Magirus, Johannes: Kurzer und gründlicher Gegenbericht, darinnen wider den falschen Bericht Doktor Marxen zum Lamm zu Heidelberg, erwiesen wird. Tübingen, 1592.tum. Praeterea Minister, aut legitime vocatus, aut certe in legitima Cathedra sedens. Signorum denique datio aut sumtio. Itaque vbi vel nullum, vel adulterinum est verbum, vel explicatio illi verbo adijcitur, quae fundamentum necessario tollat: Item vbi mere priuatus quispiam ministrat, vel figna aut non dantur aut non sumuntur, ibi Coena Domini nulla est, sed falsum prorsus, ac inane Coenae simulachtum. Secundi generis sunt, ipsa signorum materia, & nonnullorum rituum a Domino institutorum forma: vt exempli gratia, panis & vinum, sunt Coenae signa ex Domini institutione. Bezahelt darfür / (mercks wol / Christlicher Leser) daß auch bißweilen / wa man Brot vnnd Wein nicht haben / oder brauchen kau / an statt derselbigen ettwas anderer Speiß vnd Trauck im H. Abentmal möge gekraucht werden. Wann die Lutherischen Predicanten hetten jhnen ein solche Gollenfedern entfallen lassen / wie wurde diser Marx zum Lamm jhnen selbige außgestrichen haben? Videatur Cyprianus lib. 2. Epist. 3. ad Caecilium. Vbi igitur panis aut vini vel nullus est vsus, vel nulla certo tempore copia, num Coena Domini nulla celebrabitur? Imo rite celebrabitur, si, quod panis aut vini vicem vel ex vsu communi, vel pro temporis ratione supplet, panis aut vini loco adhibeatur. Haec enim mens fuit Christi, cum panem & vinum ad haec Mysteria deligeret, vt propositis earum rerum signis, quibus corpus nostrum alitur, veram alimoniam spiritualem velut ob oculos repraesentaret. Itaque a Christi sententia nihil aberrat, qui nullo prorsus nouandi studio, pro pane & vino substituat, quae, etsi non parem, similem tamen alimoniae analogiam habeant. Desit etiam aqua, & tamen baptismus alicuius differri cum aedificatione non possit nec debe at, Also haltet Beza auch / daß im heiligen Tauff (im notfell) an statt des Was. sers etwas anders flüssigs gebraucht werden möge. Das kan ein grosse Caluinische Witz sein? ego certe, quouis alio liquore, non minus rite, quam aqua baptizarem. Nec aliter de his rebus ipsi etiam superstitiosissimi scholastici scriptores censuerunt. Quod si res ita est, cum agitur de ipsa signorum materia, quae longe maximi est momenti, idem multo magis sentiendum est de quibusdam, quantumlibet alioqui retinendis mysteriorum ritibus, sicut paulo ante diximus de aspersione, in locum immersionis apud nos substituta. Idem quatenus sentiam de ista manus acceptione, paulo ante dixi: nempe, retineri quoque, & probe seruari ipsum Christi consilium etiam ab ijs Ecclesijs, vbi sumtio ista, quae prorsus necessaria est, obseruatur, etiamsi manuum ministerio non fiat, modo quidem nouandi studiun, superstitio, ac praesertim Idololatria omnis absit. Si vero mea nihil apud te promouet autoritas, quaeso vtriusque tum. Praeterea Minister, aut legitimè vocatus, aut certè in legitima Cathedra sedens. Signorum denique datio aut sumtio. Itaque vbi vel nullum, vel adulterinum est verbum, vel explicatio illi verbo adijcitur, quae fundamentum necessariò tollat: Item vbi merè priuatus quispiam ministrat, vel figna aut non dantur aut non sumuntur, ibi Coena Domini nulla est, sed falsum prorsus, ac inane Coenae simulachtum. Secundi generis sunt, ipsa signorum materia, & nonnullorum rituum à Domino institutorum forma: vt exempli gratia, panis & vinum, sunt Coenae signa ex Domini institutione. Bezahelt darfür / (mercks wol / Christlicher Leser) daß auch bißweilen / wa man Brot vnnd Wein nicht haben / oder brauchen kau / an statt derselbigen ettwas anderer Speiß vnd Trauck im H. Abentmal möge gekraucht werden. Wann die Lutherischen Predicanten hetten jhnen ein solche Gollenfedern entfallen lassen / wie wurde diser Marx zum Lam̃ jhnen selbige außgestrichen haben? Videatur Cyprianus lib. 2. Epist. 