Anmelden (DTAQ) DWDS     dlexDB     CLARIN-D

Magirus, Johannes: Kurzer und gründlicher Gegenbericht, darinnen wider den falschen Bericht Doktor Marxen zum Lamm zu Heidelberg, erwiesen wird. Tübingen, 1592.

Bild:
<< vorherige Seite

tum. Praeterea Minister, aut legitime vocatus, aut certe in legitima Cathedra sedens. Signorum denique datio aut sumtio. Itaque vbi vel nullum, vel adulterinum est verbum, vel explicatio illi verbo adijcitur, quae fundamentum necessario tollat: Item vbi mere priuatus quispiam ministrat, vel figna aut non dantur aut non sumuntur, ibi Coena Domini nulla est, sed falsum prorsus, ac inane Coenae simulachtum.

Secundi generis sunt, ipsa signorum materia, & nonnullorum rituum a Domino institutorum forma: vt exempli gratia, panis & vinum, sunt Coenae signa ex Domini institutione. Bezahelt darfür / (mercks wol / Christlicher Leser) daß auch bißweilen / wa man Brot vnnd Wein nicht haben / oder brauchen kau / an statt derselbigen ettwas anderer Speiß vnd Trauck im H. Abentmal möge gekraucht werden. Wann die Lutherischen Predicanten hetten jhnen ein solche Gollenfedern entfallen lassen / wie wurde diser Marx zum Lamm jhnen selbige außgestrichen haben? Videatur Cyprianus lib. 2. Epist. 3. ad Caecilium. Vbi igitur panis aut vini vel nullus est vsus, vel nulla certo tempore copia, num Coena Domini nulla celebrabitur?

Imo rite celebrabitur, si, quod panis aut vini vicem vel ex vsu communi, vel pro temporis ratione supplet, panis aut vini loco adhibeatur. Haec enim mens fuit Christi, cum panem & vinum ad haec Mysteria deligeret, vt propositis earum rerum signis, quibus corpus nostrum alitur, veram alimoniam spiritualem velut ob oculos repraesentaret. Itaque a Christi sententia nihil aberrat, qui nullo prorsus nouandi studio, pro pane & vino substituat, quae, etsi non parem, similem tamen alimoniae analogiam habeant. Desit etiam aqua, & tamen baptismus alicuius differri cum aedificatione non possit nec debe at, Also haltet Beza auch / daß im heiligen Tauff (im notfell) an statt des Was. sers etwas anders flüssigs gebraucht werden möge. Das kan ein grosse Caluinische Witz sein? ego certe, quouis alio liquore, non minus rite, quam aqua baptizarem. Nec aliter de his rebus ipsi etiam superstitiosissimi scholastici scriptores censuerunt.

Quod si res ita est, cum agitur de ipsa signorum materia, quae longe maximi est momenti, idem multo magis sentiendum est de quibusdam, quantumlibet alioqui retinendis mysteriorum ritibus, sicut paulo ante diximus de aspersione, in locum immersionis apud nos substituta. Idem quatenus sentiam de ista manus acceptione, paulo ante dixi: nempe, retineri quoque, & probe seruari ipsum Christi consilium etiam ab ijs Ecclesijs, vbi sumtio ista, quae prorsus necessaria est, obseruatur, etiamsi manuum ministerio non fiat, modo quidem nouandi studiun, superstitio, ac praesertim Idololatria omnis absit. Si vero mea nihil apud te promouet autoritas, quaeso vtriusque

tum. Praeterea Minister, aut legitimè vocatus, aut certè in legitima Cathedra sedens. Signorum denique datio aut sumtio. Itaque vbi vel nullum, vel adulterinum est verbum, vel explicatio illi verbo adijcitur, quae fundamentum necessariò tollat: Item vbi merè priuatus quispiam ministrat, vel figna aut non dantur aut non sumuntur, ibi Coena Domini nulla est, sed falsum prorsus, ac inane Coenae simulachtum.

