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Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.

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Die Erste Epistel

Vnd das ist seyn gepot/ das wyr glewben an den namen seynes
sons Jhesu Christi/ vnd lieben vns vnternander/ wie er vns ein gepot
geben hat/ Vnd wer seyne gepot helt/ der bleybt ynn yhm/ vnd er ynn
yhm. Vnd daran erkennen wyr/ das er ynn vns bleybt/ an dem geyst
den er vns geben hat.

Das Vierde Capitel.

IHr lieben/ glewbt nicht eynem yglichen geyst/ sondern pru-
ffet die geyster/ ob sie von Gotte sind/ Denn es sind viel fal-
scher propheten aussgangen ynn die welt/ Daran erkennet
den geyst Gottis. Eyn yglicher geyst/ der da bekennet/ das
Jhesus Christus ist komen ynn das fleysch/ der ist von Got/ Vnd ein
yglicher geyst/ der da nicht bekennet/ das Jhesus Christus ist komen
ynn das fleysch/ der ist nicht von Got. Vnd das ist der geyst des Wid-
derchristis/ von wilchem yhr habt gehoret/ das er kompt/ vnd ist ytzt
schon ynn der welt.

Kindlin/ yhr seyt von Got/ vnd habt yhene vberwunden/ Denn der
ynn vns ist/ ist grosser/ denn der ynn der welt ist/ Sie sind von der welt/
darumb reden sie von der welt/ vnd die welt horet yhn zu/ Wyr sind
von Got/ vnd wer Got erkennet/ der horet vns zu/ wilcher nicht von
Got ist/ der horet vns nicht zu/ Daran erkennen wir den geyst der war-
heyt/ vnd den geyst des yrthums.

Yhr lieben/ last vns vnternander liebhaben/ denn die liebe ist von
Got/ vnd wer liebhat/ der ist von Got geporn/ vnd kennet Got/ Wer
nicht liebhat/ der kennet Got nicht/ denn Got ist die liebe. Daran
ist erschynen die liebe Gottis/ das Got seynen eyngepornen son ge-
sand hat ynn die welt/ das wyr durch yhn leben sollen/ Daryn steht
die liebe/ nicht das wyr Got geliebt haben/ sondern das er vns ge-
liebt hat/ vnd gesand seynen son zur versunung fur vnsere sund.

Yhr lieben/ hat vns Gott also geliebt/ so sollen wyr vns auch vn-
ternander lieben. Niemant hat Got yhe mals gesehen/ So wyr vns
vnternander lieben/ so bleybt Got ynn vns/ vnd seyne liebe ist vollig
ynn vns. Daran erkennen wyr/ das wyr ynn yhm bleyben/ vnd er yn
vns/ das er vns von seynem geyst geben hat/ Vnd wyr haben gesehen
vnd zeugen/ das der vater den son gesand hat zum heyland der welt/
Wilcher nu bekennet/ das Jhesus Gottis son ist/ ynn dem bleybt
Got/ vnd er ynn Got/ vnd wyr haben erkand vnd geglewbt die lie-
be die Got ynn vns hat.

Got ist die liebe/ vnd wer ynn der liebe bleybt/ der bleybt ynn Got/
vnd Got ynn yhm. Daran ist die liebe vollig bey vns/ auff das wyr
eyn freydickeyt haben am tage des gerichts/ Denn gleych wie er ist/
so sind auch wyr ynn der welt. Furcht ist nicht ynn der liebe/ sondern
die vollige liebe/ treybt die furcht aus/ denn die furcht hat peyn/ wer
sich aber furcht/ der ist nicht vollig ynn der liebe.

Last vns yhn lieben/ denn er hat vns erst geliebt. So yemand spri-
cht/ ich liebe Got/ vnd hasset seynen bruder/ der ist eyn lugener/ Denn

wer seynen
Die Erſte Epiſtel

Vnd das iſt ſeyn gepot/ das wyr glewben an den namen ſeynes
ſons Jheſu Chꝛiſti/ vñ lieben vns vnternander/ wie er vns ein gepot
geben hat/ Vnd wer ſeyne gepot helt/ der bleybt ynn yhm/ vñ er ynn
yhm. Vnd daran erkennen wyr/ das er ynn vns bleybt/ an dem geyſt
den er vns geben hat.