3. ad Caecilium. Vbi igitur panis aut vini vel nullus est vsus, vel nulla certo tempore copia, num Coena Domini nulla celebrabitur? Imo ritè celebrabitur, si, quod panis aut vini vicem vel ex vsu communi, vel pro temporis ratione supplet, panis aut vini loco adhibeatur. Haec enim mens fuit Christi, cùm panem & vinum ad haec Mysteria deligeret, vt propositis earum rerum signis, quibus corpus nostrum alitur, veram alimoniam spiritualem velut ob oculos repraesentaret. Itaque à Christi sententia nihil aberrat, qui nullo prorsus nouandi studio, pro pane & vino substituat, quae, etsi non parem, similem tamen alimoniae analogiam habeant. Desit etiam aqua, & tamen baptismus alicuius differri cum aedificatione non possit nec debe at, Also haltet Beza auch / daß im heiligen Tauff (im notfell) an statt des Was. sers etwas anders flüssigs gebraucht werden möge. Das kan ein grosse Caluinische Witz sein? ego certè, quouis alio liquore, non minùs ritè, qùam aqua baptizarem. Nec aliter de his rebus ipsi etiam superstitiosissimi scholastici scriptores censuerunt. Quòd si res ita est, cùm agitur de ipsa signorum materia, quae longè maximi est momenti, idem multò magis sentiendum est de quibusdam, quantumlibet alioqui retinendis mysteriorum ritibus, sicut paulò antè diximus de aspersione, in locum immersionis apud nos substituta. Idem quatenus sentiam de ista manus acceptione, paulò antè dixi: nempè, retineri quoque, & probè seruari ipsum Christi consilium etiam ab ijs Ecclesijs, vbi sumtio ista, quae prorsus necessaria est, obseruatur, etiamsi manuum ministerio non fiat, modò quidem nouandi studiũ, superstitio, ac praesertim Idololatria omnis absit. Si verò mea nihil apud te promouet autoritas, quaeso vtriusque <TEI> <text> <body> <div> <p><pb facs="#f0089" n="87"/> tum. Praeterea Minister, aut legitimè vocatus, aut certè in legitima Cathedra sedens. Signorum denique datio aut sumtio. Itaque vbi vel nullum, vel adulterinum est verbum, vel explicatio illi verbo adijcitur, quae fundamentum necessariò tollat: Item vbi merè priuatus quispiam ministrat, vel figna aut non dantur aut non sumuntur, ibi Coena Domini nulla est, sed falsum prorsus, ac inane Coenae simulachtum.</p> <p>Secundi generis sunt, ipsa signorum materia, & nonnullorum rituum à Domino institutorum forma: vt exempli gratia, panis & vinum, sunt Coenae signa ex Domini institutione. <note place="left">Bezahelt darfür / (mercks wol / Christlicher Leser) daß auch bißweilen / wa man Brot vnnd Wein nicht haben / oder brauchen kau / an statt derselbigen ettwas anderer Speiß vnd Trauck im H. Abentmal möge gekraucht werden. Wann die Lutherischen Predicanten hetten jhnen ein solche Gollenfedern entfallen lassen / wie wurde diser Marx zum Lam̃ jhnen selbige außgestrichen haben? Videatur Cyprianus lib. 2. Epist. 3. ad Caecilium.</note> Vbi igitur panis aut vini vel nullus est vsus, vel nulla certo tempore copia, num Coena Domini nulla celebrabitur?</p> <p>Imo ritè celebrabitur, si, quod panis aut vini vicem vel ex vsu communi, vel pro temporis ratione supplet, panis aut vini loco adhibeatur. Haec enim mens fuit Christi, cùm panem & vinum ad haec Mysteria deligeret, vt propositis earum rerum signis, quibus corpus nostrum alitur, veram alimoniam spiritualem velut ob oculos repraesentaret. Itaque à Christi sententia nihil aberrat, qui nullo prorsus nouandi studio, pro pane & vino substituat, quae, etsi non parem, similem tamen alimoniae analogiam habeant. Desit etiam aqua, & tamen baptismus alicuius differri cum aedificatione non possit nec debe at, <note place="left">Also haltet Beza auch / daß im heiligen Tauff (im notfell) an statt des Was. sers etwas anders flüssigs gebraucht werden möge. Das kan ein grosse Caluinische Witz sein?