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Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522.

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Euangelion
Da lies Jhesus das volck von sich/ vnd kam heym/ vnd seyne iun-
gere tratten zu yhm/ vnnd sprachen/ sage vns die gleychnisse vom
vnkrautt auff dem acker. Jhesus antwortt vnnd sprach tzu yhn/
Des menschen son ists der do guten samen seet/ der acker ist die welt/
der gutte same sind die kinder des reychs/ das vnnkraut sind die kin-
der der boßheyt/ der feynd der sie seet ist der teuffel/ die ernd ist das
end der welt/ die schnytter sind die engel/ gleych wie man nu das vn-
kraut ausgettet vnnd mit fewr verprent/ so wirts auch am ende diser
wellt gehen. Des menschen son wirt seyne engel senden/ vnd sie wer-
denn samlenn aus seynem reych alle ergernisse/ vnnd die da vnrecht
thun/ vnnd werden sie ynn den fewrofen werffen/ da wirtt seyn heu-
len vnnd zeenklappen/ denn werden die gerechten leuchten wie die
sonne/ yn yhrs vatters reych/ wer oren hatt zu horen/ der hore.

(schatz) der ver-
borgen schatz ist
das euangelium
das do vns gnad
vnd gerechtickeyt
gibt/ on vnser ver-
dienst/ darumb fin-
dt man es/ vnnd
macht frewd das
ist eyn gutt froli-
ch gewissen/ wel-
che man mit key-
nen wercken zu we-
ge bringen mag
Ditz euangelium
ist auch dis perlen
Aber mal ist gleych das hymelreych eynem verborgen schatz ym
acker/ wilchen eyn mensch fandt/ vnnd verbarg yhn/ vnd gieng hyn
fur freuden vbir dem selbigen/ vnnd verkauffte alles was er hatte/
vnd kauffte den acker.

Abermal ist gleych das hymelreych eynem kauffman der gutte
perlen suchte/ vnd da er eyne kostliche perlen funden hatte/ gieng
er hynn/ vnd verkauffte alles was er hatte/ vnnd kauffte die selbigen.

Abermal ist gleych das hymelreych eynem netz das ynß meer ge-
worffen ist/ da mit man allerley gattung fahet/ wenn es aber vol ist
worden/ so zihen sie es eraus an das vfer/ sitzen vnd lesen die gutten yn
eyn gefesß tzu samen/ aber die faulen werffen sie hyn/ Also wirt
es auch am end der welt gehen/ die engel werden aus gehen vnnd die
bosen von den gerechtenn scheyden/ vnd werden sie ynn den fewr ofen
werffen/ da wirtt seyn heulen vnnd tzeenklappen.

Vnnd Jhesus sprach tzu yhn/ habt yhr das alles verstanden? sie
sprachen/ ia herr/ da sprach er/ Darumb eyn iglicher schrifftgelerter
der zum hymelreych gelert ist/ ist gleych eynem haus vatter/ der aus
seynem schatz newes vnnd alltes(altes) das gesetz erfur tregt.

(newes) das euan-
gelium.
Vnnd es begab sich/ da Jhesus dise gleychnissen vollendet hatte/
gieng er von dannen/ vnd kam ynn seynn vatterland/ vnd leret sie ynn
yhren schulen/ also auch das sie sich entsatzten vnd sprachen/ wo her
kompt dißem solche weyßheyt vnnd macht? ist er nicht eyns tzym-
mermans son? Heyst nitt seyne mutter Maria? vnnd seyne brudere
Jacob/ vnd Joses vnd Simon vnd Judas/ vnd seyne schwestern/Matth. 6.
sind sie nitt alle bey vns? wo her kompt yhm denn das alles? vnnd
sie ergerten sich an yhm/ Jhesus aber sprach zu yhn. Eyn prophet
gillt nyrgend weniger denn da heym vnd bey den seynen/ vnd er that
da selbs nit viell tzeychen/ vmb yhres vnglawbens willen.