Das Vierde Capitel.

IHr lieben/ glewbt nicht eynem yglichen geyſt/ ſondern pꝛu-
ffet die geyſter/ ob ſie von Gotte ſind/ Denn es ſind viel fal-
ſcher pꝛopheten auſsgangen ynn die welt/ Daran erkennet
den geyſt Gottis. Eyn yglicher geyſt/ der da bekennet/ das
Jheſus Chꝛiſtus iſt komen ynn das fleyſch/ der iſt võ Got/ Vnd ein
yglicher geyſt/ der da nicht bekennet/ das Jheſus Chꝛiſtus iſt komẽ
ynn das fleyſch/ der iſt nicht võ Got. Vnd das iſt der geyſt des Wid-
derchꝛiſtis/ von wilchem yhr habt gehoꝛet/ das er kompt/ vnd iſt ytzt
ſchon ynn der welt.

Kindlin/ yhr ſeyt von Got/ vñ habt yhene vberwunden/ Denn der
ynn vns iſt/ iſt groſſer/ denn der ynn der welt iſt/ Sie ſind võ der welt/
darumb reden ſie von der welt/ vnd die welt hoꝛet yhn zu/ Wyr ſind
von Got/ vnd wer Got erkennet/ der hoꝛet vns zu/ wilcher nicht von
Got iſt/ der hoꝛet vns nicht zu/ Daran erkennẽ wir den geyſt der war-
heyt/ vnd den geyſt des yrthums.

Yhr lieben/ laſt vns vnternander liebhaben/ denn die liebe iſt von
Got/ vñ wer liebhat/ der iſt von Got gepoꝛn/ vnd kennet Got/ Wer
nicht liebhat/ der kennet Got nicht/ denn Got iſt die liebe. Daran
iſt erſchynen die liebe Gottis/ das Got ſeynen eyngepoꝛnen ſon ge-
ſand hat ynn die welt/ das wyr durch yhn leben ſollen/ Daryn ſteht
die liebe/ nicht das wyr Got geliebt haben/ ſondern das er vns ge-
liebt hat/ vnd geſand ſeynen ſon zur verſunung fur vnſere ſund.

Yhr lieben/ hat vns Gott alſo geliebt/ ſo ſollen wyr vns auch vn-
ternander lieben. Niemant hat Got yhe mals geſehen/ So wyr vns
vnternander lieben/ ſo bleybt Got ynn vns/ vnd ſeyne liebe iſt vollig
ynn vns. Daran erkennen wyr/ das wyr ynn yhm bleyben/ vnd er yn
vns/ das er vns von ſeynem geyſt geben hat/ Vnd wyr haben geſehẽ
vnd zeugen/ das der vater den ſon geſand hat zum heyland der welt/
Wilcher nu bekennet/ das Jheſus Gottis ſon iſt/ ynn dem bleybt
Got/ vnd er ynn Got/ vnd wyr haben erkand vnd geglewbt die lie-
be die Got ynn vns hat.

Got iſt die liebe/ vnd wer ynn der liebe bleybt/ der bleybt yñ Got/
vnd Got ynn yhm. Daran iſt die liebe vollig bey vns/ auff das wyr
eyn freydickeyt haben am tage des gerichts/ Denn gleych wie er iſt/
ſo ſind auch wyr ynn der welt. Furcht iſt nicht ynn der liebe/ ſondern
die vollige liebe/ treybt die furcht aus/ denn die furcht hat peyn/ wer
ſich aber furcht/ der iſt nicht vollig ynn der liebe.

