Magirus, Johannes: Kurzer und gründlicher Gegenbericht, darinnen wider den falschen Bericht Doktor Marxen zum Lamm zu Heidelberg, erwiesen wird. Tübingen, 1592.So haben die Christliche Chur / Fürsten vnd Ständ der Augspurgischen Confession / sampt jhren Theologen / solch jhr Bekanntnus vnnd Verwerffung diser Päpstischen Grewel / in der FormulaIn Tub. Exempl. folio 30. b. Concordiae mit klaren vnd außführlichen Worten widerholt / da sie im Articul vom H. Abentmal dise Wort setzen: Demnach verwerffen vnd verdammen wir mit Hertzen vnnd Mund / als falsch / jrrig / vnnd verführisch / alle Irrthumb / so diser obgesetzten / vnnd in Gottes Wort gegründten Lehr vngemeß / zuwider / vnnd entgegen sein. Als / erstlich die Papistische Transsubstantiation / da gelehrt würdt / daß das consecrierte vnnd gesegnete Brot vnnd Wein im hetligen Abentmal sein Substantz vnd Wesen gantz vnnd gar verlieren / vnd in die Substantz des Leibs Christi verwandlet werden / also / daß allein die blosse gestalt des Brots vnnd Weins / oder accidentia sine subiecto vberig bleiben. Vnder welcher Gestalt des Brots der Leib Christi / das doch nicht mehr Brot / sonder / jhrem fürgeben nach / sein natürlich Wesen verloren / auch ausserhalb der handlung des Abenimals / wann das Brot in das Sacramenthäußlin eingeschlossen / oder zum Schawspil / vnd anzubeten vmbher getragen würdt / gegenwertig sey. Dann nichts Sacrament sein kan / ausser Gottes Befelch / vnnd geordnetem Gebrauch / darzu es in Gottes Wort eingesetzt ist. Deßgleichen verwerffen vnnd verdammen wir alle andere Päpstische Mißbräuch dises Sacraments / als den Grewel der Opffermeß für die Lebendige vnd Todte. Item / daß den Leien nur eine Gestalt des Sacraments wider den offentlichen Befelch vnd Einsatzung Christi gereichet würdt / wie dieselbige Päpstische Mißbräuch in vnserer Kirchen gemeinen Confession vnnd Apologia / Schmalkaldischen Articuln / vnnd andern der vnsern Schrifften / außführlich mit Gottes Wort / vnnd der alten Kirchen Zeugnussen widerlegt worden. Biß daher die Formula Concordiae. Wie hetten aber die Christliche Ständ der Augspurgischen Confession / sich vnd die Lehr jrer Kirchen / wider alle Zulag / oder auch nur verdacht der Päpstischen Grewel bey disem Sacrament / besser verwahren / oder sich lauterer erklären können? Daß wol zuuerwun- So haben die Christliche Chur / Fürsten vnd Ständ der Augspurgischen Confession / sampt jhren Theologen / solch jhr Bekanntnus vnnd Verwerffung diser Päpstischen Grewel / in der FormulaIn Tub. Exempl. folio 30. b. Concordiae mit klaren vnd außführlichen Worten widerholt / da sie im Articul vom H. Abentmal dise Wort setzen: Demnach verwerffen vnd verdammen wir mit Hertzen vnnd Mund / als falsch / jrrig / vnnd verführisch / alle Irrthumb / so diser obgesetzten / vnnd in Gottes Wort gegründten Lehr vngemeß / zuwider / vnnd entgegen sein. Als / erstlich die Papistische Transsubstantiation / da gelehrt würdt / daß das consecrierte vnnd gesegnete Brot vnnd Wein im hetligen Abentmal sein Substantz vnd Wesen gantz vnnd gar verlieren / vnd in die Substantz des Leibs Christi verwandlet werden / also / daß allein die blosse gestalt des Brots vnnd Weins / oder accidentia sine subiecto vberig bleiben. Vnder welcher Gestalt des Brots der Leib Christi / das doch nicht mehr Brot / sonder / jhrem fürgeben nach / sein natürlich Wesen verloren / auch ausserhalb der handlung des Abenimals / wann das Brot in das Sacramenthäußlin eingeschlossen / oder zum Schawspil / vnd anzubeten vmbher getragen würdt / gegenwertig sey. Dann nichts Sacrament sein kan / ausser Gottes Befelch / vnnd geordnetem Gebrauch / darzu es in Gottes Wort eingesetzt ist. Deßgleichen verwerffen vnnd verdammen wir alle andere Päpstische Mißbräuch dises Sacraments / als den Grewel der Opffermeß für die Lebendige vnd Todte. Item / daß den Leien nur eine Gestalt des Sacraments wider den offentlichen Befelch vnd Einsatzung Christi gereichet würdt / wie dieselbige Päpstische Mißbräuch in vnserer Kirchen gemeinen Confession vnnd Apologia / Schmalkaldischen Articuln / vnnd andern der vnsern Schrifften / außführlich mit Gottes Wort / vnnd der alten Kirchen Zeugnussen widerlegt worden. Biß daher die Formula Concordiae. Wie hetten aber die Christliche Ständ der Augspurgischen Confession / sich vnd die Lehr jrer Kirchen / wider alle Zulag / oder auch nur verdacht der Päpstischen Grewel bey disem Sacrament / besser verwahren / oder sich lauterer erklären können? Daß wol zuuerwun- <TEI> <text> <body> <div> <pb facs="#f0015" n="13"/> <p>So haben die Christliche Chur / Fürsten vnd Ständ der Augspurgischen Confession / sampt jhren Theologen / solch jhr Bekanntnus vnnd Verwerffung diser Päpstischen Grewel / in der Formula<note place="right">In Tub. Exempl. folio 30. b.