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Luther, Martin: [95 Thesen (Populartitel) =] Der Neundte Teil der Buecher des Ehrnwirdigen Herrn D. Martini Lutheri (= Werke [Deutsche Abteilung]. Bd. 9), Bl. 9v–13r.

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Vom Ablas.
10
ner misfallen an jm selber hat/ nemlich/ bis zum eingang aus diesem
in das ewige Leben.

5.    Der Bapst wil noch kan nicht einige andere pein erlassen/ au-
sserhalb derer/ die er seins gefallens/ oder laut der Canonum/ das ist/
Bepstlicher satzungen/ auffgeleget hat.

6.    Der Bapst kan kein schuld vergeben/ denn allein so fern/ das
er erklere vnd bestetige/ was von Gott vergeben sey/ Oder aber/ das
ers thu in den Fellen/ die er jm vorbehalten hat/ welche Felle/ so sie ver-
achtet würden/ bliebe die schuld gantz vnd gar vnauffgehaben oder
verlassen.

7.    Gott vergibt keinem die schuld/ den er nicht zu gleich durch
aus wol gedemütiget/ dem Priester/ seinem Stathalter/ vnter-
werffe.

8.    Canones poenitentiales/ das ist/ die Satzungen/ wie man
beichten vnd büssen sol/ sind allein den Lebendigen auffgelegt/ vnd sol-
len nach laut derselbigen Satzungen / den jtzt Sterbenden nicht auff-
gelegt werden.

9.    Daher thut vns der heilige Geist wol am Bapst/ das der
Bapst alle wege in seinen Decreten oder Rechten/ ausnimet den Arti-
kel des Todes/ vnd die eusserste not.

10.    Die Priester handeln vnuerstendig vnd vbel / die den sterben-
den Menschen poenitentias Canonicas/ das ist/ aufferlegte Busse/
ins Fegfewer/ daselbs denselben gnug zuthun/ sparen vnd behal-
ten.

11.    Dieses Vnkraut/ das man die Busse oder Gnugthuung/ so
durch die Canones oder Satzungen auffgelegt ist/ in des Fegfewers
Busse oder pein solte verwandeln/ ist geseet worden/ da die Bischoue
geschlaffen haben.

12.    Vorzeiten worden Canonicae poenae/ das ist/ Busse oder
gnugthuung fur begangene Sünde/ nicht nach/ sondern vor der Abso-
lution auffgelegt/ dabey zu prüfen/ ob die rew vnd leid rechtschaffen were.

13.    Die Sterbenden thun fur alles gnug durch jren Tod oder ab-
sterben/ vnd sind dem recht der Canonum oder Satzungen abgestor-
ben/ vnd also billich von derselben aufflage entbunden.

14.    Vnuolkomene frömigkeit/ oder vnuolkomene liebe des/ der jtzt
sterben sol/ bringet notwendig grosse furcht mit sich/ ja/ wie viel die Lie-
be geringer ist/ so viel ist die furcht deste grösser.

15.    Diese furcht vnd schrecken ist an jr selbs vnd allein/ das ich
andere ding schweige/ dazu gnug/ das sie des Fegfewrs pein vnd qual
anrichte/ dieweil sie der anst der verzweiuelung gantz nahe ist.

16.    Helle/ Fegfewer vnd Himel scheinen gleicher mas vnter-
scheiden sein/ wie die rechte verzweiuelung/ vnuolkomene oder

nahe
B iiij

Vom Ablas.
10
ner misfallen an jm ſelber hat/ nemlich/ bis zum eingang aus dieſem
in das ewige Leben.

5.    Der Bapſt wil noch kan nicht einige andere pein erlaſſen/ au-
ſſerhalb derer/ die er ſeins gefallens/ oder laut der Canonum/ das iſt/
Bepſtlicher ſatzungen/ auffgeleget hat.

6.    Der Bapſt kan kein ſchuld vergeben/ denn allein ſo fern/ das
er erklere vnd beſtetige/ was von Gott vergeben ſey/ Oder aber/ das
ers thu in den Fellen/ die er jm vorbehalten hat/ welche Felle/ ſo sie ver-
achtet wuͤrden/ bliebe die ſchuld gantz vnd gar vnauffgehaben oder
verlaſſen.

7.    Gott vergibt keinem die ſchuld/ den er nicht zu gleich durch
aus wol gedemuͤtiget/ dem Prieſter/ ſeinem Stathalter/ vnter-
werffe.

8.    Canones poenitentiales/ das iſt/ die Satzungen/ wie man
beichten vnd buͤſſen ſol/ ſind allein den Lebendigen auffgelegt/ vnd ſol-
len nach laut derſelbigen Satzungen / den jtzt Sterbenden nicht auff-
gelegt werden.

9.    Daher thut vns der heilige Geiſt wol am Bapſt/ das der
Bapſt alle wege in ſeinen Decreten oder Rechten/ ausnimet den Arti-
kel des Todes/ vnd die euſſerſte not.

10.    Die Prieſter handeln vnuerſtendig vnd vbel / die den ſterben-
den Menſchen poenitentias Canonicas/ das iſt/ aufferlegte Buſſe/
ins Fegfewer/ daſelbs denſelben gnug zuthun/ ſparen vnd behal-
ten.

