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Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605.

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jetzt starb jhm ein Pferd/ morgen sonst ein stück
Viehs/ vnnd kam also ein Vnglück nach dem an-
dern. Letztlich/ so gehet er in Wald Holtz zu holen:
Da er nun auff den Wagen steiget/ den er voll
Holtz geladen hatte/ kompt die Göttliche Raach
vber jhn/ daß er mit dem Wagen vmbfellet/ kompt
vnder das gehöltz/ welche jhm den Leib hin vnd wi-
der zerknirschen/ daß man jhn also vor todt heim
trägt. Den andern tag gibt er mit grossem schmer-
tzen Leibs vnd der Seelen (dann das böß Gewis-
sen brach an) den Geist auff.

Terent. in Adelph. Act. 3. Scen. 4.

Ein jeder soll anderer Leut Leben vnnd Wa[n]-
del gleich als in einem Spiegel beschawen/ vnd ein
Exempel darab nemen. Wie viel Söhne werden
heutiges tags gefunden/ die lust vnnd freud haben
jhre Eltern in Bekümmernuß zu führen/ vnnd ohn
jhrn Rath/ vorwissen vnd Verwilligung sich in
Ehestandt zu geben? Es ist leyder dahin kommen/
daß die Kinder thun was jhnen beliebet/ ohn alle
Gottesforcht vnd schew. Aber Gott der Gerechte
Richter vnd Recher aller Laster/ welcher wil daß
man die Eltern ehren/ lieb vnnd werth haben soll/
wirdt solche widerspenstige vnd halßstarrige Kin-
der endlich vbel straffen. Gott der lesset seinen Zorn
bißweilen ruhen/ schübt die Raach lang auff/ aber
endlich erstattet er solche langmütigkeit mit harter
straff. Derwegen ist der glückselig/ welcher durch
ander Leut schaden weiß wirdt. Daher dann auch
der Poet sagt:

Quid iuuat humanos nosse & voluere casus,
Si fugienda facis, & facienda fugis?

Das ist/

Was hülffts/ wann du lang der Menschen
Fäll

jetzt ſtarb jhm ein Pferd/ morgen ſonſt ein ſtuͤck
Viehs/ vnnd kam alſo ein Vngluͤck nach dem an-
dern. Letztlich/ ſo gehet er in Wald Holtz zu holen:
Da er nun auff den Wagen ſteiget/ den er voll
Holtz geladen hatte/ kompt die Goͤttliche Raach
vber jhn/ daß er mit dem Wagen vmbfellet/ kompt
vnder das gehoͤltz/ welche jhm den Leib hin vnd wi-
der zerknirſchen/ daß man jhn alſo vor todt heim
traͤgt. Den andern tag gibt er mit groſſem ſchmer-
tzen Leibs vnd der Seelen (dann das boͤß Gewiſ-
ſen brach an) den Geiſt auff.

Terent. in Adelph. Act. 3. Scen. 4.

Ein jeder ſoll anderer Leut Leben vnnd Wa[n]-
del gleich als in einem Spiegel beſchawen/ vnd ein
Exempel darab nemen. Wie viel Soͤhne werden
heutiges tags gefunden/ die luſt vnnd freud haben
jhre Eltern in Bekuͤmmernuß zu fuͤhren/ vnnd ohn
jhrn Rath/ vorwiſſen vnd Verwilligung ſich in
Eheſtandt zu geben? Es iſt leyder dahin kommen/
daß die Kinder thun was jhnen beliebet/ ohn alle
Gottesforcht vnd ſchew. Aber Gott der Gerechte
Richter vnd Recher aller Laſter/ welcher wil daß
man die Eltern ehren/ lieb vnnd werth haben ſoll/
wirdt ſolche widerſpenſtige vnd halßſtarrige Kin-
der endlich vbel ſtraffen. Gott der leſſet ſeinen Zorn
bißweilen ruhen/ ſchuͤbt die Raach lang auff/ aber
endlich erſtattet er ſolche langmuͤtigkeit mit harter
ſtraff. Derwegen iſt der gluͤckſelig/ welcher durch
ander Leut ſchaden weiß wirdt. Daher dann auch
der Poet ſagt:

Quid iuuat humanos noſſe & voluere caſus,
Si fugienda facis, & facienda fugis?

Das iſt/

Was huͤlffts/ wann du lang der Menſchen
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[212/0236] jetzt ſtarb jhm ein Pferd/ morgen ſonſt ein ſtuͤck Viehs/ vnnd kam alſo ein Vngluͤck nach dem an- dern. Letztlich/ ſo gehet er in Wald Holtz zu holen: Da er nun auff den Wagen ſteiget/ den er voll Holtz geladen hatte/ kompt die Goͤttliche Raach vber jhn/ daß er mit dem Wagen vmbfellet/ kompt vnder das gehoͤltz/ welche jhm den Leib hin vnd wi- der zerknirſchen/ daß man jhn alſo vor todt heim traͤgt. Den andern tag gibt er mit groſſem ſchmer- tzen Leibs vnd der Seelen (dann das boͤß Gewiſ- ſen brach an) den Geiſt auff. Terent. in Adelph. Act. 3. Scen. 4. Ein jeder ſoll anderer Leut Leben vnnd Wan- del gleich als in einem Spiegel beſchawen/ vnd ein Exempel darab nemen. Wie viel Soͤhne werden heutiges tags gefunden/ die luſt vnnd freud haben jhre Eltern in Bekuͤmmernuß zu fuͤhren/ vnnd ohn jhrn Rath/ vorwiſſen vnd Verwilligung ſich in Eheſtandt zu geben? Es iſt leyder dahin kommen/ daß die Kinder thun was jhnen beliebet/ ohn alle Gottesforcht vnd ſchew. Aber Gott der Gerechte Richter vnd Recher aller Laſter/ welcher wil daß man die Eltern ehren/ lieb vnnd werth haben ſoll/ wirdt ſolche widerſpenſtige vnd halßſtarrige Kin- der endlich vbel ſtraffen. Gott der leſſet ſeinen Zorn bißweilen ruhen/ ſchuͤbt die Raach lang auff/ aber endlich erſtattet er ſolche langmuͤtigkeit mit harter ſtraff. Derwegen iſt der gluͤckſelig/ welcher durch ander Leut ſchaden weiß wirdt. Daher dann auch der Poet ſagt: Quid iuuat humanos noſſe & voluere caſus, Si fugienda facis, & facienda fugis? Das iſt/ Was huͤlffts/ wann du lang der Menſchen Faͤll

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Zitationshilfe: Melander, Otto: [Joco-seria] Das ander theil dieses Schimpff vnd Ernsts. Bd. 2. Lich, 1605, S. 212. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria02_1605/236>, abgerufen am 25.11.2024.