Secundi generis sunt, ipsa signorum materia, & nonnullorum rituum à Domino institutorum forma: vt exempli gratia, panis & vinum, sunt Coenae signa ex Domini institutione. Bezahelt darfür / (mercks wol / Christlicher Leser) daß auch bißweilen / wa man Brot vnnd Wein nicht haben / oder brauchen kau / an statt derselbigen ettwas anderer Speiß vnd Trauck im H. Abentmal möge gekraucht werden. Wann die Lutherischen Predicanten hetten jhnen ein solche Gollenfedern entfallen lassen / wie wurde diser Marx zum Lam̃ jhnen selbige außgestrichen haben? Videatur Cyprianus lib. 2. Epist. 3. ad Caecilium. Vbi igitur panis aut vini vel nullus est vsus, vel nulla certo tempore copia, num Coena Domini nulla celebrabitur?

Imo ritè celebrabitur, si, quod panis aut vini vicem vel ex vsu communi, vel pro temporis ratione supplet, panis aut vini loco adhibeatur. Haec enim mens fuit Christi, cùm panem & vinum ad haec Mysteria deligeret, vt propositis earum rerum signis, quibus corpus nostrum alitur, veram alimoniam spiritualem velut ob oculos repraesentaret. Itaque à Christi sententia nihil aberrat, qui nullo prorsus nouandi studio, pro pane & vino substituat, quae, etsi non parem, similem tamen alimoniae analogiam habeant. Desit etiam aqua, & tamen baptismus alicuius differri cum aedificatione non possit nec debe at, Also haltet Beza auch / daß im heiligen Tauff (im notfell) an statt des Was. sers etwas anders flüssigs gebraucht werden möge. Das kan ein grosse Caluinische Witz sein? ego certè, quouis alio liquore, non minùs ritè, qùam aqua baptizarem. Nec aliter de his rebus ipsi etiam superstitiosissimi scholastici scriptores censuerunt.

Quòd si res ita est, cùm agitur de ipsa signorum materia, quae longè maximi est momenti, idem multò magis sentiendum est de quibusdam, quantumlibet alioqui retinendis mysteriorum ritibus, sicut paulò antè diximus de aspersione, in locum immersionis apud nos substituta. Idem quatenus sentiam de ista manus acceptione, paulò antè dixi: nempè, retineri quoque, & probè seruari ipsum Christi consilium etiam ab ijs Ecclesijs, vbi sumtio ista, quae prorsus necessaria est, obseruatur, etiamsi manuum ministerio non fiat, modò quidem nouandi studiũ, superstitio, ac praesertim Idololatria omnis absit. Si verò mea nihil apud te promouet autoritas, quaeso vtriusque