11.    Dieſes Vnkraut/ das man die Buſſe oder Gnugthuung/ ſo
durch die Canones oder Satzungen auffgelegt iſt/ in des Fegfewers
Buſſe oder pein ſolte verwandeln/ iſt geſeet worden/ da die Biſchoue
geſchlaffen haben.

12.    Vorzeiten worden Canonicae poenae/ das iſt/ Buſſe oder
gnugthuung fur begangene Suͤnde/ nicht nach/ ſondern vor der Abſo-
lution auffgelegt/ dabey zu pruͤfen/ ob die rew vnd leid rechtſchaffen were.

13.    Die Sterbenden thun fur alles gnug durch jren Tod oder ab-
ſterben/ vnd ſind dem recht der Canonum oder Satzungen abgeſtor-
ben/ vnd alſo billich von derſelben aufflage entbunden.

14.    Vnuolkomene froͤmigkeit/ oder vnuolkomene liebe des/ der jtzt
ſterben ſol/ bringet notwendig groſſe furcht mit ſich/ ja/ wie viel die Lie-
be geringer iſt/ ſo viel iſt die furcht deſte groͤſſer.

15.    Dieſe furcht vnd ſchrecken iſt an jr ſelbs vnd allein/ das ich
andere ding ſchweige/ dazu gnug/ das ſie des Fegfewrs pein vnd qual
anrichte/ dieweil ſie der anſt der verzweiuelung gantz nahe iſt.

16.    Helle/ Fegfewer vnd Himel ſcheinen gleicher mas vnter-
ſcheiden ſein/ wie die rechte verzweiuelung/ vnuolkomene oder

nahe
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[10r/0002] Vom Ablas. 10 ner misfallen an jm ſelber hat/ nemlich/ bis zum eingang aus dieſem in das ewige Leben. 5. Der Bapſt wil noch kan nicht einige andere pein erlaſſen/ au- ſſerhalb derer/ die er ſeins gefallens/ oder laut der Canonum/ das iſt/ Bepſtlicher ſatzungen/ auffgeleget hat. 6. Der Bapſt kan kein ſchuld vergeben/ denn allein ſo fern/ das er erklere vnd beſtetige/ was von Gott vergeben ſey/ Oder aber/ das ers thu in den Fellen/ die er jm vorbehalten hat/ welche Felle/ ſo sie ver- achtet wuͤrden/ bliebe die ſchuld gantz vnd gar vnauffgehaben oder verlaſſen. 7. Gott vergibt keinem die ſchuld/ den er nicht zu gleich durch aus wol gedemuͤtiget/ dem Prieſter/ ſeinem Stathalter/ vnter- werffe. 8. Canones poenitentiales/ das iſt/ die Satzungen/ wie man beichten vnd buͤſſen ſol/ ſind allein den Lebendigen auffgelegt/ vnd ſol- len nach laut derſelbigen Satzungen / den jtzt Sterbenden nicht auff- gelegt werden. 9. Daher thut vns der heilige Geiſt wol am Bapſt/ das der Bapſt alle wege in ſeinen Decreten oder Rechten/ ausnimet den Arti- kel des Todes/ vnd die euſſerſte not. 10. Die Prieſter handeln vnuerſtendig vnd vbel / die den ſterben- den Menſchen poenitentias Canonicas/ das iſt/ aufferlegte Buſſe/ ins Fegfewer/ daſelbs denſelben gnug zuthun/ ſparen vnd behal- ten. 11. Dieſes Vnkraut/ das man die Buſſe oder Gnugthuung/ ſo durch die Canones oder Satzungen auffgelegt iſt/ in des Fegfewers Buſſe oder pein ſolte verwandeln/ iſt geſeet worden/ da die Biſchoue geſchlaffen haben. 12. Vorzeiten worden Canonicae poenae/ das iſt/ Buſſe oder gnugthuung fur begangene Suͤnde/ nicht nach/ ſondern vor der Abſo- lution auffgelegt/ dabey zu pruͤfen/ ob die rew vnd leid rechtſchaffen were. 13. Die Sterbenden thun fur alles gnug durch jren Tod oder ab- ſterben/ vnd ſind dem recht der Canonum oder Satzungen abgeſtor- ben/ vnd alſo billich von derſelben aufflage entbunden. 14. Vnuolkomene froͤmigkeit/ oder vnuolkomene liebe des/ der jtzt ſterben ſol/ bringet notwendig groſſe furcht mit ſich/ ja/ wie viel die Lie- be geringer iſt/ ſo viel iſt die furcht deſte groͤſſer. 15. Dieſe furcht vnd ſchrecken iſt an jr ſelbs vnd allein/ das ich andere ding ſchweige/ dazu gnug/ das ſie des Fegfewrs pein vnd qual anrichte/ dieweil ſie der anſt der verzweiuelung gantz nahe iſt. 16. Helle/ Fegfewer vnd Himel ſcheinen gleicher mas vnter- ſcheiden ſein/ wie die rechte verzweiuelung/ vnuolkomene oder nahe B iiij

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Zitationshilfe: Luther, Martin: [95 Thesen (Populartitel) =] Der Neundte Teil der Buecher des Ehrnwirdigen Herrn D. Martini Lutheri (= Werke [Deutsche Abteilung]. Bd. 9), Bl. 9v–13r, S. 10r. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luther_thesen_1557/2>, abgerufen am 27.11.2024.