</note> Concordiae mit klaren vnd außführlichen Worten widerholt / da sie im Articul vom H. Abentmal dise Wort setzen: Demnach verwerffen vnd verdammen wir mit Hertzen vnnd Mund / als falsch / jrrig / vnnd verführisch / alle Irrthumb / so diser obgesetzten / vnnd in Gottes Wort gegründten Lehr vngemeß / zuwider / vnnd entgegen sein. Als / erstlich die Papistische Transsubstantiation / da gelehrt würdt / daß das consecrierte vnnd gesegnete Brot vnnd Wein im hetligen Abentmal sein Substantz vnd Wesen gantz vnnd gar verlieren / vnd in die Substantz des Leibs Christi verwandlet werden / also / daß allein die blosse gestalt des Brots vnnd Weins / oder accidentia sine subiecto vberig bleiben. Vnder welcher Gestalt des Brots der Leib Christi / das doch nicht mehr Brot / sonder / jhrem fürgeben nach / sein natürlich Wesen verloren / auch ausserhalb der handlung des Abenimals / wann das Brot in das Sacramenthäußlin eingeschlossen / oder zum Schawspil / vnd anzubeten vmbher getragen würdt / gegenwertig sey. Dann nichts Sacrament sein kan / ausser Gottes Befelch / vnnd geordnetem Gebrauch / darzu es in Gottes Wort eingesetzt ist.</p> <p>Deßgleichen verwerffen vnnd verdammen wir alle andere Päpstische Mißbräuch dises Sacraments / als den Grewel der Opffermeß für die Lebendige vnd Todte. 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So haben die Christliche Chur / Fürsten vnd Ständ der Augspurgischen Confession / sampt jhren Theologen / solch jhr Bekanntnus vnnd Verwerffung diser Päpstischen Grewel / in der Formula Concordiae mit klaren vnd außführlichen Worten widerholt / da sie im Articul vom H. Abentmal dise Wort setzen: Demnach verwerffen vnd verdammen wir mit Hertzen vnnd Mund / als falsch / jrrig / vnnd verführisch / alle Irrthumb / so diser obgesetzten / vnnd in Gottes Wort gegründten Lehr vngemeß / zuwider / vnnd entgegen sein. Als / erstlich die Papistische Transsubstantiation / da gelehrt würdt / daß das consecrierte vnnd gesegnete Brot vnnd Wein im hetligen Abentmal sein Substantz vnd Wesen gantz vnnd gar verlieren / vnd in die Substantz des Leibs Christi verwandlet werden / also / daß allein die blosse gestalt des Brots vnnd Weins / oder accidentia sine subiecto vberig bleiben. Vnder welcher Gestalt des Brots der Leib Christi / das doch nicht mehr Brot / sonder / jhrem fürgeben nach / sein natürlich Wesen verloren / auch ausserhalb der handlung des Abenimals / wann das Brot in das Sacramenthäußlin eingeschlossen / oder zum Schawspil / vnd anzubeten vmbher getragen würdt / gegenwertig sey. Dann nichts Sacrament sein kan / ausser Gottes Befelch / vnnd geordnetem Gebrauch / darzu es in Gottes Wort eingesetzt ist.
In Tub. Exempl. folio 30. b. Deßgleichen verwerffen vnnd verdammen wir alle andere Päpstische Mißbräuch dises Sacraments / als den Grewel der Opffermeß für die Lebendige vnd Todte. Item / daß den Leien nur eine Gestalt des Sacraments wider den offentlichen Befelch vnd Einsatzung Christi gereichet würdt / wie dieselbige Päpstische Mißbräuch in vnserer Kirchen gemeinen Confession vnnd Apologia / Schmalkaldischen Articuln / vnnd andern der vnsern Schrifften / außführlich mit Gottes Wort / vnnd der alten Kirchen Zeugnussen widerlegt worden. Biß daher die Formula Concordiae.
Wie hetten aber die Christliche Ständ der Augspurgischen Confession / sich vnd die Lehr jrer Kirchen / wider alle Zulag / oder auch nur verdacht der Päpstischen Grewel bey disem Sacrament / besser verwahren / oder sich lauterer erklären können? Daß wol zuuerwun-
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Zitationshilfe: | Magirus, Johannes: Kurzer und gründlicher Gegenbericht, darinnen wider den falschen Bericht Doktor Marxen zum Lamm zu Heidelberg, erwiesen wird. Tübingen, 1592, S. 13. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/magirus_bericht_1592/15>, abgerufen am 05.07.2024. |