<TEI>
  <text>
    <body>
      <div>
        <p><pb facs="#f0089" n="87"/>
tum. Praeterea Minister, aut                      legitimè vocatus, aut certè in legitima Cathedra sedens. Signorum denique datio                      aut sumtio. Itaque vbi vel nullum, vel adulterinum est verbum, vel explicatio                      illi verbo adijcitur, quae fundamentum necessariò tollat: Item vbi merè priuatus                      quispiam ministrat, vel figna aut non dantur aut non sumuntur, ibi Coena Domini                      nulla est, sed falsum prorsus, ac inane Coenae simulachtum.</p>
        <p>Secundi generis sunt, ipsa signorum materia, &amp; nonnullorum rituum à Domino                      institutorum forma: vt exempli gratia, panis &amp; vinum, sunt Coenae signa ex                      Domini institutione. <note place="left">Bezahelt darfür / (mercks wol /                          Christlicher Leser) daß auch bißweilen / wa man Brot vnnd Wein nicht haben /                          oder brauchen kau / an statt derselbigen ettwas anderer Speiß vnd Trauck im                          H. Abentmal möge gekraucht werden. Wann die Lutherischen Predicanten hetten                          jhnen ein solche Gollenfedern entfallen lassen / wie wurde diser Marx zum                          Lam&#x0303; jhnen selbige außgestrichen haben? Videatur Cyprianus lib. 2.                          Epist. 3. ad Caecilium.</note> Vbi igitur panis aut vini vel nullus est                      vsus, vel nulla certo tempore copia, num Coena Domini nulla celebrabitur?</p>
        <p>Imo ritè celebrabitur, si, quod panis aut vini vicem vel ex vsu communi, vel pro                      temporis ratione supplet, panis aut vini loco adhibeatur. Haec enim mens fuit                      Christi, cùm panem &amp; vinum ad haec Mysteria deligeret, vt propositis earum                      rerum signis, quibus corpus nostrum alitur, veram alimoniam spiritualem velut ob                      oculos repraesentaret. Itaque à Christi sententia nihil aberrat, qui nullo                      prorsus nouandi studio, pro pane &amp; vino substituat, quae, etsi non parem,                      similem tamen alimoniae analogiam habeant. Desit etiam aqua, &amp; tamen                      baptismus alicuius differri cum aedificatione non possit nec debe at, <note place="left">Also haltet Beza auch / daß im heiligen Tauff (im notfell) an                          statt des Was. sers etwas anders flüssigs gebraucht werden möge. Das kan ein                          grosse Caluinische Witz sein?</note> ego certè, quouis alio liquore, non                      minùs ritè, qùam aqua baptizarem. Nec aliter de his rebus ipsi etiam                      superstitiosissimi scholastici scriptores censuerunt.</p>
        <p>Quòd si res ita est, cùm agitur de ipsa signorum materia, quae longè maximi est                      momenti, idem multò magis sentiendum est de quibusdam, quantumlibet alioqui                      retinendis mysteriorum ritibus, sicut paulò antè diximus de aspersione, in locum                      immersionis apud nos substituta. Idem quatenus sentiam de ista manus acceptione,                      paulò antè dixi: nempè, retineri quoque, &amp; probè seruari ipsum Christi                      consilium etiam ab ijs Ecclesijs, vbi sumtio ista, quae prorsus necessaria est,                      obseruatur, etiamsi manuum ministerio non fiat, modò quidem nouandi                      studiu&#x0303;, superstitio, ac praesertim Idololatria omnis absit. Si verò mea                      nihil apud te promouet autoritas, quaeso vtriusque
</p>
      </div>
    </body>
  </text>
</TEI>
[87/0089] tum. Praeterea Minister, aut legitimè vocatus, aut certè in legitima Cathedra sedens. Signorum denique datio aut sumtio. Itaque vbi vel nullum, vel adulterinum est verbum, vel explicatio illi verbo adijcitur, quae fundamentum necessariò tollat: Item vbi merè priuatus quispiam ministrat, vel figna aut non dantur aut non sumuntur, ibi Coena Domini nulla est, sed falsum prorsus, ac inane Coenae simulachtum. Secundi generis sunt, ipsa signorum materia, & nonnullorum rituum à Domino institutorum forma: vt exempli gratia, panis & vinum, sunt Coenae signa ex Domini institutione. Vbi igitur panis aut vini vel nullus est vsus, vel nulla certo tempore copia, num Coena Domini nulla celebrabitur? Bezahelt darfür / (mercks wol / Christlicher Leser) daß auch bißweilen / wa man Brot vnnd Wein nicht haben / oder brauchen kau / an statt derselbigen ettwas anderer Speiß vnd Trauck im H. Abentmal möge gekraucht werden. Wann die Lutherischen Predicanten hetten jhnen ein solche Gollenfedern entfallen lassen / wie wurde diser Marx zum Lam̃ jhnen selbige außgestrichen haben? Videatur Cyprianus lib. 2. Epist. 3. ad Caecilium. Imo ritè celebrabitur, si, quod panis aut vini vicem vel ex vsu communi, vel pro temporis ratione supplet, panis aut vini loco adhibeatur. Haec enim mens fuit Christi, cùm panem & vinum ad haec Mysteria deligeret, vt propositis earum rerum signis, quibus corpus nostrum alitur, veram alimoniam spiritualem velut ob oculos repraesentaret. Itaque à Christi sententia nihil aberrat, qui nullo prorsus nouandi studio, pro pane & vino substituat, quae, etsi non parem, similem tamen alimoniae analogiam habeant. Desit etiam aqua, & tamen baptismus alicuius differri cum aedificatione non possit nec debe at, ego certè, quouis alio liquore, non minùs ritè, qùam aqua baptizarem. Nec aliter de his rebus ipsi etiam superstitiosissimi scholastici scriptores censuerunt. Also haltet Beza auch / daß im heiligen Tauff (im notfell) an statt des Was. sers etwas anders flüssigs gebraucht werden möge. Das kan ein grosse Caluinische Witz sein? Quòd si res ita est, cùm agitur de ipsa signorum materia, quae longè maximi est momenti, idem multò magis sentiendum est de quibusdam, quantumlibet alioqui retinendis mysteriorum ritibus, sicut paulò antè diximus de aspersione, in locum immersionis apud nos substituta. Idem quatenus sentiam de ista manus acceptione, paulò antè dixi: nempè, retineri quoque, & probè seruari ipsum Christi consilium etiam ab ijs Ecclesijs, vbi sumtio ista, quae prorsus necessaria est, obseruatur, etiamsi manuum ministerio non fiat, modò quidem nouandi studiũ, superstitio, ac praesertim Idololatria omnis absit. Si verò mea nihil apud te promouet autoritas, quaeso vtriusque