Das vierzehende Capitel.
Zu der zeytt

Euangelion
Da lies Jheſus das volck von ſich/ vnd kam heym/ vnd ſeyne iun-
gere tratten zu yhm/ vnnd ſpꝛachen/ ſage vns die gleychniſſe vom
vnkrautt auff dem acker. Jheſus antwoꝛtt vnnd ſpꝛach tzu yhn/
Des menſchen ſon iſts der do guten ſamẽ ſeet/ der acker iſt die welt/
der gutte ſame ſind die kinder des reychs/ das vnnkraut ſind die kin-
der der boſzheyt/ der feynd der ſie ſeet iſt der teuffel/ die ernd iſt das
end der welt/ die ſchnytter ſind die engel/ gleych wie man nu das vn-
kraut ausgettet vnnd mit fewr verpꝛent/ ſo wirts auch am ende diſer
wellt gehen. Des menſchen ſon wirt ſeyne engel ſenden/ vnd ſie wer-
denn ſamlenn aus ſeynem reych alle ergerniſſe/ vnnd die da vnrecht
thun/ vnnd werden ſie ynn den fewrofen werffen/ da wirtt ſeyn heu-
len vnnd zeenklappen/ denn werden die gerechten leuchten wie die
ſonne/ yn yhꝛs vatters reych/ wer oren hatt zu hoꝛen/ der hoꝛe.

(ſchatz) der ver-
borgen ſchatz iſt
das euangelium
das do vns gnad
vnd gerechtickeyt
gibt/ on vnſer ver-
dienſt/ darumb fin-
dt man es/ vnnd
macht frewd das
iſt eyn gutt froli-
ch gewiſſen/ wel-
che man mit key-
nen werckẽ zu we-
ge bꝛingen mag
Ditz euangelium
iſt auch dis perlen
Aber mal iſt gleych das hymelreych eynem verborgen ſchatz ym
acker/ wilchen eyn menſch fandt/ vnnd verbarg yhn/ vnd gieng hyn
fur freuden vbir dem ſelbigen/ vnnd verkauffte alles was er hatte/
vnd kauffte den acker.

Abermal iſt gleych das hymelreych eynem kauffman der gutte
perlen ſuchte/ vnd da er eyne koſtliche perlen funden hatte/ gieng
er hynn/ vnd verkauffte alles was er hatte/ vnnd kauffte die ſelbigen.

Abermal iſt gleych das hymelreych eynem netz das ynſz meer ge-
woꝛffen iſt/ da mit man allerley gattung fahet/ wenn es aber vol iſt
woꝛden/ ſo zihẽ ſie es eraus an das vfer/ ſitzen vnd leſen die gutten yn
eyn gefeſſz tzu ſamen/ aber die faulen werffen ſie hyn/ Alſo wirt
es auch am end der welt gehen/ die engel werden aus gehen vnnd die
boſen von den gerechteñ ſcheyden/ vnd werden ſie ynn den fewr ofen
werffen/ da wirtt ſeyn heulen vnnd tzeenklappen.

Vnnd Jheſus ſpꝛach tzu yhn/ habt yhꝛ das alles verſtanden? ſie
ſpꝛachen/ ia herr/ da ſpꝛach er/ Darumb eyn iglicher ſchꝛifftgelerter
der zum hymelreych gelert iſt/ iſt gleych eynem haus vatter/ der aus
ſeynem ſchatz newes vnnd alltes(altes) das geſetz erfur tregt.

(newes) das euã-
gelium.
Vnnd es begab ſich/ da Jheſus diſe gleychniſſen vollendet hatte/
gieng er von dannen/ vnd kam ynn ſeynn vatterland/ vnd leret ſie ynn
yhꝛen ſchulen/ alſo auch das ſie ſich entſatzten vnd ſpꝛachen/ wo her
kompt diſzem ſolche weyſzheyt vnnd macht? iſt er nicht eyns tzym-
mermans ſon? Heyſt nitt ſeyne mutter Maria? vnnd ſeyne bꝛudere
Jacob/ vnd Joſes vnd Simon vnd Judas/ vnd ſeyne ſchweſtern/Matth. 6.
ſind ſie nitt alle bey vns? wo her kompt yhm denn das alles? vnnd
ſie ergerten ſich an yhm/ Jheſus aber ſpꝛach zu yhn. Eyn pꝛophet
gillt nyrgend weniger denn da heym vnd bey den ſeynen/ vnd er that
da ſelbs nit viell tzeychen/ vmb yhres vnglawbens willen.

