Luther, Martin: [95 Thesen (Populartitel) =] Der Neundte Teil der Buecher des Ehrnwirdigen Herrn D. Martini Lutheri (= Werke [Deutsche Abteilung]. Bd. 9), Bl. 9v–13r.Vom Ablas. 10 ner misfallen an jm selber hat/ nemlich/ bis zum eingang aus diesemin das ewige Leben. 5. Der Bapst wil noch kan nicht einige andere pein erlassen/ au- 6. Der Bapst kan kein schuld vergeben/ denn allein so fern/ das 7. Gott vergibt keinem die schuld/ den er nicht zu gleich durch 8. Canones poenitentiales/ das ist/ die Satzungen/ wie man 9. Daher thut vns der heilige Geist wol am Bapst/ das der 10. Die Priester handeln vnuerstendig vnd vbel / die den sterben- 11. Dieses Vnkraut/ das man die Busse oder Gnugthuung/ so 12. Vorzeiten worden Canonicae poenae/ das ist/ Busse oder 13. Die Sterbenden thun fur alles gnug durch jren Tod oder ab- 14. Vnuolkomene frömigkeit/ oder vnuolkomene liebe des/ der jtzt 15. Diese furcht vnd schrecken ist an jr selbs vnd allein/ das ich 16. Helle/ Fegfewer vnd Himel scheinen gleicher mas vnter- nahe B iiij
Vom Ablas. 10 ner misfallen an jm ſelber hat/ nemlich/ bis zum eingang aus dieſemin das ewige Leben. 5. Der Bapſt wil noch kan nicht einige andere pein erlaſſen/ au- 6. Der Bapſt kan kein ſchuld vergeben/ denn allein ſo fern/ das 7. Gott vergibt keinem die ſchuld/ den er nicht zu gleich durch 8. Canones poenitentiales/ das iſt/ die Satzungen/ wie man 9. Daher thut vns der heilige Geiſt wol am Bapſt/ das der 10. Die Prieſter handeln vnuerſtendig vnd vbel / die den ſterben- 11. Dieſes Vnkraut/ das man die Buſſe oder Gnugthuung/ ſo 12. Vorzeiten worden Canonicae poenae/ das iſt/ Buſſe oder 13. Die Sterbenden thun fur alles gnug durch jren Tod oder ab- 14. Vnuolkomene froͤmigkeit/ oder vnuolkomene liebe des/ der jtzt 15. Dieſe furcht vnd ſchrecken iſt an jr ſelbs vnd allein/ das ich 16. Helle/ Fegfewer vnd Himel ſcheinen gleicher mas vnter- nahe B iiij
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Vom Ablas.
10
ner misfallen an jm ſelber hat/ nemlich/ bis zum eingang aus dieſem
in das ewige Leben.
5. Der Bapſt wil noch kan nicht einige andere pein erlaſſen/ au-
ſſerhalb derer/ die er ſeins gefallens/ oder laut der Canonum/ das iſt/
Bepſtlicher ſatzungen/ auffgeleget hat.
6. Der Bapſt kan kein ſchuld vergeben/ denn allein ſo fern/ das
er erklere vnd beſtetige/ was von Gott vergeben ſey/ Oder aber/ das
ers thu in den Fellen/ die er jm vorbehalten hat/ welche Felle/ ſo sie ver-
achtet wuͤrden/ bliebe die ſchuld gantz vnd gar vnauffgehaben oder
verlaſſen.
7. Gott vergibt keinem die ſchuld/ den er nicht zu gleich durch
aus wol gedemuͤtiget/ dem Prieſter/ ſeinem Stathalter/ vnter-
werffe.
8. Canones poenitentiales/ das iſt/ die Satzungen/ wie man
beichten vnd buͤſſen ſol/ ſind allein den Lebendigen auffgelegt/ vnd ſol-
len nach laut derſelbigen Satzungen / den jtzt Sterbenden nicht auff-
gelegt werden.
9. Daher thut vns der heilige Geiſt wol am Bapſt/ das der
Bapſt alle wege in ſeinen Decreten oder Rechten/ ausnimet den Arti-
kel des Todes/ vnd die euſſerſte not.
10. Die Prieſter handeln vnuerſtendig vnd vbel / die den ſterben-
den Menſchen poenitentias Canonicas/ das iſt/ aufferlegte Buſſe/
ins Fegfewer/ daſelbs denſelben gnug zuthun/ ſparen vnd behal-
ten.
11. Dieſes Vnkraut/ das man die Buſſe oder Gnugthuung/ ſo
durch die Canones oder Satzungen auffgelegt iſt/ in des Fegfewers
Buſſe oder pein ſolte verwandeln/ iſt geſeet worden/ da die Biſchoue
geſchlaffen haben.
12. Vorzeiten worden Canonicae poenae/ das iſt/ Buſſe oder
gnugthuung fur begangene Suͤnde/ nicht nach/ ſondern vor der Abſo-
lution auffgelegt/ dabey zu pruͤfen/ ob die rew vnd leid rechtſchaffen were.
13. Die Sterbenden thun fur alles gnug durch jren Tod oder ab-
ſterben/ vnd ſind dem recht der Canonum oder Satzungen abgeſtor-
ben/ vnd alſo billich von derſelben aufflage entbunden.
14. Vnuolkomene froͤmigkeit/ oder vnuolkomene liebe des/ der jtzt
ſterben ſol/ bringet notwendig groſſe furcht mit ſich/ ja/ wie viel die Lie-
be geringer iſt/ ſo viel iſt die furcht deſte groͤſſer.
15. Dieſe furcht vnd ſchrecken iſt an jr ſelbs vnd allein/ das ich
andere ding ſchweige/ dazu gnug/ das ſie des Fegfewrs pein vnd qual
anrichte/ dieweil ſie der anſt der verzweiuelung gantz nahe iſt.
16. Helle/ Fegfewer vnd Himel ſcheinen gleicher mas vnter-
ſcheiden ſein/ wie die rechte verzweiuelung/ vnuolkomene oder
nahe
B iiij
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