Suche im Werk

Hilfe

Informationen zum Werk

Download dieses Werks

XML (TEI P5) · HTML · Text
TCF (text annotation layer)
XML (TEI P5 inkl. att.linguistic)

Metadaten zum Werk

TEI-Header · CMDI · Dublin Core

Ansichten dieser Seite

Voyant Tools ?

Language Resource Switchboard?

Feedback

Sie haben einen Fehler gefunden? Dann können Sie diesen über unsere Qualitätssicherungsplattform DTAQ melden.

Kommentar zur DTA-Ausgabe

Dieses Werk wurde im Rahmen des Moduls DTA-Erweiterungen (DTAE) digitalisiert. Weitere Informationen …

Obrigkeitskritik und Fürstenberatung: Die Oberhofprediger in Braunschweig-Wolfenbüttel 1568-1714: Bereitstellung der Texttranskription und Auszeichnung in XML/TEI. (2013-02-15T13:54:31Z) Bitte beachten Sie, dass die aktuelle Transkription (und Textauszeichnung) mittlerweile nicht mehr dem Stand zum Zeitpunkt der Übernahme entsprechen muss.
Wolfenbütteler Digitale Bibliothek: Bereitstellung der Bilddigitalisate (2013-02-15T13:54:31Z)
Marcus Baumgarten, Frederike Neuber, Frank Wiegand: Konvertierung nach XML gemäß DTA-Basisformat, Tagging der Titelblätter, Korrekturen der Transkription. (2013-02-15T13:54:31Z)

Weitere Informationen:

  • Langes s (ſ) wird als rundes s (s) wiedergegeben.
  • Rundes r (ꝛ) wird als normales r (r) wiedergegeben bzw. in der Kombination ꝛc. als et (etc.) aufgelöst.
  • Die Majuskel J im Frakturdruck wird in der Transkription je nach Lautwert als I bzw. J wiedergegeben.
  • Übergeschriebenes „e“ über „a“, „o“ und „u“ wird als „ä“, „ö“, „ü“ transkribiert.
  • Ligaturen werden aufgelöst.
  • Silbentrennungen über Zeilengrenzen hinweg werden aufgelöst.
  • Silbentrennungen über Seitengrenzen hinweg werden beibehalten.
  • Kolumnentitel, Bogensignaturen und Kustoden werden nicht erfasst.
  • Griechische Schrift wird nicht transkribiert, sondern im XML mit <foreign xml:lang="el"><gap reason="fm"/></foreign> vermerkt.
  • Auf Marginalien verweisende Referenzen im Text(hochgestellte Buchstaben) werden in der Transkription nicht berücksichtigt



Ansicht auf Standard zurückstellen

URL zu diesem Werk: https://www.deutschestextarchiv.de/magirus_bericht_1592
URL zu dieser Seite: https://www.deutschestextarchiv.de/magirus_bericht_1592/89
Zitationshilfe: Magirus, Johannes: Kurzer und gründlicher Gegenbericht, darinnen wider den falschen Bericht Doktor Marxen zum Lamm zu Heidelberg, erwiesen wird. Tübingen, 1592, S. 87. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/magirus_bericht_1592/89>, abgerufen am 24.11.2024.