Laſt vns yhn lieben/ denn er hat vns erſt geliebt. So yemand ſpꝛi-
cht/ ich liebe Got/ vnd haſſet ſeynen bꝛuder/ der iſt eyn lugener/ Deñ

wer ſeynen
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[[360]/0366] Die Erſte Epiſtel Vnd das iſt ſeyn gepot/ das wyr glewben an den namen ſeynes ſons Jheſu Chꝛiſti/ vñ lieben vns vnternander/ wie er vns ein gepot geben hat/ Vnd wer ſeyne gepot helt/ der bleybt ynn yhm/ vñ er ynn yhm. Vnd daran erkennen wyr/ das er ynn vns bleybt/ an dem geyſt den er vns geben hat. Das Vierde Capitel. IHr lieben/ glewbt nicht eynem yglichen geyſt/ ſondern pꝛu- ffet die geyſter/ ob ſie von Gotte ſind/ Denn es ſind viel fal ſcher pꝛopheten auſsgangen ynn die welt/ Daran erkennet den geyſt Gottis. Eyn yglicher geyſt/ der da bekennet/ das Jheſus Chꝛiſtus iſt komen ynn das fleyſch/ der iſt võ Got/ Vnd ein yglicher geyſt/ der da nicht bekennet/ das Jheſus Chꝛiſtus iſt komẽ ynn das fleyſch/ der iſt nicht võ Got. Vnd das iſt der geyſt des Wid derchꝛiſtis/ von wilchem yhr habt gehoꝛet/ das er kompt/ vnd iſt ytzt ſchon ynn der welt. Kindlin/ yhr ſeyt von Got/ vñ habt yhene vberwunden/ Denn der ynn vns iſt/ iſt groſſer/ denn der ynn der welt iſt/ Sie ſind võ d̕ welt/ darumb reden ſie von der welt/ vnd die welt hoꝛet yhn zu/ Wyr ſind von Got/ vnd wer Got erkennet/ der hoꝛet vns zu/ wilcher nicht von Got iſt/ der hoꝛet vns nicht zu/ Daran erkennẽ wir den geyſt der war heyt/ vnd den geyſt des yrthums. Yhr lieben/ laſt vns vnternander liebhaben/ denn die liebe iſt von Got/ vñ wer liebhat/ der iſt von Got gepoꝛn/ vnd kennet Got/ Wer nicht liebhat/ der kennet Got nicht/ denn Got iſt die liebe. Daran iſt erſchynen die liebe Gottis/ das Got ſeynen eyngepoꝛnen ſon ge- ſand hat ynn die welt/ das wyr durch yhn leben ſollen/ Daryn ſteht die liebe/ nicht das wyr Got geliebt haben/ ſondern das er vns ge- liebt hat/ vnd geſand ſeynen ſon zur verſunung fur vnſere ſund. Yhr lieben/ hat vns Gott alſo geliebt/ ſo ſollen wyr vns auch vn- ternander lieben. Niemant hat Got yhe mals geſehen/ So wyr vns vnternander lieben/ ſo bleybt Got ynn vns/ vnd ſeyne liebe iſt vollig ynn vns. Daran erkennen wyr/ das wyr ynn yhm bleyben/ vnd er yn vns/ das er vns von ſeynem geyſt geben hat/ Vnd wyr haben geſehẽ vnd zeugen/ das der vater den ſon geſand hat zum heyland der welt/ Wilcher nu bekennet/ das Jheſus Gottis ſon iſt/ ynn dem bleybt Got/ vnd er ynn Got/ vnd wyr haben erkand vnd geglewbt die lie- be die Got ynn vns hat. Got iſt die liebe/ vnd wer ynn der liebe bleybt/ der bleybt yñ Got/ vnd Got ynn yhm. Daran iſt die liebe vollig bey vns/ auff das wyr eyn freydickeyt haben am tage des gerichts/ Denn gleych wie er iſt/ ſo ſind auch wyr ynn der welt. Furcht iſt nicht ynn der liebe/ ſondern die vollige liebe/ treybt die furcht aus/ denn die furcht hat peyn/ wer ſich aber furcht/ der iſt nicht vollig ynn der liebe. Laſt vns yhn lieben/ denn er hat vns erſt geliebt. So yemand ſpꝛi- cht/ ich liebe Got/ vnd haſſet ſeynen bꝛuder/ der iſt eyn lugener/ Deñ wer ſeynen

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Zitationshilfe: Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522, S. [360]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luther_septembertestament_1522/366>, abgerufen am 20.11.2024.