</note> ego certè, quouis alio liquore, non minùs ritè, qùam aqua baptizarem. Nec aliter de his rebus ipsi etiam superstitiosissimi scholastici scriptores censuerunt.</p> <p>Quòd si res ita est, cùm agitur de ipsa signorum materia, quae longè maximi est momenti, idem multò magis sentiendum est de quibusdam, quantumlibet alioqui retinendis mysteriorum ritibus, sicut paulò antè diximus de aspersione, in locum immersionis apud nos substituta. Idem quatenus sentiam de ista manus acceptione, paulò antè dixi: nempè, retineri quoque, & probè seruari ipsum Christi consilium etiam ab ijs Ecclesijs, vbi sumtio ista, quae prorsus necessaria est, obseruatur, etiamsi manuum ministerio non fiat, modò quidem nouandi studiũ, superstitio, ac praesertim Idololatria omnis absit. Si verò mea nihil apud te promouet autoritas, quaeso vtriusque </p> </div> </body> </text> </TEI> [87/0089]
tum. Praeterea Minister, aut legitimè vocatus, aut certè in legitima Cathedra sedens. Signorum denique datio aut sumtio. Itaque vbi vel nullum, vel adulterinum est verbum, vel explicatio illi verbo adijcitur, quae fundamentum necessariò tollat: Item vbi merè priuatus quispiam ministrat, vel figna aut non dantur aut non sumuntur, ibi Coena Domini nulla est, sed falsum prorsus, ac inane Coenae simulachtum.
Secundi generis sunt, ipsa signorum materia, & nonnullorum rituum à Domino institutorum forma: vt exempli gratia, panis & vinum, sunt Coenae signa ex Domini institutione. Vbi igitur panis aut vini vel nullus est vsus, vel nulla certo tempore copia, num Coena Domini nulla celebrabitur?
Bezahelt darfür / (mercks wol / Christlicher Leser) daß auch bißweilen / wa man Brot vnnd Wein nicht haben / oder brauchen kau / an statt derselbigen ettwas anderer Speiß vnd Trauck im H. Abentmal möge gekraucht werden. Wann die Lutherischen Predicanten hetten jhnen ein solche Gollenfedern entfallen lassen / wie wurde diser Marx zum Lam̃ jhnen selbige außgestrichen haben? Videatur Cyprianus lib. 2. Epist. 3. ad Caecilium. Imo ritè celebrabitur, si, quod panis aut vini vicem vel ex vsu communi, vel pro temporis ratione supplet, panis aut vini loco adhibeatur. Haec enim mens fuit Christi, cùm panem & vinum ad haec Mysteria deligeret, vt propositis earum rerum signis, quibus corpus nostrum alitur, veram alimoniam spiritualem velut ob oculos repraesentaret. Itaque à Christi sententia nihil aberrat, qui nullo prorsus nouandi studio, pro pane & vino substituat, quae, etsi non parem, similem tamen alimoniae analogiam habeant. Desit etiam aqua, & tamen baptismus alicuius differri cum aedificatione non possit nec debe at, ego certè, quouis alio liquore, non minùs ritè, qùam aqua baptizarem. Nec aliter de his rebus ipsi etiam superstitiosissimi scholastici scriptores censuerunt.
Also haltet Beza auch / daß im heiligen Tauff (im notfell) an statt des Was. sers etwas anders flüssigs gebraucht werden möge. Das kan ein grosse Caluinische Witz sein? Quòd si res ita est, cùm agitur de ipsa signorum materia, quae longè maximi est momenti, idem multò magis sentiendum est de quibusdam, quantumlibet alioqui retinendis mysteriorum ritibus, sicut paulò antè diximus de aspersione, in locum immersionis apud nos substituta. Idem quatenus sentiam de ista manus acceptione, paulò antè dixi: nempè, retineri quoque, & probè seruari ipsum Christi consilium etiam ab ijs Ecclesijs, vbi sumtio ista, quae prorsus necessaria est, obseruatur, etiamsi manuum ministerio non fiat, modò quidem nouandi studiũ, superstitio, ac praesertim Idololatria omnis absit. Si verò mea nihil apud te promouet autoritas, quaeso vtriusque
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