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Melander, Otto: Joco-seria Das ist Schimpff vnd Ernst. Bd. 1. Lich, 1605.

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wenn er selbst für schuldtbar erkannt würdt.
Vnd vnser Apostel Paulus will haben einen
solchen Bischoff der da vnsträfflich sey/ nicht
halstarrig/ nit zornig/ nicht ein Weinsauffer/
nicht ein Balger/ nicht geitzig/ sondern Gast-
frey/ tugentsam/ züchtig/ gerecht/ heilig/ me-
sig/ den was solten die Lehrer den zuhörern
nutz sein/ welche/ was sie mit wol Lehren
Bauwen/ dasselb mit schendlichem bösem
Leben zerstören? Welche mit jhrem Le-
ben vnnd wesen an tag geben/ als halten
sie das jenige nicht für war/ was sie andern
für halten? Mit was ansehen/ ja mit was
scham solte der Lehrer die laster straffen/
als nemlich Fressen/ Sauffen/ Geitz/ Hurerey
vnd der gleichen: Welcher zum offtermahl
truncken ja gar ein trunckenboltz ist/ nicht
allein der schwelgerey ergeben/ sonder dar-
ein gar ersoffen/ als ob kein Gottsfurcht bey
jhn sey/ der so geitzig/ daß er in allen schend
lichen sachen sein gewinst mit aller vngerech-
tigkeit sucht? Endlich der sich in seinem gan-
tzen Leben in Hurerey vnnd Ehebruch gewäl-
tzet/ daß er zweifelte/ ob er solche scham vnd
laster für Sündt halten solle.

Mann sihet/ leider/ Heutiges tags viel
Kirchen diener/ deren redt dem Leben
wunder zu wieder vnnd entgegen ist/ wie
Cicero von den Philosophen seiner zeit
redet: Welche/ daß sie sich für Lehrer
vnnd Meister des Lebens vnd der gebürli-
chen Ampter außgeben/ gleichwol in aller
gebürlichkeit vnd erbarem Leben schendlich
fehlen.

Welche wie eben Cicero recht vnd wol ge-
redt/ gleichfals schendlich jrren/ als so sich

einer
T ij

wenn er ſelbſt fuͤr ſchuldtbar erkannt wuͤrdt.
Vnd vnſer Apoſtel Paulus will haben einen
ſolchen Biſchoff der da vnſtraͤfflich ſey/ nicht
halſtarrig/ nit zornig/ nicht ein Weinſauffer/
nicht ein Balger/ nicht geitzig/ ſondern Gaſt-
frey/ tugentſam/ zuͤchtig/ gerecht/ heilig/ me-
ſig/ den was ſolten die Lehrer den zuhoͤrern
nutz ſein/ welche/ was ſie mit wol Lehren
Bauwen/ daſſelb mit ſchendlichem boͤſem
Leben zerſtoͤren? Welche mit jhrem Le-
ben vnnd weſen an tag geben/ als halten
ſie das jenige nicht fuͤr war/ was ſie andern
fuͤr halten? Mit was anſehen/ ja mit was
ſcham ſolte der Lehrer die laſter ſtraffen/
als nemlich Freſſen/ Sauffen/ Geitz/ Hurerey
vnd der gleichen: Welcher zum offtermahl
truncken ja gar ein trunckenboltz iſt/ nicht
allein der ſchwelgerey ergeben/ ſonder dar-
ein gar erſoffen/ als ob kein Gottsfurcht bey
jhn ſey/ der ſo geitzig/ daß er in allen ſchend
lichen ſachen ſein gewinſt mit aller vngerech-
tigkeit ſucht? Endlich der ſich in ſeinem gan-
tzen Leben in Hurerey vnnd Ehebruch gewaͤl-
tzet/ daß er zweifelte/ ob er ſolche ſcham vnd
laſter fuͤr Suͤndt halten ſolle.

Mann ſihet/ leider/ Heutiges tags viel
Kirchen diener/ deren redt dem Leben
wunder zu wieder vnnd entgegen iſt/ wie
Cicero von den Philoſophen ſeiner zeit
redet: Welche/ daß ſie ſich fuͤr Lehrer
vnnd Meiſter des Lebens vnd der gebuͤrli-
chen Ampter außgeben/ gleichwol in aller
gebuͤrlichkeit vnd erbarem Leben ſchendlich
fehlen.

Welche wie eben Cicero recht vnd wol ge-
redt/ gleichfals ſchendlich jrren/ als ſo ſich

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[275/0283] wenn er ſelbſt fuͤr ſchuldtbar erkannt wuͤrdt. Vnd vnſer Apoſtel Paulus will haben einen ſolchen Biſchoff der da vnſtraͤfflich ſey/ nicht halſtarrig/ nit zornig/ nicht ein Weinſauffer/ nicht ein Balger/ nicht geitzig/ ſondern Gaſt- frey/ tugentſam/ zuͤchtig/ gerecht/ heilig/ me- ſig/ den was ſolten die Lehrer den zuhoͤrern nutz ſein/ welche/ was ſie mit wol Lehren Bauwen/ daſſelb mit ſchendlichem boͤſem Leben zerſtoͤren? Welche mit jhrem Le- ben vnnd weſen an tag geben/ als halten ſie das jenige nicht fuͤr war/ was ſie andern fuͤr halten? Mit was anſehen/ ja mit was ſcham ſolte der Lehrer die laſter ſtraffen/ als nemlich Freſſen/ Sauffen/ Geitz/ Hurerey vnd der gleichen: Welcher zum offtermahl truncken ja gar ein trunckenboltz iſt/ nicht allein der ſchwelgerey ergeben/ ſonder dar- ein gar erſoffen/ als ob kein Gottsfurcht bey jhn ſey/ der ſo geitzig/ daß er in allen ſchend lichen ſachen ſein gewinſt mit aller vngerech- tigkeit ſucht? Endlich der ſich in ſeinem gan- tzen Leben in Hurerey vnnd Ehebruch gewaͤl- tzet/ daß er zweifelte/ ob er ſolche ſcham vnd laſter fuͤr Suͤndt halten ſolle. Mann ſihet/ leider/ Heutiges tags viel Kirchen diener/ deren redt dem Leben wunder zu wieder vnnd entgegen iſt/ wie Cicero von den Philoſophen ſeiner zeit redet: Welche/ daß ſie ſich fuͤr Lehrer vnnd Meiſter des Lebens vnd der gebuͤrli- chen Ampter außgeben/ gleichwol in aller gebuͤrlichkeit vnd erbarem Leben ſchendlich fehlen. Welche wie eben Cicero recht vnd wol ge- redt/ gleichfals ſchendlich jrren/ als ſo ſich einer T ij

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Zitationshilfe: Melander, Otto: Joco-seria Das ist Schimpff vnd Ernst. Bd. 1. Lich, 1605, S. 275. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/melander_jocoseria01_1605/283>, abgerufen am 24.11.2024.