Das vierzehende Capitel.
Zu der zeytt
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[[30]/0036] Euangelion Da lies Jheſus das volck von ſich/ vnd kam heym/ vnd ſeyne iun- gere tratten zu yhm/ vnnd ſpꝛachen/ ſage vns die gleychniſſe vom vnkrautt auff dem acker. Jheſus antwoꝛtt vnnd ſpꝛach tzu yhn/ Des menſchen ſon iſts der do guten ſamẽ ſeet/ der acker iſt die welt/ der gutte ſame ſind die kinder des reychs/ das vnnkraut ſind die kin- der der boſzheyt/ der feynd der ſie ſeet iſt der teuffel/ die ernd iſt das end der welt/ die ſchnytter ſind die engel/ gleych wie man nu das vn kraut ausgettet vnnd mit fewr verpꝛent/ ſo wirts auch am ende diſer wellt gehen. Des menſchen ſon wirt ſeyne engel ſenden/ vnd ſie wer denn ſamlenn aus ſeynem reych alle ergerniſſe/ vnnd die da vnrecht thun/ vnnd werden ſie ynn den fewrofen werffen/ da wirtt ſeyn heu- len vnnd zeenklappen/ denn werden die gerechten leuchten wie die ſonne/ yn yhꝛs vatters reych/ wer oren hatt zu hoꝛen/ der hoꝛe. Aber mal iſt gleych das hymelreych eynem verborgen ſchatz ym acker/ wilchen eyn menſch fandt/ vnnd verbarg yhn/ vnd gieng hyn fur freuden vbir dem ſelbigen/ vnnd verkauffte alles was er hatte/ vnd kauffte den acker. (ſchatz) der ver- borgen ſchatz iſt das euangelium das do vns gnad vnd gerechtickeyt gibt/ on vnſer ver dienſt/ darumb fin dt man es/ vnnd macht frewd das iſt eyn gutt froli- ch gewiſſen/ wel- che man mit key- nen werckẽ zu we ge bꝛingen mag Ditz euangelium iſt auch dis perlen Abermal iſt gleych das hymelreych eynem kauffman der gutte perlen ſuchte/ vnd da er eyne koſtliche perlen funden hatte/ gieng er hynn/ vnd verkauffte alles was er hatte/ vnnd kauffte die ſelbigen. Abermal iſt gleych das hymelreych eynem netz das ynſz meer ge- woꝛffen iſt/ da mit man allerley gattung fahet/ wenn es aber vol iſt woꝛden/ ſo zihẽ ſie es eraus an das vfer/ ſitzen vnd leſen die gutten yn eyn gefeſſz tzu ſamen/ aber die faulen werffen ſie hyn/ Alſo wirt es auch am end der welt gehen/ die engel werden aus gehen vnnd die boſen von den gerechteñ ſcheyden/ vnd werden ſie ynn den fewr ofen werffen/ da wirtt ſeyn heulen vnnd tzeenklappen. Vnnd Jheſus ſpꝛach tzu yhn/ habt yhꝛ das alles verſtanden? ſie ſpꝛachen/ ia herr/ da ſpꝛach er/ Darumb eyn iglicher ſchꝛifftgelerter der zum hymelreych gelert iſt/ iſt gleych eynem haus vatter/ der aus ſeynem ſchatz newes vnnd alltes erfur tregt. (altes) das geſetz Vnnd es begab ſich/ da Jheſus diſe gleychniſſen vollendet hatte/ gieng er von dannen/ vnd kam ynn ſeynn vatterland/ vnd leret ſie ynn yhꝛen ſchulen/ alſo auch das ſie ſich entſatzten vnd ſpꝛachen/ wo her kompt diſzem ſolche weyſzheyt vnnd macht? iſt er nicht eyns tzym- mermans ſon? Heyſt nitt ſeyne mutter Maria? vnnd ſeyne bꝛudere Jacob/ vnd Joſes vnd Simon vnd Judas/ vnd ſeyne ſchweſtern/ ſind ſie nitt alle bey vns? wo her kompt yhm denn das alles? vnnd ſie ergerten ſich an yhm/ Jheſus aber ſpꝛach zu yhn. Eyn pꝛophet gillt nyrgend weniger denn da heym vnd bey den ſeynen/ vnd er that da ſelbs nit viell tzeychen/ vmb yhres vnglawbens willen. (newes) das euã gelium. Matth. 6. Das vierzehende Capitel. Zu der zeytt

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Zitationshilfe: Das Newe Testament Deutzsch. [Septembertestament.] Übersetzt von Martin Luther. Wittenberg, 1522, S. [30]. In: Deutsches Textarchiv <https://www.deutschestextarchiv.de/luther_septembertestament_1522/36>, abgerufen am 20.11.2024.