb vnnd werth haben ſoll/
wirdt ſolche widerſpenſtige vnd halßſtarrige Kin-
der endlich vbel ſtraffen. Gott der leſſet ſeinen Zorn
bißweilen ruhen/ ſchuͤbt die Raach lang auff/ aber
endlich erſtattet er ſolche langmuͤtigkeit mit harter
ſtraff. Derwegen iſt der gluͤckſelig/ welcher durch
ander Leut ſchaden weiß wirdt. Daher dann auch
der Poet ſagt:
Quid iuuat humanos noſſe & voluere caſus,
Si fugienda facis, & facienda fugis?
Das iſt/
Was huͤlffts/ wann du lang der Menſchen
Faͤll
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