Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.Vorrhede auff die Episteln Sanct Jacobi vnnd Judas. DJe Epistel Sanct Jacobi/ wie woll sie von den allten ver- Auffs erst/ das sie stracks widder Sanct Paulon vnnd alle ander Auffs ander/ das sie will Christen leutt leren/ vnnd gedenckt nicht Aber diser Jacobus thutt nicht mehr/ denn treybt zu dem gesetz vnd Vber das/ furet er die spruch Sanct Petri/ Die liebe bedeckt der doch
Voꝛrhede auff die Epiſteln Sanct Jacobi vnnd Judas. DJe Epiſtel Sanct Jacobi/ wie woll ſie von den allten ver- Auffs erſt/ das ſie ſtracks widder Sanct Paulon vnnd alle ander Auffs ander/ das ſie will Chꝛiſten leutt leren/ vnnd gedenckt nicht Aber diſer Jacobus thutt nicht mehꝛ/ denn treybt zu dem geſetz vñ Vber das/ furet er die ſpꝛuch Sanct Petri/ Die liebe bedeckt der doch
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Voꝛrhede auff die Epiſteln Sanct
Jacobi vnnd Judas.
DJe Epiſtel Sanct Jacobi/ wie woll ſie von den allten ver-
woꝛffen iſt/ lobe ich vñ halt ſie doch fur gutt/ darumb/ das
ſie gar keyn menſchen lere ſetzt vñ Gottis geſetz hart treybt/
Aber/ das ich meyn meynung dꝛauff ſtelle/ doch on yder-
mans nachteyl/ acht ich ſie fur keyns Apoſtel ſchꝛifft/ vnnd iſt das
meyn vꝛſach.
Auffs erſt/ das ſie ſtracks widder Sanct Paulon vnnd alle ander
ſchꝛifft/ den wercken die rechtfertigung gibt/ vnd ſpꝛicht/ Abꝛaham
ſey aus ſeynẽ wercken rechtfertig woꝛdẽ/ da er ſeynen ſon opffert/ So
doch ſanct Paulus Ro. 4. da gegen leret/ das Abꝛaham on werck
ſey rechtfertig woꝛden/ alleyn durch ſeynen glauben/ vnnd beweyſzet
das mit Moſi Geñ. 15. ehe denn er ſeynen ſon opffert/ Ob nu diſzer
Epiſtel woll mocht geholffen/ vnd ſolcher rechtfertigung der werck
eyn glos funden werden/ kan man doch ſie darynn nit ſchutzen/ das
ſie den ſpꝛuch Moſi Geñ. 15. (wilcher alleyn von Abꝛahams glawbẽ
vnd nicht võ ſeynen wercken ſagt wie yhn Paulus Ro. 4. furet) doch
auff die werck zeucht/ Darumb diſer mangel ſchleuſt/ das ſie keyns
Apoſtel ſey.
Auffs ander/ das ſie will Chꝛiſten leutt leren/ vnnd gedenckt nicht
eyn mal ynn ſolcher langer lere/ des leydens/ der aufferſtehung/ des
geyſts Chꝛiſti/ er nennet Chꝛiſtum ettlich mal/ aber er leret nichts võ
yhm/ ſondern ſagt von gemeynem glawbẽ an Gott/ Deñ das ampt
eyns rechten Apoſtel iſt/ das er von Chꝛiſtus leyden vñ aufferſtehen
vnd ampt pꝛedige/ vnnd lege des ſelben glawbens grund/ wie er ſelb
ſagt Johan. 18. yhr werdet võ myr zeugen/ Vnd daryn ſtymmen alle
rechtſchaffene heylige bucher vber eyns/ das ſie alle ſampt Chꝛiſtum
pꝛedigen vnd treyben/ Auch iſt das der rechte pꝛufeſteyn alle bucher
zu taddelln/ weñ man ſihet/ ob ſie Chꝛiſtũ treyben/ odder nit/ Synte-
mal alle ſchꝛifft Chꝛiſtum zeyget Ro. 3. vnnd Paulus nichts denn
Chꝛiſtum wiſſen will .1. Coꝛ. 2. Was Chꝛiſtum nicht leret/ das iſt
nicht Apoſtoliſch/ wens gleich Petrus odder Paulus leret/ Wider-
umb/ was Chꝛiſtum pꝛedigt/ das iſt Apoſtoliſch/ wens gleych Ju-
das/ Annas/ Pilatus vnd Herodes thett.
Aber diſer Jacobus thutt nicht mehꝛ/ denn treybt zu dem geſetz vñ
ſeynen wercken/ vnd wirfft ſo vnoꝛdig eyns yns ander/ das mich dun
ckt/ es ſey yrgent eyn gut frum man geweſen/ der ettlich ſpꝛuch võ der
Apoſtelln Jungern gefaſſet/ vnnd alſo auffs papyr gewoꝛffen hat/
oder iſt villeicht aus ſeyner pꝛedigt võ eynem andern beſchꝛieben/ Er
nennet das geſetz/ eyn geſetz d̕ freyheyt/ ſo es doch ſanct Paulus eyn
geſetz der knechtſchafft/ des zoꝛns/ des tods vnd der ſund nennet.
Vber das/ furet er die ſpꝛuch Sanct Petri/ Die liebe bedeckt der
ſund menge/ Jtem demutiget euch vnter die hand Gottis/ Jtem
Sanct Paulus ſpꝛuch Gal. 5. den Geyſt geluſt wider den haſſz/ So
doch
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